handdator

Visa fullständig version : Tävla i armbrytning


Rikard Jansson
2012-08-09, 20:05
finns väl säkert ett par trådar, men letade upp närmsta klubbansvarig i trollhättan och det numret var inte längre aktivt. någon som vet om det öht tävlas i armbrytning i sverige? känns som det är en jävligt liten sport här!? vill tävla i det, för tror jag kan vinna vm imorn om det är så;d

Jockefoten
2012-08-09, 20:07
http://www.svenskarmsport.com/

Loccii
2012-08-09, 20:07
finns väl säkert ett par trådar, men letade upp närmsta klubbansvarig i trollhättan och det numret var inte längre aktivt. någon som vet om det öht tävlas i armbrytning i sverige? känns som det är en jävligt liten sport här!? vill tävla i det, för tror jag kan vinna vm imorn om det är så;d

VM kanske är att ta i men satan så stark är du ;)

Rikard Jansson
2012-08-09, 20:09
tack så mycket! tävlar du?

edit; loccii, du vet att det kommer vara UM jag vinner inom kort! (universum-mästerskapen)

Arne Persson
2012-08-09, 20:38
finns väl säkert ett par trådar, men letade upp närmsta klubbansvarig i trollhättan och det numret var inte längre aktivt. någon som vet om det öht tävlas i armbrytning i sverige? känns som det är en jävligt liten sport här!? vill tävla i det, för tror jag kan vinna vm imorn om det är så;d

Vad trevligt! Har själv pysslat lite med det. Då kanske man kan möta en liten Zyzzbro i en match?:d

Rikard Jansson
2012-08-09, 20:40
Vad trevligt! Har själv pysslat lite med det. Då kanske man kan möta en liten Zyzzbro i en match?:d

Givetvis! Lite olika viktklasser men vad gör det^^

Arne Persson
2012-08-09, 20:52
Givetvis! Lite olika viktklasser men vad gör det^^

Precis! Dessutom har jag ju bara "mattantsarmar"...;):d

Rikard Jansson
2012-08-09, 20:53
Precis! Dessutom har jag ju bara "mattantsarmar"...;):d

Inte mina ord. Är imponerad av din armstyrka/storlek, speciellt med tanke på att du är ren

Loccii
2012-08-09, 20:54
Jag tar förmodligen alla på detta forum, i drömmen alltså, inge svårt alls.

rubusvulvan
2012-08-09, 21:09
Hur går det med boxningen? Strongman? Bänken?

Rikard Jansson
2012-08-09, 21:10
Hur går det med boxningen? Strongman? Bänken?

utmärkt, sj?

Arne Persson
2012-08-09, 21:12
Inte mina ord. Är imponerad av din armstyrka/storlek, speciellt med tanke på att du är ren

Tack!:)

dream_theater_
2012-08-09, 21:22
Shuffling, tricking, racebanförare, guldtänder, ansiktstatueringar... ;) Du är verkligen intresserad av mycket!

Ja, jag kollade din historik.. :D

Rikard Jansson
2012-08-09, 21:24
jag har typ intresse-adhd :) vissa saker blir man bra på och vissa not so much... känns kul att prova på nya saker iaf!

delta_mats
2012-08-09, 21:25
Det är helt rätt att prova många olika saker i sin ungdom. Förhoppningsvis hittar han något han tycker både är roligt och är riktigt bra på.

dream_theater_
2012-08-09, 21:25
Jag är lite likadan, får jag erkänna. Inte lika extrem kanske, men ändå. Synd bara att jag suger på allt :D Tennis är det nya!

Mart|n
2012-08-09, 21:26
Rickardo! Det finns några armbrytare här på forumet, svedberg, norlund är de enda jag kan komma på. Jag vet att svedberg hade en bror eller några som också var aktiva här.


Arne: Du hade onekligen bra tryck i mattants(t)armarna idag! Folk gick ner på knä ända ut till Kvärlöv för att blott visa sin underlägsenhet inför eders storhet!

dream_theater_
2012-08-09, 21:27
Btw har vi svenska mästaren i armbrytning i skövde. Andreas Ståhlberg. Vann sm med vänstern sist har jag för mig.

Edit: Och Sara Nyberg! Hon är med jävligt bra.

göteborg
2012-08-09, 21:28
Jag tror inte tävla i armbrytning är lättare än t ex bänkpress, dvs man måste träna en massa innan man blir riktigt bra (oavsett förutsättningar). Kanske gogo-dance är mer passande.

rubusvulvan
2012-08-09, 21:30
utmärkt, sj?
Hur många tävlingar har du kört i boxning och strongman då?

