handdator

Visa fullständig version : Macz satsar på lastbilsstor!


Marcuslevin
2012-08-09, 13:12
Tjena!

Efter en tid av smygande och läsande på forumet tänkte jag ta och börja skriva en egen journal så utförligt jag kan!

Vi börjar lite försiktigt så kommer jag försöka här skriva varje dag hur jag tränar, min utveckling, vad jag äter, och hur allting känns, och jag hoppas många finner det läsvärt!

Personlig info:

Ålder: 23 år
Vikt: 78-82kg
Längd: 180cm

Träningsbakgund:
Har tränat judo sedan 7års ålder med vissa uppehåll då och då. Detta slutade jag med när jag var 16år gammal, och sedan dess har mycket hänt.

Jag slutade träna helt förutom att jag åkte skateboard fram tills jag var 18år ungefär, sedan blev det datorn på heltid, och formen gick åt helvete.

Jag gick upp massa i vikt, och som mest vägde jag 104kg och mådde skit.

Vid 20års ålder försökte jag ta tag i det och började gymma i ett par månader med en vän, men det höll sig inte i längden utan jag föll tillbaka i gamla vanor.

Vid 21års ålder fick jag diabetes typ 1, och i samband med det började jag ta tag i träningen igen, och har lyckats gå ner till dagens vikt, dvs runt 80kg.

Värt att nämna är att jag genom misskött diabetes förlorade väldigt mycket muskelmassa under denna tiden. (högt blodsocker = pissar ut all näring och kolhydrater)

Så när jag nu började styrketräna seriöst för ca ett halvår sedan var det i princip från 0.



Vad har jag för mål då?

Jo, jag vill bygga volym och styrka samtidigt, med mer fokus på volym, och kör nu splitschema så länge det känns bra.

Här är min nuvarande split: (endast muskelgrupper, går in på specifika övningar efter varje pass)

Jag tränar 3 x 8-10 i de flesta övningar, så tungt det går givetvis.

Mån:Bröst/biceps
Tis: Ben/mage
Ons:Axlar/Triceps
Tors:Rygg/cardio
Fre:Cardio/Ta igen pass jag känner mig missnöjd med.
Lör: Vila
Sön: Vila


Jag kommer även redovisa matintag varje dag i samband med träningsuppdatering!

Bilder på dagsformen och hur min förvandling sett ut från ett år tillbaka kommer även komma när jag kommit hem från jobbet.

Hoppas jag inte glömt något viktigt, isåfall är det bara att säga till så ordnar jag det.

Kan passa på att skriva lite vikter på några av övningarna så ni får en liten bild av min fysik och styrka.

Bänk: 72.5kg
Böj: 85kg x 2 (ass to the grass)
mark:110kg
militärpress: 35kg



Sålänge tackar jag för mig, så uppdaterar jag ikväll när första "officiella" passet är klart.:hbang:

Marcuslevin
2012-08-11, 14:54
Ber om ursäkt för fördröjning! Har haft mycket jobb och annat i tankarna!

Såhär såg gårdagens axelpass ut!
8x1 25kg axelpress
10x3 35kg axelpress med ryggstöd
10x3 45kg i smithen
10x1 30kg stångrodd
10x3 40kg stångrodd
10x3 35kg sittande rodd closegrip
10x3 35kg breda latsdrag
8x3 85kg "halva" marklyft, dvs bara ner till knäna för att begränsa träningen till ryggen.
10x3 35kg sittande rodd med brett grepp

Maten för gårdagen såg ut såhär:

Frulle: havregrynsgröt med sojamjölk, en 1.5dl whey 80 2st knäckebröd med salami
mellanmål: 1 banan, dreambar + 1dl whey
Lunch: fullkorns pastasallad (ingen koll på mängd, kanske borde skaffa en våg?)
middag: magert biffkött med grönsaker och pasta
efter träning: 1.5dl whey, mcwrap från donken (disciplin)
kvällsmat: liten skål med musli och sojamjölk

Uppdaterar dagens pass lite senare, puss på er sålänge!

Marcuslevin
2012-08-11, 15:17
Rättelse: (trött och slarvig)
Det ska givetvis vara ryggpass som ni kanske förstår, och det var i förrgår. Axepasset jag körde IGÅR råkade jag blanda in i redovisningen, så smithträningen och axelpressen skall alltså bort.

hoppas ni har överseende med slarvet, jag kommer skriva gårdagens axelpass ikväll när jag kommer hem.

Marcuslevin
2012-08-13, 15:35
Ursäkta min inaktivitet, efter att ha läst lite här på forumet om SL 5x5 har jag nu bestämt mig tillsammans med en vän som har samma mål att börja träna detta och ge det en chans.

Så istället för att göra en ny journal pga detta uppdaterar jag därför denna istället.

