handdator

Visa fullständig version : Bra gym i Skövde?


jakle946
2012-08-16, 20:40
Tjena, har lurkat på kolozzeum ett bra tag nu utan att ha en användare. Nu har jag dock en fråga och behövde därför skaffa mig ett acc!

Undrar då (som rubriken avslöjar) vilket av gymmen i Skövde som är bäst sett till pris, tillgänglighet och fräschhet/utrustning? Måste väl finnas någon här som är bosatt i Skövde eller i närheten. :)

Tack på förhand!

dream_theater_
2012-08-16, 21:07
Jag tränar på före detta Feelgood, som nu heter Actic. Köper du kort här kan du träna både på Actic centrum och på Arenan! Asgo stämning, i alla fall på Actic centrum.

mystic[-_-]
2012-08-16, 21:33
Actic Arenan var schysst

jakle946
2012-08-16, 21:35
Jag tränar på före detta Feelgood, som nu heter Actic. Köper du kort här kan du träna både på Actic centrum och på Arenan! Asgo stämning, i alla fall på Actic centrum.

;5931529']Actic Arenan var schysst

Låter ju perfekt! Hur är det med maskiner och friaviktutrymme, är det bra utrustat? :)

En annan sak också, är det mycket folk? Dvs att man får stå och vänta på maskiner/stänger/hantlar osv länge, eller brukar det flyta på bra? Beror väl på när man är där iofs.

dream_theater_
2012-08-16, 21:40
Låter ju perfekt! Hur är det med maskiner och friaviktutrymme, är det bra utrustat? :)

En annan sak också, är det mycket folk? Dvs att man får stå och vänta på maskiner/stänger/hantlar osv länge, eller brukar det flyta på bra? Beror väl på när man är där iofs.

Det är nästan aldrig kö till något på Feelgood (actic), men det finns en riktig bänkarbänk, eller vad det heter. Ett snedbänkställ. Bra böjställ och ett ställ till där man brukar köra mark.

Rätt okej med hantlar, upp till 47,5 kg. Sedan kan man bygga egna om det inte räcker.

Popp
2012-08-16, 22:40
Actic i arenan är prisvärd, imo. Någorlunda mer space än gamla feelgood också.

Du kan även panta 100spänn för att få tillgång till att simma i arenan också

Knaz
2012-08-16, 22:48
;5931529']Actic Arenan var schysst

För litet utrymme med fria vikter enligt mig.

Scratch89
2012-08-16, 23:40
Finns FeelGood som ligger vid gamla Krikelin kvar? Det var rätt så mysigt faktiskt. Jag tränade alla år på Plaza Sportclub, men det finns ju inte kvar nu tyvärr.

jakle946
2012-08-17, 11:29
Låter som att Actic är det man ska satsa på då! Kommer vara hyfsat nära båda anläggningar, så blir nog att man varierar lite! :)

Tack så mycket för alla svar!

minishcap
2012-09-05, 05:20
Ska jobba en månad i Skövde fram mot vintern. Finns det något gym med bra skivstänger (stil med eleiko - dvs snurrar)? Finns det någon styrkelyftsklubb i Skövde så man vet att man får bra skit och bra stämning?

the_PL_man
2012-09-05, 11:55
Ska jobba en månad i Skövde fram mot vintern. Finns det något gym med bra skivstänger (stil med eleiko - dvs snurrar)? Finns det någon styrkelyftsklubb i Skövde så man vet att man får bra skit och bra stämning?

