handdator

Visa fullständig version : Hjälp


redde
2004-02-03, 08:33
Mitt nya och förhoppningsvis förbättrade träningschema
är förutom styrketräning så är det innebandy 2 gånger i
veckan tisdag och torsdag samt fotboll onsdagar
är 20 år 182 cm 86 kg.
Synpunkter?

Måndag: Bröst, Triceps

Bänkpress
50*10
50*10
50*10

Sned Hantelpress
22.5*10
20.5*10
20.5*10

Liggande tricepspress
22,5*10
22,5*10
22,5*10

Pushdown
25*10
25*10
25*10

Tisdag: Rygg, Biceps, Underarmar

Korsryggen (i maskin)*
60*10
60*10
60*10

Latsdrag
80*10
80*10
80*10

Rak skivstångscurl
30*10
30*10
30*10

Växlande hantelcurl
12.5*10
12.5*10
12.5*10

Handledscurl med skivstång
25*10
25*10
25*10

Torsdag: Axlar, Bröst, Armar

Militärpress med skivstång*
50*10
50*10
50*10

Stående hantellyft åt sidan*
25*10
25*10
25*10

Bänkpress med hantlar nedåtlutande
22.5*10
22.5*10
22.5*10

Kabelcurl
30*10
30*10
30*10

*= Görs i Nautilus maskiner

Shadow Warrior
2004-02-03, 09:17
Originally posted by redde
Hej! har nyligen börjat träna undrar vad ni tycker om mitt tränings schema
är 20 år 182 cm lång och väger 84 kilo spelar innebandy 2 ggr veckan och fotboll 1 gång i veckan har ganska bra kondis men är ganska svag i överkroppen så jag prioriter överkroppen. Mage tränar jag hemma och på träningarna så därför har jag ej med mage (kanske man ska iaf?) undrar ifall det är värt att börja dricka gainomax efter träning ochså?


Man får inga bra resultat, varken i styrka eller massa om man inte tränar hela kroppen hårt, och även om du skulle få det så skulle du får en dålig styrka totalt sett och en strandraggar fysik som bara är värd att skratta åt!

/Shadow Warrior

z_bumbi
2004-02-03, 09:36
redde: Om du kör biceps innan rygg så kommer du att tappa i träningseffekt vad gäller ryggträningen.

Du kör bröst två gånger i veckan? Jag skulle byta ut bröstträningen på torsdagen mot några benövningar, det kan ju vara så att det inte funkar rent praktiskt om det krockar med den andra träningen och i så fall kanske du får flytta runt dagarna lite.

I övrigt är det väl ingen övning som är helt fel och som nybörjarprogram ser det ganska bra ut.

Shadow Warrior
2004-02-03, 09:56
Originally posted by z_bumbi
redde: Om du kör biceps innan rygg så kommer du att tappa i träningseffekt vad gäller ryggträningen.

Du kör bröst två gånger i veckan? Jag skulle byta ut bröstträningen på torsdagen mot några benövningar, det kan ju vara så att det inte funkar rent praktiskt om det krockar med den andra träningen och i så fall kanske du får flytta runt dagarna lite.

I övrigt är det väl ingen övning som är helt fel och som nybörjarprogram ser det ganska bra ut.

Ett program där man inte tränar ben är inte bra :insane:

/Shadow Warrior

z_bumbi
2004-02-03, 10:34
Originally posted by Shadow Warrior


Ett program där man inte tränar ben är inte bra :insane:

/Shadow Warrior

Och?

Vill man inte träna ben så gör man inte det, att såga ett helt upplägg bara för att benträningen inte ingår är ju inte heller så smart.
Om du observerar så finns ju benträningen med på torsdagen i mitt förslag till ändringar..

Shadow Warrior
2004-02-03, 13:46
Originally posted by z_bumbi


Och?

Vill man inte träna ben så gör man inte det, att såga ett helt upplägg bara för att benträningen inte ingår är ju inte heller så smart.
Om du observerar så finns ju benträningen med på torsdagen i mitt förslag till ändringar..

