handdator

Visa fullständig version : Fungerar Bodyspray utan att störa folk?


Solidar
2012-08-17, 13:18
Jag har ett problem, börjar lukta ammoniak vid träning.
Starkt dessutom. Tränar dagligen och det spelar ingen roll att jag alltid tar rena fräscha kläder.
Har kollat med läkare och vissa har tydligen bara sånt kroppslukt.

Så till min tanke, vore det okej att dra på lite bodyspray för att inte störa folk omkring mig?
Hade inte tänkt mig turkmängder(ni vet de som luktar axe på 14m avstånd) uta bara lite över kroppen där jag svettas som värst.

Vore det okej, eller skulle det störa allergiker och överkänsliga?

:em:

MathiasF
2012-08-17, 13:19
Absolut torr?

ARMSTARK
2012-08-17, 13:22
Man kan inte rätta sig hela livet med att inte störa andra. De allergiker som är väldigt känsliga mot stark deo ( Som jag själv ) brukar ta allergimedicin när de vistas i omgivningar med risk för stark deo. Sprejja på du, måste vara skitjobbigt att känna sig som stinky!

Solidar
2012-08-17, 13:23
Man kan inte rätta sig hela livet med att inte störa andra. De allergiker som är väldigt känsliga mot stark deo ( Som jag själv ) brukar ta allergimedicin när de vistas i omgivningar med risk för stark deo. Sprejja på du, måste vara skitjobbigt att känna sig som stinky!

Ja det är fan inte kul

MathiasF
2012-08-17, 13:30
http://www.apoteket.se/privatpersoner/common/search.aspx?q=Absolut%20torr

Pushit
2012-08-17, 13:56
http://www.apoteket.se/privatpersoner/common/search.aspx?q=Absolut%20torr

Ska han ta absolut torr på hela kroppen eller? Absolut torr är ju en jävla pain för övrigt, men visst funkar det om man vill vara torr under armarna.

Jag får problem med doft av ammoniak ibland, det försvinner när jag byter ut träningskläderna till helt nya. När du säger rena och fräscha kläder, menar du HELT nya då eller bara nytvättade? Mina hjälper inte att tvätta efter ett tag, dom luktar okej när dom är torra men när jag börjar svettas som ett as kommer doften, måste vara materialet som blivit skadad på något sätt för doften kommer inte med mindre använda kläder.

AronP
2012-08-17, 14:02
Du ligger inte lågt på kolhydrater och fett?

Solidar
2012-08-17, 14:13
Absolut torr går bort. Skulle behöva ta det på hela överkroppen.

Nej ligger inte lågt på någon del av kosten, så någon ketos kan jag inte skylla på.

Grotesk
2012-08-17, 14:41
Att raggaduscha låter inte som en lösning till problemet enligt mig. Det brukar ju sluta med en ännu värre lukt när svett och spray blandas.

Dock är jag ju en sådan person som inte stör mig om någon luktar svett på ett gym. Jag behöver ju inte befinna mig i rektum på personen!

Vinter
2012-08-17, 14:50
Plocka med dig en handduk och torka av dig det värsta så slipper du undan en del. För övrigt, så stinker man aldrig så mycket som man själv tror. Speciellt när alla andra går omkring och stinker de med.

Mr.Sjöborg
2012-08-17, 19:10
Plocka med dig en handduk och torka av dig det värsta så slipper du undan en del. För övrigt, så stinker man aldrig så mycket som man själv tror. Speciellt när alla andra går omkring och stinker de med.

tycker att många luktar mer än vad dom tror.

Vissa typer går ju runt å luktar död katt varje gång dom är på gymmet, spelar ingen roll om dom står i duschen, precis kommit till gymmet, står å böjer...luktar alltid vedervärdigt!

För en ignorant, är bodyspray typ random deospray på ica?

Annars borde väll vanlig parfym i någon diskretare ton fungera?

Rahf
2012-08-17, 19:15
Parfym + svettlukt = någonting ännu värre.

