handdator

Visa fullständig version : Byggt eget gym: Gym Buktryck- Heaven on earth!


Marcus Yngvesson
2012-08-11, 13:55
Tänkte dela med av mitt och min brors gym och vårt bygge.

Vi bor ute på landet med våra föräldrar ( är 19 år nybliven student ) och jämte vårt hus 20 meter bort är ett gammalt hus eller ruckel skulle man kunna säga som är på vår mark som vi också äger. Där kom jag på för några veckor sedan att det vore trevligt med eget gym där då "fin" rummet är väldigt bra bevarat och som vi använt som förråd till gamla möbler och dylikt.

Vi började med att städa ur allt, dammsuga och tvätta av allt och resultatet av det blev väldigt, väldigt bra måste jag säga. Efter det så blev det dags för själva byggandet och det blev en hel dag. båda mina bröder samt far och Mpersson från forumet var med och byggde och det första som skulle byggas var själva lyftar podiet. Som vi byggde av rejäla reglar som var 45 mm tjocka och 120 mm breda, blev 10 st i bredd så bredden blev 125 cm och längden var 250 cm. Över detta en spånplatta med samma mått så det täckte allt.

Power racket byggdes av ett rejält pallställ som klarar väldigt mycket. Bänkpressen hade jag sedan innan men den kortades av i höjd samt förstärktes en hel del.


http://i45.tinypic.com/2zgrsrq.jpg

En bild på helheten av gymmet, tryckt ihop sakerna så allt ska få plats på bild. Köpte utrustningen från gymkompaniet och är över 300 kg i fria 50 mm vikter. 2 rejäla skivstänger, en rod/lats maskin och lite annat.

http://i48.tinypic.com/vhdo35.jpg


http://i49.tinypic.com/2aabyg3.jpg


http://i48.tinypic.com/259wj8m.jpg

En rejäl soffa är ju ett måste!



Varför jag valde att ha eget gym är dels att det är 1.5 mil typ till närmaste gym och där jag tränat det senaste året, sen att här får jag göra precis vad jag vill, använda magnesium och dylikt. bättre utrustning då jag är styrkelyftare så behövs bara en rejäl stång och vikter egentligen men nu har jag allt jag behöver, då jag köpte en rod/lats maskin med.

Ville bara dela med mig om hur man kan göra. Det som kostat har varit det jag köpte från gymkompaniet, allt annat har min far haft och bidragit med.

Marcus Yngvesson
2012-08-11, 13:58
http://i50.tinypic.com/n4tjrk.jpg

bänkpressen!

LillisJ
2012-08-11, 13:59
Fint :) Är det trägolv?

Marcus Yngvesson
2012-08-11, 14:01
Fint :) Är det trägolv?

Tack! Japp trägolv med plastmatta på, och podiet är som sagt rejäla reglar och med spånskiva över :)

LillisJ
2012-08-11, 14:05
Räcker verkligen plastmatta för att skydda golvet om man råkar släppa/tappa vikten? :o

Sjukt skönt med soffa ju, bara slänga sej där och vila mellan varje set :D

Marcus Yngvesson
2012-08-11, 14:10
Räcker verkligen plastmatta för att skydda golvet om man råkar släppa/tappa vikten? :o

Sjukt skönt med soffa ju, bara slänga sej där och vila mellan varje set :D

Grejen är att man kör marklyft på podiet i racket så där håller det för det mesta ;)

Soffan är guld värd!!

Wilt the Stilt
2012-08-11, 14:12
:hbang: :bpump:

Smått avundsjuk..

LillisJ
2012-08-11, 14:14
Grejen är att man kör marklyft på podiet i racket så där håller det för det mesta ;)

Soffan är guld värd!!

Aha, du tänker så ja! :D :thumbup:

Marcus Yngvesson
2012-08-11, 14:32
4f18I-W_4Sg&feature

lite film från sportfomen jag körde på gymmet igår, andra träningen. för mer info och mer filmer i framtiden så följ min journal! http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=172486

Cp2k82wO_8M&feature

mpersson tränade bänk på invigningen i onsdags! :)

stemag
2012-08-11, 14:33
Toppengym, helt perfekt.

Alltid öppet, och du behöver aldrig vänta på nått pucko som curlar i böjracket...

Hard core !

:)

Eddie Vedder
2012-08-11, 14:37
Alltid öppet, och du behöver aldrig vänta på nått pucko som curlar i böjracket...


Man har även all möjlighet att helt ostört vara just det puckot när man vill och hur länge man vill. :D

Riktigt snyggt Marcus!

Marcus Yngvesson
2012-08-11, 14:46
Toppengym, helt perfekt.

Alltid öppet, och du behöver aldrig vänta på nått pucko som curlar i böjracket...

Hard core !

