handdator

Visa fullständig version : Vad hände?


Chrillee
2012-08-21, 10:53
Nyss hemkommen från en jobbintervju, grillningen pågick av två personer under rätt så exakt en timme.

Tjänsten jag sökte var en något mer kvalificerad än de jag normalt sett brukar söka. Men efter ungefär 40 minuter så hände något obehagligt, jag fick väldiga svettningar, blev torr i munnen samt blev yrslig och kände av rätt kraftiga tendenser till svimfärdighet.

Fick ursäkta mig och gå på toan, drack vatten, badda mig med kallt vatten i ansiktet och torka bort den värsta svetten. Återhämta mig lite och återgick till intervjun. Jag tror faktiskt inte att de märkte av något, men det var väldigt obehagligt.

Måste vara någon typ av stressreaktion, eller vad var det som hände? Någon som upplevt detta själv?

hahavaffan
2012-08-21, 11:02
Ångest/stress låter det som.

Corpobal
2012-08-21, 11:14
För lite knäböj

Morty
2012-08-21, 11:18
Nyss hemkommen från en jobbintervju, grillningen pågick av två personer under rätt så exakt en timme.

Tjänsten jag sökte var en något mer kvalificerad än de jag normalt sett brukar söka. Men efter ungefär 40 minuter så hände något obehagligt, jag fick väldiga svettningar, blev torr i munnen samt blev yrslig och kände av rätt kraftiga tendenser till svimfärdighet.

Fick ursäkta mig och gå på toan, drack vatten, badda mig med kallt vatten i ansiktet och torka bort den värsta svetten. Återhämta mig lite och återgick till intervjun. Jag tror faktiskt inte att de märkte av något, men det var väldigt obehagligt.

Måste vara någon typ av stressreaktion, eller vad var det som hände? Någon som upplevt detta själv?

Du fick helt enkelt ett kraftigt stresspåslag. Otrevligt, men sålänge det händer mycket sällan, helt ofarligt.

Akerhage
2012-08-21, 11:36
Jag har börjat svettas så fort jag kommer i liknande situationer och då jag alltid tänker på det blir det värre för varje gång. Ska på möte imon med försäkringskassan och min arbetsgivare angående min sjukskrivning och befarar att jag kommer börja svettas som en tok...så är nog inget ovanligt, men ett helvete av att ha det ständigt återkommande :/

Juxta
2012-08-21, 12:08
Beta-blockerare.

xodd
2012-08-21, 12:15
Beta-blockerare.

Japp, betablockerare till något som lika väl skulle kunna vara en vasovagal reaktion låter som en lysande idé....

Juxta
2012-08-21, 12:17
Japp, betablockerare till något som lika väl skulle kunna vara en vasovagal reaktion låter som en lysande idé....

Jag rekommenderade det väl inte till någon med sådana problem? Det är ett sätt att hantera ångest- och stressymptom, sen får man väl avgöra själv om det passar.
Har själv aldrig använt det men har människor i min närhet som använder vid flygresor osv.

Akerhage
2012-08-21, 12:25
Har testat betablockerare med, men de hjälpte föga för mig. Finns en klinik i köpenhamn som man kan vända sig till där de använder botox om jag inte missminner mig. Det skall ta bort svettningar främst i ansikte, händer, fötter osv.

delta_mats
2012-08-21, 12:27
Du har helt enkelt klent psyke. Sluta vara en mes med andra ord!

Juxta
2012-08-21, 12:28
Har testat betablockerare med, men de hjälpte föga för mig. Finns en klinik i köpenhamn som man kan vända sig till där de använder botox om jag inte missminner mig. Det skall ta bort svettningar främst i ansikte, händer, fötter osv.

Min mor fick botox för svettningar i händerna. Det hjälpte(hjälper). Det var även i Sverige.

PixelMiner
2012-08-21, 16:37
Klassisk panikångestattack låter det som i mina öron.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Panik%C3%A5ngest#Symtom