handdator

Visa fullständig version : jeff seid, roids or not?


Sidor : [1] 2

lofgreno
2012-08-23, 17:58
tjenare.

vad tror ni? roids eller inte? han har tydligen tränat sen han var 12 år, alltså 6-7 år. riktigt optimal fysik, föredrar dock lite bredare kropp men den här är ruskig.

http://24.media.tumblr.com/tumblr_m78y4ikAdq1rs4ej4o1_1280.jpg

MacJ
2012-08-23, 18:14
tjenare.

vad tror ni? roids eller inte? han har tydligen tränat sen han var 12 år, alltså 6-7 år. riktigt optimal fysik, föredrar dock lite bredare kropp men den här är ruskig.

http://24.media.tumblr.com/tumblr_m78y4ikAdq1rs4ej4o1_1280.jpg

Sjukt bra, behöver inte vara roids. Han har ju tränat under tiden då kroppen förändras och tar åt sig som mest. varför inte?

Rusk
2012-08-23, 18:19
Med bra genetik så går det där att uppnå på den tiden utan problem, så gissar på ren.
Finns folk här på forumet som har vuxit mer på kortare tid.

Christoforos
2012-08-23, 18:22
Alltså dat deff! Jag skulle dock säga att jag inte kan nog om ämnet för att uttala mig, förutom att han ser rätt bra ut! ;)

henrikl
2012-08-23, 18:25
Med bra genetik så går det där att uppnå på den tiden utan problem, så gissar på ren.
Finns folk här på forumet som har vuxit mer på kortare tid.

Detta säger väl inget om killen är ren eller inte.

lofgreno
2012-08-23, 18:30
Vill bara klargöra att jag tror att han är ren och jag anklagar inte honom för prepp, har bara respekt för folk som preppar om dom nu väljer den vägen.

filmjölk
2012-08-23, 18:31
Jag tror att han är dopad.

rooz
2012-08-23, 18:33
jag tror att han är dopad.
+1

Morty
2012-08-23, 18:35
tjenare.

vad tror ni? roids eller inte? han har tydligen tränat sen han var 12 år, alltså 6-7 år. riktigt optimal fysik, föredrar dock lite bredare kropp men den här är ruskig.

http://24.media.tumblr.com/tumblr_m78y4ikAdq1rs4ej4o1_1280.jpg

Under 20, den fysiken ren? Osannolikt. Om man gör sina första år i tidiga tonåren gör man nog inte direkt optimala gains pga dålig träning.

Det är klart att många uppnått den fysiken han besitter ren, lika klart som att många som preppar aldrig når dit.

Paperbasket
2012-08-23, 18:37
Vill bara klargöra att jag tror att han är ren och jag anklagar inte honom för prepp, har bara respekt för folk som preppar om dom nu väljer den vägen.

Vad trevligt att du har respekt för folk som dopar sig.

On topic, kan säkert uppnås utan aas. Sen hur vida han har tagit eller inte kan man ju bara spekulera i.

312
2012-08-23, 18:37
Jag tror att han definitivt har tryckt lite allt möjligt roligt.

Folk på Kolozzeum är så naiva.

lofgreno
2012-08-23, 18:38
Med det nyllet så förstår jag att han behöver musklerna.


haha fyfan vad pinsamt sagt, ren avundsjuka. han får ligga mer på en dag än vad du får göra under hela ditt liv.

Victuhh
2012-08-23, 18:40
Haha vilket babyface, men han har ju extrem pump i överallt på bilden
Upp med en bild som talar sanning så ska jag uttala mig.

lofgreno
2012-08-23, 18:44
Haha vilket babyface, men han har ju extrem pump i överallt på bilden
Upp med en bild som talar sanning så ska jag uttala mig.


Har bara hittat bilder med pump på google då han är modell, men sök på jeff seid på utube. Där finns några videos på honom.

agazza
2012-08-23, 18:53
Han skulle kunna vara ren, men jag tror också han är dopad.

krubkungen
2012-08-23, 19:01
haha fyfan vad pinsamt sagt, ren avundsjuka. han får ligga mer på en dag än vad du får göra under hela ditt liv.

U mad brah?

awesomooo
2012-08-23, 19:08
Haha vilket babyface, men han har ju extrem pump i överallt på bilden
Upp med en bild som talar sanning så ska jag uttala mig.

Hur såg du ut när du var 18? Tomteskägg med rynkor i halva ansiktet?

Tror även jag att han inte är ren.

cero
2012-08-23, 19:17
Med bra genetik så går det där att uppnå på den tiden utan problem, så gissar på ren.
Finns folk här på forumet som har vuxit mer på kortare tid.

Vem har vuxit mer på kortare tid? Du får ju tänka på att det blir svårare att lägga på sig ju större man blir också.

Arne Persson
2012-08-23, 19:35
Hade E. Sandow levat idag så hade väl majoriteten av internetexpertisen bedömt honom som praktdopad....

difeddy
2012-08-23, 19:38
+1

+1

agazza
2012-08-23, 19:52
Hade E. Sandow levat idag så hade väl majoriteten av internetexpertisen bedömt honom som praktdopad....

men hallå

http://www.eugensandow.com/photos/ES001.jpg

Pinoy
2012-08-23, 19:52
http://www.bodybuilding.com/fun/images/2011/teen-transformation-jeff-seid_asm.jpghttp://www.bodybuilding.com/fun/images/2011/teen-transformation-jeff-seid_bsm.jpg

Han var ju inte den minsta 13-åringen, ganska muskulös redan då. Jag tror han är natty.

Christoforos
2012-08-23, 20:01
75 lbs på 6-7 år? Hmmm, vette fan alltså

Då kan ju iofs en del vara från att han helt enkelt blivit längre mellan 12-15

Fyllot
2012-08-23, 20:01
Har bara hittat bilder med pump på google då han är modell, men sök på jeff seid på utube. Där finns några videos på honom.

VnNH6OMqT9E

Natty?

InShape
2012-08-23, 20:09
Tror han är dopad.

agazza
2012-08-23, 20:20
75 lbs på 6-7 år? Hmmm, vette fan alltså

Då kan ju iofs en del vara från att han helt enkelt blivit längre mellan 12-15

4kg om året? Jag började träna när jag var tretton och gick upp 12kg första året utan att bli det minsta fet, man växer ju oftast endel på längden också.

jag tror grabben är ren, men jag är alltid skeptisk mot konstiga tuttformer.

EDIT: vad väger han och hur lång är han?

vicarious
2012-08-23, 20:24
Ren tror jag. Löjligt vad folk kastar omkring sig dopinganklagelser så fort någon ser bra (bättre än de själva) ut.

frong
2012-08-23, 20:30
Han kan lika väl vara ren som dopad, grym fysik har han i vilket fall så är imponerad hur som.

pwnyou
2012-08-23, 20:34
Han ingår i "det där" facket där 99% är dopade och 1% har supergener.

Alltså är han med cirka 99% chans dopad, men det är klart, han "kan" vara ren.

Btw är hans "konstiga tuttform" inte gyno. Det är puffy nipples, och det hade han redan på 13-års bilden.

difeddy
2012-08-23, 20:35
Äh... Han var sjukt muskulös redan innan, sett till sin ålder, så jag tar tillbaka det jag skrev. Men skitsamma om han är ren eller inte. Det är ändå svårt att uppnå det där på samma tid.

Spartansk
2012-08-23, 20:45
Vad ni håller på om hans ansikte, han var ju skitsöt? *screwy*

Jag gissar på dopad, eftersom "alla" gör det.

m0s
2012-08-23, 20:47
Och för dom som missat så intervjuades han i Simplyshredded för inte så länge sedan

http://www.simplyshredded.com/jeff-seid.html

pwnyou
2012-08-23, 20:48
Vad ni håller på om hans ansikte, han var ju skitsöt? *screwy*

Jag gissar på dopad, eftersom "alla" gör det.Det ser lite roligt ut bara när han har fett kvar i ansiktet när resten av kroppen är tokrippad. Något som för övrigt är extra vanligt bland folk som roidar (moonface).

Latissimus Dorsi
2012-08-23, 20:55
Hmm, inga överdimensionerade traps, eller gigantiska bitch tits eller utstickande haka... Men ser ändå väldigt suspekt ut, dock om han hade varit svensk och medlem på kolozzeum hade han självklart varit lika ren som en oskulds mutta men nu är han ju trots allt jänkare..

Skämt åsido, men typ Roddy Benjaminsson som tränat typ hela livet han också sen tidiga tonår är inte riktigt så stor. Sen är monstret Ako Rahim, inte i närheten så stor.. Men sen kan bilden vara missvisande någon som vet något om hans stats?

eAzy
2012-08-23, 20:59
Vilken pajjas asså, ser inte ut som att han tar träningen allt för seriöst. Samt rätt kass form på övningarna.

http://www.youtube.com/watch?v=46M30kvk978&feature=relmfu

Sen OT, han kan va ren. Inte någon extremt imponerande fysik IMO.

buten
2012-08-23, 21:06
Vilken pajjas asså, ser inte ut som att han tar träningen allt för seriöst. Samt rätt kass form på övningarna.

http://www.youtube.com/watch?v=46M30kvk978&feature=relmfu

Sen OT, han kan va ren. Inte någon extremt imponerande fysik IMO.

Ja fysiken i den filmen såg 10 gånger sämre ut än på bilden.

Latissimus Dorsi
2012-08-23, 21:08
Ja fysiken i den filmen såg 10 gånger sämre ut än på bilden.

Tänkte samma sak, han ser inte ens grov ut i videon.

rooz
2012-08-23, 21:11
Hmm, inga överdimensionerade traps, eller gigantiska bitch tits eller utstickande haka... Men ser ändå väldigt suspekt ut, dock om han hade varit svensk och medlem på kolozzeum hade han självklart varit lika ren som en oskulds mutta men nu är han ju trots allt jänkare..

Skämt åsido, men typ Roddy Benjaminsson som tränat typ hela livet han också sen tidiga tonår är inte riktigt så stor. Sen är monstret Ako Rahim, inte i närheten så stor.. Men sen kan bilden vara missvisande någon som vet något om hans stats?
Gå & lägg dig din tomte..

Latissimus Dorsi
2012-08-23, 21:11
Gå & lägg dig din tomte..

motivera?

edit: nu när jag kollar på bilden igen, och har en bild på roddy vid sidan så dwarfar roddy den hära snubben. My bad.

qqq111
2012-08-23, 21:16
Han ingår i "det där" facket där 99% är dopade och 1% har supergener.

Alltså är han med cirka 99% chans dopad, men det är klart, han "kan" vara ren.

Btw är hans "konstiga tuttform" inte gyno. Det är puffy nipples, och det hade han redan på 13-års bilden.
Äntligen nån som fattar! :D

Att dömma av bilderna så har har grymma gener + doping säger jag. Halvseriöst häng o släng på gymmet som man ser på klippet räcker då!

Loke
2012-08-23, 21:23
Hade E. Sandow levat idag så hade väl majoriteten av internetexpertisen bedömt honom som praktdopad....

Du missar kanske att killen i det här fallet är tonåring? Att se ut så när man är 30 är ingen konst, det krävs inte ens bra gener.

agazza
2012-08-23, 21:27
Vilken pajjas asså, ser inte ut som att han tar träningen allt för seriöst. Samt rätt kass form på övningarna.

http://www.youtube.com/watch?v=46M30kvk978&feature=relmfu

Sen OT, han kan va ren. Inte någon extremt imponerande fysik IMO.

hahaha ja jävlar, skulle vilja se marken och stångrodden från sidan :D:D

Rusk
2012-08-23, 21:30
Vem har vuxit mer på kortare tid? Du får ju tänka på att det blir svårare att lägga på sig ju större man blir också.

Ett par stycken som ganska frekvent lägger upp bilder i dagsformstråden.
Skickar i PM.

cero
2012-08-23, 21:39
Att se ut så när man är 30 är ingen konst, det krävs inte ens bra gener.

Bara på Kolozzeum..

Niklan
2012-08-23, 21:49
Ett par stycken som ganska frekvent lägger upp bilder i dagsformstråden.
Skickar i PM.

Skicka till mig med tack :)

Spetälsk
2012-08-23, 22:38
Du missar kanske att killen i det här fallet är tonåring? Att se ut så när man är 30 är ingen konst, det krävs inte ens bra gener.Det finns ett dataprogram som heter adobe photoshop. man kan ändra bilder med det. en ganska muskulös person kan fås att se jätte muskulös ut. magrutor kan man lägga på efteråt om inga visas på originalbilden eller göras tydligare. det är rutin inom foto av fitnessmodeller. ni kommenterar en photoshopad bild :)

Mala
2012-08-23, 22:58
Han har dopat sig tror jag. Tänker så om varje tonåring som har en grym fysik...
Klart han kan vara ren, inte omöjligt o nå det ren.

Såg honom på simplyshredded.com
Skulle vara roligt o se hur hans utveckling sett ut...
Bilder för varje år sedan han började träna?

http://www.bodybuilding.com/fun/images/2011/teen-transformation-jeff-seid_asm.jpghttp://www.bodybuilding.com/fun/images/2011/teen-transformation-jeff-seid_bsm.jpg

Han var ju inte den minsta 13-åringen, ganska muskulös redan då. Jag tror han är natty.

Hur vet du att han inte tog något redan då?

EDIT: http://www.youtube.com/watch?v=VnNH6OMqT9E
Bedöm själva, 15 års bilden och 17 års bilden är det en otrolig stor skillnad på..

Sniggel
2012-08-24, 00:32
Jag skulle vilja påstå att de flesta som tränar för att få en grym fysik redan har sabbat sina förutsättningar för att uppnå sin genetiska potential genom att inte älska och hålla på med sport sen iaf 10-årsåldern eller så.
Det gäller att börja vara aktiv tidigt om man vill få ut mest kräm ur sina gener och idag är det få som är speciellt aktiva*. Det är väl oftare så att de som tränar på gym för att förändra sin fysik och kropp är de som känner att de misskött den tidigare. Knappast de bästa förutsättningarna för att nå sin genetiska potential.
Tyvärr, det är redan kört, men visst kan man göra enorma förändringar! Man kan bara inte nå så långt som man hade kunnat om man...
Så det är inte så konstigt om det är svårt att se potentialen idag eftersom där är många faktorer som INTE klaffar när det gäller potential för muskelbygge naturligt.
Man behöver någon med bra gener, som tränat hela sitt liv och börjat med styrketräningen tidigt (vi säger 13 år iaf), ej sitter still flera timmar om dagen, som ÄR intresserad av muskelbygge (tror det är ovanligt att de med de bästa generna är intresserade av företeelsen). Samtidigt måste personen förstå hur lätt denne har det och att denne egentligen tränar väldigt mesigt. Detta pga att det inte finns någon konkurrens som kan slå "honom på fingrarna". Det är då lätt att tro att man jobbar hårt när man egentligen har många psykiska barriärer att bryta sig igenom.

