handdator

Visa fullständig version : Mitt schema , synpunkter.


Jimmy198203
2012-08-23, 12:02
Ni som sett mina föregående inlägg vet väll kanske vad jag vill få ut av träningen men skriver kortfattat igen. 30 år, kör fettminskning och styrketräning. Början av resan vikt 137 kg. Väger 126 kg idagsläget. Började med lchf för ca 2 månad sedan och äter idag lchf dock lite högre proteinintag pga träningen. Ligger dock fortfarande på kcalunderskott. tränat ca 1 månad nu och vill ha tips om det är något som saknas på programmet. Är såhär jag kör nu i början. Tänkt använda fria vikter senare men det tar vi då.
Mitt mål: bort med mage. Ner i fett% få en schyst överkropp/ armar så småning om.

Schema.
20 min crosstrainer som uppvärmning/kondition.

Bröstpress 3x10-12
Pulldown 3x10-12
Rodd 3x10-12
Axelpress 3x10-12
Triceps 3x10-12 (nån dragmaskin jag står upp och drar armarna neråt)

Sittups : osäker på hur mycket so far. 3x10 sist men klarar mer så kommer öka nästa gång. Kör i nuläget med armar PÅ bröstet.

Ryggres 3x10

Benpress 3x10-12
Benspark 3x10-12
Bencurl 3x10-12

Om jag har tid och ork 5 -10 min crosstrainer eller gåband eller liknande som avslutning.

Är på gymmet ca 2 timmar, tar lite längre vilopauser nu i början,dock inte så jag tappar pulsen för mycket. Tränar tisdagar och fredagar . Ute o går eller intervall joggning-/gång vissa dagar mellan passen .


Vad tycks ?

/ jimmy

jaxmojs
2012-08-28, 10:52
Känns de bra och vågen pekar ner så kör hårt. Finliret kan man nog ta senare.
jag är lite lättare men fokuserar på viktnergång och kör typ som du fast jag läst/vet att cardio och styrka inte är den bästa kombon. Men känns de bra så är de bara köra
Tycker du får med hela kroppen och försök att lyfta tyngre och tyngre så kommer allt falla på plats när vikten minskar. gjorde det för mig iaf och med det kommer en otrolig motivation att vilja mer och mer. Så kör hårt :)