Första passet blev då alltså igår, och det såg ut såhär.
(startvikter relativt lätta)
bänkpress: 5x5 60kg (1x75kg för att känna på styrkan)
knäböj 5x5 70kg
stångrodd 5x5 70kg
armhävningar 3xF 37x25x20
benlyft 3xF (fuskade och körde 5x5 istället, var helt slut!)

Efter första passet kändes det bra, ska bli kul att se ökningarna komma! Känns som att det kan komma att bli svettiga pass!

Marcuslevin
2012-08-14, 13:43
Dagens pass blev då givetvis pass B, lite modifierat då jag gick ut ganska tungt på knäböjen förra passet, skall nog ligga på samma vikt nästa pass tills det känns 110% stabilt

Bänkpress 5x5 62.5kg inga problem här, blev liite tungt sista 2 repsen, annars stabilt och bra.

Militärpress 5x5 40kg. Gick ut lite för tungt, borde kanske börjat på 35kg då det blev 5x5x5x4x3

Marklyft, stegrade till ett arbetsset på 100kg, inga problem alls, det blir 105kg nästa vecka utan tvekan.

Chins x3 till fail, klarade 4x1x1 (lol)
Plankan x3 till fail, tog ej tiden här, utan höll ut tills det rann svett helt enkelt.


Overall ett bra pass, missbedömde militären lite men annars helt ok. Definitivt ett träningssätt jag kommer ge ett par månader.

Marcuslevin
2012-08-16, 00:15
Då var pass A klart för dagen, givetvis inte nu på natten men tidigare på dagen. Dagsformen kändes väl lite sådär efter att ha suttit vid datorn en hel dag, men efter de föregående 2 passen kände jag för att ändra vikterna lite, så här kommer dagens pass:

Knäböj: 5x5 80kg tekniken sitter fint, lite lägre ner än 90grader, vikten kändes rimlig och att höja 2.5kg nästa gång blir nog inga problem.

Bänkpress: 5x5 65kg Kändes väldigt bra, taggar alltid till lite extra på bänken då jag älskar den, min passare fick vara beredd med fingrarna på de 2 sista repsen i 5e setet, men jag klarade det utan hjälp.

Stångrodd: höjde 5kg från förra veckan så 75kg 5x5, detta gick finfint, koncenterade mig på tekniken och det var ganska tungt, men inga problem att genomföra utan att formen blev lidande.

benlyft 3xF inget intressant där, gör det som ska göras helt enkelt :)

Armhävningar 3xF blev 27x16x13

Fullkomligt slut efter passet!
nu förstår jag varför folk säger "underskatta inte intensiteten i schemat" för det blir fanimej jobbigt!

tack för mig ikväll, peace!

Marcuslevin
2012-08-17, 21:49
Passet avklarat!

Blev ett bra pass idag, trots att jag var ensam, och inte hade dragremmar.

Knäböj
5x5 82.5kg Inga problem, ökar till 85kg nästa pass!

Militärpress
5x5 40kg Samma vikt som förra gången, breddade greppet en aning, och denna gången fick jag 5an på sista seten och är ganska nöjd! Kommer nog kunna öka till 42.5 nästa gång, för det kändes mycket lättare denna gången!

Marklyft (mixat grepp, utan remmar!)
5x5 105kg! Jag vet att rekomendationen är 1x5 i denna övning, men jag känner ärligt att jag klarar 5x5 utan konstigheter, så då blir det så!

valde att göra dips och latsdrag istället för chins, så där blev det 3x10KV dips, och 3x12 på 35kg latsdrag!

Tack för mig, lite feedback vore kul :)

Marcuslevin
2012-08-20, 17:51
Taggar för dagens pass som sker om en timma!
Känner mig stark och pigg idag =)


Några synpunkter än sålänge?


Uppdaterar senare!

Marcuslevin
2012-08-20, 22:37
Hemma från dagens pass!

Grymt pass, svettades som en gris!

Bänkpress:
1x5 67.5kg kände att jag inte klarade detta, så jag körde resten på 65kg, så
4x5 65kg

Knäböj:
5x5 85kg Ökade 2.5kg från förra passet!

Stångrodd:
5x5 77.5kg inga probs, tungt vare men det ska det ju vara :)

Situps med boll:
3xF 30x25x25

Armhävningar:
3xF 22x15x13

Skönt pass, bra dagsform, nästa gång tar jag 67.5 i bänken känner jag!*gah!*

piis out!

Marcuslevin
2012-08-22, 22:03
Dagens pass avklarat!

Militärpress:
5x5 42.5kg!
fortsätter öka, gick fint, sista repen var tung som fan, men testar 45kg nästa gång.

