handdator

Visa fullständig version : Hälsofrågor online


Librish
2012-08-15, 10:49
Hej Kolo!

Min mamma lider av diverse problem och får trots upprepade undersökningar inget svar på den underliggande orsaken. Det går ganska segt som det ofta gör vid icke akuta besvär. Därför tänkte jag höra om någon vet någon bra hemsida där man kan posta symptom, tester och behandlingssätt och kanske få någon teori vad det skulle kunna tänkas vara. Om det verkar rimligt kan man ta upp det och ställa frågor nästa gång hon har ett riktigt läkarbesök.

Det är magrelaterat och har hållit på i runt ett år om det spelar någon roll.

AronP
2012-08-15, 10:50
Privatvård brukar vara betydligt bättre. På internet får man alltid cancer eller liknande.

Angel
2012-08-15, 11:24
Kan inte läkare svara på det efter upprepande undersökningar så känns det inte som en hemsida kan det...

Librish
2012-08-15, 12:22
Kan inte läkare svara på det efter upprepande undersökningar så känns det inte som en hemsida kan det...

Förmodligen inte. Men även läkare är människor och kan missa saker. Framförallt har jag ingenting att förlora.

ducedo
2012-08-15, 12:34
Klurade själv på samma sak för en tid sedan och hittade följande:

http://www.justanswer.com/
http://www.medhelp.org/

Annars är väl den vanligaste metoden att skriva ner informationen som man sedan publicerar på så många forum som möjligt. Därefter sammanställer man och tar kontakt med läkare. Vet dock inte hur klokt det är i praktiken. Kanske för idéer att bolla med sin läkare men risken är uppenbarligen att man snöar in på något som det inte är.

Angel
2012-08-15, 13:07
Segt att de va rätt dyrt...

Librish
2012-08-15, 14:26
Annars är väl den vanligaste metoden att skriva ner informationen som man sedan publicerar på så många forum som möjligt. Därefter sammanställer man och tar kontakt med läkare. Vet dock inte hur klokt det är i praktiken. Kanske för idéer att bolla med sin läkare men risken är uppenbarligen att man snöar in på något som det inte är.

Ja, det är forum som man kan posta sådana frågor på som jag letar efter.