:)

Man har även all möjlighet att helt ostört vara just det puckot när man vill och hur länge man vill. :D

Riktigt snyggt Marcus!


Tack så mycket! haha precis, man kan göra som sagt vad man vill, hur man vill utan att någon ska lägga sig i. Men det bästa är ändå avständet, från 1.5 mil flera dagar i veckan som både tar tid och kostar pengar till en 20-30 meter :D

RageBob
2012-08-11, 15:09
Ser bra ut! Har själv eget gym i källarn, bästa investering jag gjort.

// mvh

miaz
2012-08-11, 15:24
Alltid öppet, och du behöver aldrig vänta på nått pucko som curlar i böjracket...
jag trodde alltid att det var en myt att folk gjorde det, trodde inte nån kunde vara så trög.
men härom veckan vare en som gjorde det på mitt gym, som dessutom blev arg då jag fråga om jag kunde ta racket för böj.

alphahanen2
2012-08-11, 20:37
jag trodde alltid att det var en myt att folk gjorde det, trodde inte nån kunde vara så trög.
men härom veckan vare en som gjorde det på mitt gym, som dessutom blev arg då jag fråga om jag kunde ta racket för böj.

Inte bevittnat detta fenomen. Men ska göra det nån dag..

Grymt gym, liiiite avundsjuk ;)

Ladugårdsdörr
2012-08-12, 08:28
Riktigt trevligt, plats för eget gym är ett utav mina grundkrav när vi tittar efter större hus...

Chrulle
2012-08-12, 08:58
Ser riktigt fint ut, fattas bara en slitz-kalender och en affisch på arnold :)

Spartansk
2012-08-12, 08:59
Fan vad avundsjuk jag är, tänk att kunna lyfta bänkpress utan att bli passad av kompletta främlingar!

Bra gymnamn också!

stemag
2012-08-12, 09:42
jag trodde alltid att det var en myt att folk gjorde det, trodde inte nån kunde vara så trög.
men härom veckan vare en som gjorde det på mitt gym, som dessutom blev arg då jag fråga om jag kunde ta racket för böj.

Jag körde förut på Sats i Bredden, där har dom ETT böjrack :smash:

Skitkul att komma dit inställd på knäböj, och så står det ett helt gäng där och curlar och snackar*gah!*

Sen slutade jag gå där och fixade ett eget gym i garaget...

ChrisDEFC
2012-08-12, 10:20
Snyggt! Se nu till att bjuda in polare och träna med för det finns inget tråkigare än att träna helt själv i ett gym. Stabil total du fick till i nya gymmet åxå! Nice!

mpersson
2012-08-12, 11:53
Jag är stolt över ditt initiativ man !

Sen kan ja säga till er andra att de är fam awesome ! Passar en annan skit bra då jag bara kmr va hemma vissa helger pga jobb i FM, att betala fullt gym medlemskap gör ca 3 pass i månaden är inte värt.

Stor eloge til dig och kan tillägga att ja ska pressa planka nu och 600g godis till kommande sport form ! Pro patria !

130kg finsk sisu
2012-08-12, 13:15
Mycket vackert.

Men bänken ser halvdålig ut. Nästa investering bör vara en bänk.

Marcus Yngvesson
2012-08-12, 13:58
Tack så mycket alla! Ang bänken sisu så funkar den helt okej ändå, mycket bättre en den som jag körde med på gymmet innan. Men visst det går alltid ha något bättre men den funkar iaf :)

Marcus Yngvesson
2012-08-12, 13:59
Jag är stolt över ditt initiativ man !

Sen kan ja säga till er andra att de är fam awesome ! Passar en annan skit bra då jag bara kmr va hemma vissa helger pga jobb i FM, att betala fullt gym medlemskap gör ca 3 pass i månaden är inte värt.

Stor eloge til dig och kan tillägga att ja ska pressa planka nu och 600g godis till kommande sport form ! Pro patria !

ganska mätt själv efter korv frukost på shell sedan kina mat ;)

nyvaken
2012-08-12, 17:28
Awww vilket avund, speciellt power-racket, mitt kommunägda gym har inget i närheten så bra. Mer ett skivstångsställ *grr* Även om ni köpt vikter för 20000 så är det ju pengar ni tjänat in på ett par år, well done!

MtotheM
2012-08-12, 17:55
Grymt! Jäkligt avis då jag också har en bit till gymmet :P

Tomas W
2012-08-12, 17:57
Snyggt byggt!

Marcus Yngvesson
2012-08-12, 18:42
Får tacka så mycket! Har även inskaffat 35 kg i kedjor samt större bättre gummimattor där man har vikterna när man kör mark.

Ett Orm
2012-08-12, 18:46
Jahopp... Det avgjorde saken. Jag måste ha hus nu så jag kan bygga ett jag också!

Niwah
2012-08-13, 09:55
Så jäkla snyggt :thumbup: