handdator

Visa fullständig version : Problem med mat på jobbet.


tefached
2012-08-22, 22:05
Hej kolo hoppas ni kan ge mig lite bra tips för mitt problem.
Jag jobbar med att sälja fisk till dörren just nu vilket jag gör ungefär 8-9 timmar per dag. Dock har vi inga inplanerade matpauser samt inte tillgång till micro. Behöver därför mat som inte behöver värmas och går väldigt snabbt att äta.
Hinner gyma innan jobbet och äta en bra måltid tex fisk broccoli osv.
Under jobb tid vill jag äta ungefär 1500 kcal. Hitills brukar jag äta 600g ostkaka och 2 proteinshakes, har ni något tips på kanske mer näringstätmat som går snabbt att äta?

Tacksam för svar.

Wiizra
2012-08-22, 22:06
Potatissallad, kyckling, tonfisk, ägg, ost.

Gurkyngel
2012-08-23, 06:59
Kvarg, keso
Sallad på grova grönsaker (mättar mer)
Mackor eller wraps med proteiniga pålägg och grönsaker
Davosgröt och frukt
Kall pizza tycker jag är gott

Mattermos?
Termos med varmvatten som du slår över sån där survivorfood alt. kompletterar t ex en macka med varm soppa.

Pretorian
2012-08-23, 07:35
Taskigt att inte ha någon matpaus och jobba 9 timmar.

Du har ju fått tips ovan som låter bra. Wraps av olika slag, mackor med ägg och korv, kall kyckling.

tefached
2012-08-23, 08:24
Tack för alla tips. Testat t.ex. Testat att ha med mat som ägg och sallad men äter ungefär 30s per gång och 1500 kcal av mat som sallad och kyckling hinner jag inte äta.
Men kvarg kan ja börja ta med inga problem att den är i rumstemperatur i 9 timmar ungefär?

Jode
2012-08-23, 09:30
Jag lagar alltid mina matlådor som "varm-mat" dvs typ kött/fisk och grönsaker. Sen om jag inte har tillgång till micro så äter jag dem kalla. Faktiskt inte alls tokigt, visst alltid godare med varm mat om man får välja.

Pretorian
2012-08-23, 09:34
Tack för alla tips. Testat t.ex. Testat att ha med mat som ägg och sallad men äter ungefär 30s per gång och 1500 kcal av mat som sallad och kyckling hinner jag inte äta.
Men kvarg kan ja börja ta med inga problem att den är i rumstemperatur i 9 timmar ungefär?

Vad äter du 30s per gång???

Hinner du inte äta 1500 kcal?

Ät det du hinner, tex en äggmacka med korv eller något på och sluta whina. Ät sen resterande del av kalorierna när du kommer hem.

Muezz
2012-08-23, 10:22
Mackor med ost, ägg, kött, fågel och fisk har redan nämnts. Kall gröt är annars väldigt gott, jag käkar både havre, manna och risgrynsgröt kall, enligt mig är det godare än varm gröt. Sallader kanske kan vara något annars? Typ pasta, grönsaker, ost, kött, fisk, fågel, ägg osv... världen kryllar av saker som är nice att äta kallt!

Zizou
2012-08-23, 10:30
Kall köttfärssås *drool* bara göra en med fet sås till, lätt att äta och otroligt gott :)

tefached
2012-08-23, 11:26
Kall köttfärsås låter jävligt bra. Pretorian förstår att mitt problem låter lite löjligt och har testat att äta resterande kalorier när jag kommer hem men är ingen stor ätare så orkar inte så mycket mat redan gått ner 1.5kg på 3 dagar under bulk. Men tack för alla tips och får väll försöka att ta mig mer än 30s att äta.

Gurkyngel
2012-08-23, 12:52
Tack för alla tips. Testat t.ex. Testat att ha med mat som ägg och sallad men äter ungefär 30s per gång och 1500 kcal av mat som sallad och kyckling hinner jag inte äta.
Men kvarg kan ja börja ta med inga problem att den är i rumstemperatur i 9 timmar ungefär?

Kvargen blir absolut inte förstörd av att stå några timmar i rumstemp. Föredrar du att äta den lite kyld kan du ju alltid investera i en sån där Frozzy pack-matlåda.

Noel
2012-08-23, 20:43
Pannkakor? Sjukt gott att äta kallt