handdator

Visa fullständig version : Natträning?


StompRtoN
2012-08-16, 16:48
Tänkte bara höra om någon vet om det finns något negativt med att träna på natten? Jag jobbar till 23.00 varannan vecka och brukar då köra gym efter det (har gym på arbetsplatsen). Brukar somna runt 01.00 och sova bra till 8.00 på morgonen så sömnen verkar inte bli lidande av det. Finns det något negativt med detta?

/StompR

LillisJ
2012-08-16, 16:50
Om du känner dej pigg så borde det la inte vara något problem.

Fishtank
2012-08-16, 17:14
Känner du att det funkar så kör på.

simper02
2012-08-16, 18:34
haha kom och tänka på en gamal polare som hade hört av en på sitt gym att det var bäst att träna på natten, (var något med optimala testo nivåer) så polaren började att gå upp mitt i natten för att träna. finns det någon sanning i denna broscience?

InShape
2012-08-16, 18:38
Det är ju bättre än inget iallafall. :)
Känns det som sagt bra i kroppen, och du ökar vikter osv är det bara att köra på!

Rusk
2012-08-16, 18:38
Hinner du träna, åka hem och äta en riktig måltid på under 2 timmar?
Det är timmarna efter träningen som kroppen behöver maten som mest, så jag tror inte det är "optimalt" någonstans.

exor
2012-08-16, 19:00
Trivs du med det så kör på bara. Se tilm att få i dig ordentligt med mat innan du lägger dig bara.

frong
2012-08-16, 19:07
haha kom och tänka på en gamal polare som hade hört av en på sitt gym att det var bäst att träna på natten, (var något med optimala testo nivåer) så polaren började att gå upp mitt i natten för att träna. finns det någon sanning i denna broscience?

Haha, man måste ju försöka lura en polare till detta...

StompRtoN
2012-08-16, 19:37
Hinner du träna, åka hem och äta en riktig måltid på under 2 timmar?
Det är timmarna efter träningen som kroppen behöver maten som mest, så jag tror inte det är "optimalt" någonstans.

Jag hinner göra allt detta ja, jag har 10 min gångväg från jobbet så jag är snabbt hemma. tränar väl runt timmen, +/- 10 min.

Brukar käka 3 ägg, 3 stora mackor och dubbel proteingrogg innan jag lägger mig. Höres det för lite ut? Att det inte är opti kan jag leva med, jag bara undrade så att det inte är helt bortkastat pga någon konstig orsak.

TREX
2012-08-16, 19:52
Haha, man måste ju försöka lura en polare till detta...

Kul att se han sen dagen efter på jobbet/i skolan och han ser ut som ett vrak;

"Jag var uppe vid 3 som du sa, körde ett pass till halv 5 gick upp 6, var i säng 12"

:laugh:

frong
2012-08-16, 19:59
Kul att se han sen dagen efter på jobbet/i skolan och han ser ut som ett vrak;

"Jag var uppe vid 3 som du sa, körde ett pass till halv 5 gick upp 6, var i säng 12"

:laugh:

haha fyfan, guld värt. Låta personen göra det i en månad...

Zizou
2012-08-16, 20:00
Jag hinner göra allt detta ja, jag har 10 min gångväg från jobbet så jag är snabbt hemma. tränar väl runt timmen, +/- 10 min.

Brukar käka 3 ägg, 3 stora mackor och dubbel proteingrogg innan jag lägger mig. Höres det för lite ut? Att det inte är opti kan jag leva med, jag bara undrade så att det inte är helt bortkastat pga någon konstig orsak.

Det duger säkerligen gott och väl. Se bara till att det totala energiintaget är över din kaloribalans, om målet är att bygga muskler/gå upp i vikt. Eventuellt lägga till någon macka om du inte får det resultat du vill, för att få upp kolhydraterna och kalorierna lite extra efter träningen.

KycklingBen
2012-08-16, 20:05
haha kom och tänka på en gamal polare som hade hört av en på sitt gym att det var bäst att träna på natten, (var något med optimala testo nivåer) så polaren började att gå upp mitt i natten för att träna. finns det någon sanning i denna broscience?

Är väl igentligen ingen fördel att träna just på natten.... tror mer han tänkte på hur tillväxthormonen utsöndras under sömn och att man kan sova-träna sova inpå varandra med fördel.

Så säger ryktet men det är inget jag fördjupat mig i då jag inte har möjlighet till det. Aldrig heller läst någonstans att det stämmer heller !

Men jag tror mig läst en hel del håll om att Arnold gjorde detta under perioder.

simper02
2012-08-16, 20:19
haha fyfan, guld värt. Låta personen göra det i en månad...

haha, polaren gjorde detta under lång tid säkert mer än ett år, han fick även med sig ett gäng kompisar. den här personen på gymmet måste ha varit väldigt övertygande.

StompRtoN
2012-08-16, 20:29
Det duger säkerligen gott och väl. Se bara till att det totala energiintaget är över din kaloribalans, om målet är att bygga muskler/gå upp i vikt. Eventuellt lägga till någon macka om du inte får det resultat du vill, för att få upp kolhydraterna och kalorierna lite extra efter träningen.

Ok. På dygnsbasis ligger jag gott och väl över balans, men kan nog trycka en extra nattmacka eller 2 också som du säger, för att vara mer på den säkra sidan. Tack.