Mr.Sjöborg
2012-08-17, 19:33
Parfym + svettlukt = någonting ännu värre.

Är det verkligen så? inbillar mig att det iaf inte blir värre, men kan ha fel...

Annars får väll TS helt enkelt leva med att lukta ammoniak.

Är det alltid som du luktar ammoniak? även om ex du precis duschat på morgonen hemma och åker sen å tränar eller är det att du jobbat en hel dag och smålökat och sen tränar på det som framkallar odören?

Solidar
2012-08-18, 07:54
Grejen är den att jag luktar mer än vad jag trott, fått det påtalat av kompisar.
Bodyspray är väl oftast antiperspirant och borde således neutralisera svettlukten.

Jag ska köpa det och göra ett test

Pepz
2012-08-18, 07:57
köp nya träningskläder

Ignatius72
2012-08-18, 08:07
köp nya träningskläder

Nysvettad svett brukar inte stinka. Däremot just träningskläderna. köp nytt och se till att alltid ha fräscha. Vissa funktionsmaterial luktar fan värre än död räv även om de kommer direkt från tvättmaskinen.

PatJack
2012-08-18, 08:57
Det räcker att du har låtit kläderna ligga i en hög efter du använt dem så kan lukten sätta sig fast i dem.. även om du tvättar dem (vissa funktionsmaterial). Testa köp nya och se alt testa bomullskläder.

Fordon
2012-08-18, 09:01
Hellre parfym än svettlukt.

Utan tvekan.

Scratch89
2012-08-18, 09:20
Men vadå, har du aldrig använt någon form av deoderant innan? random roll-on är ju att föredra framför spray i så fall.

olle lindblad
2012-08-18, 09:44
Vilka funktionsmaterial är det som stinker?

Solidar
2012-08-18, 10:53
Men vadå, har du aldrig använt någon form av deoderant innan? random roll-on är ju att föredra framför spray i så fall.

Vet inte om ni inte läser, men det är klart jag använder deo. Dock jobbigt att rolla rygg/bröstkorg inför varje pass..

Har alltid fräscha kläder

Alfers
2012-08-18, 11:15
Du har inte hört med vc om botox? Även om du kanske inte behöver svettas mycket för att det ska lukta är det ju inte roligt.
Kan kanske ta hand om det värsta iaf, googla tex botox mot svett

Macroman
2012-08-18, 11:57
Grejen är den att jag luktar mer än vad jag trott, fått det påtalat av kompisar.
Bodyspray är väl oftast antiperspirant och borde således neutralisera svettlukten.

Jag ska köpa det och göra ett test'

Om man är ren brukar svett inte lukta så mkt. Gissar också att det är kläderna som är problemet. En del funktionskläder kan man bara använda 1 gång/tvätt. De blir ngt bättre om man tvättar dom med en skvätt vinäger. Skulle också testa med body spray precis som du är inne på.

Ignatius72
2012-08-18, 12:31
Vilka funktionsmaterial är det som stinker?

har inte funnit svaret på det än. Några går som sagt bara att använda en gång andra är precis tvärtom. jag hittade ett nikelinne i nån diffus hög och drog på mig det och min fru stoppade mig och sa att jag inte kunde gå iväg med det då jag använt det flera ggr och att det dessutom legat i en hög. Vid kontrollsniff så visade sig att det var fullt användbart. Sen kan man ju bli lurad också. Stinkbomben väntar tills materialet blir fuktigt och då jefvlar.

Ignatius72
2012-08-18, 12:34
Vet inte om ni inte läser, men det är klart jag använder deo. Dock jobbigt att rolla rygg/bröstkorg inför varje pass..

Har alltid fräscha kläder

Men är du säker på att du stinker apa exakt varje gång? Polarna har reagerat vid något tillfälle och när frågan kommer upp så är det det eller de tillfällen de tänker på. Det kan ju vara 8/10 som det inte är något?
De flesta har säkert vid något tillfälle luktat annat än nyplockade hallon. Men man kan inte basera hela sin tränignskarriär på just dem stunderna.