handdator

Visa fullständig version : personer som tränar i mössa?


Gasp
2012-08-18, 20:48
Hej

Är detta någon ny trend som pågått eller? Såg senast idag/ikväll en ung kille på sats odenplan (han hade förmodligen både en och annan medicin i kroppen)... är det något ungdomarna fått för de tittat på de stora (branch warren, jay cutler, flex wheeler m.m) i tron om att man blir starkare för man tränar i mössa?

Tränar du i mössa? varför isåfall?

Spartansk
2012-08-18, 20:49
Man kanske inte vill se ut som ett skatbo i huvudet?

BelowAverage
2012-08-18, 20:49
Egenodlad pälsmössa.
Snyggt nick ;)

Rikard Jansson
2012-08-18, 20:54
Jag ska träna i mössa i veckan, för att hedra dig, Gasp, sir. Börjar tröttna på kepsen och hatten ändå

Fyllot
2012-08-18, 21:01
Frekvent användande av huvudbonad påskyndar tunnhårighet och håravfall.

Rikard Jansson
2012-08-18, 21:08
Frekvent användande av huvudbonad påskyndar tunnhårighet och håravfall.

Dock så var det en hawt (men uppenbarligen jävligt korkad) brud i en av mina gamla klasser som vid 16-18 års ålder (för anonymitetens skull) vägrade knappt prata med killar som inte hade keps

så ja, där kan man säga att du blev rätt ägd

(;

FredrikC
2012-08-18, 21:11
Hakar på trenden imorgon. Svart för högreps och grå för lågreps? Hur kör ni?

Rikard Jansson
2012-08-18, 21:12
Hakar på trenden imorgon. Svart för högreps och grå för lågreps? Hur kör ni?

min är vit, för pumpträning

312
2012-08-18, 21:13
Dock så var det en hawt (men uppenbarligen jävligt korkad) brud i en av mina gamla klasser som vid 16-18 års ålder (för anonymitetens skull) vägrade knappt prata med killar som inte hade keps

så ja, där kan man säga att du blev rätt ägd

(;

Hmm, hur blev han ägd? Han sa ju bara att det påskyndar tunnhårighet? Han sa väl ingenting om brudar?

Rikard Jansson
2012-08-18, 21:14
Hmm, hur blev han ägd? Han sa ju bara att det påskyndar tunnhårighet? Han sa väl ingenting om brudar?

se "(;"

FredrikC
2012-08-18, 21:15
min är vit, för pumpträning

Kör du pannband under? EAA i vaxet?

Grotesk
2012-08-18, 21:16
Kör mössa för att slippa att toffsen kittlas. Det är också lite för att absorbera svidande svett och tagga till - game on liksom när mössan åker på.

Tomas W
2012-08-18, 21:28
Ser coolt ut och kanske gör att inte svetten från pannan rinner ner lika mycket i ögat.

Pepz
2012-08-18, 21:32
aldrig sett en enda vettig människa träna i mössa

Herman H
2012-08-18, 21:33
Men om man har en randig mössa i olika färger då, lite upprorisk kanske eller bara ambivalent när det gäller antal reps?

312
2012-08-18, 21:38
Jag tränar ibland i keps, för att slippa svett i ansiktet mitt i ett set, vilket stör väldigt mycket enligt mig.

BelowAverage
2012-08-18, 21:40
Frågan är väl endå vad apan heter.

Fyllot
2012-08-18, 21:42
aldrig sett en enda vettig människa träna i mössa




https://lh5.googleusercontent.com/-PAayQMjjenA/TWwhfhbaKNI/AAAAAAAAebU/Z3VVNEKQ2fA/Bodybuilder+Scooby%2527s+Advice+vs.+When+To+Take+P rotein+Shake+3.jpg

Deceiver85
2012-08-18, 21:42
aldrig sett en enda vettig människa träna i mössa

WTF did u just imply brah? (absolut första bilden som genereras när man googlar Branch Warren :D)

http://greenobles.com/data_images/branch-warren/branch-warren-03.jpg

Latissimus Dorsi
2012-08-18, 21:47
https://lh5.googleusercontent.com/-PAayQMjjenA/TWwhfhbaKNI/AAAAAAAAebU/Z3VVNEKQ2fA/Bodybuilder+Scooby%2527s+Advice+vs.+When+To+Take+P rotein+Shake+3.jpg

hahahahahahahahahahahahahha.

Folk som tränar i mössa TROR dom är hårdkår och jättetuffa, helst med medföljande märkestjocktröja. Men igentligen ser dom bara urlöjliga ut.

Grotesk
2012-08-18, 21:48
hahahahahahahahahahahahahha.

Folk som tränar i mössa TROR dom är hårdkår och jättetuffa, helst med medföljande märkestjocktröja. Men igentligen ser dom bara urlöjliga ut.

Min tröja är köpt på Ullared.

U mad?

Latissimus Dorsi
2012-08-18, 21:49
Min tröja är köpt på Ullared.

U mad?

WT :D
Skämt åsido, jag köpte också en tjocktröja på Ullared förra året som ser ut som en slags peak-kopia. Riktigt fin tjocktröja.

Rikard Jansson
2012-08-18, 21:51
Jag har mest mössa för att folk som LD flippar apeshit;d

apfel
2012-08-18, 21:51
hahahahahahahahahahahahahha.

Folk som tränar i mössa TROR dom är hårdkår och jättetuffa, helst med medföljande märkestjocktröja. Men igentligen ser dom bara urlöjliga ut.
sättet du skriver på är också ganska löjligt, och skrattretande.

OT: jag älskar folk som tränar i mössa, helst ska det vara en tuppluva samt medföljande tumvantar och kängor. mums.

Latissimus Dorsi
2012-08-18, 21:55
Jag har mest mössa för att folk som LD flippar apeshit;d

Vill du få mig att flippa apeshit, så ska du ha på dig keps :D

FredrikC
2012-08-18, 21:56
Men om man har en randig mössa i olika färger då, lite upprorisk kanske eller bara ambivalent när det gäller antal reps?

Randig mössa bär man om man fokuserar på att "hitta kontakt". Gärna lite högre reps.

Rikard Jansson
2012-08-18, 21:57
Vill du få mig att flippa apeshit, så ska du ha på dig keps :D

zup
0vVjHuMoufs

Beelz
2012-08-18, 22:03
Jag har alltid keps, mitt hår står alltid åt håll och kanter så ser ut som en uteliggare och orkar inte göra något åt håret innan träning så fuck ya'll haterz :D

tntballe
2012-08-18, 22:05
Hatters gonna hatt!
http://i593.photobucket.com/albums/tt12/tntballe/facebook_-1666312603jpg.jpg
Postat via en mobil enhet

Fyllot
2012-08-18, 22:06
Hatters gonna hatt!
http://i593.photobucket.com/albums/tt12/tntballe/facebook_-1666312603jpg.jpg
Postat via en mobil enhet

Fast det där är en DUMSTRUT och det räknas inte.

StampChamp
2012-08-18, 22:44
Frekvent användande av huvudbonad påskyndar tunnhårighet och håravfall.

Är det verkligen så? Visserligen har jag blivit lite tunn mitt på, men har rejält med tjockt hår i övrigt. Är skadan redan skedd eller blir det bättre om man slutar med huvudbonad?

bear.flowertwig
2012-08-18, 23:03
Är det verkligen så? Visserligen har jag blivit lite tunn mitt på, men har rejält med tjockt hår i övrigt. Är skadan redan skedd eller blir det bättre om man slutar med huvudbonad?

God grogg?

Xtronal
2012-08-18, 23:32
Jag ska träna i mössa i veckan, för att hedra dig, Gasp, sir. Börjar tröttna på kepsen och hatten ändå

http://www.avatarhosting.net/pics/11629/bestsmiley.gif

loadout
2012-08-18, 23:54
Att folk som du ens orkar bry sig om hur folk klär sig på gymmet. Dyker ju ständigt upp sådana trådar.

Herregud.

loadout
2012-08-18, 23:56
aldrig sett en enda vettig människa träna i mössa

Hur ser en vettig människa ut då?

