handdator

Visa fullständig version : Enkel bröstprio.


Thornblom
2012-08-19, 00:25
Jag måste komma ikapp med mina bröst nu. Det håller inte längre.
För att inte behöva rodda om så mycket tänkte jag stoppa in extra bröst på benpasset. I så fall skulle de se ut såhär:

Rygg/Delts
Vila
Bröst (Hantelpress, lutande hantelpress, hantelflyes, kabelflyes)
Armar
Vila
Ben/Bröst (Bänkpress, någon form av flyes)
Vila

Det ser lika dant ut idag fast utan bröst på benpasset.

Vad tror ni?

Doubles
2012-08-19, 01:03
Jag hade valt att kombinera Bröstpasset med en mindre muskelgrupp. Kör hellre bröst-triceps.

Gasp
2012-08-19, 02:06
Sluta köra så mycket plan bänk, kör lutande hantelpress, lutande bänkpress, lutande press i maskin, lutande cablepress, flyes.

Thornblom
2012-08-19, 09:55
Sluta köra så mycket plan bänk, kör lutande hantelpress, lutande bänkpress, lutande press i maskin, lutande cablepress, flyes.


För att?

Therealslimshady
2012-08-19, 10:00
Sluta köra så mycket plan bänk, kör lutande hantelpress, lutande bänkpress, lutande press i maskin, lutande cablepress, flyes.

Plan bänk bygger bäst.

På mig.

frong
2012-08-19, 16:58
Sluta köra så mycket plan bänk, kör lutande hantelpress, lutande bänkpress, lutande press i maskin, lutande cablepress, flyes.

Och det hjälper för att...?

Commando1980
2012-08-19, 17:05
Jag måste komma ikapp med mina bröst nu. Det håller inte längre.
För att inte behöva rodda om så mycket tänkte jag stoppa in extra bröst på benpasset. I så fall skulle de se ut såhär:

Rygg/Delts
Vila
Bröst (Hantelpress, lutande hantelpress, hantelflyes, kabelflyes)
Armar
Vila
Ben/Bröst (Bänkpress, någon form av flyes)
Vila

Det ser lika dant ut idag fast utan bröst på benpasset.

Vad tror ni?

Det där ger dock inte hela bilden. Visst kan extra bröstträning vara gynnsamt men ofta är det ju dålig kontakt/teknik som gör att bröstutvecklingen är dålig.

Pretorian
2012-08-20, 07:24
... kör lutande hantelpress, lutande bänkpress, lutande press i maskin, lutande cablepress, flyes.

Det var ju bara fem övningar... varför så få?

Nää, jag tror plan bänk och sen lutande bänk fungerar utmärkt. Ökar du vikterna eller repsen på dina pass?

Thornblom
2012-08-20, 07:51
Pretorian:

Jag har legat stilla ett tag då jag försökt utöka TuT i utförandet. Men nu har jag börjat höja igen. Brukar aldrig gå över 10 reps i pressar, 12-15 i resten.

Pretorian
2012-08-20, 08:00
Men nu har jag börjat höja igen.

Tycker det isåfall är dumt att ändra din träning om du redan nu höjer vikterna eller repsen.

Arnoldski
2012-08-20, 09:26
MAn har ju olika filosofier kring sitt tränande och olika saker man gillar, men min (ovetenskapliga) känsla är att om man inte är avancerad bodybuilder är det sällan rätt väg att gå att en gång i veckan lägga in ett pass med trettioelva bröstövningar. Jag skulle rekommendera dig att testa ett alternativt upplägg där du på tre pass i veckan kör igenom nästan hela kroppen varje gång, men med olika övningar. Exempelvis se till att du smiskar lökarna vart och ett av de tre passen, men ett tygre pass, ett "stanard" och ett med fokus övre bröst till exempel för att på så sätt träna brösten ofta men via variationen få en typ av vila både för CNS och för musklerna.

Mina $0.02