handdator

Visa fullständig version : Hur låter detta? Tacksam för åsikter!


Marsa
2012-08-19, 14:46
Hejsan!

Precis påbörjat min första "riktiga" deff då tidigare försök varit spontana och resulterat i att ingen mat funnits och bara runnit ut i sanden.
Nu Turkietresa om 6 veckor så börjar med fram tills dess, tydliga mål gör det lättare att fokusera tycker jag :)

Flicka, 20 år, ca 168 cm och runt 67 kg kanske(kan lätt bli fixerad vid vågar så väljer att inte bry mig)
Styrketränat närmare 2 år nu, också dansat och hållt på med annat tidigare.

Nu första veckan har det inte varit några problem att hålla dieten alls egentligen, förutom att jag inte orkar äta så mycket. Hur illa är det egentligen om man inte kommer upp i mer än 1200-1300 kcal och tränar sedan på det? Protein får jag i mig ordentligt, men blir sen inte så sugen på att trycka i mig annat bara för att få upp kcal under dagen.

Upplägget är ungefär såhär just nu:

Kost
Kcal: Planerat mellan 1300 och 1600 beroende på aktivitet under dagen
Protein: 130-140g(vilket alltså oftast blir mer)
Fett: 60g
Kolhydrat: 50-150g, varierar med de olika kcalintagen

Här jag då funderar på om det är okej som det blivit nu, mätt på proteinet och inte orka eller vara sugen på mer, eller bör jag trycka i lite kolhydrater också? När under dygnet skulle detta vara bäst då?

Träning
Tycker om att träna ofta,länge och tugnt, helst varje dag och gärna minst 1,5 timme. Blir en del spinningpass också när jag känner för att bli riktigt slut, promenader främst de dagar det inte blir gym för att inte bli alltför rastlös :)

Hört från en del att inte träna så ofta, men, det är ju så roligt! Bör jag trots detta tvinga mig själv att vila oftare? Jobbar inte just nu så hinner ändå sova ordentligt och ta det lugnt mycket. Och om jag nu inte bör gymma varje dag, kan det då räknas som vila om jag ändå tar ett spinningpass?

Mycket frågor, mycket undran! Ber nu om er expertis och fina råd :)

Ronn
2012-08-19, 15:02
Det är nog många som vill väldigt mycket och tränar för ofta, som följd blir dom övertränade mår dåligt och presterar sämre vilket är kontraproduktivt. Men om du orkar med att träna ofta så gör det bara du är uppmärksam på hur kroppen mår, speciellt under deff, funkar det för dig så kör på.

LarsLasr
2012-08-19, 15:06
Om du mår bra och du får resultat så funkar det super!
Om du mår dåligt eller resultaten uteblir så får du ändra på något :)

På din beskrivning låter det som att det bara är att fortsätta!

Absolutabs
2012-08-19, 17:25
Instämmer verkligen med de två ovanför. Du är att gratulera till att du har lusten, glädjen och längtan att träna - utnttja det så länge det varar. Men det är säkert inte fel att breaka gymmandet nån dag ibland för spinning. Kan betyda att du kan hålla träningslusten uppe ännu längre.
Ha de´ i Turkiet, snälla!

Marsa
2012-09-24, 07:46
6 veckor senare, sätter mig på planet om ett par timmar.
Uppdatering? Ja, var sjuk sista 3 veckorna, nästan bra nu. Så, träningen fick ligga i vila. Dock jobbat mycket, är då på benen nästan hela tiden.
Provade igår en tight skjorta jag använt mycket sällan eftersom den suttit åt runt höfterna. Satt tokbra! Och jag som tyckt det inte hänt någonting :) Dock har pojken sagt att han sett skillnad så, tydligen gick det rätt bra ändå! Nu ska jag njuta av mat och glass och bara massa gott en vecka så fortsätter jag sen ;)