Arne Persson
2012-08-09, 21:37
Rickardo! Det finns några armbrytare här på forumet, svedberg, norlund är de enda jag kan komma på. Jag vet att svedberg hade en bror eller några som också var aktiva här.


Arne: Du hade onekligen bra tryck i mattants(t)armarna idag! Folk gick ner på knä ända ut till Kvärlöv för att blott visa sin underlägsenhet inför eders storhet!

Hahaha! Jo... säkert!:d

Rikard Jansson
2012-08-09, 21:37
Rickardo! Det finns några armbrytare här på forumet, svedberg, norlund är de enda jag kan komma på. Jag vet att svedberg hade en bror eller några som också var aktiva här.

Neat! svedberg, om vi tänker på samma, är jävligt grov:D
Jag tror inte tävla i armbrytning är lättare än t ex bänkpress, dvs man måste träna en massa innan man blir riktigt bra (oavsett förutsättningar). Kanske gogo-dance är mer passande.
jag tror armbrytning handlar mer om förutsättningar än bänkpress, eller åtminstone att jag har bättre förutsättningar för armbrytning än bänkpress, och bänkandet gick ju bra
Hur många tävlingar har du kört i boxning och strongman då?
0, boxning är en konditionssport och jag har astma, och strongman när jag höll på med det kom jag fram till var svårt att konkurrera i ren, och ville fortfarande tävla i bänk då samtidigt, och att gå från strongman till SL tycker jag är för vidriga fuskare så det överlåter jag åt andra

göteborg
2012-08-09, 21:43
Jag tror armbrytning är svårt, iaf om du vill bli bra utanför byhåla.

Rikard Jansson
2012-08-09, 21:44
Jag tror armbrytning är svårt, iaf om du vill bli bra utanför byhåla.

alltså, det är det väl med allt? men varför skulle det hindra någon från att försöka? :)

Latissimus Dorsi
2012-08-09, 21:48
Du verkar ha genetiken för styrkan Rikard, så dumpa den där jävla fagstetics så går du upp 45 kilo och börjar tävla i styrkelyft där du egentligen hör hemma !

delta_mats
2012-08-09, 21:49
Du kan ju satsa på att bli en extremt explosiv boxare, istället för ett konditionsfenomen.

Latissimus Dorsi
2012-08-09, 21:50
Du kan ju satsa på att bli en extremt explosiv boxare, istället för ett konditionsfenomen.

Och sen i sista ronden? :smash:

Rikard Jansson
2012-08-09, 21:50
Du verkar ha genetiken för styrkan Rikard, så dumpa den där jävla fagstetics så går du upp 45 kilo och börjar tävla i styrkelyft där du egentligen hör hemma !

lulz;d det går att tävla i sl i lätta viktklasser också vetdu ;) även om jag förstås hellre skulle vinna en tung om det var så! dock är jag inte intresserad av sl längre, krångliga och tråkiga regler tillsammans med att träna toppningar för att maxa på ett utsatt datum är inte min stil, gillar hellre att maxa när jag har lust och sen youtuba det, är för mig lika mkt värt!

Rikard Jansson
2012-08-09, 21:51
Du kan ju satsa på att bli en extremt explosiv boxare, istället för ett konditionsfenomen.

efter att ha varit på en boxningsträning med 1h fys som jag höll på att dö av för att sedan sparra så tänkte jag mer eller mindre "...fuck this shit" :D skulle däremot helt klart kunna tänka mig att gå matcher och gå ut och bara vara så extremt offensiv det går och antingen vinna eller förlora i de första 30 sekunderna, men det verkar inte vara aktuellt

delta_mats
2012-08-09, 21:54
Och sen i sista ronden? :smash:

Det beror på hur man disponerar krafterna. För vanlig amatörboxning behöver man inte en extremt bra kondition.

delta_mats
2012-08-09, 21:55
efter att ha varit på en boxningsträning med 1h fys som jag höll på att dö av för att sedan sparra så tänkte jag mer eller mindre "...fuck this shit" :D skulle däremot helt klart kunna tänka mig att gå matcher och gå ut och bara vara så extremt offensiv det går och antingen vinna eller förlora i de första 30 sekunderna, men det verkar inte vara aktuellt

Haha! Det där kommer man ju in i efter en period, självklart är det dyngjobbigt i början, och även fortsättningsvis. Men man vänjer sig att stå ut. Går dessutom utmärkt att komplettera med styrketräning.

filmjölk
2012-08-09, 21:56
Astmamedicin och armbrytning är fö. ett härligt recept på att riktigt sabba upp sig själv i armbrytning. Fråga Joachim Bartoll hur det gick med den saken för honom när han skulle bryta lite arm med proffs:/

delta_mats
2012-08-09, 21:58
Astmamedicin och armbrytning är fö. ett härligt recept på att riktigt sabba upp sig själv i armbrytning. Fråga Joachim Bartoll hur det gick med den saken för honom när han skulle bryta lite arm med proffs:/

Hmm. Är det därför mina armbågar blivit sabbade av BJJ? Kanske måste kolla upp det här.

