handdator

Visa fullständig version : Flytta sparade spel mellan konsoler - funkar inte


strango
2012-08-22, 21:16
Hejsan!

Vi tar detta från början:

Jag och bror delade på ett Xbox 360 under mååånga år. Flashade det ganska tidigt och körde brända spel. Så en dag bestämde vi oss för att köpa Xbox Live, men det skulle vi inte gjort. Bannade blev vi och vi fick nöja oss med att spela offline.

Nu har jag äntligen flyttat hemifrån och självfallet måste jag ha något att spela på dagarna/kvällarna/nätterna/helgerna. Valet blev naturlgitvis ett Xbox 360 (för inte kan man ha nått annat heller).

Men då det är nytt har jag ju inga sparade spel och det vill jag ju ha. Så jag köpte mig en "Xbox 360 Transfer Cable" och tänkte föra över mina sparade spel från det gamla Xbox:et till det nya.

Här kommer då mitt problem:

När jag har fört över mina sparade spel finns dom inte när jag startar spelet. När jag går in på "Memory" så står det att dom ska finnas på min hårddisk, men när jag ska ladda det sparade på nya så finns det inget. Och när jag kollar på min gamla profil står det "Corupted Profile" under den.
Jag läste nånstans här på FB att det kan ha att göra med att jag blev banand och att Microsoft inte vill att man ska spela brända spel.

Så min fråga är, Kan jag på något sätt spela mina spel från där jag sparade på det gamla eller måste jag börja om helt från början?

Mvh

strango
2012-08-23, 19:09
Bump

312
2012-08-23, 19:21
Jag läste nånstans här på FB att..
Mvh

Här på FB? :d

Kan det ha något med profilen att göra? Att det inte är samma?

stolpskott
2012-08-23, 20:30
Här på FB? :d

Kan det ha något med profilen att göra? Att det inte är samma?

Nej även profiler förs över med en transfer cable. Sen kommer han inte åt sina gamla sparningar med en ny profil, det kan ju bli ett problem för honom.

TS: Testa att använda ett USB minne och förflytta filerna manuellt. Troligtvis går det inte, men kan vara värt ett försök.
Orsaken till att det inte fungerar är att när ett xbox bannas så korrumperas mjukvaran så att du inte kan använda dom på en annan konsol (har jag hört). Även din profil är bannad så du kan inte använda den på nya xboxet, samtidigt kan du som sagt inte spela dina gamla sparfiler med en ny profil.

Dina gamla sparfiler passar alltså bäst på ditt gamla xbox där du spelar dina gamla spel och så börjar du på ett kort med ditt nya xbox och dina nya spel så att du kan lira online.

Offtopic: Piratkopiera inte spel förfan. Du blir bannad och utvecklarna behöver i många fall så mycket pengar de kan få med tanke på dagslägets ekonomi och alla utvecklarstudior som stängs ner.

strango
2012-08-28, 15:56
Här på FB? :d

Kan det ha något med profilen att göra? Att det inte är samma?

Haha, shit... Saxa min tråd från Flashback :D

Nej även profiler förs över med en transfer cable. Sen kommer han inte åt sina gamla sparningar med en ny profil, det kan ju bli ett problem för honom.

TS: Testa att använda ett USB minne och förflytta filerna manuellt. Troligtvis går det inte, men kan vara värt ett försök.
Orsaken till att det inte fungerar är att när ett xbox bannas så korrumperas mjukvaran så att du inte kan använda dom på en annan konsol (har jag hört). Även din profil är bannad så du kan inte använda den på nya xboxet, samtidigt kan du som sagt inte spela dina gamla sparfiler med en ny profil.

Dina gamla sparfiler passar alltså bäst på ditt gamla xbox där du spelar dina gamla spel och så börjar du på ett kort med ditt nya xbox och dina nya spel så att du kan lira online.

Offtopic: Piratkopiera inte spel förfan. Du blir bannad och utvecklarna behöver i många fall så mycket pengar de kan få med tanke på dagslägets ekonomi och alla utvecklarstudior som stängs ner.

Ok, tack för att du tog dig tid att förklara! :) Men jag är alltså rökt...