handdator

Visa fullständig version : Kissar på mig -Creatine Monohydrate


Trainharder
2012-08-22, 20:10
Tjena !!*flex*

Har en fråga till er: Innan min träning så kör jag med
en preworkout vid namnet craze. träningen är bra och intensiv. när jag är klar tar min gainer och drar mig hem, Käkar mat dricker mycket vatten å så. senare slår problemet igång under natten så blir jag galet pissnödig. Det är helt otroligt kissar som fan dricker lite vatten efter en halv timma så upprepar det sig igen kan gå på toa 7 gånger under en natt det är helt sjukt. Varför händer det när jag tar kreatin ? Craze innehåller en mängd keratin. (Btw har dyslexi sry för stavningen) Peace:hbang:

vicarious
2012-08-22, 20:18
Kreatin gör att du binder lite mer vatten i muskulaturen men jag tvivlar på att det är anledningen. Kanske dricker du mer nu än vanligt? Häll inte i dig så mycket vatten innan du ska gå isäng.

awesomooo
2012-08-22, 20:20
Du dricker väl antagligen en hel del vatten och massa shakes vilket resulterar i att du måste uppsöka herrarnas oftare.

Kischen
2012-08-22, 20:22
Vätskedrivande.

Trainharder
2012-08-22, 20:23
Japp dricker som en häst kanske är därför. Tack för svaren !!

Trainharder
2012-08-22, 20:26
Kreatin gör att du binder lite mer vatten i muskulaturen men jag tvivlar på att det är anledningen. Kanske dricker du mer nu än vanligt? Häll inte i dig så mycket vatten innan du ska gå isäng.

Men finns det inte ett sätt att minska kissandet för det är rätt störande och jag är ju helt torr i käften om jag inte dricker så mycket :P

RykteT
2012-08-22, 20:28
Japp dricker som en häst kanske är därför. Tack för svaren !!

Jag kan säga att jag har nästan samma problem!

Jag tar sömntabletter då jag har svårt att sova men vaknar ändå 2 gånger per natt för att kissa. Jag har en teori om att det har att göra med att man dricker grymt mycket tillsammans med gainern vilket gör att man måste göra av med vätskan under natten, men det är inget jag kan bevisa!

Sheogorath
2012-08-22, 20:32
Jag blir grymt törstig av Craze. Dricker ett par liter vätska under ett pass. Det är en anledning så god som någon att kissa som fan efteråt. :)

blondyz
2012-08-22, 20:55
Det har varit grymt varmt och kvavt senaste tiden, även om det inte känns som att man dricker mer än vanligt så gör man nog det.

Jag häller i mig litervis med vatten även de dagar jag inte tränar när det är så varmt, ett par timmar i gymmet resulterar i mer vatten.

Kreatin har jag inte upplevt som vätskedrivande alls, inte craze heller.

Prova att träna tidigare på dagen om du kan, eller försök ladda med vätska under dagen och sedan moderat påfyllning under kvällen.

KalleTeodor
2012-08-23, 10:52
Jag kissar både innan, under och efter passen dem gångerna jag tagit craze :P

Juxta
2012-08-23, 11:07
Pinkar också ofta av anledningen att jag dricker ca 2 liter under träningen, sen under dagen och shakes när jag är hemma på kvällen. Det som hjälpt lite är att dricka så lite som möjligt alltför nära inpå sänggången. Tar min shake en timme tidigare än vad jag brukade göra t.ex.

fenzyn
2012-08-23, 11:34
Tjena !!*flex*

Har en fråga till er: Innan min träning så kör jag med
en preworkout vid namnet craze. träningen är bra och intensiv. när jag är klar tar min gainer och drar mig hem, Käkar mat dricker mycket vatten å så. senare slår problemet igång under natten så blir jag galet pissnödig. Det är helt otroligt kissar som fan dricker lite vatten efter en halv timma så upprepar det sig igen kan gå på toa 7 gånger under en natt det är helt sjukt. Varför händer det när jag tar kreatin ? Craze innehåller en mängd keratin. (Btw har dyslexi sry för stavningen) Peace:hbang:

7 gånger på en natt låter dock extremt även om man dricker väldigt mycket. Det är inte så att du går på en låg-kalori diet?

Trainharder
2012-08-23, 13:26
7 gånger på en natt låter dock extremt även om man dricker väldigt mycket. Det är inte så att du går på en låg-kalori diet?

Överdrev lite med antalet men det är ett par gånger man går till toan under natten. Och ne är inte på någon speciell diet bulkar just nu.

Sniggel
2012-08-24, 02:25
Har märkt av samma fenomen som dig av kreatin. Då tog jag heller inga andra kosttillskott än proteinpulver.
Men visst drack jag mycket också under den perioden men 4 rejäla tömningar av blåsan per natt var standard.
Jag misstänker dock att jag under den perioden även fick i mig på tok för lite salt.
Överlag har jag väl haft en del problem med kraftig urinering (och kraftig törst, rätt vanligt att jag dricker 5l per dygn) men med kreatin blev det rätt överdrivet.
Testa att öka intaget av salt om du inte redan anser att du skulle få i dig mycket sånt. Jag har märkt att jag har mycket lättare för att kontrollera blåsan och törsten (kissar och dricker mindre) om jag tillsätter salt i min kost (specifikt för det ändamålet och inte pga matlagning).

Rahf
2012-08-24, 02:46
Se till att hålla ett jämnt vätskeintag under dagen, så att det inte blir en massa bäljande under kvällen. Kroppen kan bara hantera en viss mängd vätska i stöten. 2dl/20m är en siffra som slängs omkring.

Är urinen genomskinlig så kan man dra ner på vätskan.