handdator

Visa fullständig version : Snygga/figursydda linnen?


camarade
2012-08-13, 17:04
Tips på snygga linnen typ, ganska bred hals (visar lite av revbenen osv).

Gärna lite tjockare bomull, ger den "biffiga looken" lite bättre. Gillar inte för tunna plagg, plus jag svettas som en gris så bra om det kan suga åt sig lite avfall. *drool*

edit: För män

LarsLasr
2012-08-13, 17:13
Antar du menar nyckelbenen inte revbenen :p

Om man inte vill ha något speciellt tryck och nöjer sig med grått/vitt/svart funkar HMs Logg linnen utmärkt och dom är billiga!

Mr.Sjöborg
2012-08-13, 17:36
Rekommenderar Dcores linnen, tajt passform, clean look och tjockt material:)
Väldigt stretchiga också

camarade
2012-08-13, 17:37
Ah, nyckelbenen... lite trött. *rolleyes* Jag hatar att gå i klädbutiker så gärna nåt på nätet, men ska kolla upp det. Japp, billigt ist gut, så kan man ha på jobbet utan större eftertanke. (snickare)

LarsLasr
2012-08-13, 17:43
Fast dom är verkligen inte figursydda, såg inte det :p
Fast jag föredrar dom stora och fluffiga, är man smal ser det löjligt ut med stora men om man är stor så ser det löjligt ut med små och tighta enligt mig, bättre att ha lite att fylla ut också blir det luftigare när man tränar.

Mr.Sjöborg
2012-08-13, 17:48
Ah, nyckelbenen... lite trött. *rolleyes* Jag hatar att gå i klädbutiker så gärna nåt på nätet, men ska kolla upp det. Japp, billigt ist gut, så kan man ha på jobbet utan större eftertanke. (snickare)

Okej, ja då är det väll lite av ett dilemma...

Ligger ju på 299pix styck, vilket är rätt mycket...men helt klart värt om man värdesätter saker som kvalite, passform etc i träningskläder. Dock skulle jag aldrig vilja ha dom på ett bygge.

Köpte däremot helt okej linnen från jack&jones som påminner en del om dcore linnena fast utan samma stretch...kostade ca 99pix

AronP
2012-08-13, 18:01
dcore är väl i princip det töntigaste märket man kan ta på sig...

camarade
2012-08-13, 18:19
dcore är väl i princip det töntigaste märket man kan ta på sig...

"Jag är inte bitter"

Aja, kostade 239:- inkl. frakt så kör på en sån. Ska kolla in HM's också. (Är allergisk mot tajt hals, får typ... cellskräck.)

Mr.Sjöborg
2012-08-13, 18:19
dcore är väl i princip det töntigaste märket man kan ta på sig...

Utveckla gärna:)

m-sundsvall
2012-08-13, 18:23
dcore är väl i princip det töntigaste märket man kan ta på sig...

*kissass*
Tycker iaf att mitt Dcore linne är så skönt så jag tänker fortsätta använda det och väntar ännu ett med posten, oavsett hur töntig jag är :hbang:
Just ja, extra töntpoäng då jag även har deras shorts *cupid*

AronP
2012-08-13, 18:23
Utveckla gärna:)
Jag tror knappt jag har någon i min nära krets som inte ser dcore som ett riktigt "töntigt" märke. Alltså ett sånt märke som folk inte vill ta på sig. Lite "flasha sig på sats, med fokus på att uppdatera facebook om att man tränar än att faktiskt träna".

Och bitter är jag verkligen inte.

Loccii
2012-08-13, 18:25
Jag tror knappt jag har någon i min nära krets som inte ser dcore som ett riktigt "töntigt" märke. Alltså ett sånt märke som folk inte vill ta på sig. Lite "flasha sig på sats, med fokus på att uppdatera facebook om att man tränar än att faktiskt träna".

Och bitter är jag verkligen inte.

GASP är så himla mycket coolare.