* Jag tror ju knappast att Eugene Sandow satt och spelade Nintendo innan han började lyfta vikter.

strikt
2012-08-24, 01:06
Verkar svag i många övningar för att väga 195 lbs och bänka 140 kg med rövlyft.

Som andra säger, verkar för mycket lekstuga när han tränar (kanske bara är för att det är en kamera rullandes)

Men ser ju inte bra ut det man ser direkt.


Säkert naturlig en bit och sedan hoppat på något. Med tanke på hur det såg ut i lekhagen.

Sniggel
2012-08-24, 01:36
Säkert naturlig en bit och sedan hoppat på något. Med tanke på hur det såg ut i lekhagen.

Eller så handlar det om gener och att "lalla runt" är tillräckligt för honom för att få bra resultat. Har sett iaf ett exempel tidigare på någon som tränade ben "kanske nån gång i månaden" har ett par enorma stockar. Att det inte handlar om steroider baserar jag på hur han sett ut sen tonåren samt att han knappt varit intresserad av att bygga förrän på senare år. Han började väl som periodare men dwarfade de flesta på kolo innan dess :P
Han kör heller någon direkt byggarkost (han är ett stort fan av socker), iaf inte innan han blev seriös men rippad har han varit sen tonåren.

strikt
2012-08-24, 01:51
Tyckte mest statsen 195 lbs, bänkar 140 kg med rövlyft och sedan lekhage samt vikter på andra övningar som visades i videon kändes lite knasigt.

Men visst, man får ju inte direkt följa han ett helt korrekt pass och se vad som är uppvärmning och arbetsset.

Men latsdragen så bekymrande klent ut ifall det inte är cepetungt rack samt allt annat lekande. Men helt klart kan det vara rent. Men väljer ändå att misstänka doping just because :)

För att man kan!

Sniggel
2012-08-24, 02:05
Kanske ska nämna att jag så fort jag ser en möjlighet för att någon ska vara ren så brukar jag ta upp anledningar till varför personen skulle kunna vara ren. Detta är inte samma sak som att jag påstår att jag tror att personen är ren. Bara att jag inte vill slänga anklagelser ur mig så fort jag tycker det är sannolikt att någon har dopat sig.
Jag tycker synd om de genetiska talanger som per default blir anklagade just pga att de har bra gener.

loadout
2012-08-24, 08:23
Med det nyllet så förstår jag att han behöver musklerna.

Med det där nyllet så skulle han inte behöva en enda muskel för att tjejerna skulle flockas runt honom. (No homo)

Squamata
2012-08-24, 08:34
Jag gissar på ren, han har en ruskigt bra deff.. Men massan är väl inget speciellt i sig, snygga linjer dock.

Tror de flesta som skriker doping antingen har kassa gener/tränar dåligt eller bara är avundsjuka på de som faktiskt orkar träna hårt och har rätt förutsättningar.

TomasB
2012-08-24, 08:36
Med det där nyllet så skulle han inte behöva en enda muskel för att tjejerna skulle flockas runt honom. (No homo)

Va härligt att se "no homo" i Sverige :d
Som Svensk och avundsjuk (jante) är det något i mig som vill att han ska vara dopad. Och helst med synthol. hehehehehe, nä då!

Jag utgår från att han inte är dopad och stört duktig. :)

Anders The Peak
2012-08-24, 08:41
Inte dopad men ganska tunn med mycket bra ram och muskelfästen och synnerligen bra och välutvecklad magmuskulatur.

filmjölk
2012-08-24, 08:54
Sjysst fysik som fan....men den där tävlingsformen med långa shorts...jag saknar ord.

BelowAverage
2012-08-24, 09:02
Zyzz ain't got nothing on this.
http://24.media.tumblr.com/tumblr_m78y4ikAdq1rs4ej4o1_1280.jpg

pwnyou
2012-08-24, 09:17
* Jag tror ju knappast att Eugene Sandow satt och spelade Nintendo innan han började lyfta vikter.Men nu har ju den här killen bättre resultat än Eugene Sandow, redan som 20-åring.

Du har ju själv tränat minst lika länge som jeff, du borde vara mer kritisk än så.

Gasp
2012-08-24, 09:57
Hej

Jag har tagit upp den här killen tidigare och av rent intresse även gjort en del research. Dem flesta bilderna som han ser "extrem ut" är photoshoppade och tagna på ett speciellt sätt (väldigt vanligt i fitnessindustrin) genom att placera objektivet underifrån, på så sätt ser kroppen ser större ut än vad den i själva verket är, då skapar man en illusion av en massa som ser verklig ut på bild men som i själva verket är betydligt mindre iRL. Tittar du på bilderna som tagits på honom i tävlingar/filmer på honom i hans youtubekanal, ser du att han faktiskt inte är så stor, klart över average-teenager men vill påstå att många här på kollo redan besitter samma kropp/har samma förutsättningar att nå den, hans muskelfästen och linjer spelar såklart också en viktig roll, men folk hypar överdrivet mycket genom 1 bild, även jag själv innan jag gjorde min "research"

M.A.O mycket retuschering, i en av hans bilder har de till och med format benen så att dem ska se rippade ut, lagt till linjer m.m.... lägg där till att du pumpar upp dig maximalt för att vara vaskulär i armar, bröst... det är inte så konstigt att bilden ser bra ut egentligen då den är tagen ur en fotografs portfolio, vill någon fotograf ha fula bilder?

Mvh

Robbmeister
2012-08-24, 10:04
Tänkte samma sak, han ser inte ens grov ut i videon.

Inte ens grov? Är du seriös? Han kanske inte kan mäta sig med branch warren men han är större och mer deffad än 99% av alla seriöst tränande personer.

Gasp
2012-08-24, 10:06
Vill också lägga till mitt svar beträffande preparat, skulle INTE förvåna mig om han tagit steroider, det är allmänt känt att mediciner är väldigt vanligt även på highschool nivå och den här killen är sedan några år tillbaka en av de främsta inom den kategorin och amerikansk fotboll, jag har gamla kompisar som berättat att många tränare till och med rekommenderar "taniga" personer att ta testo/DECA/TREN-mediciner för att bygga upp muskulatur/skadad muskulatur fort (med tanke på att amerikansk fotboll innehåller väldigt många skador)... En annan tråkig sak är att det gått ned i åldrarna, vet inte hur många unga på ex odenplan som förmodligen tar "mediciner"..

mvh

Arne Persson
2012-08-24, 10:06
Inte ens grov? Är du seriös? Han kanske inte kan mäta sig med branch warren men han är större och mer deffad än 99% av alla seriöst tränande personer.

Full?

Gasp
2012-08-24, 10:07
men han är större och mer deffad än 99% av alla seriöst tränande personer.

Lägg ner :laugh:

eAzy
2012-08-24, 10:13
hej

jag har tagit upp den här killen tidigare och av rent intresse även gjort en del research. Dem flesta bilderna som han ser "extrem ut" är photoshoppade och tagna på ett speciellt sätt (väldigt vanligt i fitnessindustrin) genom att placera objektivet underifrån, på så sätt ser kroppen ser större ut än vad den i själva verket är, då skapar man en illusion av en massa som ser verklig ut på bild men som i själva verket är betydligt mindre irl. Tittar du på bilderna som tagits på honom i tävlingar/filmer på honom i hans youtubekanal, ser du att han faktiskt inte är så stor, klart över average-teenager men vill påstå att många här på kollo redan besitter samma kropp/har samma förutsättningar att nå den, hans muskelfästen och linjer spelar såklart också en viktig roll, men folk hypar överdrivet mycket genom 1 bild, även jag själv innan jag gjorde min "research"

m.a.o mycket retuschering, i en av hans bilder har de till och med format benen så att dem ska se rippade ut, lagt till linjer m.m.... Lägg där till att du pumpar upp dig maximalt för att vara vaskulär i armar, bröst... Det är inte så konstigt att bilden ser bra ut egentligen då den är tagen ur en fotografs portfolio, vill någon fotograf ha fula bilder?

Mvh

+1

Rawsteel
2012-08-24, 10:14
Alla ni som är övertygade om att han är dopad, tror ni även att kolofavoriten Chrille87 är dopad då eller?
Hans förvandling på 4 år imponerar personligen mig mer än jeff's och jag är övertygad om att han är ren.
Och bilden nedan är inte ens photoshoppad.

http://www.kolozzeum.com/forum/attachment.php?attachmentid=90995&d=1344181020

Med bra anlag, hård träning och kärlek för sporten så kan man komma långt.

Krogbyggaren
2012-08-24, 10:40
När jag kollar på hans youtubevideor tror jag att han är ren, när jag ser hans photoshoppade bilder tänker jag på doping.

Han han trotts allt tränat sen han var 13, vilket folk inte riktigt verkar förstå hur länge det egentligen är. Han har även riktigt bra gener. Cody Lewis (nu dopad iof) är ett annat exempel på bra genetik.


Jeff 13 år:
http://www.bodybuilding.com/fun/images/2011/teen-transformation-jeff-seid_asm.jpg

Cody Lewis 14 år:
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/35070_135961959765963_100000564783843_267918_14366 03_n.jpg

312
2012-08-24, 11:17
Alla ni som är övertygade om att han är dopad, tror ni även att kolofavoriten Chrille87 är dopad då eller?
Jag tror inte Chrille87 är dopad, men jag VET minst en som är dopad här på Kolozzeum.

Det känns lite som att bara för att man är medlem på Kolozzeum, där man inte får diskutera doping, så dopar sig ingen. Haha, plz.

strikt
2012-08-24, 11:35
Ungefär som på gymmet då. Sjukt många dopade, men alla tror de är nattys och hårda krigare.

Mackan58
2012-08-24, 11:42
Hade det inte varit för att han kom från en kultur där att vinna är primärt och rent spel är sekundärt skulle jag lätt köpt att han var ren.
Har man tränat i sju år bör man se ut som Jeff, annars har man misslyckats. Om alla gymmande slutade vara fuckaroundits, slutade kröka och slutade äta skit skulle vi definitivt se mer fysiker som Jeffs (den oshopade varianten). Sju år är brutalt lång tid, om man under så lång tid hela tiden strävar efter att förbättra sig själv kan man komma riktigt långt.

Sniggel
2012-08-24, 11:45
Men nu har ju den här killen bättre resultat än Eugene Sandow, redan som 20-åring.

Du har ju själv tränat minst lika länge som jeff, du borde vara mer kritisk än så.

Förstår inte riktigt på vilket sätt vi inte är överens?

Eugene Sandow har en riktigt bra fysik och vi är alla övertygade om att han var ren.
Samtidigt var det på den tiden ett tokigt lågt urval av folk som byggde muskler. Så man kan knappast misstänka Eugene för att vara ett praktexemplar när det kommer till gener utan kanske snarare något över medel.
Idag är vi, 6 miljarder människor på jorden? Bygga muskler är något som är mycket mer populärt idag då vi har tid med sån rekreation och samtidigt blir matade med bilder av kroppar från media. Så urvalet är enormt. Tack vare internet så kan dessutom de som lyckas allra bäst synas över hela världen så att "en kille nånstans i världen" har riktigt bra fysik som 20-åring är ju knappast otroligt.

Sniggel
2012-08-24, 11:52
Jag tror inte Chrille87 är dopad, men jag VET minst en som är dopad här på Kolozzeum.

Det känns lite som att bara för att man är medlem på Kolozzeum, där man inte får diskutera doping, så dopar sig ingen. Haha, plz.

Det är rätt dumt att fråga om någon på forumet är dopad. Då börjar man en diskussion som kan leda till anklagelser. Man kan aldrig ha några bra diskussioner så. Vill man diskutera om Chrille87 är dopad eller ej är det bättre att göra det utan Chrille87s vetskap, offline eller liknande.

Det är just sådana här spekulationer som gör att de med bra gener blir anklagade för något de inte är "skyldiga" till och därför bör man inte yttra sig så jävla tvärsäkert om att t ex jeff seid är dopad eller ej. Jag själv hade aldrig sagt "jag tror X är dopad" ifall jag bedömde att chansen att han är det är 95%. Det tycker jag är för dålig övertygelse från min sida för att jag officiellt skulle vilja påstå en sån sak. Då innebär det ju i teorin att 5% av mina anklagelser (om jag är så duktig på att bedömma alltså) kommer att falla på helt oskyldiga individer. Det är oacceptabelt att bete sig så IMO.

awesomooo
2012-08-24, 12:14
Ska jag vara riktigt ärlig så vet jag faktiskt inte om han är dopad eller ej. Vet folk som kör en kanyl i arslet varje morgon men lik förbannat inte växer till ett monster. Är väl inte helt omöjligt att han är dopad men sen får man inte glömma som flera redan har nämnt att bilderna kan vara smått manipulerade.

filmjölk
2012-08-24, 12:22
Hehehe "Inte ens grov" Vad väger pojken? 90kg? På vad? c:a 185cm...deffad. Sen när blev det o-grovt?

rooz
2012-08-24, 12:25
Hehehe "Inte ens grov" Vad väger pojken? 90kg? På vad? c:a 185cm...deffad. Sen när blev det o-grovt?

Tyvärr. Kologrofv =din längd -80 med 8%bf

Krogbyggaren
2012-08-24, 12:28
Hehehe "Inte ens grov" Vad väger pojken? 90kg? På vad? c:a 185cm...deffad. Sen när blev det o-grovt?

När man jämför med en 100+ fet SL:are som knäböjer djuuuuuupt 5x5.
http://i44.tinypic.com/x29zjq.jpg

samsung
2012-08-24, 12:54
Inte dopad men ganska tunn med mycket bra ram och muskelfästen och synnerligen bra och välutvecklad magmuskulatur.

