handdator

Visa fullständig version : Schemakoll


Magnus N
2012-08-22, 18:03
Tänkte få lite input på mitt nuvarande schema, om det är något man gör radikalt fel eller vad som kan förbättras

Kör igenom varje pass 2ggr/vecka, när jag klarar av 8or på assistansövningarna höjs vikten kommande vecka.

Måndag/Fredag Bröst/Axlar/Triceps/Mage

Bänk: MM2K
Lutande Hantelpress: 5x6-8
Militärpress: 5x6-8
Sidolyft Hantel: 5x6-8
Liggande Tricep Extension: 5x6-8
Pushdowns: 5x6-8
Cablecrunch
Sidolyft med hantel

Onsdag/Lördag: Rygg/Ben/Biceps

Marklyft: MM2K
Raka Marklyft: 5x6-8
Stångrodd: 5x6-8
Chins: 5x6-8
Knäböj: 5x6-8
Hantelshrugs: 5x6-8
Stångcurl(rak): 5x6-8
Hantelcurl: 5x6-8
Drag för baksida axel i maskin: 5x6-8


Tacksam för svar och hjälp :)

Victuhh
2012-08-22, 23:46
Det märks ju att du lägger fokus på överkroppen :) du kanske ska slänga in ett par bensparkar också tillsammans med knäböjen onsdag lördag?

Magnus N
2012-08-23, 04:56
Det märks ju att du lägger fokus på överkroppen :) du kanske ska slänga in ett par bensparkar också tillsammans med knäböjen onsdag lördag?

Ben är inte högsta prioritet direkt, men vill inte att dem ska gå åt helvete heller :) , ska testa lägga in benspark och se hur det tar sig, haft funderingar på att lägga in något mer för framsidan innan med då det känns som att det är mest baksida som tar stryk med de övningar jag har.

Victuhh
2012-08-23, 10:14
Benspark finns ju, och sen kan du köra benpressar med lågt fotfäste som inte är så jättedjupa!

Fast ditt schema hade aldrig passat mig, du hinner inte klart ett sånt pass på en timme eller? Jag kör en 4split och då 3-4 övningar per träningstillfälle eftersom om jag gjort som dig hade jag bara tränat allt lite halvdant för att orka igenom alla övningarna där..

Commando1980
2012-08-23, 10:40
Tänkte få lite input på mitt nuvarande schema, om det är något man gör radikalt fel eller vad som kan förbättras

Kör igenom varje pass 2ggr/vecka, när jag klarar av 8or på assistansövningarna höjs vikten kommande vecka.

Måndag/Fredag Bröst/Axlar/Triceps/Mage

Bänk: MM2K
Lutande Hantelpress: 5x6-8
Militärpress: 5x6-8
Sidolyft Hantel: 5x6-8
Liggande Tricep Extension: 5x6-8
Pushdowns: 5x6-8
Cablecrunch
Sidolyft med hantel

Onsdag/Lördag: Rygg/Ben/Biceps

Marklyft: MM2K
Raka Marklyft: 5x6-8
Stångrodd: 5x6-8
Chins: 5x6-8
Knäböj: 5x6-8
Hantelshrugs: 5x6-8
Stångcurl(rak): 5x6-8
Hantelcurl: 5x6-8
Drag för baksida axel i maskin: 5x6-8


Tacksam för svar och hjälp :)

Lägg böjen först på ben/rygg/biceps-passet. Att böja efter marklyft, raka marklyft och stångrodd är ingen höjdare.