handdator

Visa fullständig version : Kylskåpslooken av mark?


Peter Hansen
2012-08-21, 17:14
är helt skiträdd för denna look och bryr mig inte om styrka i marklyft om det betyder att man får ett mer fyrkantigt utseende. Tilläggas kan att jag är 1,75 kort/lång/stubbig och vill gärna av vacker kropp!

Sorry för den töntiga frågan

Linjedomarn
2012-08-21, 17:20
Wait what? Nog för att jag inte vet var du snackar om för någon ''look'' så kan jag försäkra dig om att du inte blir fyrkantig utav marklyft.

willtjam
2012-08-21, 17:21
Du vill inte se ut som en styrkelyftare alltså? Håll nere kroppsfettet i såfall.

Sniggel
2012-08-21, 17:24
Kan säga att det där med att marklyft bygger bred midja är rejält överdrivet. Det handlar nog mycket mer om genetik, mängd fett och eventuellt vissa hormonpreparat.

Om du skulle välja övningar för att brygga så bred midja som möjligt, eller tvärtom, att välja övningar för att undvika bred midja, så tror jag inte det skiljer många cm i slutändan (när du nått ditt max).

Peter Hansen
2012-08-21, 17:27
Fan vad skönt att höra! Tack. Tänkte eftersom jag var så kort...I alla fall så fortsätter jag mosa på =D mål 2012 : 230kg

apfel
2012-08-21, 18:08
Fan vad skönt att höra! Tack. Tänkte eftersom jag var så kort...I alla fall så fortsätter jag mosa på =D mål 2012 : 230kg
jag är 164, gnäll inte på att du är kort :smash:

Latissimus Dorsi
2012-08-21, 19:34
Jag har börjat köra marklyft frekvent, och jag börjar få den dära kylskåpslooken. Jag gillar den dock väldigt mycket. Den är söt. Och jag är också runt 1.75 snåret.

Supermicke
2012-08-21, 19:38
bild :D

Latissimus Dorsi
2012-08-21, 19:39
bild :D

Jag?

Supermicke
2012-08-21, 19:53
näejj på kylskåpslooken :o

Matsa
2012-08-21, 19:59
Jag har börjat köra marklyft frekvent, och jag börjar få den dära kylskåpslooken. Jag gillar den dock väldigt mycket. Den är söt. Och jag är också runt 1.75 snåret.

Är faktiskt en smula skeptisk till att du redan börjar få så mycket muskelmassa runt mittpartiet att du ser fyrkantig ut. ;)

Ristretto
2012-08-21, 20:23
Jag har börjat köra marklyft frekvent, och jag börjar få den dära kylskåpslooken. Jag gillar den dock väldigt mycket. Den är söt. Och jag är också runt 1.75 snåret.

Vad drar du i övningen?

Latissimus Dorsi
2012-08-21, 20:25
Vad drar du i övningen?

Är faktiskt en smula skeptisk till att du redan börjar få så mycket muskelmassa runt mittpartiet att du ser fyrkantig ut.

Inte ett piss, drar vikter som en 12 årig skolflicka hade skämts över. Men har märkt att på senare tid att mina vänner skämtsamt försöker gå som mig, och dom går som att dom bär på ett kylskåp. Vilket jag faktiskt inte märkt själv.

Rikard Jansson
2012-08-21, 20:28
Inte ett piss, drar vikter som en 12 årig skolflicka hade skämts över. Men har märkt att på senare tid att mina vänner skämtsamt försöker gå som mig, och dom går som att dom bär på ett kylskåp. Vilket jag faktiskt inte märkt själv.

Det är inte samma sak; att bära på ett kylskåp innebär grova lats, eller att man går runt med armarna utåt ändå. Kylskåpslooken betyder att man ser ut som en tunna med bred midja och ja, ser klumpig ut helt enkelt

Robbmeister
2012-08-21, 20:33
Inte ett piss, drar vikter som en 12 årig skolflicka hade skämts över. Men har märkt att på senare tid att mina vänner skämtsamt försöker gå som mig, och dom går som att dom bär på ett kylskåp. Vilket jag faktiskt inte märkt själv.

eYN5DABaWwk

;)

Matsa
2012-08-21, 20:37
Kylskåpslooken syftar på någon som pga bred midja har en kantig look snarare än den eftertraktade v-formen. Underförstått är även att det gäller grov person i god form. Om man är tunn eller fet är det ju inte så konstigt att man saknar v-form.

