handdator

Visa fullständig version : Varför hänger ni på Kolo?


Stor Hård Ådrig
2012-08-13, 10:59
Ja, många av oss hänger här dagligen. Vissa kanske bara tar en snabb titt nån gång då och då, medan andra har stenkoll på varenda tråd som uppdateras. Men vad är det egentligen som gör att man ständigt återvänder hit? För mig var det från början för att det fanns så sjukt mycket att lära sig, så jag kollade igenom varenda tråd om scheman, kosttillskott och kost m.m. och gjorde tusentals trådar med dumma frågor som man idag sitter och fnissar åt varje gång de kommer upp. Idag kommer jag mest hit och skummar igenom efter intressanta rubriker, för att skriver och läser journaler och för att ibland lära mig nya saker.

Till frågan då: varför hänger ni på Kolo, vad är det som lockar?

/SHÅ

Konkelbär
2012-08-13, 11:00
Det är "the randomness" som lockar mig.. För tidsfördriv.

Oxe
2012-08-13, 11:16
Det är väl lyckan att känna sig lyckad när man läser andra användares inlägg i allmäna diskussioner

Spartansk
2012-08-13, 11:16
Nåt måste man ju göra.

Lachrillo
2012-08-13, 11:21
Både träning och "allmänt forum" i ett, det vill säga att man behöver inte gå någon annan stans, smidigt ! :)

IronBug
2012-08-13, 11:24
För att hacka på benaciii och Grotesk.

Tricklew
2012-08-13, 11:36
För all poontang.

Duran
2012-08-13, 11:37
För att läsa om det jag är intresserad av, fördriva tid och för att folk som inte tränar tycker att man är jobbig/tråkig/skrytig om man snackar för mycket om kost & träning.

Petoria
2012-08-13, 11:38
It's all about the bling bling.

Victuhh
2012-08-13, 11:59
för att folk som inte tränar tycker att man är jobbig/tråkig/skrytig om man snackar för mycket om kost & träning.

Samt det är roligt och man lär sig fortfarande mycket!

:hbang:

Chaan
2012-08-13, 12:02
För att diskutera träning

TREX
2012-08-13, 12:09
Som alltid på alla forum så lär man sig ju massor, ett utbytte av både nödvändig och onödig information.

http://farm4.static.flickr.com/3180/2626231339_d8614e415c.jpg

Stoltz
2012-08-13, 13:11
Det är väl lyckan att känna sig lyckad när man läser andra användares inlägg i allmäna diskussioner
:laugh:

För att diskutera träning
:laugh::laugh::laugh::laugh:

Chaan
2012-08-13, 13:47
:laugh:


:laugh::laugh::laugh::laugh:


Kompis, trennar du?

Grotesk
2012-08-13, 13:50
För att hacka på benaciii och Grotesk.

Fy fan vad du smickras, är du pilsk eller?

Varit här så jävla länge så jag är beroende.. must.. have.. ggnnn.. Kollo-fix!

Lychgate
2012-08-13, 15:07
Lära sig mer om träning, kost etc samt svara på frågor för att repetera kunskap så det sitter ordentligt innanför pannbenet.

Minimjölk
2012-08-14, 13:02
Ha gått från Kola-addicted till att snarare se det som ett forum som jag alltid känner mig välkommen tillbaka till. Utöver träning och kost-delarna som jag oerhört ens läser nuförtiden så är det väl främst Allmänt-delen som jag titatr igenom då man här kan få en ganska bra koll på omvärlden och hur främst unga män i Sverige idag ser på livet i stort.

Det är här jag får koll på rolig internthumor och nya filmer samt TV-serier. Kort sagt, Kolozzeum ser til lat tjag hålelr mig uppdaterad.

Sedan då och då dyker de här guldtrådarna upp som involverar alla kända deabattörer och får en att slita ut F5-knappen i väntan på nästa pubertal påhopp.

Sedan Kwonies kärlek såklart. han betyder lika mycket för allmänt som Eddie och Grub gör för kostdelen. :)

agazza
2012-08-14, 13:19
Tidsfördriv mellan verkliga livet

sent from phone

GOGG3
2012-08-14, 13:52
Lär sig en del som man inte vet redan, man kan dela med sig utav sina kunskaper och även ta emot kunskap från andra (kost,träning etc.)

Slemmet
2012-08-14, 14:15
För det första så lär jag mig mycket här och kan fråga om hjälp här och garanterat få ett utförligt svar.

För det andra så är folk mycket trevligare här än på diverse andra forum man brukar hänga runt på. Man får en helt annan relation med medlemmarna och responsen känns mycket mera vänlig och "personlig" när man inte är helt anonym.

För det tredje så gillar jag blandningen mellan seriösa trådar o. inlägg och oseriösa/roliga inlägg o. trådar.

The_RobRoy
2012-08-14, 14:46
Ha gått från Kola-addicted till att snarare se det som ett forum som jag alltid känner mig välkommen tillbaka till. Utöver träning och kost-delarna som jag oerhört ens läser nuförtiden så är det väl främst Allmänt-delen som jag titatr igenom då man här kan få en ganska bra koll på omvärlden och hur främst unga män i Sverige idag ser på livet i stort.

Det är här jag får koll på rolig internthumor och nya filmer samt TV-serier. Kort sagt, Kolozzeum ser til lat tjag hålelr mig uppdaterad.

Sedan då och då dyker de här guldtrådarna upp som involverar alla kända deabattörer och får en att slita ut F5-knappen i väntan på nästa pubertal påhopp.


This :)

MasterChief
2012-08-14, 14:56
Efter åtta år är det inte konstigare att man loggar in här än att man hälsar på sina arbetskollegor och pratar lite skit. :-)

Sedan hoppas man ju alltid på att Bärs, Andersson, hurril, Trance, Snuggles med flera ska börja bråka så man får hoppa in och debattera lite. Händer dock inte så ofta längre.

spoon
2012-08-14, 14:57
Ett kul tidsfördriv. Då forumet ständigt uppdateras så kan det fort spenderas mycket tid här.

mangemani
2012-08-14, 16:18
en del utav min surfnings rotation bara mellan spel och film tittande.
klickar igenom 5 andra sidor och kolo kommer sist.
inte så att jag hänger här under en längre tid, iaf inte lika länge som jag gjorde förut.

benaciii
2012-08-14, 16:32
För att hacka på benaciii och Grotesk.

Vi skulle ****** i helgen i va?

Cilia
2012-08-14, 16:34
För att styra upp så det blir lite kvalitet på forumet.

exor
2012-08-14, 16:41
För att det är mitt intresse just nu. Var borta ett par år men nu på senaste är det skoj här.

BlötSnö
2012-08-14, 18:27
I de andra forumsdelarna vistas jag för att lära mig nya saker och i allmänt läser och skriver jag lite för att det dyker upp en del roliga och intressanta trådar och till skillnad från andra forum som t.ex. Flashback, så eskalerar det sällan till personangrepp och påhopp. Det kan delvis bero på att det är en annan typ av människor eller en annan ålderskategori som är aktiv här.

agazza
2012-08-14, 18:35
vi skulle ****** i helgen i va?

:d

Mollestam
2012-08-14, 20:23
Folk är oftast mer tillmötesgående här än på flashback.

Det är nog över en månad sedan jag kollade någon annan del än allmänt.