Fyllot
2012-08-18, 23:56
Är det verkligen så? Visserligen har jag blivit lite tunn mitt på, men har rejält med tjockt hår i övrigt. Är skadan redan skedd eller blir det bättre om man slutar med huvudbonad?

Allt som "kväver" håret eller hårsäckarna är inte gynnsamt. Dax vax är förmodligen 100 resor värre men det använder väl ingen längre? *spy*

Latissimus Dorsi
2012-08-19, 00:05
Allt som "kväver" håret eller hårsäckarna är inte gynnsamt. Dax vax är förmodligen 100 resor värre men det använder väl ingen längre? *spy*

Å helvete använde det en gång när jag var 12, det slutade med att jag fick tvätta ur skiten med diskmedel och fortfarande var det lite kvar... Nä fyfan hellre tapetklister än dax wax.

AronP
2012-08-19, 00:24
Mössa värmer, gillar man att vara varm så är det schyst.

Sent from my ASUS Transformer Pad TF700T using Tapatalk 2

exor
2012-08-19, 07:56
Bara flummare som tränar i mössa. Dom är inte det minsta hardcore bara rastafari..

RobbanColeman
2012-08-19, 08:05
Räknas detta för de som tränar i nattmössan?

Pepz
2012-08-19, 08:07
Hur ser en vettig människa ut då?

utan mössa,
keps är mer vettigt.

deciver85 - just därför . byggarna har mössa pga att hotpants, mössa och kängor är det enda de kan ha reklammässigt för att fortfarande visa upp sin fysik.
att försöka efterapa dem är ju fånigt.

vidhåller, jag har inte sett en enda vettig människa träna i mössa.
gympuckon kör ju gärna luva och mössa för att fördriva den värsta sibiriska gymkylan...

Anders The Peak
2012-08-19, 08:20
Kommer inte mössan från SL-lyftarna som behövde den för att inte bli nedkylda under vilan mellan set som ofta är 5-10 minuter ofta i ouppvärmda garage/industrifastigher i USA. I ett uppvärmt gym enligt de standards som används i Sverige så riskerar man bli för varm när man tränar och kan inte prestera max.

knoseman
2012-08-19, 08:50
Oavsett om man är på gymmet eller på kontoret, mössa på inomhus tyder på dålig uppfostran. Keps likaså.

Nikodemus
2012-08-19, 09:40
Kommer inte mössan från SL-lyftarna som behövde den för att inte bli nedkylda under vilan mellan set som ofta är 5-10 minuter ofta i ouppvärmda garage/industrifastigher i USA. I ett uppvärmt gym enligt de standards som används i Sverige så riskerar man bli för varm när man tränar och kan inte prestera max.

jag väntade faktiskt på ett vettigt svar :) nice.
:hbang:

gratefuldead
2012-08-19, 11:45
Kan inte låta bli att skratta varje gång jag ser någon med mössa på gymmet. Ser så löjligt kul ut. Särskilt om det är tuffa killar som reppar på 30 i bänk.

pwnyou
2012-08-19, 11:50
Det är ju för att de har dåligt hårfäste/är tunnhåriga/flintskalliga, eller bara har en bad hair day, och därmed ser bättre ut med mössa.

Robbmeister
2012-08-19, 12:31
Allt som "kväver" håret eller hårsäckarna är inte gynnsamt. Dax vax är förmodligen 100 resor värre men det använder väl ingen längre? *spy*

Jag gör det... *grr*

HerrM
2012-08-19, 12:52
aldrig sett en enda vettig människa träna i mössa

Håller med. Mössor och kepsar av inomhus. Ser sluskigt ut.

chrille87
2012-08-19, 13:02
Håller med. Mössor och kepsar av inomhus. Ser sluskigt ut.

Jag älskar att träna i keps, det har blivit som en assocerar (dåligt stavning?). Det är skönt då man har lite längre hår/lugg så den inte är i vägen uti ögonen.

Cinderella
2012-08-19, 13:35
Hade jag tränat i mössa eller keps hade min hjärna kokat skulle jag tro.

Johan_P
2012-08-19, 14:28
Hemskt att träna utan keps med långt hår. Svettas ner i huvudet och får hår i ögat när man böjer sig framåt eller gör liknande rörelser.