+1 nuff said

fenzyn
2012-08-24, 12:58
Hur kan folk ens tänka tanken att han skulle vara ren.. Roids är bra mycket vanligare än somliga här verkar tro.

Rusk
2012-08-24, 13:01
Har man tränat i sju år bör man se ut som Jeff, annars har man misslyckats.

Och där flög min cola zero ut över tangentbordet.
Hört talas om genetik?

Johan_P
2012-08-24, 13:05
Hur kan folk ens tänka tanken att han skulle vara ren.. Roids är bra mycket vanligare än somliga här verkar tro.

Nog är det vanligt men vad är det som säger att man inte skulle kunna få hans resultat med seriös träning och kosthållning tillsammans med fördelaktig genetik etc.? Visst pratar vi mycket fördelaktiga faktorer, men ändå.

Personligen är jag övertygad om att han inte behövt använda AAS för att nå hans resultat. Därmed inte sagt att det inte är sannolikt att han preppat - vi har ingen aning om hur det egentligen ligger till bara genom att titta på bilder/filmer.

straand94
2012-08-24, 13:40
Någon som har koll på längden på honom? Kan ju vara så att han är 170cm typ.

Tediiieee
2012-08-24, 13:49
Någon som har koll på längden på honom? Kan ju vara så att han är 170cm typ.

183 cm tror jag
http://imagecdn.bodybuilding.com/img/user_images/growable/2012/07/15/40319022/gallerypic/1zpHpxKTUaDQRy7R0irN966LsIwZEZ1308e.jpeg
http://imagecdn.bodybuilding.com/img/user_images/growable/2012/04/24/40319022/gallerypic/1NHVBWVbMXRS2DnthuFC0GINunEOvz031e.jpeg

Mackan58
2012-08-24, 14:19
Och där flög min cola zero ut över tangentbordet.
Hört talas om genetik?

Visst spelar genetiken stor roll. Är bara så trött på det eviga "han är grov han har bra genetik" när det i själva verket handlar om att individen ifråga sköter sin kost och träning medan de som har "dålig genetik" krökar och äter pizza. Samma sak med tjejer som har "kraftig benstomme".

pwnyou
2012-08-24, 14:20
Har man tränat i sju år bör man se ut som Jeff, annars har man misslyckats.Påstår du alltså att RobbanColeman, Slarti, Sheogorath, Sniggel, Grandmaster, King Grub, Baboom, Langster, Fredrik_S och många fler här på forumet som tränat i 7+ år har misslyckats helt med sin träning? Du är inte lite fräck.

Latissimus Dorsi
2012-08-24, 14:21
Visst spelar genetiken stor roll. Är bara så trött på det eviga "han är grov han har bra genetik" när det i själva verket handlar om att individen ifråga sköter sin kost och träning medan de som har "dålig genetik" krökar och äter pizza. Samma sak med tjejer som har "kraftig benstomme".

+1. 7 år är riktigt jävla lång tid, om man på sju år inte hunnit bygga en respektabel hydda har man på fullt allvar misslyckats med sin träning. Oavsett om man började när man va 15,22 eller 27 eller om man är mestomorph eller kasomorph eller va den där skiten heter. Finns ingen ursäkt för att inte ha kommit långt på sju år.

pwnyou
2012-08-24, 14:22
+1. 7 år är riktigt jävla lång tid, om man på sju år inte hunnit bygga en respektabel hydda har man på fullt allvar misslyckats med sin träning. Oavsett om man började när man va 15,22 eller 27 eller om man är mestomorph eller kasomorph eller va den där skiten heter. Finns ingen ursäkt för att inte ha kommit långt på sju år.99% av de som tränar i 7 år blir inte sådär stora.

Latissimus Dorsi
2012-08-24, 14:23
Påstår du alltså att RobbanColeman, Slarti, Sheogorath, Sniggel, Grandmaster, King Grub, Baboom, Langster, Fredrik_S och många fler här på forumet som tränat i 7+ år har misslyckats helt med sin träning? Du är inte lite fräck.

Ja du min gode vän, sist ja kollade va alla dessa du nämnde riktigt mycket vassare än den hära jeff roids eller vad han nu heter. Så på deras XX antal år träning har dom åstadkommit väldigt mycket. Vilket är så de ska vara.

Latissimus Dorsi
2012-08-24, 14:24
99% av de som tränar i 7 år blir inte sådär stora.

Du missförstår mig, jag menar att det inte finns några bortförklaringar när man fått mediokra resultat efter sju år. Det är helt enkelt att man inte gjort vad man ska göra. Ingen är slav under sina förutsättningar.

Spetälsk
2012-08-24, 14:30
i själva verket handlar om att individen ifråga sköter sin kost och träning medan de som har "dålig genetik" krökar och äter pizza. Samma sak med tjejer som har "kraftig benstomme".så är det.

pwnyou
2012-08-24, 14:44
sist ja kollade va alla dessa du nämnde riktigt mycket vassare än den hära jeffVad har jag nu missat?

Har du en bild på någon av dem jag nämnde som klår detta? http://www.naturalbodybuildingrecognition.com/wp-content/uploads/2012/05/Jeff-Seid.jpg

pwnyou
2012-08-24, 14:49
Jag skulle nog gissa att Fredrik_S, Grandmaster, Baboom, Langster och RobbanColeman är cirka 5kg mindre. Slarti, Sheogorath med mera cirka 10kg mindre. Men jag kan ha fel!

Latissimus Dorsi
2012-08-24, 14:54
Vad har jag nu missat?

Har du en bild på någon av dem jag nämnde som klår detta? http://www.naturalbodybuildingrecognition.com/wp-content/uploads/2012/05/Jeff-Seid.jpg

Alla vi är vi snygga i photoshop, inoljade och på modellbilder. Här har du ett träningsklipp från honom. Döm själv http://www.youtube.com/watch?v=46M30kvk978&feature=relmfu
Säger inte att han inte är grov, för liten är han inte. Men efter att ha kollat lite nogrannare på bilden, och kollat på hans videos är jag ytterst skeptisk till hur ''jättegrov'' han ärl.

Mackan58
2012-08-24, 14:55
Påstår du alltså att RobbanColeman, Slarti, Sheogorath, Sniggel, Grandmaster, King Grub, Baboom, Langster, Fredrik_S och många fler här på forumet som tränat i 7+ år har misslyckats helt med sin träning? Du är inte lite fräck.

99% av de som tränar i 7 år blir inte sådär stora.

Många av de du just rabblade har en bättre fysik än Jeff (givet att vi vet att Jeffs bilder är manipulerade, likt alla professionella bilder).

Har man tränat i 7 år bör man vara lika stor som Jeff.

Rusk
2012-08-24, 14:58
Finns ingen ursäkt för att inte ha kommit långt på sju år.

Gäller det även non responders?
Inte för att jag tror en non responder skulle hålla på så länge men still.

pwnyou
2012-08-24, 15:03
Alla vi är vi snygga i photoshop, inoljade och på modellbilder. Här har du ett träningsklipp från honom. Döm själv http://www.youtube.com/watch?v=46M30kvk978&feature=relmfu
Säger inte att han inte är grov, för liten är han inte. Men efter att ha kollat lite nogrannare på bilden, och kollat på hans videos är jag ytterst skeptisk till hur ''jättegrov'' han ärl.Då måste du väl rimligtvis jämföra med andras videos, för att kunna få någon bedömning.

Några videos jag hittade på snabb googling:

Grandmasters marklyftvideo: http://www.youtube.com/watch?v=CAX94eA2zrA
Grandmasters bicepsvideo: http://www.youtube.com/watch?v=5DLfJwsduvw

Baboom squats: http://www.youtube.com/watch?v=4K8LawOVY24&feature=relmfu

Fredrik_S gymnastik: http://www.youtube.com/watch?v=tAJZvM26kx8&list=UUKxQew-BFAgFfAwL_hLHvJQ&index=2&feature=plcp

Fredrik_S press: http://www.youtube.com/watch?v=K9HNzJyRdZk&feature=relmfu

Är dessa verkligen "mycket vassare" än Jeff Seid?

Många av de du just rabblade har en bättre fysik än Jeff (givet att vi vet att Jeffs bilder är manipulerade, likt alla professionella bilder).

Har man tränat i 7 år bör man vara lika stor som Jeff.Har de verkligen en bättre fysik? Visa med bild?

Ändå verkar inte gymmen direkt krylla av människor i hans storlek...

Loke
2012-08-24, 15:12
+1. 7 år är riktigt jävla lång tid, om man på sju år inte hunnit bygga en respektabel hydda har man på fullt allvar misslyckats med sin träning. Oavsett om man började när man va 15,22 eller 27 eller om man är mestomorph eller kasomorph eller va den där skiten heter. Finns ingen ursäkt för att inte ha kommit långt på sju år.

Hahaha, bästa idag. Detta skrivs då alltså av en grabb som inte ens kommit så långt att han är större och starkare än otränade killar på liknande längd och ålder. Jeff Seid blev plötsligt ointressant, det jag undrar är hur man lyckas bygga en sådan enorm attityd som Latissimus Dorsi på så kort tid?

rooz
2012-08-24, 15:16
Hahaha, bästa idag. Detta skrivs då alltså av en grabb som inte ens kommit så långt att han är större och starkare än otränade killar på liknande längd och ålder. Jeff Seid blev plötsligt ointressant, det jag undrar är hur man lyckas bygga en sådan enorm attityd som Latissimus Dorsi på så kort tid?

Tack.

Tränar man marklyft på 50-60kg borde man inte direkt peka med hela armen på andra..

Rusk
2012-08-24, 15:17
Har man tränat i 7 år bör man vara lika stor som Jeff.

Du underskattar gravt genetikens påverkan när det kommer till styrka och muskelbygge.
Vet ett flertal som dedikerar majoriteten av sin tid till sporten samt sköter dom andra aspekterna och dom är inte i närheten av jeff's massa.
Och då har dessa även tränat längre än 7 år.

frong
2012-08-24, 15:45
Alla vi är vi snygga i photoshop(...), inoljade och på modellbilder. Här har du ett träningsklipp från honom. Döm själv http://www.youtube.com/watch?v=46M30kvk978&feature=relmfu
Säger inte att han inte är grov, för liten är han inte. Men efter att ha kollat lite nogrannare på bilden, och kollat på hans videos är jag ytterst skeptisk till hur ''jättegrov'' han ärl.

Släng upp ett par på dig så vi har det på papper.

Snälla.

cofffee

Mackan58
2012-08-24, 16:10
Ändå verkar inte gymmen direkt krylla av människor i hans storlek...

Du underskattar gravt genetikens påverkan när det kommer till styrka och muskelbygge.


Nej gymmen verkar inte krylla av killar med Jeffs kaliber för att de flesta killar varvar mellan att köra bicepscurls och flyes i crossen samtidigt som de super varje helg och äter helt åt helvete fel.

Nej, jag underskattar inte genetiken, är som sagt bara så trött på folk som hela tiden skyller andras framgångar på antingen doping eller gener.

Fredrik_S
2012-08-24, 16:10
Ligger så sjukt mycket i definitionen oljan och photoshoppningen. och hålla-handen-på-sin-egen-röv-posen :)
Filmerna du länkat till väger jag ca 86 kilo o-oljad och oredigerad odefinierad...
Filmerna på honom är ju från när han är hård...

På bilden här under väger jag kring 80 kilo på 175 cm oljad definierad och redigerad.

Jag är dock typ dubbelt så gammal som honom :/ (32år)....


http://i46.tinypic.com/263y39g.jpg

ChuckTesta
2012-08-24, 16:12
Hade det inte varit för att han kom från en kultur där att vinna är primärt och rent spel är sekundärt skulle jag lätt köpt att han var ren.
Har man tränat i sju år bör man se ut som Jeff, annars har man misslyckats. Om alla gymmande slutade vara fuckaroundits, slutade kröka och slutade äta skit skulle vi definitivt se mer fysiker som Jeffs (den oshopade varianten). Sju år är brutalt lång tid, om man under så lång tid hela tiden strävar efter att förbättra sig själv kan man komma riktigt långt.

Grattis du skrev det dummaste inlägget i tråden.


Jag tror för övrigt att han är dopad, i alla fall lite grann.

filmjölk
2012-08-24, 16:13
Lite OT, men iaf, är det ingen mer än jag som reagerar på den där tävlingsformen där de skönhetstävlar i långa shorts "mens physique"?

kan det bli mer, jag saknar ord, men vi kan säga "Ghey". Kan det bli mer ghey än så?

Sarwien
2012-08-24, 16:13
Med bra genetik så går det där att uppnå på den tiden utan problem, så gissar på ren.

lmao

Krogbyggaren
2012-08-24, 16:22
Lite OT, men iaf, är det ingen mer än jag som reagerar på den där tävlingsformen där de skönhetstävlar i långa shorts "mens physique"?

kan det bli mer, jag saknar ord, men vi kan säga "Ghey". Kan det bli mer ghey än så?

Med tanke på hur mycket pussy fitnessmodeller/modeller överlag får (ja, du kan vinna både kontrakt och ett prokort i Mens Physique) så skulle jag inte kalla det gay.

Spartansk
2012-08-24, 16:23
Lite OT, men iaf, är det ingen mer än jag som reagerar på den där tävlingsformen där de skönhetstävlar i långa shorts "mens physique"?

kan det bli mer, jag saknar ord, men vi kan säga "Ghey". Kan det bli mer ghey än så?

Ja, om de hade haft tighta miniatyrkalsonger hade det varit mer "Ghey".

Man and Machine
2012-08-24, 16:36
Tror han är dopad. För mycket på spel för att lalla runt ren.

Hahaha, bästa idag. Detta skrivs då alltså av en grabb som inte ens kommit så långt att han är större och starkare än otränade killar på liknande längd och ålder. Jeff Seid blev plötsligt ointressant, det jag undrar är hur man lyckas bygga en sådan enorm attityd som Latissimus Dorsi på så kort tid?

Haha underbart! :thumbup:

filmjölk
2012-08-24, 16:48
Med tanke på hur mycket pussy fitnessmodeller/modeller överlag får (ja, du kan vinna både kontrakt och ett prokort i Mens Physique) så skulle jag inte kalla det gay.

haha: "Pro card-mens physique", så gay!