Jones
2012-08-13, 18:27
Jag tror knappt jag har någon i min nära krets som inte ser dcore som ett riktigt "töntigt" märke. Alltså ett sånt märke som folk inte vill ta på sig. Lite "flasha sig på sats, med fokus på att uppdatera facebook om att man tränar än att faktiskt träna".

Och bitter är jag verkligen inte.

Du tränar på Exhale?

Mr.Sjöborg
2012-08-13, 18:27
Jag tror knappt jag har någon i min nära krets som inte ser dcore som ett riktigt "töntigt" märke. Alltså ett sånt märke som folk inte vill ta på sig. Lite "flasha sig på sats, med fokus på att uppdatera facebook om att man tränar än att faktiskt träna".

Och bitter är jag verkligen inte.

Okej, ja alla har vi olika preferenser vad de gäller träningskläder.

EDIT: Fniss, visste att folk skulle hugga tillbaka på med ''jaha gasp är häftigt eller, byggartönt..''-kommentarer XD

Skiter i vad märket i sig säger, utgår helt efter vad jag vill ha ut av mina träningskläder och köper det som passar in i mallen

AronP
2012-08-13, 18:28
GASP är så himla mycket coolare.
Det har jag verkligen inte sagt.

Att folk nämner ett märke och jag säger hur en hel del människor ser på det kan jag inte förstå till hur ni vill få till en stor grej. Ni avgör helt själva om ni vill köpa det. Varje märke har bara en association.

Precis som jag skulle säga att Eton är flashigt.

Mr.Sjöborg
2012-08-13, 18:32
Varje märke har bara en association.



Njaaaa...

AronP
2012-08-13, 18:40
Skiter i vad märket i sig säger, utgår helt efter vad jag vill ha ut av mina träningskläder och köper det som passar in i mallen
Kollade igenom tråden igen och såg din Edit som jag ville reflektera över och därmed förtydliga mitt statement.

Skulle jag gilla den här stilen
http://25.media.tumblr.com/tumblr_m53fpvrWiR1qk287go1_1280.jpg
men någon berättade för mig att den var associerad med skinnskallar och indirekt nynazister så skulle jag undvika att ha det, oavsett hur snyggt jag tyckte det var. Jag vill inte bli kopplad till det. Eller FuBu var hip-hop när jag var liten, Canada Goose var snobb osv. Kan du köpa hur du kommer ses så fine, kör på det!

Fö har du helt rätt i att det inte bara finns en association till ett klädesplagg.

Någon frågade om jag tränade på exhale óch det gör jag och det är klart jag är formad av min omgivning, många tycker säkert mina träningskläder är fåniga men jag gillar stilen och säger f*ck you till dom som inte gör det.

Mr.Sjöborg
2012-08-13, 19:00
Skulle jag gilla den här stilen

men någon berättade för mig att den var associerad med skinnskallar och indirekt nynazister så skulle jag undvika att ha det, oavsett hur snyggt jag tyckte det var. Jag vill inte bli kopplad till det. Eller FuBu var hip-hop när jag var liten, Canada Goose var snobb osv. Kan du köpa hur du kommer ses så fine, kör på det!



Någon frågade om jag tränade på exhale óch det gör jag och det är klart jag är formad av min omgivning, många tycker säkert mina träningskläder är fåniga men jag gillar stilen och säger f*ck you till dom som inte gör det.

Ja, men just detta exempel är ju lite av en extrem. Lite som att försöka komma undan med att ha burkah utan att bli förknippad med islam.


Paralellen till exhale var ju ganska fjantig, skulle förmodligen också träna på exhale om jag bodde i götet, utan tvekan ett utav dom bättre rustade gymmen

exor
2012-08-14, 05:06
Jag tycker gasp, dcore, GG kläder ofta bärs av fel folk och blir därför töntiga. Extra töntighetsfaktor blir det när dessa plagg visas offentligt.

spoon
2012-08-14, 09:17
Haha viktiga grejor med linnen ser jag :d

Teddy9
2012-08-14, 09:46
Det här var ju spännande för mig som funderar på vilka linnen som kan vara sköna (och snygga) att träna i. Finns det några linnen man kan ha som inte väcker känslor hos något av lägren här? :)

BelowAverage
2012-08-14, 09:52
Det här var ju spännande för mig som funderar på vilka linnen som kan vara sköna (och snygga) att träna i. Finns det några linnen man kan ha som inte väcker känslor hos något av lägren här? :)

Våga inte gå i linne för att det är snyggt om du inte är jäkligt bitig.
Nip-slip undanbedes ifall du är man.