Bryr mig inte det minsta om folk har mössa på sig på gymmet eller inte. Om folk bara kunde slutat hata och bry sig om sin egna träning istället :)

Ne0phyte
2012-08-19, 14:36
Jag gillar att träna i keps (inte mössa, låter varm). Om och endast om mitt hår ser ut som sju svåra år. Om mitt hår inte ser ut som sju svåra år gör jag det givetvis inte.

Men kan se det praktiska i att hålla borta svetten med en mössa.

Rusk
2012-08-19, 14:44
Jag brukar inte bry mig om vad folk har på sig MEN det finns 1 individ på mitt gym som jag irriterar mig på, han är en svensk tonåring runt 16-17 som har 0 muskelmassa och utför varenda övning fel, på detta så har han ett enormt gasp linne, mössa och ett rejält häng.
Han gillar även att lära ut sitt icke korrekta utförande i övningar till sina vänner i hopp om att framstå som erfaren och kunnig.
Att han även medvetet bryter på sin svenska när han tränar med sina icke svenska vänner gör det inte bättre.

exor
2012-08-19, 16:04
Jag brukar inte bry mig om vad folk har på sig MEN det finns 1 individ på mitt gym som jag irriterar mig på, han är en svensk tonåring runt 16-17 som har 0 muskelmassa och utför varenda övning fel, på detta så har han ett enormt gasp linne, mössa och ett rejält häng.
Han gillar även att lära ut sitt icke korrekta utförande i övningar till sina vänner i hopp om att framstå som erfaren och kunnig.
Att han även medvetet bryter på sin svenska när han tränar med sina icke svenska vänner gör det inte bättre.

Dagens garv!

Herman H
2012-08-19, 16:17
Kommer inte mössan från SL-lyftarna som behövde den för att inte bli nedkylda under vilan mellan set som ofta är 5-10 minuter ofta i ouppvärmda garage/industrifastigher i USA. I ett uppvärmt gym enligt de standards som används i Sverige så riskerar man bli för varm när man tränar och kan inte prestera max.

Jag har faktiskt använt mössa (randig med toffs) en eller två gånger i mitt garage när någon idiot (jag) har stängt av elementet och i med detta var det -5 grader där inne. Då var det skönt med mössa men jag hade faktiskt önskat att jag hade haft ett par "damvantar" istället för fy fasikens jäklar vad kall en skivstång är att träna med när den är nerkyld till minusgrader! :smash:

childman
2012-08-19, 16:35
Oavsett om man är på gymmet eller på kontoret, mössa på inomhus tyder på dålig uppfostran. Keps likaså.

Haha, vilket år var det nu igen?

Graafen
2012-08-19, 17:46
Jag brukar inte bry mig om vad folk har på sig MEN det finns 1 individ på mitt gym som jag irriterar mig på, han är en svensk tonåring runt 16-17 som har 0 muskelmassa och utför varenda övning fel, på detta så har han ett enormt gasp linne, mössa och ett rejält häng.
Han gillar även att lära ut sitt icke korrekta utförande i övningar till sina vänner i hopp om att framstå som erfaren och kunnig.
Att han även medvetet bryter på sin svenska när han tränar med sina icke svenska vänner gör det inte bättre.

Sätt honom på plats då ;)

Albin Eriksson
2012-08-19, 18:20
tränat till och från i keps det sista, varför? = det är fräckt.

Tolkia
2012-08-19, 18:23
Jag stör mig inte på att folk har mössa, däremot har jag svårt att förstå att de inte typ dör av värmeslag eller drunknar i sin egen huvudsvett. Jag tränar i mössa en eller ett par gånger per år (tomteluva på olika jul- och luciapass) och jag håller bokstavligt talat på att rinna bort varje gång. Inte en chans att jag skulle göra det regelbundet.

gratefuldead
2012-08-19, 20:22
Oavsett om man är på gymmet eller på kontoret, mössa på inomhus tyder på dålig uppfostran. Keps likaså.

Jag håller med dig! 50-tals moralen står sig. Jävla ungdomar.