Ja, om de hade haft tighta miniatyrkalsonger hade det varit mer "Ghey".

Bodybuilding går ut (borde gå ut på) på att vara stor, symmetrisk, hård...mens physique är en skönhetstävling i klass med fitness figure, snyggast vinner! Så totalghey.

Paria
2012-08-24, 16:57
Herregud, shit!

Ibland undrar man om folk här på forat ens lever i verkligheten eller bara på kolozzeum..? Att så pass många (även om de kanske inte ens är i majoritet) ändå tror på att killen är ren är GALET. Fan, jag känner folk som ser ut som tandpetare som kör flera kurer om året, och så känner jag många som kurar lika mycket men som också därmed växer till sig rejält och blir "biffiga" i medelsvenssons ögon.

Oerhört få blir någonsin så stora som Jeff Seid med den fettprocentnivån. Oavsett steroider.

Om vi bara räknar muskelmassa utan hänsyn till fettet så kan nog personer med OK-bra gener för muskelbygge ta sig dit efter ett antal års träning.

Rusk
2012-08-24, 17:12
Nej, jag underskattar inte genetiken, är som sagt bara så trött på folk som hela tiden skyller andras framgångar på antingen doping eller gener.

Doping håller jag med om men inte gener.
Sett folk som tränat målmedvetet och seriöst i över 10 år bli golvade av andra som knappt tränat i 3 år.

Doctor Snuggles
2012-08-24, 17:15
Han ingår i "det där" facket där 99% är dopade och 1% har supergener.

Alltså är han med cirka 99% chans dopad, men det är klart, han "kan" vara ren.

Btw är hans "konstiga tuttform" inte gyno. Det är puffy nipples, och det hade han redan på 13-års bilden.

Är han den enda personen i världen som tränar? Nej, då är det inte 99% chans.
1% chans utslaget på alla som tränar i världen blir en ganska stor siffra.

filmjölk
2012-08-24, 17:16
Det måste även vara rätt svårt att öka på ordentligt om man som killen är modell, och inte kan få käka på ordentligt (både mat och "tillskott") i perioder utan måste halvdutta med att behöva hålla sig snygg hela tiden.

Krogbyggaren
2012-08-24, 17:24
Det måste även vara rätt svårt att öka på ordentligt om man som killen är modell, och inte kan få käka på ordentligt (både mat och "tillskott") i perioder utan måste halvdutta med att behöva hålla sig snygg hela tiden.

Tycker dom som kör Leangains klarar sig rätt så bra ändå..

buten
2012-08-24, 18:12
Doping håller jag med om men inte gener.
Sett folk som tränat målmedvetet och seriöst i över 10 år bli golvade av andra som knappt tränat i 3 år.

Hur vet du att dina "supergen-kompisar" vart rena dom 3 åren?
Hur vet du att dom som tränat målmedvetet och seriöst över 10 år inte är såpass envisa och har tränat fel/ätit fel under väldigt lång tid?

Visst påverkar gener men jag tror inte så sjukt mycket som många verkar vilja tro. Har sett för många trådar där dom klagar att dom är hardgainers men sen när dom langar upp träningsschema/matschema så ser det helt åt helvete ut.
Även många som verkar vilja bygga muskler på ett litet underskott ren och då kommer du få resultat därefter.

deadich
2012-08-24, 18:23
Väldigt låg bf han hade. Och ingen sinnessjuk muskelmassa så med bra gener så går det säkert. Däremot så är det alltid troligast med roids i såna här fall men det är fullt möjligt att han är ren. Eller älg.

Haha vilket babyface, men han har ju extrem pump i överallt på bilden
Upp med en bild som talar sanning så ska jag uttala mig.

Jo precis, en bild där han inte står med pump, perfekt ljus, proffsfotograf och PS skulle jag vilja se. Typ relaxad i badbrallor med mobilkamera.

Kutso
2012-08-24, 18:31
Med tekniken killen har är det förvånande att han har fått den fysik han har, även om han har tagit steroider.

Här har ni några smileys som beskriver påståendet att han skulle vara ren:

:smash:*bs**screwy**slap*:laugh:

BrosciencePHD
2012-08-24, 18:38
Oerhört få blir någonsin så stora som Jeff Seid med den fettprocentnivån. Oavsett steroider.

Yeah brah, ok.

Rusk
2012-08-24, 18:39
Visst påverkar gener men jag tror inte så sjukt mycket som många verkar vilja tro.

Det är tur att du bara "tror" då det finns ganska mycket fakta om ämnet att läsa.
I studierna som har gjorts så är skillnaderna på hur vissa svarar på styrketräning enorm.
Här är 1 http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15947721

T-nation har även en välskriven artikel om det men mängder av källor längst ner -> http://www.t-nation.com/free_online_article/most_recent/the_truth_about_bodybuilding_genetics

sinnez
2012-08-24, 18:44
Roids skulle jag säga

BrosciencePHD
2012-08-24, 18:48
Ja han har 95% tatt steronz, han försöker blocka bort det med att säga att han tränat sedan 12 XDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD.

Men visst det kan vara sant, då är det fullt möjligt.

frong
2012-08-24, 18:51
haha: "Pro card-mens physique", så gay!



Bodybuilding går ut (borde gå ut på) på att vara stor, symmetrisk, hård...mens physique är en skönhetstävling i klass med fitness figure, snyggast vinner! Så totalghey.

Är det "gay" för det är snygga kroppar och ansikten med istället för att se ut som Kai Greene, helt uppblåst i ansiktet?

Nu älskar jag Kai, ifrågasätter bara.

Krogbyggaren
2012-08-24, 18:53
Jo precis, en bild där han inte står med pump, perfekt ljus, proffsfotograf och PS skulle jag vilja se. Typ relaxad i badbrallor med mobilkamera.

Skriker det roids så mycket? Bilder är nästa aldrig rättvisa. Fysiken han har på stranden är jag övertygad om att man kan få ren. Kolla Proxy, Robban Coleman, Fredrik S, Chrille_87 osv..
yVxQS0cAbNk
3:33 när han står i vit t-shirt, 9 dagar ut och han ser inte ut som något monster som han gör på sina bilder.
46M30kvk978

Spartansk
2012-08-24, 18:54
Är det "gay" för det är snygga kroppar och ansikten med istället för att se ut som Kai Greene, helt uppblåst i ansiktet?

Nu älskar jag Kai, ifrågasätter bara.

Ja... Det är faktiskt ganska gay.

frong
2012-08-24, 18:56
Ja... Det är faktiskt ganska gay.

För att..?

Rusk
2012-08-24, 18:58
Skriker det roids så mycket?

Verkligen inte.

Spartansk
2012-08-24, 19:01
För att..?

Att som kille försöka vara snygg är ganska gay.

Krogbyggaren
2012-08-24, 19:02
Verkligen inte.

Jag håller med han som skrev ''alla kan se bra ut med photoshop''.. Kolla bara i Bigger stronger faster när dom förstorar axlar/armar, minskar midjan och det ser naturligt ut. Det är liksom ingen hemlighet att man kan se sjukt mycket bättre ut med diverse hjälpmedel. Jeff Seid ser inte ut som han gör på sina modellbilder.

Johanss0n
2012-08-24, 19:03
Det är klart att många uppnått den fysiken han besitter ren, lika klart som att många som preppar aldrig når dit.

Det känns som det här inte kan citeras för många gånger.

Man kan uppnå riktigt bra resultat ren och majoriteten preppare är okunniga idioter som inte har koll på vare sig träningen eller vad de trycker i sig och därför får de patetiska resultat de förtjänar.

frong
2012-08-24, 19:07
Att som kille försöka vara snygg är ganska gay.

Ironisk?

:confused:
Eller du kanske är en av dem som går runt på stan med tält-gaspjeans, mjukisbyxor...

Spartansk
2012-08-24, 19:12
Ironisk?

:confused:
Eller du kanske är en av dem som går runt på stan med tält-gaspjeans, mjukisbyxor...

Nej, jag tillåter mig själv att vara en smula gay. Det går inte att leva ett normalt liv utan att vara lite gay. Annars skulle man ju sitta i rullstol eller i fängelse vid 25.

Rusk
2012-08-24, 19:17
Jag håller med han som skrev ''alla kan se bra ut med photoshop''.. Kolla bara i Bigger stronger faster när dom förstorar axlar/armar, minskar midjan och det ser naturligt ut. Det är liksom ingen hemlighet att man kan se sjukt mycket bättre ut med diverse hjälpmedel. Jeff Seid ser inte ut som han gör på sina modellbilder.

Exakt:)

Sniggel
2012-08-24, 19:21
Påstår du alltså att RobbanColeman, Slarti, Sheogorath, Sniggel, Grandmaster, King Grub, Baboom, Langster, Fredrik_S och många fler här på forumet som tränat i 7+ år har misslyckats helt med sin träning? Du är inte lite fräck.

Det är lugnt, jag tar inte åt mig. Tycker det är komiskt bara :D
Tack för komplimangen förresten.

Ja du min gode vän, sist ja kollade va alla dessa du nämnde riktigt mycket vassare än den hära jeff roids eller vad han nu heter. Så på deras XX antal år träning har dom åstadkommit väldigt mycket. Vilket är så de ska vara.

Jag håller inte med. Jag tycker definitivt att Jeff "roids" (lol) är vassare än mig. Han har definitivt "bra linjer" och det kanske gör att han ser ut att ha mer massa än vad han har. Om man pratar genetik för muskelbygge så är det förstås massan so är intressant men om man pratar genetik för snygg fysik så tror jag de flesta håller med om att han är långt upp i toppskiktet. Såväl zyzzfans som zyzzhaters tror jag skulle kunna hålla med om detta :D

Man and Machine
2012-08-24, 19:26
Skriker det roids så mycket? Bilder är nästa aldrig rättvisa. Fysiken han har på stranden är jag övertygad om att man kan få ren. Kolla Proxy, Robban Coleman, Fredrik S, Chrille_87 osv..

Du har förstås testat och följt dessa under deras träningskarriärer? Om du inte känner samtliga jävligt bra känns det som idioti att ta upp dom som rena exempel?

Krogbyggaren
2012-08-24, 19:29
Du har förstås testat och följt dessa under deras träningskarriärer? Om du inte känner samtliga jävligt bra känns det som idioti att ta upp dom som rena exempel?

Amen för i... I dont even..

Sniggel
2012-08-24, 19:30
Du underskattar gravt genetikens påverkan när det kommer till styrka och muskelbygge.
Vet ett flertal som dedikerar majoriteten av sin tid till sporten samt sköter dom andra aspekterna och dom är inte i närheten av jeff's massa.
Och då har dessa även tränat längre än 7 år.

+1

I denna videon har jag tränat i 11 år. Ser det ut som om jag är i närheten av Jeffs fysik? Visserligen dålig kvalité men tycker ändå man får en tydlig bild av hur mycket jag lyckats åstadkomma på 11 år. Visst är det mycket (uppskattar det till 20 kg FFM på samma längd sen jag började. 59 kg sälform till ca 70 kg tävlingsform eller 85 kg sälform) men det är inte grovt.

0QRqpFz464s

Alzie
2012-08-24, 19:35
Jag vet inte om han har dopat sig men han har definitivt noppat sina ögonbryn :naughty:

Latissimus Dorsi
2012-08-24, 19:39
Hahaha, bästa idag. Detta skrivs då alltså av en grabb som inte ens kommit så långt att han är större och starkare än otränade killar på liknande längd och ålder. Jeff Seid blev plötsligt ointressant, det jag undrar är hur man lyckas bygga en sådan enorm attityd som Latissimus Dorsi på så kort tid?
Guten tag debattör Loke.
Du väljer att komma med ett orelevant inlägg, som egentligen inte berör ämnet som vuxit fram. Vilket bör räknas som dubbel OT?

Det du även väljer att belysa förstår jag inte riktigt varför du gör. Är det något slags mindervärdskomplex där du ska sätta alla små knattar på plats? Isådannafall ursäktar jag mig gravt, och jag beger mig tillbaka i alla diskussioner när jag tar 500 i totalen. Tills dess kanske jag kan fortsätta det jag har påbörjat skriva och sedan sticka illa kvickt. Så låt mig ge dig ett relevant inlägg.

Sju stycken år, är löjligt långt tid. Gå in och kolla på massor med journaler som pågått i 7 år, nu kanske det inte finns någon men det finns betydligt kortare och redan där är det en sån sjuk jävla transformation att det inte finns. Redan efter 4-5 år är man väldigt mycket över medelsnittsmannen i styrka,kondition och muskelmassa. Och man har efter sju år lagt stadiet bakom sig av att vara ''medelmåttig''

Sen så kan vi gå in på ett annan plan där man inte kan mygla gode Loke.
Styrka.
Vad anser du är en godtagbar styrka efter 7 år?
Är det okej att fortfarande ligga och pumpa på 70 med motiveringen ''det är såhär långt mitt max går''. Nej ännu en gång tar vi en titt på verkligheten, kollar journaler kollar höger kollar vänster. Njae, Efter 7 år bänkar, majoriteten över 100 och det är inget som ingen kan uppnå. Oavsett vem du är, och dina förutsättningar. Kuriosa: Min chefs far kunde i form bänka 115(!) och han har inga ben. Så vad är din ursäkt för att inte kunna göra det? Är det att du dragit nitlott i genetiska lotteriet? Minst troligt. Är det att du inte tränat tillräckligt hårt, ätit tillräckligt bra och gjort vad som krävs för att du ska uppnå dina mål. Positivt

Summa summarum Loke ; är att sju år av träningen är ett lång tidspan, finns så många exempel jag har där ren magi har skett på den tiden men föredrar att inte outa någon då det är taskigt.

Tack för mig

Tränar man marklyft på 50-60kg borde man inte direkt peka med hela armen på andra..

se ovan


Släng upp ett par på dig så vi har det på papper.

Snälla.

cofffee
Bilder finns som är o-opti i journalen du är välkommen dit, slänger upp en bild inom kort där jag mixtrat med mig själv med massa olja och lite ifyllda konturer på rutorna och sönderspänd med händerna på röven.

