handdator

Visa fullständig version : Hur göra med kosten?


Tiro
2012-08-11, 18:21
Tjabba tjena hallå!


Jag undrar hur ni skulle ha gjort i min sits som jag är i nu.

Jag och en kille i en klass under mig har en lite tävling tills jag tar studenten och det är vem som kan få "bäst kropp" helt enkelt.

Vet hur jag ska träna, men är så extremt osäker på när jag ska bulka å deffa.
Mina stats nu är:
175cm lång och väger ~80kg.

Tycker ni att jag ska försöka ligga på ett litet överskott ända fram till jan-feb eller ska jag köra ett större överskott någon månad för att sen lägga in en månads deff och sen tillbaka till överskottet och avsluta med en deff?
:confused:

Är osäker på hur jag ska göra och vill gärna ha era åsikter.
Vill tillägga att jag ser tävlingen som en morot till att få en bra sommarkropp tills nästa sommar.
Bild kan läggas upp om någon undrar hur min fysik ser ut just nu.

/tack

InShape
2012-08-11, 19:27
För att bygga muskler krävs kaloriöverskott. Hade jag vart i din sits hade jag legat på ca +300 kcal per dag, sålänge du inte har överdrivet mycket fett nu redan, att få bort(?)

När du sedan ger dig in på deffen, när det nu blir, får du ju räkna med ett par månader, då jag antar att du iallfall bör gå ner 10kg med dina stats.
För att behålla musklerna du byggt så rekommenderas ca 5-700 kcal i underskott vilket betyder ca 0,5kg i viktnedgång per vecka.

Svårt att avgöra, men jag själv hade försökt bygga på mig mer massa och sedan ge mig in på en deff runt februari-mars :)

Tiro
2012-08-11, 21:02
För att bygga muskler krävs kaloriöverskott. Hade jag vart i din sits hade jag legat på ca +300 kcal per dag, sålänge du inte har överdrivet mycket fett nu redan, att få bort(?)

När du sedan ger dig in på deffen, när det nu blir, får du ju räkna med ett par månader, då jag antar att du iallfall bör gå ner 10kg med dina stats.
För att behålla musklerna du byggt så rekommenderas ca 5-700 kcal i underskott vilket betyder ca 0,5kg i viktnedgång per vecka.

Svårt att avgöra, men jag själv hade försökt bygga på mig mer massa och sedan ge mig in på en deff runt februari-mars :)

Vill börja med att tacka för svaret!

Hmm okej, tycker personligen inte att jag har "överdrivet" mycket fett på kroppen just nu så ett överskott på 300 kcal kan nog passa in bra.
Men kan slänga upp en bild
http://desmond.imageshack.us/Himg440/scaled.php?server=440&filename=125c01de38667084800.jpg&res=landing

det där är någon vecka sen, utan pump och ljus från taklampan. så det är väl så neutralt det kan bli. Att mer muskelmassa behövs det vet jag *flex*