Rikard Jansson
2012-08-09, 22:00
wat, why filmjölk!?!?

ja mats, visst är det så ^^ det är dock ingen sport jag är intresserad av längre, att få ära genom slagsmål var innan jag blev en fredlig och kärleksfull människa haha

göteborg
2012-08-09, 22:45
Dessutom är armbrytningstävlingar lika långt från riktig krogararmbrytning som tävlingsbänk är från riktig bänkpress. Men blir besviken, jag förlorade sist i lördags, en överförfriskad tjackis på Villabellpark tog mig i armbrytning, det är en jävla sketsport, men ska man lära sig ska man lära sig krogbryt.

Rikard Jansson
2012-08-09, 22:46
tävlar du och förlorade på krogen, eller hur menar du?

göteborg
2012-08-09, 23:22
Det är kass. Ungefär som Anders i 9b som fick stryk av en 7a trots att Andres tränat judo sen 3 an.

Nä ingen ide att träna matcho. Tuff är man, eller inte och ser är svårt att öva upp. Kör de som e kul. Gogo får ligga.

Rikard Jansson
2012-08-10, 09:09
Det är kass. Ungefär som Anders i 9b som fick stryk av en 7a trots att Andres tränat judo sen 3 an.

Nä ingen ide att träna matcho. Tuff är man, eller inte och ser är svårt att öva upp. Kör de som e kul. Gogo får ligga.

lett, kallas sånt i värmland ;d jag ska hursomhelst bli så vansinnigt stark och lära mig grundläggande teknik att varken världsmästarN i armbrytning eller den störste krogsuparen har nån chans!

Spartansk
2012-08-10, 09:24
Du ger väl inte upp aesthetics?

bustz0rz
2012-08-10, 09:25
Du skulle ju lägga dig och gråta efter en match mot den här tjejen ;)
http://sarahbackman.myshowroom.se/

Rikard Jansson
2012-08-10, 09:45
Du ger väl inte upp aesthetics?

givetvis inte! prioriteras inte ens ner öht, att träna händer/handleder/underarmar tar inte upp värst mycket tid i veckan och stör inte övriga träningen :)

Rikard Jansson
2012-08-10, 09:46
Du skulle ju lägga dig och gråta efter en match mot den här tjejen ;)
http://sarahbackman.myshowroom.se/

jag vet att det är 'koolt' att påpeka att väldigt många killar förlorar mot sveriges bästa (?) kvinnliga armbrytare, men varför skulle jag lägga mig och gråta om jag gjorde det? skulle du lägga dig och gråta?

Rikard Jansson
2012-08-10, 10:01
lät visst överdrivet aggressiv, vilket inte var meningen :) dock nyfiken!

bubbe
2012-08-10, 10:13
Vad jag har sett av killarna i falkenberg som leker med detta är att det behövs åtminstånde en person som vet vad det handlar om, som de andra kan träna mot. Så det första steget är att hitta en eller flera riktig(a) armbrytare som du kan träna regelbundet med

Rikard Jansson
2012-08-10, 11:16
får försöka hitta det! förlorade i armbrytning idag mot min träningskamrat... blev ledsen

vann dock i vänstern, tror aldrig någonsin jag har förlorat i vänstern, så kanske är en vänsterbrytare!

bustz0rz
2012-08-12, 13:52
lät visst överdrivet aggressiv, vilket inte var meningen :) dock nyfiken!

Det var ett skämt bara. Trodde du skulle förstå det med flirtgubben

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Rikard Jansson
2012-08-12, 14:49
Det var ett skämt bara. Trodde du skulle förstå det med flirtgubben

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

jag blev dock djupt sårad:( det är inte alltid så roligt att tänka på att man skulle få råspö av dessa lättare damer ;d

MAXX
2012-08-12, 15:02
Det är kass. Ungefär som Anders i 9b som fick stryk av en 7a trots att Andres tränat judo sen 3 an.

Nä ingen ide att träna matcho. Tuff är man, eller inte och ser är svårt att öva upp. Kör de som e kul. Gogo får ligga.

va fan?

får ont i hjärnan av att läsa den här killens poster.

Mart|n
2012-08-12, 15:04
va fan?

får ont i hjärnan av att läsa den här killens poster.

Jag har fått för mig att han bara postar när han är full. :D