Latissimus Dorsi
2012-08-24, 19:41
+1

I denna videon har jag tränat i 11 år. Ser det ut som om jag är i närheten av Jeffs fysik? Visserligen dålig kvalité men tycker ändå man får en tydlig bild av hur mycket jag lyckats åstadkomma på 11 år. Visst är det mycket (uppskattar det till 20 kg FFM på samma längd sen jag började. 59 kg sälform till ca 70 kg tävlingsform eller 85 kg sälform) men det är inte grovt.

0QRqpFz464s

Väldigt fin fysik, ge det optiljus lite olja och photoshop så ska vi se även du att du ser sjukt mycket bättre. Den här videon är så långt ifrån man kan komma opti.

Johanss0n
2012-08-24, 19:42
Du har förstås testat och följt dessa under deras träningskarriärer? Om du inte känner samtliga jävligt bra känns det som idioti att ta upp dom som rena exempel?

Precis lika idiotiskt som att beskylla folk för doping som man inte har testat och följt under deras träningskarriärer....

Fyllot
2012-08-24, 19:42
Varför låter moderatorerna dessa trådar få leva? Samma jävla tugg varenda gång. *screwy*

Sniggel
2012-08-24, 19:59
Sju stycken år, är löjligt långt tid. Gå in och kolla på massor med journaler som pågått i 7 år, nu kanske det inte finns någon men det finns betydligt kortare och redan där är det en sån sjuk jävla transformation att det inte finns. Redan efter 4-5 år är man väldigt mycket över medelsnittsmannen i styrka,kondition och muskelmassa. Och man har efter sju år lagt stadiet bakom sig av att vara ''medelmåttig''


Betänkt vilka det är som väljer att ha journaler där de visar upp sina resultat.
Det är generellt de som det går bra för så dessa journaler är inte representativa för "hur långt man kommer på 7 år" utan snarare "hur långt man kan komma på 7 år om det går bra".

Den här videon är så långt ifrån man kan komma opti.

Agreed. Dock tycker jag ändå man ser att vi talar helt olika fysiker här. Men jag tror inte det går att ändra på din syn på saken vid det här laget :P
Jag påstår att du tror att det är lättare att bygga muskler än det är och du kommer inte hålla med och så kommer vi att fortsätta vara oense. Jag får väl komma överens med dig om att vi tycker olika på den punkten.

strikt
2012-08-24, 20:03
Sniggel, hur ser det ut idag då? Eller la du av med träningen 2009?

3 år träning till under bältet nu isf. 2009 såg du bara rippad ut ifall man utgår från videon. Men kändes lite platt för att vara 11 års träning, bara fokuserat på att vara deffad hela tiden och inte lägga på sig massa? Anspela på Aesthetics eller vad?

Man and Machine
2012-08-24, 20:05
Precis lika idiotiskt som att beskylla folk för doping som man inte har testat och följt under deras träningskarriärer....

Vilken tur jag skrev TROR för att helgardera mot ditt väntade påhopp.

LD: Det folk (jag) roidar loss på i dina inlägg är att du tränat ett år och pratar som du tränat 100. Det tar nog 10 år att inse hur sakta det går att bygga.. jag hoppas du chockar alla om 7 år när du lägger upp bilder i dagsformtråden och äger alla som skrattat åt dig idag. No offence.

Paria
2012-08-24, 20:18
Oerhört få blir någonsin så stora som Jeff Seid med den fettprocentnivån. Oavsett steroider.

Yeah brah, ok.

Skriker det roids så mycket? Bilder är nästa aldrig rättvisa. Fysiken han har på stranden är jag övertygad om att man kan få ren. Kolla Proxy, Robban Coleman, Fredrik S, Chrille_87 osv..
[YT]yVxQS0cAbNk[YT]
3:33 när han står i vit t-shirt, 9 dagar ut och han ser inte ut som något monster som han gör på sina bilder.
[yt]46M30kvk978[yt]

OK. Efter att ha sett bilderna från stranden och gymmet så ändrar jag mig lite. Han är inte så sjukt grov som han ser ut på bilden på sida 1, så det är inte "oerhört få" som når hans fysik, men fortfarande relativt få. Tror dessutom att de flesta kan nå hans fysik ren, om man tränar riktigt hårt i många år, och äter jävligt bra.

Tror dock fortf killen har dopat sig utan tvekan.

Ironisk? Nä, det är alltid lite ghey att försöka se bra ut som kille. Det är ngt som quinnsen gör. Män fångar honor genom makt, social förmåga, pengar, farlighet eller andra egenskaper (känner en viss tjej t ex som går igång lite på intelligens, & hon är INTE ful, men tjejer som går igång på det är nog riktigt få). Inte fan ser man ut som en prettyboooi och ler lite fånigt för att ragga brudar.

Anders The Peak
2012-08-24, 20:26
Spelar det någon roll? Han ser inte ut som en typisk missbrukare, utan mer åt hållet riktigt hälsosam. Men han är varken speciellt stor eller speciellt stark. Missbrukare brukar vara ovanligt starka och Jeff är ovanligt svag så det är svårt att få ihop det.

Jag tror inte att man ska spekulera mer i saken det gör bara grabbarna mer nyfikna på att testa grejerna...

Sniggel
2012-08-24, 20:34
Sniggel, hur ser det ut idag då? Eller la du av med träningen 2009?


Nej har tränat på lika seriöst sen dess, med några undantag pga livskriser och sjukdom. Jag är i princip lika stor (+½ till 1 kg mer kanske) och det är väl det jag försöker kämpa med att lista ut varför det inte går snabbare. Jag tror dock att jag kommit fram till något i år som kommer att hjälpa mig fortsättningsvis.

Johanss0n
2012-08-24, 20:39
Vilken tur jag skrev TROR för att helgardera mot ditt väntade påhopp.


Nu syftade jag mer på folk i allmänhet än dig i synnerhet, men faktum kvarstår du verkar inte ha något emot att folk slänger dopinganklagelser till höger och vänster men blir provocerad när någon tror att ett gäng medlemmar är rena, det finner jag en smula intressant.

filmjölk
2012-08-24, 20:56
Är det "gay" för det är snygga kroppar och ansikten med istället för att se ut som Kai Greene, helt uppblåst i ansiktet?

Nu älskar jag Kai, ifrågasätter bara.

Att varenda en på lineupen är snygga i ansiktet är väldigt ghey ja. Det blir så uppenbart att det är skönhetstävling då, det går inte att maskera det bakom termer som massa, symmetri, vaskularitet eller "linjer". Snyggast vinner!

Kai är ju homosexuell på riktigt, men varken han eller inte ens Jean-Pierre Barda i drag är mer ghey än "Mens physique" - tävling. :D

arayz
2012-08-24, 21:07
Nej har tränat på lika seriöst sen dess, med några undantag pga livskriser och sjukdom. Jag är i princip lika stor (+½ till 1 kg mer kanske) och det är väl det jag försöker kämpa med att lista ut varför det inte går snabbare. Jag tror dock att jag kommit fram till något i år som kommer att hjälpa mig fortsättningsvis.

något du vill dela ? :D

Doggeh
2012-08-24, 21:15
Jag tror att han är natty. På bilderna så ser det ut som ett "roidfreak" men filmerna på grabben säger något helt annat.

Finns ju folk här på forumet (som alla tror är natty) som har gjort större resa på mindre år jämfört med Jeff.

Rusk
2012-08-24, 21:21
Kai är ju homosexuell på riktigt

Detta var inte jag medveten om så dum som jag var så var jag tvungen att googla det och det jag hittade har lämnat mig i ett chock tillstånd haha!:laugh:

frong
2012-08-24, 21:22
Detta var inte jag medveten om så dum som jag var så var jag tvungen att googla det och det jag hittade har lämnat mig i ett chock tillstånd haha!:laugh:

:laugh:

Spartansk
2012-08-24, 21:31
Är ni säkra på Kajens böghet? http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=136507001&page=1

Rusk
2012-08-24, 21:39
Är ni säkra på Kajens böghet? http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=136507001&page=1

Antar att han är bi då.
Googla "kai greene grapefruit" och slå av safe search, jag råder dig dock att inte göra det.

Sniggel
2012-08-24, 21:45
något du vill dela ? :D

Har gått för lite tid till att utvärdera (hade en livskris i år som innebar en kraftig setback under lång tid) och idéerna kan vara relativt specifika för mig.

Fredrik_S
2012-08-24, 22:06
Har gått för lite tid till att utvärdera (hade en livskris i år som innebar en kraftig setback under lång tid) och idéerna kan vara relativt specifika för mig.

Jag gissar på stretching och handstående träning, brukar lösa det mesta.

Spartansk
2012-08-24, 22:08
Antar att han är bi då.
Googla "kai greene grapefruit" och slå av safe search, jag råder dig dock att inte göra det.

Jag har sett grapefruktbilderna. :hbang: Men jag trodde de bara var för att tjäna pengar?

Xtronal
2012-08-24, 22:20
Varför låter moderatorerna dessa trådar få leva? Samma jävla tugg varenda gång. *screwy*

+1, så löjligt med alla dessa " ÄR person XXX dopad". Ni kan ju inte veta om denna Jeff Seid är dopad eller inte, allt ni gör är att sitta och anta saker utan att ens ha någon insider fakta, gör ni detta för att ni mår bättre av att säga att en person med en "bra" fysik är dopad eller inte? Jävla trams.

mvh.

Rusk
2012-08-24, 22:27
Jag har sett grapefruktbilderna. :hbang: Men jag trodde de bara var för att tjäna pengar?

Kanske stämmer, har ingen aning faktiskt.

Fyllot
2012-08-24, 22:44
+1, så löjligt med alla dessa " ÄR person XXX dopad". Ni kan ju inte veta om denna Jeff Seid är dopad eller inte, allt ni gör är att sitta och anta saker utan att ens ha någon insider fakta, gör ni detta för att ni mår bättre av att säga att en person med en "bra" fysik är dopad eller inte? Jävla trams.

mvh.

Vi kommer ingen vart i diskussionen. Likväl är det lika omöjligt att avgöra om en kille med kagge har druckit för mycket bira eller bara ätit lite för mycket.

Sniggel
2012-08-24, 22:49
Jag gissar på stretching och handstående träning, brukar lösa det mesta.

Är det där den nya "KNÄÄBÖÖJJ!!!111" som svar på allt? :P

Fredrik_S
2012-08-24, 23:28
Är det där den nya "KNÄÄBÖÖJJ!!!111" som svar på allt? :P

JA i stort sätt.
ARMBÖJ. Kan man fem fristående fulllängdsdjupa handstandpushups utan kipping är man brutalt stark och fin.

deadich
2012-08-24, 23:36
Detta var inte jag medveten om så dum som jag var så var jag tvungen att googla det och det jag hittade har lämnat mig i ett chock tillstånd haha!:laugh:

Jag har hört att han bara är gay for pay. Alltså sätter på frukter och smeker kroppen i cam om kåta bögar betalar.

Marcuslevin
2012-08-25, 10:24
Vill bara klargöra att jag tror att han är ren och jag anklagar inte honom för prepp, har bara respekt för folk som preppar om dom nu väljer den vägen.


Motivera gärna detta, låter väldigt korkat.




Ont: Ja, med optimal genetik och 100% strikt kost och träning är det väl rimligt.

exor
2012-08-25, 10:27
AAS tror jag.

Freddy2
2012-08-25, 11:44
http://www.youtube.com/watch?v=_QGD3d_N9cs

Jämfört med bilderna så verkar det ligga en del photoshop bakom också.

awesomooo
2012-08-25, 12:48
Hittade lite mått för er som är intresserade.

Överarmar: 45,7 cm
Underarmar: 38,1 cm
Bröst: 119,4 cm
Axlar: 132,1 cm
Midja: 76,2 cm
Vader: 39,4 cm

Linjedomarn
2012-08-25, 13:45
Under 20, den fysiken ren? Osannolikt. Om man gör sina första år i tidiga tonåren gör man nog inte direkt optimala gains pga dålig träning.

Det är klart att många uppnått den fysiken han besitter ren, lika klart som att många som preppar aldrig når dit.

Det kan vara så att hans föräldrar har varit aktiva inom idrott och kanske till och med bodybuilding som hjälpte honom med både träning och kost från dag 1 när han var tolv så inga misstag blev gjorda.

Förövrigt så kan det nog vara rent mjöl i påsen för man måste tänka på att om man själv fick vara med på en sån där photoshot så skulle man nog automatiskt se mycket mer vältränad ut då dom kan fokusera ljus, redigera och grejer, ingen aning hur dom nu gör men kan tänka mig det.

Tricklew
2012-08-25, 13:50
Antar att han är bi då.
Googla "kai greene grapefruit" och slå av safe search, jag råder dig dock att inte göra det.

Men alltså, sedan när blev grapefruits gay? Det är en stor skillnad på en mans anus, och frukter.

Ont: Det är mer troligt att han är dopad, än att han är ren, med det sagt så bryr jag mig inte, och jag pekar inget finger.

pwnyou
2012-08-25, 13:52
Det kan vara så att hans föräldrar har varit aktiva inom idrott och kanske till och med bodybuilding som hjälpte honom med både träning och kost från dag 1 när han var tolv så inga misstag blev gjorda.Det är av den anledningen som han skrev "osannolikt" istället för "omöjligt".

Loke
2012-08-25, 14:10
Guten tag debattör Loke.
Du väljer att komma med ett orelevant inlägg, som egentligen inte berör ämnet som vuxit fram. Vilket bör räknas som dubbel OT?

Det du även väljer att belysa förstår jag inte riktigt varför du gör. Är det något slags mindervärdskomplex där du ska sätta alla små knattar på plats? Isådannafall ursäktar jag mig gravt, och jag beger mig tillbaka i alla diskussioner när jag tar 500 i totalen. Tills dess kanske jag kan fortsätta det jag har påbörjat skriva och sedan sticka illa kvickt. Så låt mig ge dig ett relevant inlägg.