Skövde KK - Styrkelyft
Peter Nilsson
Heleniusgatan 32
54144 SKÖVDE
Tfn. 0500436272

kalle_banan
2012-09-05, 12:48
Annars är energi helt okej, dom har fria vikter, två bänkpressar (en lite mindre än den andra), ett gäng maskiner, löpband, cyklar, alla pass ingår (crossfit, boxercise etc) och man kan träna dygnet runt om man betalar lite extra. Jag pyntar 199 per månad som student, då kan jag träna dygnets alla vakna timmar, 06-23 vill jag minnas.
Det ligger nära willys, precis bredvid arbetsförmedlingen.

dream_theater_
2012-09-05, 21:43
Finns FeelGood som ligger vid gamla Krikelin kvar? Det var rätt så mysigt faktiskt. Jag tränade alla år på Plaza Sportclub, men det finns ju inte kvar nu tyvärr.

Ska jobba en månad i Skövde fram mot vintern. Finns det något gym med bra skivstänger (stil med eleiko - dvs snurrar)? Finns det någon styrkelyftsklubb i Skövde så man vet att man får bra skit och bra stämning?

Bästa skiten får du nog på Skövde KK, men stämningen lär vara bättre på Feelgood, eller actic som du heter nu. Jag har inga som helst belägg för mina påståenden. Men jag vet att det är så.

;)

Knaz
2012-10-29, 23:56
Drar ner till skövde i morgon så jag skulle behöva veta vilka gym man kan betala för ett pass på.

Någon som vet?

Medusa
2012-10-30, 06:06
Actic på Arenan, Friskis och Svettis, det är dom två gymmen som jag rekommenderar om du är på besök.

Knaz
2012-10-30, 07:42
Actic på Arenan, Friskis och Svettis, det är dom två gymmen som jag rekommenderar om du är på besök.

Actic på arenan har jag varit på förut när jag hade kort på Actic. Men ska kolla in Friskis. Du råkar inte veta priset för ett pass på dessa ställen?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Scratch89
2012-10-30, 10:51
Jag var i Skövde en månad på praktik nu, och köpte mig ett kort på Actic City. Det var ett bra gym, en hel del vältränade snubbar.

Knaz
2012-10-30, 13:03
Jag var i Skövde en månad på praktik nu, och köpte mig ett kort på Actic City. Det var ett bra gym, en hel del vältränade snubbar.

Hur va de med friavikter? Fanns det mycket?

Ska bara vara där tills söndag så ett månadskort är inte intressant :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Knaz
2012-10-30, 21:33
Bump

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Termy
2012-10-30, 21:35
Hur va de med friavikter? Fanns det mycket?

Ska bara vara där tills söndag så ett månadskort är inte intressant :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Fria vikter finns det hur mycket som helst. Riktiga stänger finns dock bara 4 av tror jag. Ett riktigt powerrack + en lite klenare variant, en bänkpress, en lutande bänkpress, en smithmaskin + massa olika maskiner, benpressar, hacksquat, några bänkar för hantelpressar osv, m.m.

Knaz
2012-10-30, 22:04
Fria vikter finns det hur mycket som helst. Riktiga stänger finns dock bara 4 av tror jag. Ett riktigt powerrack + en lite klenare variant, en bänkpress, en lutande bänkpress, en smithmaskin + massa olika maskiner, benpressar, hacksquat, några bänkar för hantelpressar osv, m.m.

Låter bra, vet du nå om pris för ett pass?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Termy
2012-10-30, 22:11
Låter bra, vet du nå om pris för ett pass?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Vet ej... testa att fråga på deras facebooksida: http://www.facebook.com/ActicSkovde?ref=ts&fref=ts

minishcap
2012-11-25, 21:19
Skövde KK - Styrkelyft
Peter Nilsson
Heleniusgatan 32
54144 SKÖVDE
Tfn. 0500436272

Bästa skiten får du nog på Skövde KK, men stämningen lär vara bättre på Feelgood, eller actic som du heter nu. Jag har inga som helst belägg för mina påståenden. Men jag vet att det är så.

;)

Tack för tipsen! Skövde KK verkar vara "biggest bang for the bucks". Hur är det med Actic, har de OL-stänger (eleiko) och flak att lyfta på (ligger närmare där jag ska bo så därav jag frågar)?