handdator

Visa fullständig version : modifierad VLCD/LCD


Klantbo
2012-08-16, 21:12
Jag kör tre påsar cambridge samt ett mål mat om dagen. Maten är 3-400g kyckling/kött, samt lite fet sås med lågt kolhydratinnehåll och ett par gurkskivor på det. Jag är aldrig hungrig, antar att jag ligger i ketos..

En vanlig dag
en påse till frukost
en påse efter jobbet och innan träning
mat efter träning
en påse på kvällen

Jag styrketränar tre dagar i veckan och promenerar resten. Dagarna jag promenerar kör jag även en hederlig gammal BRAK.

Jag körde på ren kur för tre år sedan och gick ner 14kg. Den vikten har jag hållit och gick senare ner ytterliggare 8kg (lchf). Nu när jag ska ta det sista ville jag inte riskera att tappa för mycket muskler och modifierade kuren det på det här viset.

Jag är dock lite orolig att jag får i mig för lite protein. Pulver och 400g kyckling ger 138,8g. Jag såg här på forumet att optimalt för mig som väger 98kg är 196g protein(var det dubbla bara va?). Va finns det för enkelt sätt att få i sig mer protein som inte kräver att jag behöver köpa mer pulver? Sätta i sig en burk kvarg på morgonen kanske?


Va tror ni? Ser det bra ut eller har ni nå bra förslag på vad jag kan lägga till..

vicarious
2012-08-16, 22:01
Skippa cambridge. Ät mer kött eller andra magra, proteinrika livsmedel. Kvarg är helt OK men ger en del trace-carbs (ca 4-5g per 100g) vilket inte kött ger. Å andra sidan ger det mesta magra köttet runt 1-2g fett per 100g, kvargen kan man komma undan med 0.5% (Milbona)

Ska man vara petig så ska du ligga under 800 kcal per dag för att det ska vara en VLCD.

Doolie
2012-08-16, 22:12
Det minst kaloritäta valet är nog EEA/BCAA för din del. Alternativt vassle/kasein men dessa har mer kalorier. Om du ska fylla upp resten av ditt protteintag med EAA så rekomennderar jag dock att du har fet plånka :D

Acidcrow
2012-08-16, 22:19
En burk tonfisk kanske? Det är en bit på vägen iaf, och inte mycket kalorier.

vicarious
2012-08-17, 06:19
Det minst kaloritäta valet är nog EEA/BCAA för din del. Alternativt vassle/kasein men dessa har mer kalorier. Om du ska fylla upp resten av ditt protteintag med EAA så rekomennderar jag dock att du har fet plånka :D

EAA är inte särskilt dyrt.

Klantbo
2012-08-18, 09:44
Det minst kaloritäta valet är nog EEA/BCAA för din del. Alternativt vassle/kasein men dessa har mer kalorier. Om du ska fylla upp resten av ditt protteintag med EAA så rekomennderar jag dock att du har fet plånka :D

dessa du menar?

eea
http://shop.kolozzeum.com/sv/aminosyror/fairing-essential-amino-rush-500gr.html

bcaa
http://shop.kolozzeum.com/sv/aminosyror/fairing-bcaa-400gr.html

Behöver jag käka båda?

tjing
2012-08-18, 10:00
Men alltså, läs på lite.

En ketogen kost är ju muskelbesparande, så du behöver inte mängder av protein.