Spartansk
2012-08-19, 20:27
Jag stör mig inte på att folk har mössa, däremot har jag svårt att förstå att de inte typ dör av värmeslag eller drunknar i sin egen huvudsvett. Jag tränar i mössa en eller ett par gånger per år (tomteluva på olika jul- och luciapass) och jag håller bokstavligt talat på att rinna bort varje gång. Inte en chans att jag skulle göra det regelbundet.

Tomteluvor är legendariskt varma. Det finns mössor som knappt värmer alls.

Pretorian
2012-08-20, 07:21
På min ljusblå randiga mössa står det "Kotten". Har aldrig haft den på gymmet men ska nog börja bara för att se vilka som bryr sig. Troligtvis är det dem som vilar lite för länge mellan seten som irriterar sig på någon annans kläder.

Spetälsk
2012-08-20, 12:50
aldrig sett en enda vettig människa träna i mössapå vanliga svenssongym "tränar" man. då går det bra att ha mössa. blir inte så varmt att man svettas ändå. skulle tro att gymmets mössor motsvaras av hörlurar i öronen när man löp"tränar". ingen löpare jag nånsin känt tränar med hörlurar. det är det bara joggare som gör. gymvärlden har oerhört många joggare.

Carcer
2012-08-20, 13:22
på vanliga svenssongym "tränar" man. Då går det bra att ha mössa. Blir inte så varmt att man svettas ändå. Skulle tro att gymmets mössor motsvaras av hörlurar i öronen när man löp"tränar". Ingen löpare jag nånsin känt tränar med hörlurar. Det är det bara joggare som gör. Gymvärlden har oerhört många joggare.

+1

Carcer
2012-08-20, 13:22
Jag brukar inte bry mig om vad folk har på sig MEN det finns 1 individ på mitt gym som jag irriterar mig på, han är en svensk tonåring runt 16-17 som har 0 muskelmassa och utför varenda övning fel, på detta så har han ett enormt gasp linne, mössa och ett rejält häng.
Han gillar även att lära ut sitt icke korrekta utförande i övningar till sina vänner i hopp om att framstå som erfaren och kunnig.
Att han även medvetet bryter på sin svenska när han tränar med sina icke svenska vänner gör det inte bättre.

Är det dig själv du ser i spegeln? ^^

Linjedomarn
2012-08-20, 14:26
Dom kanske är frusna?

TomasB
2012-08-20, 14:48
Hej

Är detta någon ny trend som pågått eller? Såg senast idag/ikväll en ung kille på sats odenplan (han hade förmodligen både en och annan medicin i kroppen)... är det något ungdomarna fått för de tittat på de stora (branch warren, jay cutler, flex wheeler m.m) i tron om att man blir starkare för man tränar i mössa?

Tränar du i mössa? varför isåfall?

Det var inte dåren med stora hörlurar och linne som ser ut som Eminem 1994? Han är legendarisk. :d

bubbe
2012-08-20, 15:07
Jag har faktiskt använt mössa (randig med toffs) en eller två gånger i mitt garage när någon idiot (jag) har stängt av elementet och i med detta var det -5 grader där inne. Då var det skönt med mössa men jag hade faktiskt önskat att jag hade haft ett par "damvantar" istället för fy fasikens jäklar vad kall en skivstång är att träna med när den är nerkyld till minusgrader! :smash:

Gasolbrännare är ett måste i garagegym. :)

Herman H
2012-08-20, 16:01
Gasolbrännare är ett måste i garagegym. :)

Klart jag har en sån men ska man träna kl 18 så ska man, bara mesar flyttar träningen pga kyla! Och det tar en stund att värma upp garaget från minusgrader till mysiga 10-15 plus även med en gasolkamin. :furious:

Men å andra sidan är fördelarna så mycket större så även om jag är korkad och lyckas stänga av elementet (som i princip bara håller frostfritt) så spelar det ingen större roll om man fryser röven av sig ett par gånger per vinter.:d

Pepz
2012-08-20, 17:13
på vanliga svenssongym "tränar" man. då går det bra att ha mössa. blir inte så varmt att man svettas ändå. skulle tro att gymmets mössor motsvaras av hörlurar i öronen när man löp"tränar". ingen löpare jag nånsin känt tränar med hörlurar. det är det bara joggare som gör. gymvärlden har oerhört många joggare.

bra sagt

Rusk
2012-08-20, 17:40
Är det dig själv du ser i spegeln? ^^

Där var du kvick:)

Tyrwing
2012-08-20, 17:46
Är ganska säker på att dessa individer erhåller magiska krafter.som automatiskt ger dem 10+ kg i 1Rm varje pass.