Sju stycken år, är löjligt långt tid. Gå in och kolla på massor med journaler som pågått i 7 år, nu kanske det inte finns någon men det finns betydligt kortare och redan där är det en sån sjuk jävla transformation att det inte finns. Redan efter 4-5 år är man väldigt mycket över medelsnittsmannen i styrka,kondition och muskelmassa. Och man har efter sju år lagt stadiet bakom sig av att vara ''medelmåttig''

Sen så kan vi gå in på ett annan plan där man inte kan mygla gode Loke.
Styrka.
Vad anser du är en godtagbar styrka efter 7 år?
Är det okej att fortfarande ligga och pumpa på 70 med motiveringen ''det är såhär långt mitt max går''. Nej ännu en gång tar vi en titt på verkligheten, kollar journaler kollar höger kollar vänster. Njae, Efter 7 år bänkar, majoriteten över 100 och det är inget som ingen kan uppnå. Oavsett vem du är, och dina förutsättningar. Kuriosa: Min chefs far kunde i form bänka 115(!) och han har inga ben. Så vad är din ursäkt för att inte kunna göra det? Är det att du dragit nitlott i genetiska lotteriet? Minst troligt. Är det att du inte tränat tillräckligt hårt, ätit tillräckligt bra och gjort vad som krävs för att du ska uppnå dina mål. Positivt

Summa summarum Loke ; är att sju år av träningen är ett lång tidspan, finns så många exempel jag har där ren magi har skett på den tiden men föredrar att inte outa någon då det är taskigt.

Tack för mig.

Men ge dig. Så här är det: Du har inte tränat en enda timme på den nivå som de flesta på kolozzeum tränar (och då är nog de flesta här, inklusive jag, endast måttligt hårt tränande personer) Du är så orutinerad att du inte ens fattar att du inte kan något än. Hur kan du tycka att detta är irrelevant när du talar om för andra vad de borde lyckas med? Igen undrar jag hur du lyckats bygga en sån enorm attityd?

Spetälsk
2012-08-25, 14:38
http://www.youtube.com/watch?v=_QGD3d_N9cs

Jämfört med bilderna så verkar det ligga en del photoshop bakom också."19 days until I compete for the IFBB Pro Card" han kan vara den förste sen 50 talet som försökt få ett proffskort ren. hur gick det. fick han sitt kort?

Latissimus Dorsi
2012-08-25, 15:06
Men ge dig. Så här är det: Du har inte tränat en enda timme på den nivå som de flesta på kolozzeum tränar (och då är nog de flesta här, inklusive jag, endast måttligt hårt tränande personer) Du är så orutinerad att du inte ens fattar att du inte kan något än. Hur kan du tycka att detta är irrelevant när du talar om för andra vad de borde lyckas med? Igen undrar jag hur du lyckats bygga en sån enorm attityd?

Antingen är det fel på min läsförståelse, eller så är det fel på det du skriver. Antar att det är en kombination av båda två.

Förstår inte vad du vill argumentera emot. Jag påstår att 7 års träning är sjujävla lång tid, och på den tiden bör man byggt upp en ganska långt över medel styrka och fysik. Motsätter du det?

Eller är det mig det är fel på? Är det mig du motsätter eller mina argument, för det du argumenterar emot berör inte det jag skrivit på något plan. Utan det är mer rakt fram argument du lägger fram angående hur orutinerad jag är.

mvh

Spartansk
2012-08-25, 15:16
Förstår inte vad du vill argumentera emot. Jag påstår att 7 års träning är sjujävla lång tid, och på den tiden bör man byggt upp en ganska långt över medel styrka och fysik. Motsätter du det?


Men du har fel om du menar att alla borde kunna bli stora och hårda som Jeff Seid på den tiden. Vissa har helt enkelt inte generna för det.

Mala
2012-08-25, 15:19
Kan alla sluta rabbla upp 7 år?
Visst det är inte omöjligt, men inte så högst sannolikt att en yngling ska kunna utföra styrketräningen till 100% rätt, äta rätt, vila rätt och träna så pass mycket som en BB. Han verkar ha byggt flera kilon muskler per år sen han var 13 samtidigt som kroppsfettet sjunkit, och ja det är inte många 13 åringar som gör det... Hade han haft någon i släkten som hållit på med bodybuilding (som någon tänkte på om han hade) så hade det minskat vissa chanser som att träna fel etc men ökat andra chanser som att dopa sig. Sen som vissa andra säger, USA, amerikansk fotboll, mediciner etc. Oavsett om han är dopad eller inte så måste vi vara ense om att han verkar ha bra genetik?
Har någon en bild på snubben innan han var 13 år?
Alla ni som är övertygade om att han är dopad, tror ni även att kolofavoriten Chrille87 är dopad då eller?
Med bra anlag, hård träning och kärlek för sporten så kan man komma långt.
Inte ok att hänga ut någon så att det blir en diskussion om denne...
Inte något personligt mot dig eller mot Chrille87, men jag börjar bli väldigt trött på snacket om "Med bra anlag, hård träning och kärlek för sporten så kan man komma långt", det vet vi alla men det känns som att de flesta som trycker använder sig mer och mer utav dessa uttryck, vet personligen en del som gör det.
Till de som skriver, sluta vara avundsjuka etc etc, tråden startades ju för att vi ska diskutera om vi tror att snubben trycker eller inte.
Tänker även på hans utförande och hans snack under tiden han tränar. Träningen verkar inte seriös... Fast det kanske bara är framför kameran?Förresten, han verkar bara köra till fail på varenda övning han tar sig an?

Lite kritisk tänkande från en med en fysik långt under Jeffs.

Latissimus Dorsi
2012-08-25, 15:19
Men du har fel om du menar att alla borde kunna bli stora och hårda som Jeff Seid på den tiden. Vissa har helt enkelt inte generna för det.

Där har du rätt. Och jag tror inte sagt det, hoppas jag.

Krogbyggaren
2012-08-25, 15:28
Förstår inte vad du vill argumentera emot. Jag påstår att 7 års träning är sjujävla lång tid, och på den tiden bör man byggt upp en ganska långt över medel styrka och fysik. Motsätter du det?

Det beror ju på vad man vill få ut av träningen? Om man satsar på byggning (ren) seriöst i 7 år bör man vara över medel i volym, men samtidigt vill jag inte säga att man har ''misslyckats'' för träning (enligt mig) handlar inte bara om resultaten.. Men du har en poäng.

Bjern
2012-08-25, 15:32
Hans fysik är kan man säkert uppnå ren. Om personen i fråga är ren eller inte kan man som alla andra här på forumet gör, bara spekulera i.

Jag röstar på: Roids? No

Rusk
2012-08-25, 15:32
Där har du rätt. Och jag tror inte sagt det, hoppas jag.

Det var Mackan som sa det.

Rikard Jansson
2012-08-25, 15:34
Tror folk missförstår riktigt hur grovf han faktiskt är

Krogbyggaren
2012-08-25, 15:42
Tror folk missförstår riktigt hur grovf han faktiskt är

Möjligtvis, men han är inte roidmonstret en del vill få han till.

Mala
2012-08-25, 15:45
Tror folk missförstår riktigt hur grovf han faktiskt är

Om jag räknat rätt:
13 år
120 lbs, 5'6, 9% BF
17 år
195lbs och 5% BF.

På 4 år gick han från drygt 17 i FFMI till 25.

Räknar och går från dessa sidor:
http://www.bodybuilding.com/fun/body-transformation-jeff-looked-up-to-the-last-action-hero.html
-----
http://www.naturalphysiques.com/28/fat-free-mass-index-ffmi

Rikard Jansson
2012-08-25, 15:47
http://sphotos-b.xx.fbcdn.net/hphotos-ash4/c0.0.403.403/p403x403/391465_483636161649400_1099933970_n.jpg

ser många killar på 18-19 som ser ut såhär :) lätt uppnåeligt med 3 dagars träning per vecka med djupa böjar och kaloriöverskott. Glöm heller inte att han inte är en dvärg som andra unga grova brukar vara, utan 181 cm, d.v.s. längre än både Chrille87 och RobbanC och ändock grövre trots att han som sagt bara är 18-19. Att säga att han är ren är en grov förolämpning mot dessa två personer och alla andra som försöker bli grova rena.

Mala
2012-08-25, 15:54
http://sphotos-b.xx.fbcdn.net/hphotos-ash4/c0.0.403.403/p403x403/391465_483636161649400_1099933970_n.jpg

ser många killar på 18-19 som ser ut såhär :) lätt uppnåeligt med 3 dagars träning per vecka med djupa böjar och kaloriöverskott. Glöm heller inte att han inte är en dvärg som andra unga grova brukar vara, utan 181 cm, d.v.s. längre än både Chrille87 och RobbanC och ändock grövre trots att han som sagt bara är 18-19. Att säga att han är ren är en grov förolämpning mot dessa två personer och alla andra som försöker bli grova rena.

Måste bara... in...stääääääämma!
F.ö tror jag han är 183 cm eller hur blir det här med inches? Någon som vet?

Latissimus Dorsi
2012-08-25, 15:56
http://sphotos-b.xx.fbcdn.net/hphotos-ash4/c0.0.403.403/p403x403/391465_483636161649400_1099933970_n.jpg

ser många killar på 18-19 som ser ut såhär :) lätt uppnåeligt med 3 dagars träning per vecka med djupa böjar och kaloriöverskott. Glöm heller inte att han inte är en dvärg som andra unga grova brukar vara, utan 181 cm, d.v.s. längre än både Chrille87 och RobbanC och ändock grövre trots att han som sagt bara är 18-19. Att säga att han är ren är en grov förolämpning mot dessa två personer och alla andra som försöker bli grova rena.

Där ser det löjligt bra ut, men kolla hans videos. Där är han inte lika stor jämfört med bilderna, inte ens nära för o va ärlig. Och där har han trots allt ganska bra pump också. Sen är ju hans stats utomordentligt bra trots allt, men ville bara påpeka det.

Krogbyggaren
2012-08-25, 15:57
http://sphotos-b.xx.fbcdn.net/hphotos-ash4/c0.0.403.403/p403x403/391465_483636161649400_1099933970_n.jpg


Det är bättre om du håller dig till hans youtubefilmer. Det är är en optibild, han ser inte ut sådär på riktigt.

Rikard Jansson
2012-08-25, 15:58
Det är bättre om du håller dig till hans youtubefilmer. Det är är en optibild, han ser inte ut sådär på riktigt.

Allt som alla andra refererar till i tråden är gammalt. Han är asgrovf

Loke
2012-08-25, 15:58
Antingen är det fel på min läsförståelse, eller så är det fel på det du skriver. Antar att det är en kombination av båda två.

Förstår inte vad du vill argumentera emot. Jag påstår att 7 års träning är sjujävla lång tid, och på den tiden bör man byggt upp en ganska långt över medel styrka och fysik. Motsätter du det?

Eller är det mig det är fel på? Är det mig du motsätter eller mina argument, för det du argumenterar emot berör inte det jag skrivit på något plan. Utan det är mer rakt fram argument du lägger fram angående hur orutinerad jag är.

mvh

Där har du rätt. Och jag tror inte sagt det, hoppas jag.

Tja, du hävdar ju att RobbanColeman, Slarti, Sheogorath, Sniggel, Grandmaster, King Grub, Baboom, Langster och Fredrik_S alla har kommit längre än Jeff. Och eftersom dessa 7 år kommer just från Jeff och hela tråden handlar om Jeff så får man väl anta att din bild av "respektabel hydda" är nåt i stil med honom eller bättre. Det är korkat. Men nu verkar du ju tagit ett steg tillbaka och nöjer dig med att man bör vara större och starkare än medelsvensken och det är ju bra.

Men fortfarande är det så att jag tror ganska få här skulle säga att någon misslyckats med sin träning efter 7 år. Det du själv kommer inse med tiden är att det är en framgång att alls träna regelbundet i 7 år och det är oerhört få som kommer så långt. Att man bland de som faktiskt gör det ofta hittar stora och starka människor är ju inte så konstigt. De som fortsätter år ut och år in är ju ofta de som det går bra för, annars skulle de inte fortsätta. När knän, rygg och axlar börjar krångla så lägger många av.

Visst kan jag hålla med om att man förväntar sig vara större och starkare än svensson, men det står mig upp i halsen när du säger att man misslyckats för att man inte klarar ditten datten. Jag skulle vara väldigt försiktig med att uttrycka mig så oavsett hur stor eller stark personen är.

Så du förstår, du som person och dina påståenden hänger ihop. Om du hade haft mer erfarenhet är det osannolikt att du skulle uttala dig som du gör. Därför känns det också så meningslöst att diskutera saken med dig, för jag vet att du kommer ändra dig när du fått mer erfarenhet.

Rusk
2012-08-25, 15:59
ser många killar på 18-19 som ser ut såhär :) lätt uppnåeligt med 3 dagars träning per vecka med djupa böjar och kaloriöverskott. Glöm heller inte att han inte är en dvärg som andra unga grova brukar vara, utan 181 cm, d.v.s. längre än både Chrille87 och RobbanC och ändock grövre trots att han som sagt bara är 18-19. Att säga att han är ren är en grov förolämpning mot dessa två personer och alla andra som försöker bli grova rena.

Och ännu en bild med pump och photoshop, kolla på filmerna där han är kall.

Krogbyggaren
2012-08-25, 15:59
Allt som alla andra refererar till i tråden är gammalt. Han är asgrovf

Hans youtubevideos är ett par veckor gamla..

Rikard Jansson
2012-08-25, 16:00
Och ännu en bild med pump och photoshop, kolla på filmerna där han är kall.

_QGD3d_N9cs

står kvar vid min åsikt. vrf ska jag kolla när han är kall?

Krogbyggaren
2012-08-25, 16:01
står kvar vid min åsikt. vrf ska jag kolla när han är kall?


För att vara optipumpad, optioljad, stå i optiljus och sen photoshoppas är inte ''ditt riktiga jag''..

Rikard Jansson
2012-08-25, 16:02
För att vara optipumpad, optioljad, stå i optiljus och sen photoshoppas är inte ''ditt riktiga jag''..

Oj, visste inte att jag skrev

"varför ska jag kolla när han är kall, torr, i kasst ljus och utan photoshop?"

är inget av det du skriver i filmen jag länkade, och står ändå kvar vid min åsikt

Krogbyggaren
2012-08-25, 16:04
Oj, visste inte att jag skrev

"varför ska jag kolla när han är kall, torr, i kasst ljus och utan photoshop?"