Visst... jag fattar poängen men jag har ändå svårt att acceptera lata personer som utövar vår sysselsättninge men inte gör det seriöst. Skulle någon köra ett sådant program under ett längre tid skulle det troligtvis leda till skador på höften/korsryggen.

/Shadow Warrior

King Grub
2004-02-03, 14:21
Originally posted by Shadow Warrior


Visst... jag fattar poängen men jag har ändå svårt att acceptera lata personer som utövar vår sysselsättninge men inte gör det seriöst. Skulle någon köra ett sådant program under ett längre tid skulle det troligtvis leda till skador på höften/korsryggen.

/Shadow Warrior

Varför måste man vara lat om man inte vill träna ben? Vill man så vill man inte; alla måste inte ha samma mål med träningen. Även om jag själv tycker benen är det roligaste att träna.

redde
2004-02-03, 16:42
z_bumbi: ok... då borde det alltså bli bättre om man kör rygg för biceps alltså?

Shadow Warrior: anledningen för att jag inte kör ben är att jag som jag sa tidigare. Springer på måndager spelar innebandy tis-tors fotboll ons.. om ca 2 måndar är innebandyn slut så då blir det nog läge för lite ben.

redde
2004-02-16, 16:44
*lyfter upp till ytan igen*

Officer
2004-02-16, 17:33
Originally posted by Shadow Warrior


Man får inga bra resultat, varken i styrka eller massa om man inte tränar hela kroppen hårt, och även om du skulle få det så skulle du får en dålig styrka totalt sett och en strandraggar fysik som bara är värd att skratta åt!

/Shadow Warrior

Jag håller med fullständigt.

Fanns ett ordspråk, eller snarare ett citat som någon jävla byggare sade; "Man får inga 50cm's armar om man inte tränar tunga knäböj".

Så se till att börja träna ben så snart som du börjat dra ner på dina andra aktiviteter.

Jorgen
2004-02-16, 17:57
Det beror väl på vad man har för mål med träningen. Eller? Skulle jag tränat mycket löpning, innebandy, fotboll eller liknande och inte haft som mål att bygga maximalt med muskler så hade jag utan tvekan kunnat skippa benträningen.

//Jörgen

Jax
2004-02-16, 17:59
Hade jag varit dig så hade jag bytt ut ryggövningarna och kört marklyft, skivstångsrodd och chins istället. I alla fall jag tycker att de övningarna ger mer resultat. Dessutom tycker jag att du borde träna lite ben i alla fall. T.ex. knäböj, raka marklyft och vadpress.

Jax
2004-02-16, 18:03
Originally posted by Jorgen
Det beror väl på vad man har för mål med träningen. Eller? Skulle jag tränat mycket löpning, innebandy, fotboll eller liknande och inte haft som mål att bygga maximalt med muskler så hade jag utan tvekan kunnat skippa benträningen.

//Jörgen
Varken innebandy, fotboll eller löpning ger några större benmuskler. Visst finns det en del fotbollsspelare med stora lårmuskler (Roberto Carlos t.ex.), men det är knappast enbart fotbollen som har gett det.

Löpning ger inte heller några större muskler och av egen erfarenhet så tycker jag att styrketräning av ben ger ganska så mycket för löpningen också. Själv har jag alltid haft bra kondis och orkar springa både långt och snabbt så länge det är flackt, men så fort det börjar bli backigt så tappar jag. Det råder man bot på med styrketräning. Eller backträning men det är inte lika roligt.

Spiffy
2004-02-16, 18:06
Har själv tre pass innebandy i veckan. Jag har laggt min benträning på måndagar, vilket också är en av de dagarna som jag tränar bandy på. Tycker detta fungerar bra. Man slipper vara konstant sliten i benen, men självklart så har man ju inte lika fruktade rusher just på den dagen, men det kan man ju ta.
Fungerar bra för mig i alla fall.