Knäböj:
5x5 90kg denna gången, kändes bra det.
fortsätter öka 5kg varje pass istället för 2.5kg då det inte verkar vara några problem.

marklyft:
5x5 110kg.
Inga konstigheter, som färjanhåkan säger :)

planka 3xF, jobbig jävla övning *flex*

chins:
5x4x1
också inte riktigt min övning, kan ha och göra med att jag är för tung för min styrka...


Tänkte lägga upp lite bilder på dagsformen om det finns något intresse för det?

BelowAverage
2012-08-22, 22:58
Bilder på formen är alltid roligt i en journal imo.
I övrigt ser det bra ut, 5x5 i basövningarna är smått legendariskt här :d
Coolt att du kör knäböj så ofta, blir spännande att se utvecklingen om du fortsätter så.

Marcuslevin
2012-08-22, 23:06
Ja precis, det är ju endå en relativt utseendefixerad sport ;)
Kanske kan slänga upp några bilder imon efter jobbet, ikväll hinner jag inte!

Det är tungt i benen nu, får vila mig nån dag eller två och se hur jag kan fortsätta öka, tack för respons :)

Pinoy
2012-08-22, 23:36
Gött med Stronglifts-journaler. Alltid kul att kolla på. :)

gratefuldead
2012-08-23, 15:07
Hello diabetes-kompis!

Är även jag diabetiker och tränar en hel del styrketräning. Skall bli spännande att följa denna :)

En fråga, vad brukar du äta till frukost?
Jag själv har alltid svårt för att få till en bra frukost som håller blodsockret på en bra nivå. Jag får, i stort sett, alltid högt blodsocker efter frukost, även om jag tycker mig medicinera rätt. Insulinkänsligheten för mig är i stort sett noll på morgonen. Brukar nöja mig med en prottedrink för att någon timme senare äta mer.

Zapson
2012-08-23, 15:43
Bilder fattas! :)

Marcuslevin
2012-08-23, 16:19
Grateful:

Jag vet, frukosten har varit ett helvete rent ut sagt, innan när jag slarvat och ätit saker med mycket socker/snabba kollisar har jag fått huvudvärk och blivit seg hela dagen pga det.

Jag har märkt att det som funkar bra för mig är bland annat havregrynsgröt, sojamjölk istället för vanlig mjölk. sport/fullkornsknäckebröd/fullkornsbröd.

Ljust bröd, juice, ost och sånt går fetbort nu :)


Zapson: det kommer ikväll! :)

Marcuslevin
2012-08-23, 22:16
Okej, så jag bröt mot reglerna idag och tränade trots vilodag, kunde inte låta bli*flex*

Här är dagens pass!

Bänkpress:
5x5 67.5kg (!)
Jävligt nöjd, var tungt som fan, så jag kommer nog ligga på denna vikten ett tag tills jag känner mig säker att öka.

Knäböj:
5x5 92.5kg
Gick också bra som fan, testade även 1x100kg, 1x110kg, 1x120kg(PB! höll på att dö) och sen klarade jag inte att komma upp på 130kg, så det känns väldigt roligt att se att jag klarar en rep på dessa vikter!

Stångrodd:
5x5 77.5kg
Inga probs, tungt i slutet men denna övningen gillar jag och känner mig stark.

Nu måste jag vila en dag eller två så jag återhämtar mig, dumt att träna för mycket...

Här kommer några bilder som utlovat, ganska dålig kvalité och poser, och tyvärr inga benbilder, men det kommer senare :)

http://imgur.com/N8xuv,1hBfY,1rHXT,fafsr#0

ps: ni får öppna länken och bläddra mellan bilderna ovanför själva bilden.

profylaxen
2012-08-24, 19:33
Tror starkt på ditt val att köra 5x5 istället för split! En fråga om dina startvikter, hur tunga är de jmf med dina max?
Blir intressant att se dina ökningar framöver! :) Kör hårt!

Marcuslevin
2012-08-24, 19:52
Tackar!

Tja, jag har aldrig riktigt varit intresserad av att se hur tungt jag kan lyfta 1 rep, men när jag kollat bänken (för ganska längesedan) var det:

Bänk: 90kgx1
knäböj 120kg (igår, för ca 5 veckor sedan 100kg)
mark: aldrig testat att maxa, kan göra det nästa pass, för nu blev jag nyfiken :)

Jag känner att detta är rätt schema för mig ja, mycket roligt :)

Imma
2012-08-24, 20:31
tjoo!
Hur tycker du ditt socker/diabetes påverkas av din styrketräning? kollar du sockret innan du drar till gymmet? Har själv typ1 tycker det funkar OK, men nog märks det om man fuskar med godis å skit tappar all kraft på gymmet. =(

Lycka till med träningen!!!

Marcuslevin
2012-08-24, 20:55
tja!

