handdator

Visa fullständig version : Bad boy 4 eller Trek 7.3?


mindlea
2012-08-21, 18:47
Jag ska köpa min första cykel, som ett alternativ till bilen samt för motion. Då jag aldrig tidigare köpt en ordentlig cykel så har jag noll koll på komponenter och allt som har med cyklar att göra.
Med lite hjälp av en vän så hittade vi Trek 7.3 som verkar vara bra för mig och jag hade mer eller mindre bestämt mig för att köpa den även om jag inte var HELT nöjd. Förra veckan såg jag Specialized Bad boy 4 och blev kär. Ramen är gudomlig, men cykeln kostar ju också några tusen mer också =/
Alla säger att det är så viktigt att det "känns rätt/bra", men jag har provat lite olika cyklar och kan inte riktigt känna hur det "ska" kännas (Det var precis samma sak när jag köpte säng, alla kändes ju bra). Det känns mest ovant att styret är så lågt.

Är det någon som har koll på de olika cyklarna och kan rekommendera någon? För/nackdelar?
Är det dumt att lägga nästan nio tusen på sin första cykel?
Om jag väljer den dyrare, hur mycket mer underhåll behöver den? Kommer det att bli en kostsam historia med lagningar och allt sånt eller behöver det inte bli så?

Jag är evigt tacksam om någon vill hjälpa mig! *hug*

Kärring
2012-08-21, 18:59
Snacka om att bli lurad trodde du hade nån insideinformation om bad boys 4 och eftersom 3an inte ens släppt så verkade det vara intressant sen handlar det om cyklar . jag går och lägger mig :(