Eller så hjälper dem mot svett som rinner.
Ev så är de jääävligt ganstah och då ska man passa sig noga för dina djuuuupa böj har ingen chnas mot deras shizzle fo mah dizzle biiiaaatch bänkpress.

Carcer
2012-08-20, 18:17
Där var du kvick:)

Kunde inte låta bli, dock inte seriöst menat ;)

Beelz
2012-08-20, 18:39
Oavsett om man är på gymmet eller på kontoret, mössa på inomhus tyder på dålig uppfostran. Keps likaså.

Jag skulle snarare säga att en som inte kan acceptera att människor har på sig olika klädesplagg är dåligt uppfostrad

bubbe
2012-08-20, 18:56
Klart jag har en sån men ska man träna kl 18 så ska man, bara mesar flyttar träningen pga kyla! Och det tar en stund att värma upp garaget från minusgrader till mysiga 10-15 plus även med en gasolkamin. :furious:

Men å andra sidan är fördelarna så mycket större så även om jag är korkad och lyckas stänga av elementet (som i princip bara håller frostfritt) så spelar det ingen större roll om man fryser röven av sig ett par gånger per vinter.:d

Hehe, tänkte på en sådan för att värma upp stången:
http://www.annonsera.se/images/01315/0/gasolbrnnare-med-gasolflaska-pc10.jpg

test9034
2012-08-20, 18:58
Testade att ha keps o farfar tofflor idag, inget för mig :/

Sheogorath
2012-08-20, 18:59
Testade att ha keps o farfar tofflor idag, inget för mig :/

Och vad tyckte farfar?

dream_theater_
2012-08-20, 19:00
Och vad tyckte farfar?

Han var väl fly förbannad för att någon stal hans tofflor?

Sheogorath
2012-08-20, 19:02
Han var väl fly förbannad för att någon stal hans tofflor?

Va? Farfar testade ju att ha tofflor, och test9034 testade keps. Eller missförstod jag någonting?

dream_theater_
2012-08-20, 19:03
Va? Farfar testade ju att ha tofflor, och test9034 testade keps. Eller missförstod jag någonting?

Oj, nej självklart har du rätt. Jag tyckte att det stod farfars tofflor. Nu är vi på banan ;)

test9034
2012-08-20, 19:16
Och vad tyckte farfar?


Han var väl fly förbannad för att någon stal hans tofflor?

Va? Farfar testade ju att ha tofflor, och test9034 testade keps. Eller missförstod jag någonting?

Oj, nej självklart har du rätt. Jag tyckte att det stod farfars tofflor. Nu är vi på banan ;)

Okay, formulering är inte min starka sida..Hade min egen keps o mina egna tofflor på mig.
Förövrigt va de torpatofflen tofflor, mycket sköna.
http://i.imgur.com/mZduK.jpg

aijou
2012-08-20, 20:22
Jag började nyligen träna i mössa och jag måste faktiskt medge att jag gillar det. Jag håller på att spara ut håret och just nu är det såpass långt att det är i vägen men inte tillräckligt långt för att sätta upp det så det är sjukt smidigt att bara dra på sig mössan innan man sticker till gymmet. Jag har även märkt att även om man svettas mer så samlar mössan upp stora delar av svetten så det rinner inte i ansiktet och skägget.

