handdator

Visa fullständig version : "Ätardag" på styrketräning eller cardio-dag?


Limpanz
2012-08-10, 20:12
Befinner mig i bulk och planerar en ätardag var tredje eller fjärde vecka då man släpper lite på fettintag etc, kanske drar den där pizzan som lockar lite då och då. Helt enkelt för att hålla en struktur övriga dagar samt släppa lite på tidigare ätnojjor jag haft.

Till min fråga då:
Låt säga att man har valmöjligheten att lägga denna dagen på en cardio eller gymdag. Man kompletterar skillnaden i kcal-förbränning genom lågintensiv promenad (vi säger att man hade kört 10-15km löpning i moderat fart. Träningstid 50-75 min cardio) om man kör gym den dagen. Om man skulle komplettera med t.ex. kasein för att få upp proteinintaget om man f.ö den dagen äter rätt proteinfattig mat, vilket vore mest fördelaktigt för att minimera fettinlagring?

Tl;dr: Ätardag. Släpper lite på vad man äter makro- och kcalmässigt, utan att låta det skena allt för mycket, kanske +300 över vad man brukar bulka på(balans+~200). Man kompletterar ev. proteinförlust med proteinpulver. För minimal fettinlagring och muskelförlust, vilken träningsform vore bäst att köra?

Må vara optinojja, men om det går att påverka så varför inte? *rolleyes*

Bounga
2012-08-11, 09:30
Ät på båda dagarna! Vill du bli grov så bry dig inte om såna skitdetaljer. Det skadar mer än det gör nytta. Du blir inte fett på att äta pizza 2 gånger i månaden.

Albin Eriksson
2012-08-11, 10:23
Du går på bulk och planerar ätardag var tredje eller var fjärde vecka och sen funderar du på om du skall köra den på viktträningsdag eller cardiodag, det finns optimalonani och optimalonani... troligen är du en av dom som aldrig onanerar sig förbi sparrisnivå.

Sorry, men vill du äta en pizza så gör det någon gång ibland och om det blir på den ena eller andra dagen kvittar.

Coachamig
2012-08-11, 10:25
Snälla, ätardag med 300 mer än normalt, är du helt jävla IQbefriad? tror du 300 kcal var 3e vecka kommer göra någon stor skillnad i längden?
Ät när du vill om du ändå ligger så lite på överskott spelar det fan ingen roll imo

Jag har dock som personlig regel att alltid styrketräna på ätardagar och dagen efter men då är mina ätardagar snarare 3000+

Eddie Vedder
2012-08-11, 10:25
Vilken träningsform gör dig mest sugen? Välj den.

Albin Eriksson
2012-08-11, 10:29
Vilken träningsform gör dig mest sugen? Välj den.

Kan bara hålla med, personligen tycker jag att det är roligt att träna med lite mer kolhydrater/fett i kroppen samma dag som extraintaget.

Limpanz
2012-08-11, 11:23
Kan bara hålla med, personligen tycker jag att det är roligt att träna med lite mer kolhydrater/fett i kroppen samma dag som extraintaget.

Ja det var ungefär så jag tänkte köra. Tack! Och ja, opti-onani at it's finest. Sorry :) Hade lite småsvårt att formulera mig när jag skrev tråden, menade ev. ett ännu högre intag. Men tackar för svar!