handdator

Visa fullständig version : Hur gör ni när skolan/jobbet börjar?


Wiizra
2012-08-19, 17:25
Undrar hur ni gör när skolan / jobbet där ni äter mat som ni själva inte lagat.
Hur går den maten ihop med erat kalori räknande? Vare sig det är deff eller bulk?

exevision
2012-08-19, 17:27
Räknar inte kalorier alls nu för tiden. Man använder sunt förnuft. Går bättre än då jag räknade!

Limpanz
2012-08-19, 17:34
Om du nu deffar och är osäker kan du väl alltid höfta och sen lägga på lite över det du först trodde, för att vara på den säkra sidan. Väg typiska livsmedel några gånger sen lär du få ett öga över ungefär hur mycket det är i. I grytor och såser brukar jag bara höfta. Funkar för mig iallafall :)

cero
2012-08-19, 17:36
Tycker det här med kaloriräknande har gått alldeles för långt när man börjar oroa sig över näringsvärden i skolmaten. Det är inte ens säkert att man får bättre resultat av det. Antar att de som räknar kalorier tar med sig sin egna lunch till jobbet. I skolan kan man väl uppskatta.

Wiizra
2012-08-19, 17:38
Om du nu deffar och är osäker kan du väl alltid höfta och sen lägga på lite över det du först trodde, för att vara på den säkra sidan. Väg typiska livsmedel några gånger sen lär du få ett öga över ungefär hur mycket det är i. I grytor och såser brukar jag bara höfta. Funkar för mig iallafall :)

Nah, bulkar just nu ^^ Men vill köra en seg bulk.

Limpanz
2012-08-19, 18:04
Nah, bulkar just nu ^^ Men vill köra en seg bulk.

Welcome to the club! Men som sagt, oroa dig inte för mycket. Kör bara på sen låt vågen bedöma om det är för snabb uppgång för din smak.

Albin Eriksson
2012-08-19, 18:23
Matlådor till jobbet, alltid.

Wiizra
2012-08-19, 18:38
Welcome to the club! Men som sagt, oroa dig inte för mycket. Kör bara på sen låt vågen bedöma om det är för snabb uppgång för din smak.

Tackar :) "firar" snart första månaden på bulken, haha

WiXiAN
2012-08-19, 18:40
matlådor till jobbet, alltid.

+1

mattilainen
2012-08-19, 18:42
matlådor till jobbet och i skolan tar jag också med mig matlådor (går dock på högskola och inte gymnasiet). Skulle jag gått på gymnasiet skulle jag lätt höftat och lagt till lite i överkant.

aldoschadewitz
2012-08-19, 19:07
under bulk så tycker jag skolmaten är riktigt bra (antar att det är samma typ på arbetsplatser) så tror det inte kommer vara några problem för dig. ser du att det stär typ grönsaksbiffar med pasta så kan du ju ta med en protein shake eller bar för att fylla ut behovet.

Wiizra
2012-08-19, 19:14
under bulk så tycker jag skolmaten är riktigt bra (antar att det är samma typ på arbetsplatser) så tror det inte kommer vara några problem för dig. ser du att det stär typ grönsaksbiffar med pasta så kan du ju ta med en protein shake eller bar för att fylla ut behovet.

Men hur normal är det då att sitta i en matsal o dricka protein shake i skolan :P

cero
2012-08-19, 19:15
Men hur normal är det då att sitta i en matsal o dricka protein shake i skolan :P

Gör det på toaletten. ;)

KalleTeodor
2012-08-19, 19:16
Men hur normal är det då att sitta i en matsal o dricka protein shake i skolan :P

normal är det sämsta du kan sträva efter att va i mina ögon. skäms du över det, drick den i skåpet eller gå in på toa.

AronP
2012-08-19, 19:20
Nu på diet så är det givet matlådor, när det inte är aktuellt så varierar det.

Matlådor till jobbet, alltid.

Även om du hade gått i skolan och fått maten serverad, jag är inte så säker på om jag hade.

deadich
2012-08-19, 21:56
Men hur normal är det då att sitta i en matsal o dricka protein shake i skolan :P

Drick den på rasten då.

Latissimus Dorsi
2012-08-19, 21:58
Men hur normal är det då att sitta i en matsal o dricka protein shake i skolan :P

Vem fan bryr sig? Du gör det för dig själv.

Ska börja hämta matlådor till skolan utöver maten som serveras. Maten som serveras upskattar jag bara gravt, några 50 kalorier hit och dit är ingen big deal.

benaciii
2012-08-19, 22:04
Vem fan bryr sig? Du gör det för dig själv.

Ska börja hämta matlådor till skolan utöver maten som serveras. Maten som serveras upskattar jag bara gravt, några 50 kalorier hit och dit är ingen big deal.

this.

På jobbet blir det lådor.