handdator

Visa fullständig version : Dmaa förbjuden men Dmae tillåten?


Carljan
2012-08-22, 09:27
Som rubriken lyder de flesta Pwos som innehåller Dmaa är nu bortagna från marknaden, men har sett att ett rage innehåller Dmae vad är det för ämne?

Timme
2012-08-22, 10:14
DMAE är något helt annat. Ska förbättra kognitiv förmåga.

agazza
2012-08-22, 11:02
Har det lagförts ett förbud mot DMAA eller har det bara slutat säljas?

sent from phone

blondyz
2012-08-22, 12:23
Har det lagförts ett förbud mot DMAA eller har det bara slutat säljas?

sent from phone

Jag gissar på att det inte lagförts i sverige, men eftersom FDA satt käppar i hjulet har många tillverkare börjat med alternativ. Jack3d blev Jack3d-Micro osv.

koffein_beroende
2012-08-23, 20:04
Jag gissar på att det inte lagförts i sverige, men eftersom FDA satt käppar i hjulet har många tillverkare börjat med alternativ. Jack3d blev Jack3d-Micro osv.

Googlade lite på Jack3d-Micro och man kan tro att dom läst mina tankar när jag ser detta.

"This means that there is no DMAA, no creatine, and no beta alanine (no tingles!)."

"While we absolutely love ALL of these ingredients, they’re not right for every situation and every person, and some people simply don’t like the effects of beta alanine."

Detta borde fler kosttillskottstillverkare ta del av (ogillar Beta-Alanine starkt).

strikt
2012-08-24, 00:52
Googlade lite på Jack3d-Micro och man kan tro att dom läst mina tankar när jag ser detta.

"This means that there is no DMAA, no creatine, and no beta alanine (no tingles!)."

"While we absolutely love ALL of these ingredients, they’re not right for every situation and every person, and some people simply don’t like the effects of beta alanine."

Detta borde fler kosttillskottstillverkare ta del av (ogillar Beta-Alanine starkt).


Vad är det du gillar med Beta-Alanine? Det ska sticka av det som effekt :)

Dessutom försvinner stickandet efter några doser för de flesta, testat normala doser eller ta lägre dos av de PWO's som innehåller det?

Sniggel
2012-08-24, 01:03
Vissa, inkl mig, tycker att stickandet är annoying as hell. I mitt fall kan det iofs bero på att jag har haft mycket dålig erfarenhet av eksem och stickningarna har antingen påminnt om den känslan eller gjort en halvlindrig eksemsituation till något riktigt obehagligt. Svårt att träna när något hela tiden "håller på och jävlas med en". Totalt värdelöst :P
Men man kan ju förstås dosera 1g per dos i t ex 4-8 doser / dygn och då kanske man inte ens upplever bieffekterna.

Pepz
2012-08-24, 06:46
Vissa, inkl mig, tycker att stickandet är annoying as hell. I mitt fall kan det iofs bero på att jag har haft mycket dålig erfarenhet av eksem och stickningarna har antingen påminnt om den känslan eller gjort en halvlindrig eksemsituation till något riktigt obehagligt. Svårt att träna när något hela tiden "håller på och jävlas med en". Totalt värdelöst :P
Men man kan ju förstås dosera 1g per dos i t ex 4-8 doser / dygn och då kanske man inte ens upplever bieffekterna.

eller dosera karnosin i dubbel dos

Sheogorath
2012-08-24, 06:58
Tar jag beta-alanin efter träning (eller egentligen vid alla tillfällen som inte är direkt innan träning) blir jag illamående och får stickningar. Stickningarna kommer även om jag tar det direkt innan, men då maskeras nog illamåendet av att man kör och är aktiv. Hur som helst har jag inte märkt av någon vidare positiv effekt på styrketräningen och jag får alltså bieffekter men inga effekter. Totalty värdelöst att betala pengar för.

Hade jag tävlat i konditionsidrott hade det varit en annan femma är jag övertygad om.