handdator

Visa fullständig version : Trevligt gym i Karlskrona?


blondyz
2012-08-22, 13:12
Goddag.

Efter att ha tränat ett par år på AA-Elitgym i Malmö är det dags för mig att flytta till Karlskrona. Svårt att tänka mig att jag kommer hitta något matchande då AA verkligen har allt man kan begära och lite till.

Jag undrar dock om någon har bra tips på gym i Karlskrona? Har aldrig varit där, och flyttar i september. Det jag söker är trevlig och motiverande atmosfär, ordentliga stänger (SL), buffertvikter alt. lyftarpodie, hantlar upp en bit över 40kg st, powerrack / bur, gärna maskiner á la hammerstrength eller annat vettigt. Det är byggning jag är ute efter, om det nu spelar någon roll.

Stort plus om ventilation fungerar bra, det inte är överbefolkat och öppet sent.

Tack på förhand!

Zibbe
2012-08-22, 13:27
Låter som att lyftarklubben TK Trossö är det du letar efter. Jag har växt upp i staden och tränat på alla olika gym som är tillgängliga och utbudet av kvalitetsgym är inte så stort.

Måste även faktiskt lägga ett gott ord för Friskis som har ett riktigt bra utrustningsutbud med både hammerstrenght (magasinladdade dock) och hantlar upp till 52,5, dock inget lyftarpodium eller släppvänliga viktplattor.

blondyz
2012-08-22, 14:15
Ja jag kollade in deras hemsida, ser trevligt ut med bra öppettider och schysst pris.

Hur är det med att komma som relativt ovan "byggare" till tyngdlyftarklubb? Antar att det är som på andra ställen att var och en sköter sitt? AA där jag tränat tidigare är ju rent byggargym så är van vid den atmosfären, är inte rädd för att prova på annat dock :)

Hade varit roligt att se lite mer bilder från lokalen, men en provträning får det bli i vilket fall tror jag!

Zibbe
2012-08-22, 14:21
Ja jag kollade in deras hemsida, ser trevligt ut med bra öppettider och schysst pris.

Hur är det med att komma som relativt ovan "byggare" till tyngdlyftarklubb? Antar att det är som på andra ställen att var och en sköter sitt? AA där jag tränat tidigare är ju rent byggargym så är van vid den atmosfären, är inte rädd för att prova på annat dock :)

Hade varit roligt att se lite mer bilder från lokalen, men en provträning får det bli i vilket fall tror jag!

Provträning är nog det bästa och bilda en egen uppfattning av atmosfären :) Jag har bara provtränat där en gång och då körde jag bara mitt eget så tyckte inte det var så olikt andra gym, förutom utrustningen då.

Kom även på att du kanske ska kolla in Grand gym också, där har jag varit ett antal gånger och där har de bra atmosfär och bra grejer! Vill minnas att priserna är ganska bra också.

Grotesk
2012-08-22, 14:46
Jag skulle också rekommendera TK Trossö, hört mycket gott om det. Tyvärr aldrig tränat där dock.