Teddy9
2012-08-14, 09:58
Våga inte gå i linne för att det är snyggt om du inte är jäkligt bitig.
Nip-slip undanbedes ifall du är man.

Var det första en kommentar om vad du tycker eller vad gemene biff på gymmet tycker?
Nip-slip hade jag inte tänkt nej (ja jag är man).

BelowAverage
2012-08-14, 10:03
Var det första en kommentar om vad du tycker eller vad gemene biff på gymmet tycker?
Nip-slip hade jag inte tänkt nej (ja jag är man).

Mer än summering av vanliga attityder här på forumet.
Allvarligt talat ska du såklart bära den typ av linne du gillar, det är ju grymt skönt att träna i.

Teddy9
2012-08-14, 10:08
Jo jag har redan linne på gymmet - trots att jag inte är jävligt bitig. :)

Tänkte investera i några lite schysstare men sen ser jag allt snack här och jag vill ju inte välja "fel" märke så de coola kidsen ser ner på mig. ;)

Johanss0n
2012-08-14, 11:33
Ska du ha ett dcore linne så ta i ordentligt med storleken, värdelös passform enligt mig, rätt långa och jävligt tajta runt bröst och midja.

Passformen känns gjord för random innebandyspelare/bodycombat utövare och inte folk som har någon form av utvecklad muskulatur.

Det blir lite för mkt bh-/gladpackkänsla för att jag ska använda skiten iaf.

Alfers
2012-08-14, 11:34
Hm har 2 olika, en med smalare band som är lite billigare, dom sitter inre bra alls, sen har dom ett par med bredare band som brukar kosta 99, dom sitter kanon. Inte smal hals heller. Jack and jones brukar ha bra ibland med.

Pelle2
2012-08-14, 13:36
Man skulle kunna skriva en bok om det rätta träningsplagget för gymmet:Virro

Bailah
2012-08-14, 13:51
Hm har ett par som är riktigt bra, har säkert en 10st de kostar bara 79kr och håller länge!

Grahn
2012-08-14, 13:53
Man skulle kunna skriva en bok om det rätta träningsplagget för gymmet:Virro

Blir en kort bok....

"Träna i det som du är bekväm i men inte är olagligt"

;)

Pernam
2012-08-14, 14:16
Äsch, klart man tränar i linne, det är ju optimalt! Skit samma om man inte är bitig. Själv är jag fet och saknar massa, men jag lufsar omkring i linne ändå. Mest för att det känns luftigt och sedan för att det är tryggt när stången biter fast så bra i skinnet när man kör böj.

Mr.Sjöborg
2012-08-14, 20:41
Ska du ha ett dcore linne så ta i ordentligt med storleken, värdelös passform enligt mig, rätt långa och jävligt tajta runt bröst och midja.

Passformen känns gjord för random innebandyspelare/bodycombat utövare och inte folk som har någon form av utvecklad muskulatur.

Det blir lite för mkt bh-/gladpackkänsla för att jag ska använda skiten iaf.

Du har aldrig reflekterat över att dom ska sitta så?

Johanss0n
2012-08-14, 20:56
Du har aldrig reflekterat över att dom ska sitta så?

Givetvis förstår jag att de ska sitta tajt, men jag tycker de är allt för tajta upptill för att vara bekväma.

Dessutom ser det förjävligt ut om man har någonslags bröstmuskulatur värd namnet.

exor
2012-08-15, 05:19
Om jag mot förmodan tränar i linne är det helt vanliga märken utan massa blaffiga loggor. Dom ska sitta löst och vara ganska långa.