När någon går med armarna utåt som om han bär på ett kylskåp (eller en TV, eller ett par kanoter) brukar det kallas I.L.S (Immaginary Lat Syndrome). Edit: Jamen den där filmen förklarar ju det hela!

Gober
2012-08-21, 20:40
Inte ett piss, drar vikter som en 12 årig skolflicka hade skämts över. Men har märkt att på senare tid att mina vänner skämtsamt försöker gå som mig, och dom går som att dom bär på ett kylskåp. Vilket jag faktiskt inte märkt själv.

Nu tror jag du förväxlar att faktiskt ha så stora muskler att man går med kaktus under armarna med att vara en idiot som försöker se ut som att man faktiskt har så stora muskler :d


Edit, ja ovan var ju före.

AronP
2012-08-22, 06:26
170cm lång, marklyft på 240kg och midja på 75. Nej mark och kylskåpslook hör inte ihop. Looken att vara ett kylskåp beror på fett och looken att bära ett kylskåp är folk som undermedvetet tycker det är ballt att lyfta latsen lite.

filmjölk
2012-08-22, 09:13
Marklyft är en jättebra övning, men den tar inte sådär jättebra på lats och teres major, dock övriga ryggen. Komplettera marklyftandet med latsdrag och eller chins och eller någon form av rodd(ar) om du är orolig för att din rygg skall se skum ut.

Sniggel
2012-08-22, 11:19
Jag har fått både kommentarer för att jag är stark i marklyft (var :P) och för att jag har väldigt smal midja.

Wormzie
2012-08-22, 11:32
Min erfarenhet säger att kylskåpslooken är mer framåtskjutna axlar och uppspända traps som gör att man ser kortare ut än vad man är och ev. att bröstmusklerna syns lite mer:p

marklyft är en bra övning för många muskelgrupper, men framförallt för den bakre kedjan som ofta glöms bort då den inte syns i spegeln framför dig lika frekvent..

Spartansk
2012-08-22, 11:41
Sedan om nu någon muskel skulle råka bli för stor, så är det problemet väldigt lätt åtgärdat.

Rikard Jansson
2012-08-22, 11:42
Sedan om nu någon muskel skulle råka bli för stor, så är det problemet väldigt lätt åtgärdat.

Inte om det är hjärtat :)

Spartansk
2012-08-22, 11:44
Inte om det är hjärtat :)

Rättelse - om en skelettmuskel blir för stor är det lätt att åtgärda. ;)

Commando1980
2012-08-22, 13:10
är helt skiträdd för denna look och bryr mig inte om styrka i marklyft om det betyder att man får ett mer fyrkantigt utseende. Tilläggas kan att jag är 1,75 kort/lång/stubbig och vill gärna av vacker kropp!

Sorry för den töntiga frågan

Har du en naturligt bred midja och är smal över axlarna kombinerat med stora övre traps då kan marklyft förstärka den looken.

Commando1980
2012-08-22, 13:20
170cm lång, marklyft på 240kg och midja på 75. Nej mark och kylskåpslook hör inte ihop. Looken att vara ett kylskåp beror på fett och looken att bära ett kylskåp är folk som undermedvetet tycker det är ballt att lyfta latsen lite.

Jag har fått både kommentarer för att jag är stark i marklyft (var :P) och för att jag har väldigt smal midja.

Ni är inte alla. Alla har inte samma utgångspunkt utseendemässigt dessutom tränar inte alla kroppen allsidigt och svarar heller inte på träningen på samma sätt.

clappen
2012-08-22, 13:24
Ni är inte alla. Alla har inte samma utgångspunkt utseendemässigt dessutom tränar inte alla kroppen allsidigt och svarar heller inte på träningen på samma sätt.

ohrly?

Commando1980
2012-08-22, 13:29
ohrly?

Exakt. Men tydligen måste man påpeka det.