är inget av det du skriver i filmen jag länkade, och står ändå kvar vid min åsikt

Filmen är rättvis och ja, Jeff är bra grov, men han är inget roidmonster som hans photoshoppade bilder får han att se ut som.

filmjölk
2012-08-25, 16:07
En ung muskulös pojke med mössa på, solbrillor, baby-duckface och nästan, bara nästan, visar snasen. Så jääkla gheylightporr samt gränsfallspeddo. Fitnessbranschen borde snäppa upp sig en aning.

pwnyou
2012-08-25, 16:08
Men kolla in filmer när Fredrik_S med mera är kalla så ser ni ju att Jeff fortfarande slår dem, eller iaf minst är equal. Vad Rikard Jansson säger gäller fortfarande.

Phil Heath
2012-08-25, 16:09
"Grov" är han ju verkligen inte. Han har grym form för sin ålder men grov är han knappast. PatteZ är ett bra exempel på en som är "grov".

Krogbyggaren
2012-08-25, 16:17
"Grov" är han ju verkligen inte. Han har grym form för sin ålder men grov är han knappast. PatteZ är ett bra exempel på en som är "grov".

Gooby plz

Phil Heath
2012-08-25, 16:18
Gooby plz

:confused:

Fyllot
2012-08-25, 16:23
:confused:

http://1.bp.blogspot.com/_Y8viAZ4Rbp8/TGaWmxwBfCI/AAAAAAAAAPw/Nne-lhpiWFs/s1600/ScoobyWilletPose.jpg

Stefan J
2012-08-25, 16:24
_QGD3d_N9cs

står kvar vid min åsikt. vrf ska jag kolla när han är kall?

Nå, dopad eller inte, tränar han med samma utförande som på videon och inte med flit underpresterar avseende styrka och utförande för att vilseleda folk så kan vi ju lungt konstatera att hemligheten med fysiken inte på något sätt ligger i träningen i alla fall. För det han gör på videona ser ut som skit rent ut sagt, både i den här videon och när han kör rygg. Inget för någon att ta efter när det gäller den biten. Sen har han en mycket snygg fysik, men han är knappast en träningsprodukt utan hade troligtvis haft en snygg fysik även utan träning.

Wormzie
2012-08-25, 17:03
Nå, dopad eller inte, tränar han med samma utförande som på videon och inte med flit underpresterar avseende styrka och utförande för att vilseleda folk så kan vi ju lungt konstatera att hemligheten med fysiken inte på något sätt ligger i träningen i alla fall. För det han gör på videona ser ut som skit rent ut sagt, både i den här videon och när han kör rygg. Inget för någon att ta efter när det gäller den biten. Sen har han en mycket snygg fysik, men han är knappast en träningsprodukt utan hade troligtvis haft en snygg fysik även utan träning.


Ja, hans träning ser inte så proffsig ut..

Sniggel
2012-08-25, 17:15
En ung muskulös pojke med mössa på, solbrillor, baby-duckface och nästan, bara nästan, visar snasen. Så jääkla gheylightporr samt gränsfallspeddo. Fitnessbranschen borde snäppa upp sig en aning.

Fast fitnessbranschen är ju till största delen de som konsumerar de tjänster och varor som förknippas med kändisarna. Och där är det väl helt enkelt så att att den här typen av bild säljer, vad det nu är man vill sälja.
Svårt att säga till en kultur att de bör "snäppa upp sig".

deadich
2012-08-25, 17:45
_QGD3d_N9cs

står kvar vid min åsikt. vrf ska jag kolla när han är kall?

snygga dips

Matsa
2012-08-25, 17:50
Det du även väljer att belysa förstår jag inte riktigt varför du gör. Är det något slags mindervärdskomplex där du ska sätta alla små knattar på plats? Isådannafall ursäktar jag mig gravt, och jag beger mig tillbaka i alla diskussioner när jag tar 500 i totalen. Tills dess kanske jag kan fortsätta det jag har påbörjat skriva och sedan sticka illa kvickt. Så låt mig ge dig ett relevant inlägg.

Ibland är det inte bara viktigt vad som sägs utan även vem som säger det, något som du fortfarande tycks ha svårt att förstå. Det du gör här (och i de flesta andra trådar) är bara att regurgitera vad andra har skrivit, något som inte nödvändigtvis är fel men det rimmar ändå illa med så tvärsäkra uttalanden från någon som är så pass ny på träning. Det är knappast troligt att du har hunnit skaffa dig tillräcklig kunskap på de här korta månaderna för att filtrera bort sådant som inte stämmer, att du faktiskt har rätt ibland känns lite som en lyckträff. Det är sådana som du som läser studier ni saknar kunskap för att ta till er och sedan tolkar ni det tokigt. Det är därför vi har en massa myter i stil med att man inte kan träna mer än 45 minuter innan kroppen får kortisolförgiftning och äter upp sig själv. Där har du troligtvis en jättestor anledning till att många reagerar som Loke gjorde nyss.

Jämför med Sniggel som har skrivit många inlägg i den här tråden. Han har tränat väldigt många år och det han skriver är inte bara baserat på vad han har läst utan även på egna erfarenheter eller helt enkelt på sådant han har iaktagit under all sin tid på diverse olika gym. Så bemöts han också på ett helt annat sätt.

Jag tror inte att du behöver vänta tills du har några märkvärdiga vikter i totalen innan du återkommer, det räcker nog med att skaffa dig lite erfarenhet att stödja dina argument emot. Eller så kanske alla här är bittra och hatiska människor som bara väntar på första bästa möjlighet att få förlöjliga en stackars nybörjare.

Sådär, nu kan filmjölk skriva en ny tråd om AlfaKalle och BetaHenke eller vad de hette. :/

On topic så tror jag att hans fysik är möjlig att uppnå ren i relativt ung ålder, fast bara för en väldigt liten klick människor. Däremot är jag alltid skeptisk eftersom steroider är så lättillgängligt och mentaliteten hos gemene gymråtta tycks bli mer och mer steroidvänlig.

Doctor Snuggles
2012-08-25, 17:59
Nå, dopad eller inte, tränar han med samma utförande som på videon och inte med flit underpresterar avseende styrka och utförande för att vilseleda folk så kan vi ju lungt konstatera att hemligheten med fysiken inte på något sätt ligger i träningen i alla fall. För det han gör på videona ser ut som skit rent ut sagt, både i den här videon och när han kör rygg. Inget för någon att ta efter när det gäller den biten. Sen har han en mycket snygg fysik, men han är knappast en träningsprodukt utan hade troligtvis haft en snygg fysik även utan träning.

Finns ju en hel jävla drös med byggare vars träning ser för täskig ut, och som kör med rätt fjuttiga vikter. Kanske inte handlar så mycket om utförande eller monstervikter för de flesta?

Loccii
2012-08-25, 18:15
Ja, hans träning ser inte så proffsig ut..

only on kolo

Loccii
2012-08-25, 18:18
fu0hArbMY50&feature=relmfu
inte grov?^^

Arne Persson
2012-08-25, 18:42
Finns ju en hel jävla drös med byggare vars träning ser för täskig ut, och som kör med rätt fjuttiga vikter. Kanske inte handlar så mycket om utförande eller monstervikter för de flesta?

Det är det som tycks vara ett "äkta under"... att växa trots fjollig tramsträning. Det måste nog vara "utförandet" som är orsaken...:d

Loccii
2012-08-25, 18:51
Det är det som tycks vara ett "äkta under"... att växa trots fjollig tramsträning. Det måste nog vara "utförandet" som är orsaken...:d

Nu får du ge dig Arne ;) Vad är ''manligt hardcorebrösthårsträning'' då? haha..

Stefan J
2012-08-25, 18:55
Finns ju en hel jävla drös med byggare vars träning ser för täskig ut, och som kör med rätt fjuttiga vikter. Kanske inte handlar så mycket om utförande eller monstervikter för de flesta?

Nä, det gick väl att utläsa ganska tydligt mellan raderna av vad jag skrev också?

Stefan J
2012-08-25, 18:59
only on kolo

Everywhere, not only on kolo. Han är vinglig och skakig i allt han gör, ser ut som en nybörjare i utförandet, i synnerhet marklyftet såg ju ut som om det är första gången han testar.

Nu har han en snygg fysik, det går inte att argumentera emot, men träningen ser inte ut som hos en som tränat seriöst i 7 år.

Doctor Snuggles
2012-08-25, 19:01
Nä, det gick väl att utläsa ganska tydligt mellan raderna av vad jag skrev också?

Eh, nej?

Stefan J
2012-08-25, 19:08
Eh, nej?

Nähä? Men ok, om en person växer och blir stor trots dålig träning/dåligt utförande och låg styrka så är det troligtvis så att personen i sig själv är muskulös eller blir muskulös av redan måttlig träning (ovanligt) eller att denne preppar (vanligare). Jeff var muskulärt utvecklad långt över genomsnittet som 13-åring, så jag tror att han helt enkelt hade varit grov även om han inte tränat styrketräning. Vi har ju ett gäng judokillar i hallen bredvid vår som knallar förbi i bar överkropp då och då, och där är ju några unga killar som har riktigt muskulösa symmetriska kroppar utan att någonsin rört en skivstång, bättre kroppar än många av de som postar i dagsformtråden här. Så visst kan Jeff vara ren och så muskulös utan att träna vettigt. Vissa har det helt enkelt gratis. Men jag viker mig inte en tum från att det inte finns något speciellt att ta efter ur den träningen som Jeff postat på tuben.

Doctor Snuggles
2012-08-25, 19:11
Nähä? Men ok, om en person växer och blir stor trots dålig träning/dåligt utförande och låg styrka så är det troligtvis så att personen i sig själv är muskulös eller blir muskulös av redan måttlig träning (ovanligt) eller att denne preppar (vanligare). Jeff var muskulärt utvecklad långt över genomsnittet som 13-åring, så jag tror att han helt enkelt hade varit grov även om han inte tränat styrketräning. Vi har ju ett gäng judokillar i hallen bredvid vår som knallar förbi i bar överkropp då och då, och där är ju några unga killar som har riktigt muskulösa symmetriska kroppar utan att någonsin rört en skivstång, bättre kroppar än många av de som postar i dagsformtråden här. Så visst kan Jeff vara ren och så muskulös utan att träna vettigt. Vissa har det helt enkelt gratis. Men jag viker mig inte en tum från att det inte finns något speciellt att ta efter ur den träningen som Jeff postat på tuben.

Det var väl inte mellan raderna, det var ju det som du uttryckligen sade? :)
Jag som trodde jag missat något internt skämt eller något.
Min poäng var inte att ifrågasätta detta, för det är säkert sant, utan bara att ifrågasätta att utförandet är viktigt för alla förutom dem med monstergener.
Det är säkert viktigare att träna "smart" för folk med sämre förutsättningar, men i grunden så handlar det ju bara om att lyfta en vikt x antal gånger.

Stefan J
2012-08-25, 19:17
Det var väl inte mellan raderna, det var ju det som du uttryckligen sade? :)
Jag som trodde jag missat något internt skämt eller något.
Min poäng var inte att ifrågasätta detta, för det är säkert sant, utan bara att ifrågasätta att utförandet är viktigt för alla förutom dem med monstergener.

Spontant vill jag ju säga att utförandet spelar en stor roll. Men sen ser man precis som du säger byggare som kör halva knäböj, halva flyes, juckar lite på armarna i tricepspushdowns men som ändå är kolossalt stora. Och då börjar man ju undra, för allt verkar ju fungera :)

Jag tror dock att det är svårare för en ren person att växa bra av sådan träning och att ett bra utförande är viktigare då. Mest en magkänsla som jag har och kanske även en förhoppning från min sida att man faktiskt behöver en viss skicklighet och veta vad man sysslar med för att komma någonvart, men ja, det går fan inte att dra någon vettig slutsats av vad som är bäst för byggning.

Torsk_ole
2012-08-25, 20:32
Håller med Stefan J här.

Det finns mängder med personer som är muskulösa och har symmetriska och snygga kroppar utan att vara särskilt duktiga på att träna. Det kallas i de flesta sammanhang för talang.
Det återfinns inom alla sporter och alla känner nog till killen eller tjejen som av någon anledning var bättre än de flesta, samtidigt som de tekniskt sett var rätt kassa.

Likadant har nog många i sin bekantskapskrets (eller känner till) personer som av någon anledning, naturligt, är deffade och muskulösa.

Jeff kan säkerligen vara naturlig (med tanke på hur han såg ut som 13-åring!). Men han kan lika gärna vara dopad.

Nephelite
2012-08-25, 20:50
sedan skall man kanske inte uttala sig allt för mycket om hur träning håller ihop med muskeltillväxt det hela är ju abnormt komplext.

Sedan att det kom ut en studie jag såg på traningslara om muskeltillväxts-skillnad mellan 30% RM och 70% som var i princip 0 (har för mig att det var en ganska sjysst studie också)
Säger absolut inte att träningen inte spelar roll, jag TROR Inte det själv.

Men jag menar - Han kanske inte behöver trycka roids bara för att han suger på gymmet?

Latissimus Dorsi
2012-08-25, 21:31
Ibland är det inte bara viktigt vad som sägs utan även vem som säger det, något som du fortfarande tycks ha svårt att förstå. Det du gör här (och i de flesta andra trådar) är bara att regurgitera vad andra har skrivit, något som inte nödvändigtvis är fel men det rimmar ändå illa med så tvärsäkra uttalanden från någon som är så pass ny på träning. Det är knappast troligt att du har hunnit skaffa dig tillräcklig kunskap på de här korta månaderna för att filtrera bort sådant som inte stämmer, att du faktiskt har rätt ibland känns lite som en lyckträff. Det är sådana som du som läser studier ni saknar kunskap för att ta till er och sedan tolkar ni det tokigt. Det är därför vi har en massa myter i stil med att man inte kan träna mer än 45 minuter innan kroppen får kortisolförgiftning och äter upp sig själv. Där har du troligtvis en jättestor anledning till att många reagerar som Loke gjorde nyss.

Jämför med Sniggel som har skrivit många inlägg i den här tråden. Han har tränat väldigt många år och det han skriver är inte bara baserat på vad han har läst utan även på egna erfarenheter eller helt enkelt på sådant han har iaktagit under all sin tid på diverse olika gym. Så bemöts han också på ett helt annat sätt.

Jag tror inte att du behöver vänta tills du har några märkvärdiga vikter i totalen innan du återkommer, det räcker nog med att skaffa dig lite erfarenhet att stödja dina argument emot. Eller så kanske alla här är bittra och hatiska människor som bara väntar på första bästa möjlighet att få förlöjliga en stackars nybörjare.

