handdator

Visa fullständig version : Varför har eliten kagge?


Anonym112
2004-02-02, 16:32
Jag satt o såg på Sverigest Starkaste Man på TV.. och alla biffar som var med och tävlade hade kagge.. vissa hade t.o.m riktigt stor ölkagge! alltså rejäl! varför det? varför har dom inte tvättbräda istället? Nån som kan förklara..? :D

Officer
2004-02-02, 16:34
Eftersom det är ohälsosamt med för lågt underhudsfettsprocent.

Magrutiga B&K-byggare kan inte året runt lyfta riktigt tunga vikter som Pudzianowski och grabbarna så länge de inte lägger på sig lite kagge de med.
Å andra sidan är vissa mer eller mindre genetiska freak. Pudzianowski har inte så mkt kagge o tala om och ändå är han brutalstark.
Samuelsson dock, där är det andra bullar :D

randig
2004-02-02, 16:37
för dom e inga discobygare :eating:

Anonym112
2004-02-02, 16:39
Discobyggare..?

randig
2004-02-02, 16:43
discobyggare=att man tränar som en mes

Anonym112
2004-02-02, 16:44
Okej..?? haha :D

Garnax
2004-02-02, 17:31
samulsson svarade på frågan varför han hade den magen och den vikten han hade.

Inget exakt citat men han fick bäst kraft och klarar
de tunga lyften bäst med den vikt han ligger på nu.

fintelligens
2004-02-02, 18:48
Ju tyngre man är desto lättare? om man väger 200 och lyfter 100 så lyfter man 50% av sin egen vikt.

Fartman
2004-02-02, 19:01
kan ju bara säga från min egen erfarenhet att jag flyttar bra mycket bättre vikter när jag är fet och vattnig

jimcg
2004-02-02, 20:21
Originally posted by AnabolicProtein
Eftersom det är ohälsosamt med för lågt underhudsfettsprocent.

Magrutiga B&K-byggare kan inte året runt lyfta riktigt tunga vikter som Pudzianowski och grabbarna så länge de inte lägger på sig lite kagge de med.
Å andra sidan är vissa mer eller mindre genetiska freak. Pudzianowski har inte så mkt kagge o tala om och ändå är han brutalstark.
Samuelsson dock, där är det andra bullar :D


Efter att tillbringat två timmar hemma i Samuelssons kök och lekt med grippers, kan jag bara säga att jag gång på gång förundrades över att man kan ha 150 kg kroppshydda UTAN nämnvärd mage! Vid åtskilliga tillfällen kom jag dessutom på mig själv med att tokglo på hans överarmar - det går inte att låta bli när man sitter mitt emot honom vid ett bord och han knäpper händerna bakom huvudet och det ser ut som ett par lår sticker ut ur tröjan!

Visst, han har väl knappast underhudsfett-procent som lämpar sig för en BB-scen, men mycket till mage var det inte!

Att magen finns där hos många som tävlar i Strongman handlar nog mest om att utseendet är av mindre vikt :naughty: och att dom hellre stoppar i sig lite för mycket mat än riskerar att få sämre träningsresultat pga för lite näring. Min gissning...

//Jim

Kolla på följande bild på Magnus och min grabb, Daniel (12 år, 152 cm). Inte mycket mage: http://home.swipnet.se/gahnfelt/bilder/Magnus&Daniel.jpg

Pdaddy
2004-02-02, 22:14
hahaha.. ja tyckte om de sista inlägget här innan mig angående Magnus.. Ja garva ihjäl mig när ja läste
det går inte att låta bli när man sitter mitt emot honom vid ett bord och han knäpper händerna bakom huvudet och det ser ut som ett par lår sticker ut ur tröjan!

:D

Den där snubben från Polen därimot... han ligger säkert me steorid dropp medans han sover. Kom ihåg första sesongen han var med, då såg han ut som en rikti BB'are..

Kaggen får de av all ÖL som de dricker när de har skoj tillsammans... de tror ja ialla fall :cheers:

Det där med gener spelar en jävla roll... Jag har en polare som aldrig tränat, men ändå ser ut som en som har. Han kan följa me på gymmet å ta mycke i bänk mm utan probs, De är den där Bonn Genen..


:smash: Marcus

Jense
2004-02-03, 01:07
Jimcg, underbart vad du formulerar dina inlägg roligt, eloge.


Bonnagener har jag nog också tror jag=)

Svar på frågan också *dumme jense*

man är starkare med lite underhudsfett än inget alls helt enkelt. vissa är olika..

Man kanske når sin maxstyrka när man väger 13 eller när man väger 80, ingen som vet ingen som vet

zipper
2004-02-03, 02:42
Han som va me senaste programmet "sveriges starkaste man"... Samurajen. Hans kagge digga ja ;). De va ju bara å slänga upp stenarna å pumpa upp dom me the mighty kagge :hbang:

RobbeliRobban
2004-02-03, 08:49
Se på SL o OL, i tungvikten verkar en stor del av delatagarna också ha kagge.

ETK_TIS
2004-02-03, 08:57
5 kg ökad kropps massa , ger ungefär 2,5 kg på skivstången , man får bättre tryck i kroppen , helt enkelt :bpump: