handdator

Visa fullständig version : Axelsmærtor!


amorex
2012-08-22, 21:57
Hejsan, hoppas verkligen kunna få någon typ av hjälp här!
Jag har haft problem med en axel i ca 5mån nu, har varit hos naprapater och kiropraktor mm. men inget fungerar så fick tipset att vända mig hit før råd. Det børjade med att jag gick in stenhårt før träningen, då menar jag inte att jag slarvade och tränade dumt! Men gick in før att bli større och starkare helt enkelt. Det gick bra och kände att jag økade i massa och styrka :)

Men sen fick jag en arbetsuppgift där vi skulle dra tillførslar till lägenheter (jag arbetar som elektriker). Då fick jag nitlotten och var dum nog att inte byta, så jag stod i en källare och matade/tryckte upp kabel, detta arbete varade i ca 2-3v. Och efter detta var det kørt!
Jag fick smärtor i främmre delen av axeln som strålade ut i armen och jag tappade styrka. fick då ett programm av sjukgymnasten hemma men det var bara skit. fick ont oftare och dom på gymmet tyckte inte den øvningen såg hälsosam ut så jag slutade!

Någon som vet vad detta kan bero på och vad man kan gøra? Eller känner till någon som är bra på liknande skador, hellst inte hur långt från mig som hellst? Jag bor i en liten håla dom flesta säkert hørt namnet på, Åmål.

Uppskattar all hjälp jag kan få! :)

Scratch89
2012-08-22, 22:00
Vad var det för övning?
Jag hoppas att du drog ner på den vanliga träningen efter skadan, annars finns det risk för att det blir värre.

pezrulezhaakon
2012-08-23, 11:41
amorex

Googla "impingement" eller "subacromialt syndrom", och kolla hur väl det stämmer in.