Kul att det faktiskt finns människor som retar sig på det. *screwy*

Rikard Jansson
2012-08-20, 20:28
på vanliga svenssongym "tränar" man. då går det bra att ha mössa. blir inte så varmt att man svettas ändå. skulle tro att gymmets mössor motsvaras av hörlurar i öronen när man löp"tränar". ingen löpare jag nånsin känt tränar med hörlurar. det är det bara joggare som gör. gymvärlden har oerhört många joggare.

bra sagt

zup
uRJ11v-5ScE

Latissimus Dorsi
2012-08-20, 20:31
zup
uRJ11v-5ScE

viss dispens kan ske vid enstaka fall.... :D

Herman H
2012-08-20, 20:54
Hehe, tänkte på en sådan för att värma upp stången:
http://www.annonsera.se/images/01315/0/gasolbrnnare-med-gasolflaska-pc10.jpg

Aha, jo jag har en snällare variant som jag bränner ogräs med, (den till takpapp har lite större låga) men den hade jag inte i vintras. Ska se om jag är lite senil till vintern igen, då ska jag kanske prova, på lite avstånd iaf, inte värt att sabba härdningen(?) på en eleikostång med för mycket värmeväxling eller? :)

Ristretto
2012-08-20, 21:12
En redig mössa ger bra tryck i marken.
http://susans.bloggsida.se/files/2010/01/1252411427_l.jpg

göteborg
2012-08-20, 21:32
Minns gamla goda tiden då jag och min vän danne var påväg att bli störst i Gbg. Nåväl vi körde iaf i tajta tröjor och solbrillor. Gymmets kralligaste byggare störde sig på detta något enormt och sa saker som "åå va stark ljus de är här inne", trots att vi va unga och han var dubbelt så gammal och borde ha överseende. Allt behöver inte va så jävla seriöst, inte ena på en träningsanläggning. Jag jag tränar i mössa, långkalsong, keps, pannband, jeans (under flera månader), trikå, kofta, osv.

simper02
2012-08-20, 21:46
På gymmet är det viktigt att samla coolhets poäng. Mössa ger 2 poäng, så självklart bör man ha det. Flippflopp tofflor ger dock 5 poäng och borde således vara ett måste

Corpobal
2012-08-20, 21:54
Kan man "träna i nattmössan" och vilka implikationer innebär det för mössbärande gymbesökare ???

Pepz
2012-08-20, 22:16
zup
uRJ11v-5ScE

det är kallt i the pighouse ibland.
då är det väl rimligt med mössa.
På SATS? i hellvette

Rikard Jansson
2012-08-20, 22:18
det är kallt i the pighouse ibland.
då är det väl rimligt med mössa.
På SATS? i hellvette

jaha, så nu får man lägga till villkor också när man inser att sitt tidigare uttalande var korkat :) kan tillägga att videon är ifrån april, inte precis några minusgrader då inte

Pepz
2012-08-20, 22:21
jaha, så nu får man lägga till villkor också när man inser att sitt tidigare uttalande var korkat :) kan tillägga att videon är ifrån april, inte precis några minusgrader då inte

du tränar väl i mössa?
I rest my case ;)

Rikard Jansson
2012-08-20, 22:24
du tränar väl i mössa?
I rest my case ;)

du är en otrevlig och ignorant människa helt enkelt, som fördömer andra pga dina påhittade kriterier för vad som är en vettig människa :)

Fyllot
2012-08-20, 22:31
Dödsstraff på mössa i SL-gym? Tycker mig ALDRIG se någon träna med huvudbonad,

Pepz
2012-08-21, 06:32
du är en otrevlig och ignorant människa helt enkelt, som fördömer andra pga dina påhittade kriterier för vad som är en vettig människa :)

mycket möjligt.
Och du är en snorunge som tycker att mössa är häftigt vilket visar på avsaknad av verklighetsuppfattning ;)

elo_
2012-08-21, 06:55
zup
uRJ11v-5ScE

4-6 grader en bra dag mitt i vintern. har själv kört med långkalsonger och långa underkläder under träningskläderna samt huvudbonad och jacka mellan serierna på samma ställe. Efter ett par timmars nötande där så brukar det vara 12-15 grader i alla fall. Själv nyttjar jag huvudbonad om jag inte orkat raka skallen i.e. bad hair day.

Mart|n
2012-08-21, 06:57
4-6 grader en bra dag mitt i vintern. har själv kört med långkalsonger och långa underkläder under träningskläderna samt huvudbonad och jacka mellan serierna på samma ställe. Efter ett par timmars nötande där så brukar det vara 12-15 grader i alla fall. Själv nyttjar jag huvudbonad om jag inte orkat raka skallen i.e. bad hair day.


