handdator

Visa fullständig version : Klämde fingret


kEKKZA
2012-08-14, 18:30
Hanteln gled o fingret blev klämt, uppskattad läketid?

Wiizra
2012-08-14, 18:46
En månad?

OT: Klipp naglarna :p

Sverker
2012-08-14, 18:56
Gjort samma sak. Det värker några dagar.

Tejpa yttre fingerleden rakt ( se handbollsspelare ) ifall det värker. Det går att greppa med fyra fingrar.

kEKKZA
2012-08-14, 18:56
En månad *cry*

De är väl inte speciellt långa?


Gjort samma sak. Det värker några dagar.

Tejpa yttre fingerleden rakt ( se handbollsspelare ) ifall det värker. Det går att greppa med fyra fingrar.

Hur menar du?

Jockelofberg
2012-08-14, 21:21
Vadå läketid. Ser ingen skada..? Haha

Skämt o sido så tycker jag en månad låter bra. Mitt finger såg likadant ut förra året. Dock slogs jag med en bildörr och inte en hantel :)

Wiizra
2012-08-14, 22:17
En månad *cry*

De är väl inte speciellt långa?




Hur menar du?

Tror han menar med exempelvis en pinne, så fingret är rakt hela tiden.

exevision
2012-08-14, 22:20
Riktigt hur gled hanteln för att klämma fingret?

kEKKZA
2012-08-15, 07:27
Skulle sätta tillbaks hanteln på ett metallställ men så gled den runt och slutade med att fingret hamnade mellan stället och stången

bratbuilder24
2012-08-20, 08:13
Attans! Att klämma fingret är aldrig trevligt. Den där bilden påminner mig väl om när skulle lyfta upp en bänk, så kom en kompis och satte sig på den vilket resulterade i att mitt finger kom i kläm. Riktigt smärtsamt, men gick över efter någon månad.

LarsLasr
2012-08-20, 08:21
angående tejpning så håll långfinger och ringfinger raka bredvid varandra och sedan tejpar du ihop dom så att tejpen täcker typ en tredjedel till hälften av fingrarna. den ska bara täcka den yttersta leden annars bir det svårt att böja fingrarna.

detta gör så att ringfingret bara behöver följa med i rörelserna utan att användas på samma sätt. du kan vänta i ett par dagar till den värsta smärtan är över, antar du inte vill använda fingret alls då :)

hoppas du har flickvän om du är högerhänt ;)

kEKKZA
2012-08-20, 18:04
Attans! Att klämma fingret är aldrig trevligt. Den där bilden påminner mig väl om när skulle lyfta upp en bänk, så kom en kompis och satte sig på den vilket resulterade i att mitt finger kom i kläm. Riktigt smärtsamt, men gick över efter någon månad.

Nej usch vad ont det gjorde, känns dock bättre nu och är näst intill användbart igen :)

angående tejpning så håll långfinger och ringfinger raka bredvid varandra och sedan tejpar du ihop dom så att tejpen täcker typ en tredjedel till hälften av fingrarna. den ska bara täcka den yttersta leden annars bir det svårt att böja fingrarna.

detta gör så att ringfingret bara behöver följa med i rörelserna utan att användas på samma sätt. du kan vänta i ett par dagar till den värsta smärtan är över, antar du inte vill använda fingret alls då :)

hoppas du har flickvän om du är högerhänt

Skulle kommenterat lite tidigare :( Läkt rätt bra nu :hbang:

Jo jag har flickvän som tur är ;)