handdator

Visa fullständig version : behov av protein efter vid intag av intra


aldoschadewitz
2012-08-14, 12:52
Hej!
Har tidigare kört på bcaa 10g innan OCH 10g efter passet.
köpte nu istället en annan aminosyreprodukt som även innehöll (utöver EAA) beta-alanin, citrulin malat, l-tyrosin, vitamin b6, niacin, fosfor,kalium och kalcium.

Den ska ha en prestationsökande effekt och passas bäst att ta under passet. men han i butiken sa att man kunde ta den efter passet också för aminosyrornas skulle och b-alaninet.

Men av tidigare erfarenhet vet jag att alla kosttillskott lätt lurar i en en onödig dos per dag.

Vad tycker ni? ska jag ta den även efter passet, ta en dos vassle efter passet eller inte ta något över huvud taget och äta när jag kommer hem (ca 1h senare)

aldoschadewitz
2012-08-14, 12:53
Om vasslet ger samma effekt som en till dos så blir det ju mycket billigare (och därför tar jag det)

produkten heter för övrigt San intra fuel

Lillleif
2012-08-14, 13:23
Jag skulle störa mig på att få en massa stickningar av b-alanin efter passet..

aldoschadewitz
2012-08-14, 18:23
det står inte hur mycket b-alanin det är i men b-alanin, citrulinmalat och l-tyrasin är TILLSAMMANS 2G. så det är små mängder så man får inte stickningar av det.

men om man glömmer stickningarna. nån som har svar?

Vivaldi
2012-08-14, 19:57
Inget svar, jag kör dock personligen intra innan, vassle efter för maximal placebo overkill ;)

Vad tycker du om produkten i övrigt, jag upplever den som riktigt bra och har faktiskt ökat markant under de senaste månaderna, dock kan ju det vara för att jag börjat äta iof ... men ändå !
Första EAA/Aminosyreprodukten jag är riktigt nöjd med och genuint tycker smakar ok !

aldoschadewitz
2012-08-14, 20:18
idag var första passet jag använde den. körde superset mage och vader. Efter att jag kört några 3x6-12 kördet jag 50 reps första setten 40 nästa och ner till 10 och sedan upp igen. hela passet blev runt 30 set och 700 reps och jag tyckte att jag fick lite bättre uthållighet i slutet av passet. får återkomma med vad jag tycker om den senare. men smaken var förvånande bra. (kan vara för att jag är van vid bcaa utan smaksättning

Bjern
2012-08-14, 20:32
Ta denna innan passet, vassle efter. Jag skulle inta ta både och efteråt eftersom man redan stimulerat proteinsyntesen för tillfället till max.

aldoschadewitz
2012-08-14, 21:39
Ta denna innan passet, vassle efter. Jag skulle inta ta både och efteråt eftersom man redan stimulerat proteinsyntesen för tillfället till max.

kan du förtydliga andra meningen :P