Är ni riktiga finnar?


http://becunningandfulloftricks.files.wordpress.com/2010/08/meanwhile-in-finland1.jpg?w=640

Rikard Jansson
2012-08-21, 06:58
mycket möjligt.
Och du är en snorunge som tycker att mössa är häftigt vilket visar på avsaknad av verklighetsuppfattning ;)
jag bryr mig helt enkelt inte om det - orka borka vara negativ till allt
4-6 grader en bra dag mitt i vintern. har själv kört med långkalsonger och långa underkläder under träningskläderna samt huvudbonad och jacka mellan serierna på samma ställe. Efter ett par timmars nötande där så brukar det vara 12-15 grader i alla fall. Själv nyttjar jag huvudbonad om jag inte orkat raka skallen i.e. bad hair day.
klippet är som sagt ifrån april:D anyway, jag tycker man borde få använda mössa/keps/hatt om man vill

Pepz
2012-08-21, 07:00
jag bryr mig helt enkelt inte om det - orka borka vara negativ till allt



Fast du orkar bry dig om att andra bryr sig...

Pretorian
2012-08-21, 07:10
Nough said! *flex*

6vXiOy-eoL4

AronP
2012-08-21, 07:42
Nästa film jag spelar in ska jag ha mössa på mig, bara for the love i den här tråden!

Medusa
2012-08-21, 08:01
blir mössa på nästa pass

Pepz
2012-08-21, 08:07
Nästa film jag spelar in ska jag ha mössa på mig, bara for the love i den här tråden!

blir mössa på nästa pass

kombinera gärna med riktigt värdelösa övningar alternativt uselt utförande ;)

Pretorian
2012-08-21, 08:09
kombinera gärna med riktigt värdelösa övningar alternativt uselt utförande ;)

Och vi ska även ge tips till de större killarna.

Mart|n
2012-08-21, 08:10
blir mössa på nästa pass

Det blir det jävlar i mig inte alls.

elo_
2012-08-21, 08:13
Är ni riktiga finnar?


http://becunningandfulloftricks.files.wordpress.com/2010/08/meanwhile-in-finland1.jpg?w=640

frågar ni riktiga finnar så nej. :)

Hobbes
2012-08-21, 09:16
http://i517.photobucket.com/albums/u340/Hobbes73/SPM_A0134-1.jpg

:D

Oemotståndlig
2012-08-21, 16:17
Hahaha, spela roll om folk har mössa eller inte, det är varken musklerna eller tekniken som sitter i vad man har på sig.

Själv kör jag utan mössa men efter denna tråd blir det att inhandla en tomteluva inför juletidens träning :hbang:

Blir lite småkul och se hur folk reagerar, bryr mig verkligen inte ett skit vad andra tycker. Samt det kan ju vara lite kul att roa andra under juletiden :)

Får ta bildbevis och lägga upp i denna tråd sen, ska hitta en luva som är lång också samt ha den i träningsväskan, så när jag byter om åker den på, haha synd att jag inte kan fota folks miner.

Det kommer möjligtvis upp en film också när jag gör en övning, får se om man kan smygfilma folk som stirrar ;)

Tack för denna idé TS.

filmjölk
2012-08-21, 16:32
Bandana är coolare än mössa. hatt är coolare än bandana.

Huvudbonaderna på gymmet går enligt följande skala i coolhetsgrad:

En sån där gammaldags mc-hjälm i läder komplett med goggles >trollkarlshatt> "björnvagina"> Sombrero>plommonstop>cowboyhatt>basker>bandana>mössa>pannband>keps>bart huvud

Rikard Jansson
2012-08-21, 18:42
Bandana är coolare än mössa. hatt är coolare än bandana.

Huvudbonaderna på gymmet går enligt följande skala i coolhetsgrad:

En sån där gammaldags mc-hjälm i läder komplett med goggles >trollkarlshatt> "björnvagina"> Sombrero>plommonstop>cowboyhatt>basker>bandana>mössa>pannband>keps>bart huvud

Idd, den här veckan är mössvecka men nästa så blir det hatten för hela slanten!