handdator

Visa fullständig version : Träningslitteratur


straand94
2012-08-16, 22:24
Tjena! Funderar på att skriva angående träning, kost och dyl till mitt projektarbete i trean och söker därför litteratur, filmer eller liknande att läsa och ta till mig av.

Några bra tips?

pezrulezhaakon
2012-08-16, 23:17
straand94

Vilken nivå ska du skriva? Grunder, eller djupgående? Vilken inriktning?

straand94
2012-08-16, 23:46
straand94

Vilken nivå ska du skriva? Grunder, eller djupgående? Vilken inriktning?

Än så länge har jag inte riktigt bestämt mig helt hur upplägget ska bli, vill nog att det ska vara lite mer djupgående men ändå inte för mycket. Mer än grunder men inte för mycket, hänger du med?

Det kommer antagligen bli relativt brett med ganska mycket, det är en så länge en rätt flummig och otydlig bild i huvudet om vad jag ska skriva om.

mattilainen
2012-08-16, 23:50
att ha en bred utgång är oftast dödsdömt. Speciellt på ett projektarbete som ska vara 100-150 p?

Fördjupa dig istället och välj ett område är mitt tips.

piriformis
2012-08-16, 23:58
En bra ide kan vara att införskaffa dig en anatomisk Atlas, kommer underlätta enormt när du läser om olika muskler, ben osv. De brukar vara ganska dyra, men du kanske kan låna en alt. köpa en begagnad.

pezrulezhaakon
2012-08-17, 00:00
straand94

Om du skulle begränsa dig att skriva endast om grunderna så skulle bara det bli mycket.
För varje nivå i fördjupningen så ökar kravet på att skriva mer för att undvika flummigheten.
Hellre en inriktad sak som man fördjupat sig i.

Ame
2012-08-17, 00:13
Än så länge har jag inte riktigt bestämt mig helt hur upplägget ska bli, vill nog att det ska vara lite mer djupgående men ändå inte för mycket. Mer än grunder men inte för mycket, hänger du med?

Det kommer antagligen bli relativt brett med ganska mycket, det är en så länge en rätt flummig och otydlig bild i huvudet om vad jag ska skriva om.

Som andra har sagt, välj ett smalt område att skriva om. Det blir antagligen både bättre och roligare. Visst vill man skriva ett stort arbete och få med många saker men det är väldigt svårt att få det bra då du inte har hur mycket tid som helst. Välj ett område som t ex Plyometrisk träning och skriv om det, det blir rätt mycket ändå att göra.

straand94
2012-08-17, 23:35
Skulle i så fall gärna vilja ha tips vad för "delar" som är intressant men inte allt för komplicerat.

Amöban
2012-08-18, 07:24
Fundera på om det finns något tränings-/kostupplägg som du skulle vilja testa, och gör sedan ett projektarbete som blandar teori och praktik, där du läser på om upplägget, skriver om det och samtidigt testar det på dig själv. :)

Ett Orm
2012-08-18, 11:41
Axlarnas fuktion är något som man inte kan veta för lite om och som du mycket väl kan ha nytta av själv. Eller vilken del man nu önskar..

pezrulezhaakon
2012-08-18, 13:58
straand94

Har du nån som kommer korrekturläsa det du sedan skrivit, så det stämmer faktamässigt?

straand94
2012-08-19, 00:31
straand94

Har du nån som kommer korrekturläsa det du sedan skrivit, så det stämmer faktamässigt?

Det borde det vara med tanke på att projektarbetet är det jag hade tänkt göra till projektarbetet i årskurs 3 på gymnasiet. Har en känsla av att de borde kollas igenom?