handdator

Visa fullständig version : Mitt träningsschema


itwillbe
2012-08-22, 08:44
Tjena

jag tänkte köra efter det här schemat, jag börjar alltid veckan med framsidaben o underarmar o tisdag bröst, fyller ut nu from idag, vad tycker ni? jag känner att detta är bäst för mig, ska jag köra på det som känns bäst? känns som att man ska göra det , för detta kanske passar mig men inte någon annan, iaf, vill ba veta vad ni tycker

måndag, framsida ben, undermar
tis, bröst
ons, baksida ben vader mage
tor rygg
fre vila
lör axlar
sön armar

312
2012-08-22, 09:03
Det där är inget schema, det där är bara spliten.

Känns det bra så kör.

itwillbe
2012-08-22, 09:36
Det där är inget schema, det där är bara spliten.

Känns det bra så kör.

hänger inte med riktigt? när man delar upp muskelgrupperna olika dagar, kallas d split?

312
2012-08-22, 09:37
hänger inte med riktigt? när man delar upp muskelgrupperna olika dagar, kallas d split?

Yes. Om du ska skriva upp schemat får du skriva upp övningar, set, reps etc.

Dribinho
2012-08-22, 09:40
Tjena

jag tänkte köra efter det här schemat, jag börjar alltid veckan med framsidaben o underarmar o tisdag bröst, fyller ut nu from idag, vad tycker ni? jag känner att detta är bäst för mig, ska jag köra på det som känns bäst? känns som att man ska göra det , för detta kanske passar mig men inte någon annan, iaf, vill ba veta vad ni tycker

måndag, framsida ben, undermar
tis, bröst
ons, baksida ben vader mage
tor rygg
fre vila
lör axlar
sön armar

Tycker att din split har flera potentiella problem:

Rygg dagen efter baksida ben - Kör du marklyft på ryggdagen (tors) vilket tar på baksida ben är det inte optimalt att träna just baksida ben på onsdagen.

När du kör axlar på lördag kommer du trötta ut triceps inför söndagspasset med armar.
När du kör armar på söndagen, tex biceps kommer du fortf trötta ut underarmarna inför måndagens underarmspass.

Väljet ett beprövat schema istället.

itwillbe
2012-08-22, 09:43
Tycker att din split har flera potentiella problem:

Rygg dagen efter baksida ben - Kör du marklyft på ryggdagen (tors) vilket tar på baksida ben är det inte optimalt att träna just baksida ben på onsdagen.

När du kör axlar på lördag kommer du trötta ut triceps inför söndagspasset med armar.
När du kör armar på söndagen, tex biceps kommer du fortf trötta ut underarmarna inför måndagens underarmspass.

Väljet ett beprövat schema istället.

hur hade du lagt upp det då? med tanke på att börjat med mån baksida ben, o tis bröst

MrPowa
2012-08-22, 09:49
Om du vill att någon annan ska ändra/göra om ditt program så kan du ju berätta varför du tränar ex parkour, se bättre ut alternativt nå annat.

itwillbe
2012-08-22, 09:52
Om du vill att någon annan ska ändra/göra om ditt program så kan du ju berätta varför du tränar ex parkour, se bättre ut alternativt nå annat.

parkour? om du menar varför jag tränar en muskelgrupp per dag så är det bara för jag känner att det fungerar bäst för mig

Dribinho
2012-08-22, 10:25
Mån: Framsida ben/vader
Tisdag: Rygg
Onsdag: Bröst
Torsdag: Baksida ben/mage
Fredag: Vila
Lördag: Axlar/Armar/underarmar
Söndag: Vila lr börja om på framsida ben passet.

Ungf som din split men utan onödiga krockar.
Dock är jag säker på att du får bättre resultat med ett annat schema om du inte har ett par års teäningserfarenhet i bagaget.

Victuhh
2012-08-22, 10:30
Mån: Framsida ben/vader
Tisdag: Rygg
Onsdag: Bröst
Torsdag: Baksida ben/mage
Fredag: Vila
Lördag: Axlar/Armar/underarmar
Söndag: Vila lr börja om på framsida ben passet.

Ungf som din split men utan onödiga krockar.
Dock är jag säker på att du får bättre resultat med ett annat schema om du inte har ett par års teäningserfarenhet i bagaget.

Sen ska TS tycka schemat är roligt också så han inte får för sig att skippa ett pass han ogillar för att hoppa till nästa dag då han får pumpa biceps.

Så funkar jag iallafall att när jag ska träna ben och mage, som nästan är det tråkigaste som finns men ändå måste göras, pumpar jag samtidigt lite shrugs och underarmar. Blir lite roligare så :)

Men han kanske tycker ben är skitskoj att träna..

itwillbe
2012-08-22, 10:37
Mån: Framsida ben/vader
Tisdag: Rygg
Onsdag: Bröst
Torsdag: Baksida ben/mage
Fredag: Vila
Lördag: Axlar/Armar/underarmar
Söndag: Vila lr börja om på framsida ben passet.

Ungf som din split men utan onödiga krockar.
Dock är jag säker på att du får bättre resultat med ett annat schema om du inte har ett par års teäningserfarenhet i bagaget.

Varflr tror du det?

problemet är att när jag kör axlar med armar så gör jag inte bra ifrån mig på armarna, det e just drf ja tog det där

312
2012-08-22, 10:46
När du kör axlar på lördag kommer du trötta ut triceps inför söndagspasset med armar.
När du kör armar på söndagen, tex biceps kommer du fortf trötta ut underarmarna inför måndagens underarmspass.

Väljet ett beprövat schema istället.

Äh, sånt där småskit spelar ju ingen roll. Jag brukar ibland köra såhär:
Dag1: Bröst
Dag2: Armar
Dag3: Axlar

Jag märker inte av några problem, jag återhämtar mig nog ändå. Tycker det där "SHIT! Du kan inte köra biceps dagen efter rygg" är grymt överdrivet.

Det där med marklyft är dock något man kanske ska undvika.

Kallsone
2012-08-22, 15:00
Killen säger ju att det fungerar bäst för honom... Då ska han ju inte ändra något om det fungerar bäst så...