Sådär, nu kan filmjölk skriva en ny tråd om AlfaKalle och BetaHenke eller vad de hette. :/

On topic så tror jag att hans fysik är möjlig att uppnå ren i relativt ung ålder, fast bara för en väldigt liten klick människor. Däremot är jag alltid skeptisk eftersom steroider är så lättillgängligt och mentaliteten hos gemene gymråtta tycks bli mer och mer steroidvänlig.

Förstår exakt vad du menar, och du har rätt. Men folk väljer alltid att belysa fel delar av mina inlägg, jag har skrivit mycket annat i den här trådenm en du väljer att belysa just den delen av mitt inlägg som verkar lite efterbliven. Känns som att folk får en snevriden bild av mig där dom medvetet plockar fram det negativa, och helt isolerar det positiva jag skriver. Ännu en gång så går vi botten till det jag resonerar för tror jag inte att jag har fel.

Bör man ha kommit väldigt långt med sin träning efter 7 år? Ja.

filmjölk
2012-08-25, 21:31
Sen kanske 9 days out med väldigt lite mat i kroppen inte är så representativt för bra träning. Byggare på diet brukar knasa till det något väldigt i det stadiet...ramla över benpressen, gråta när någon annan äter en snickers, inte förstå vilket håll en dörr skall öppnas åt, tappa hantlar etc etc.

Det finns ju klipp på honom där han gör 9*100 i snebänk samt 1*140 i vanlig bänk vilket inte är helkasst för en långsmal 17-åring.

Latissimus Dorsi
2012-08-25, 21:34
Spontant vill jag ju säga att utförandet spelar en stor roll. Men sen ser man precis som du säger byggare som kör halva knäböj, halva flyes, juckar lite på armarna i tricepspushdowns men som ändå är kolossalt stora. Och då börjar man ju undra, för allt verkar ju fungera :)

Jag tror dock att det är svårare för en ren person att växa bra av sådan träning och att ett bra utförande är viktigare då. Mest en magkänsla som jag har och kanske även en förhoppning från min sida att man faktiskt behöver en viss skicklighet och veta vad man sysslar med för att komma någonvart, men ja, det går fan inte att dra någon vettig slutsats av vad som är bäst för byggning.

+1. Jag menar t.e.x att om vi låtsas att du i form av en ung Stefan bara skulle lalla omkring och leka i kablarna, och leka lite bänkpress då och då tills nu i vuxen ålder så skulle du slå den stora majoriteten på just bänkpress. Varför? Du har helt enkelt förutsättningarna. Orättvist? Absolut. Men livet är inte rättvist. Du skulle kanske inte vinna tävlingar men visst fan skulle du va löjligt stark på bänkpress, trots att du inte tagit det seriöst alls.

Endorah
2012-08-26, 11:11
Antingen är han dopad och/eller har grymma gener för muskelbygge. Går på sannolikheten och säger att han preppar. Vad jag kan minnas så har jag aldrig sett en så muskulös människa i hans ålder i verkligheten. Fast hans val berör mig verkligen inte, imponerande i vilket fall som helst.

lördagsgrogg
2012-08-26, 13:34
Förstår exakt vad du menar, och du har rätt. Men folk väljer alltid att belysa fel delar av mina inlägg, jag har skrivit mycket annat i den här trådenm en du väljer att belysa just den delen av mitt inlägg som verkar lite efterbliven. Känns som att folk får en snevriden bild av mig där dom medvetet plockar fram det negativa, och helt isolerar det positiva jag skriver. Ännu en gång så går vi botten till det jag resonerar för tror jag inte att jag har fel.

Bör man ha kommit väldigt långt med sin träning efter 7 år? Ja.

Du verkar förutsätta att alla kliver in på gymmet dag 1 med en tydlig bild av vad dom vill vara om exempelvis sju år. Det är inte min bild av den gemene tränande människan. Dom flesta går in med inställningen att man behöver "göra något" för att inte känna sig för försoffad. Ibland blir dom hookade och blir gymråttor, ibland blir det två pass efter nyår och ibland blir det några mjuka pass i veckan året runt.

Du verkar heller inte ha något som helst koncept om att det finns annan träning än på gymet. Alla elitidrottare jag har träffat har varit aktiva inom minst en och oftast flera sporter sen väldigt unga år.

Går vi utanför vårt lands gränser så plockar många länder talanger i fyraårsåldern och sätter dom i idrottskolor där man tränar 10-15 pass i veckan och kanske träffar föräldrarna två gånger i månaden. Så hårt hållna är vi tack och lov inte i sverige men du måste förstå att det inte är ovanligt att vara aktiv i flera sporter från 4-5 årsåldern även här.

Kombinera det med en lantlig uppväxt så har du en rejäl grund att bygga på. Att skrika steroider och skit hela tiden är bara löjligt. Speciellt i detta fall som rör en liten sork som bara är väldeffad och tvålfager.

rolf
2012-08-26, 14:12
Angående hur mycket man kan bygga på 8 år ren (http://kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=5947359&postcount=11996). Mycket spekulationer här av folk som inte tränat den tiden själva än, så jag tänkte bidra med lite anekdoter. :)

lofgreno
2012-08-26, 14:31
Jeff kommer släppa en träningsvideo eller dylikt imorgon eller på tisdag så att ni vet. Känns som att han strävar efter att bli den nya Zyzz, med all rätt!

strikt
2012-08-26, 20:06
Vem vill vara den nya zyzz?

Ungefär lika hett som att bli nästa blondinbella eller kissie i bloggvärlden. Lika fail!

Spartansk
2012-08-26, 20:19
Vem vill vara den nya zyzz?

Jag!

Nikodemus
2012-08-26, 20:23
jag!

+1

voxx
2012-08-26, 21:07
+1

+2

Rikard Jansson
2012-08-26, 21:36
Han har tränat som ett pr0 sen 11 års ålder alltså?

Rusk
2012-08-26, 21:39
Vem vill vara den nya zyzz?

Ungefär lika hett som att bli nästa blondinbella eller kissie i bloggvärlden. Lika fail!

Agreed.

Ett Orm
2012-08-26, 22:21
Vem vill vara den nya zyzz?

Ungefär lika hett som att bli nästa blondinbella eller kissie i bloggvärlden. Lika fail!
Om jag slipper ta steroider och dö nerknarkad i en tailänsk bastu sminkad som ett luder, så varför inte.

Eller nya Axon i bloggvärlden! Lika Epic!

Mackan58
2012-08-26, 22:32
Vem vill vara den nya zyzz?


http://i0.kym-cdn.com/photos/images/original/000/001/582/picard-facepalm.jpg?1240934151

http://hejahanif.se/wp-content/uploads/2012/04/u_mad_bro_picture_challenge_3-s469x428-160564-535_161009110_163434753_165126665_176294414.jpg

95 % av Kollos medlemmar skulle inte tveka en sekund.

filmjölk
2012-08-26, 22:44
Vem vill vara den nya zyzz?

Ungefär lika hett som att bli nästa blondinbella eller kissie i bloggvärlden. Lika fail!

Jag tror många vill bli lika grova som Zyzz, men trycka glassar i huvudet och skrika "Fuuuuaaaarkkk breh, come at me breeeh!" i webcameran eller filma sig själv när man provar skjortor till kompisar som applåderar, det passar nog de flesta på.

Lågpastöriserad
2012-08-27, 00:42
Haha! Varför sitter ni och diskuterar om killen har tagit eller inte? Låt oss nu säga att killen blir tagen på bar gärning. Vad fan skulle det spela för roll? Han knäcker hela forumet utan någon som helst konkurrens och oavsett hur han gick tillväga ligger det extremt mycket hård träning bakom kroppen.

Fokusera på er själva...;)

Mackan58
2012-08-27, 13:26
Haha! Varför sitter ni och diskuterar om killen har tagit eller inte? Låt oss nu säga att killen blir tagen på bar gärning. Vad fan skulle det spela för roll? Han knäcker hela forumet utan någon som helst konkurrens och oavsett hur han gick tillväga ligger det extremt mycket hård träning bakom kroppen.

Fokusera på er själva...;)

Nej.

deadich
2012-08-27, 14:16
Han knäcker hela forumet utan någon som helst konkurrens

Det känns som att du inte kollat så mycket i bildtrådarna. Jag har sett massvis med folk som kan konkurrera med och även slå jeff seid fysikmässigt. En imo som jag kan komma på off the top of my head är langster. http://www.youtube.com/watch?v=BMxHF27OtN0

men finns dussintals fler.

Rikard Jansson
2012-08-27, 14:32
filma sig själv när man provar skjortor till kompisar som applåderar, det passar nog de flesta på.

det här låter som min drömvardag :) iaf att ha en hög vänner som de verkade vara! nu har man 1-2 typ, och man umgås inte så mycket

Lågpastöriserad
2012-08-27, 17:43
Det känns som att du inte kollat så mycket i bildtrådarna. Jag har sett massvis med folk som kan konkurrera med och även slå jeff seid fysikmässigt. En imo som jag kan komma på off the top of my head är langster. http://www.youtube.com/watch?v=BMxHF27OtN0

men finns dussintals fler.

Haha! Alltså, skämtar du med mig? Hur tittar du på en kropp? Har du inte förstått grejen med vad som är attraktivt? Utseende, kropp och utstrålning ska gå hand i hand. Du är ingenting bara för att du har 'muskler'. Ett fint ansikte kombinerat med en vacker kropp är vad som attraherar samhället. Den killen är ingenting. Ja, han har muskler. Bara för att man har muskler är man inte attraktiv.

Inväntar nu ett svar från dig med ett dussin andra exempel.

EDIT: Jag har visst kollat i bildtrådarna. Den enda som utmärker sig här är Fredrik S något.

Johanss0n
2012-08-27, 17:52
Haha! Alltså, skämtar du med mig? Hur tittar du på en kropp? Har du inte förstått grejen med vad som är attraktivt? Utseende, kropp och utstrålning ska gå hand i hand. Du är ingenting bara för att du har 'muskler'. Ett fint ansikte kombinerat med en vacker kropp är vad som attraherar samhället. Den killen är ingenting. Ja, han har muskler. Bara för att man har muskler är man inte attraktiv.

Inväntar nu ett svar från dig med ett dussin andra exempel.

EDIT: Jag har visst kollat i bildtrådarna. Den enda som utmärker sig här är Fredrik S något.

Fast nu handlade det ju bara om fysiken och inte vad du föredrar att ligga med.

Lågpastöriserad
2012-08-27, 18:02
Fast nu handlade det ju bara om fysiken och inte vad du föredrar att ligga med.

Ja, det är sant. Såg det nu efteråt. Men efter att ha kollat fler klipp på killen så nej, inte ens i närheten....:)

deadich
2012-08-27, 18:16
Haha! Alltså, skämtar du med mig? Hur tittar du på en kropp? Har du inte förstått grejen med vad som är attraktivt? Utseende, kropp och utstrålning ska gå hand i hand. Du är ingenting bara för att du har 'muskler'. Ett fint ansikte kombinerat med en vacker kropp är vad som attraherar samhället. Den killen är ingenting. Ja, han har muskler. Bara för att man har muskler är man inte attraktiv.

Inväntar nu ett svar från dig med ett dussin andra exempel.

EDIT: Jag har visst kollat i bildtrådarna. Den enda som utmärker sig här är Fredrik S något.
Fast nu handlade tråden om ifall han tagit roids eller inte. Den handlar inte om ifall han är snygg eller ej.

apfel
2012-08-27, 18:16
jag skulle säga att biceppojken här på forumet klår hans fysik tusen gånger om. robert berg heter han om någon nu ska söka runt.

Krogbyggaren
2012-08-29, 11:25
Jeff Seid: How Ya Doin
MD6IjBUDFhc

Sniggel
2012-08-29, 11:36
+1. Jag menar t.e.x att om vi låtsas att du i form av en ung Stefan bara skulle lalla omkring och leka i kablarna, och leka lite bänkpress då och då tills nu i vuxen ålder så skulle du slå den stora majoriteten på just bänkpress. Varför? Du har helt enkelt förutsättningarna. Orättvist? Absolut. Men livet är inte rättvist. Du skulle kanske inte vinna tävlingar men visst fan skulle du va löjligt stark på bänkpress, trots att du inte tagit det seriöst alls.

Nej jag köper inte det här. Hade jag varit Stefan och gjort så hade jag inte tagit 100 i bänkpress ännu. Lallande funkar inte hur länge man än tränar (om man inte har talang dvs). Seriös träning (strukturerad och planerad) kan ta dig en bra bit längre på 3 år än vad lallande i 15-20 år kan.

Jag känner iaf till många som tränat i 7 år som inte kommit speciellt långt och det är ofta ganska uppenbart att det beror på att de inte har regelbundenhet eller en plan för att (t ex) uppnå 100 kg i bänkpress. Ingen träningsdagbok, olika övningar från vecka till vecka, nåt litet avbrott i träningen här, 3-4 boxpass i veckan samt 2 cardiopass för att få fram magrutorna. Deff denna veckan, åka i väg o supa nästa vecka. Ja... "Lalla" helt enkelt.

Nikodemus
2012-08-29, 11:39
Jeff Seid: How Ya Doin
MD6IjBUDFhc

haha vilken skön video. orka bara stå på strandpromenaden och vinka till sig folk.

KalleTeodor
2012-08-29, 12:26
Jeff Seid: How Ya Doin
MD6IjBUDFhc

riktigt trolololoolololooool

Slartibartfast
2012-08-29, 13:06
Ja, man önskar ju att man hade haft vett att börja bygga då man var 12, istället för att se ut som en gulag-ryss under hela tonåren. *gah!*

Sniggel
2012-08-29, 13:08
Ja, man önskar ju att man hade haft vett att börja bygga då man var 12, istället för att se ut som en gulag-ryss under hela tonåren. *gah!*

Must... not... ryggdunk... on... Slartis... physique...

:D

Men jag håller med. Önskar att min idrottslärare i mellanstadiet inte avrått mig från att börja styrketräna. :P

lofgreno
2012-08-29, 13:32
han har släppt en ny video nu som ni kanske sett, blev länkad tidigare. fyfan vad jag beundrar denna snubben.