Nja, jag har rätt bra koll på mitt socker, enda gången det är lite ostabilt är på morgonen/förmiddan efter frukost, men sen frammåt kvällen är det stabilt och jag brukar inte kolla det innan träning. jag äter alltid innan så jag vet att det inte blir för lågt iallafall, och är det för högt skiter jag i det och svettas lite extra bara :)

Ett tips är att en bra frukost som inte ger snabb höjning sätter formen för resten av dagen =)

Marcuslevin
2012-08-25, 18:43
Sitter på jobbet och håller på att avsluta ett 11timmars pass. Funderar på träning idag, är ganska sugen på att kolla min max i marklyft och även öka PBt i knäböjen. Tips på bra mat man kan slänga i sig en halvtimma innan träning kl 10 på kvällen som ger bra med energi?

gratefuldead
2012-08-25, 18:49
tja!

Nja, jag har rätt bra koll på mitt socker, enda gången det är lite ostabilt är på morgonen/förmiddan efter frukost, men sen frammåt kvällen är det stabilt och jag brukar inte kolla det innan träning. jag äter alltid innan så jag vet att det inte blir för lågt iallafall, och är det för högt skiter jag i det och svettas lite extra bara :)

Ett tips är att en bra frukost som inte ger snabb höjning sätter formen för resten av dagen =)

Ett mycket bra tips! :) En bra, nyttig frukost påverkar insulinkänsligheten positivt många timmar framåt, i stort sett hela dagen för oss diabetiker.

Klarar du av att träna med högt blodsocker? Själv blir jag helt jäkla slut och orkar nästan ingenting.

Sitter på jobbet och håller på att avsluta ett 11timmars pass. Funderar på träning idag, är ganska sugen på att kolla min max i marklyft och även öka PBt i knäböjen. Tips på bra mat man kan slänga i sig en halvtimma innan träning kl 10 på kvällen som ger bra med energi?

Hmm svårt med någon riktig mat en halvtimme innan. Skulle rekommendera frukt, smörgås eller någon annan typ av lättare mål Ska du testa max kommer du spy om du äter rejält en halvtimme innan :d

Marcuslevin
2012-08-25, 19:02
Ja precis, dock är det väl kanske olika från person till person! Jaa jag har då inte märkt av nåt negativt av att träna med högt, dock får du specificera vad "högt" är för dig? Personligen kan jag gå med värden på upp till 15-16 utan att känna av det, över det brukar jag bli lite seg och svettas.

Haha du, jag ska berätta vad som hände förra passet.

Jag hade en timma innan träning tryckt i mig en halv smörgåstårta ( vi snackar säkert ett halvt spädbarn) och två skopor craze i 4dl vatten på det också och jag mådde så jävla skit, spydde i munnen mitt i böjpasset två gånger, men jag kämpade på endå :D

gratefuldead
2012-08-25, 19:31
Jo absolut, är nog jäkligt individuellt. Allt över 13 är högt för mig, då blir det jobbigt att träna. För mig är det optimalt mellan 8-11 ungefär.

Hahaha, "ett halvt spädbarn" :D Jävligt hardcore att du körde vidare ändå! :D

Imma
2012-08-25, 22:03
Startar man dagen med bra socker nivå brukar det hålla i sig så hela dagen. Har alltid med mig druvsocker då jag far och pumpar =) körde marklyft med 2,1i socker var inte mysigt! efter det har jag alltid socker med mig på gymmet =) Då jag ligger lågt i socker får jag alltid en grym pump i musklerna, nån som varit med om det?

gratefuldead
2012-08-25, 22:13
Startar man dagen med bra socker nivå brukar det hålla i sig så hela dagen. Har alltid med mig druvsocker då jag far och pumpar =) körde marklyft med 2,1i socker var inte mysigt! efter det har jag alltid socker med mig på gymmet =) Då jag ligger lågt i socker får jag alltid en grym pump i musklerna, nån som varit med om det?

Åh fyfan du kunde ju ha ramlat ihop din tok! :D
Jo brukar få bra tryck pga. adrenalinutsöndringen som sker vid lågt blodsocker. Slog ett PB i militärpress ganska lätt förut när jag hade lågt. Men tycker det är så pass jobbigt att gå runt med den känslan så det är ingen idé att försöka utnyttja det :d

Marcuslevin
2012-08-26, 00:18
Militärpress:
5x5 45kg
Tungt 3e och 4e setet, sen tagga jag som fan och tryckte sista utan problem :)

Knäböj:
5x5 100kg
Sket i allt och öste på, det gick bra. Nästa pass sänker jag till 90kg och finslipar tekniken.

Marklyft:
Testade att maxa. 1x115kg 1x120kg 1x130kg sen tog det stopp. Sen körde jag 1x5 115kg, så en ökning på 5kg sedan förra passet i vanlig ordning :)

Marcuslevin
2012-08-29, 13:43
Seg update från i förrgår, det blev inget strongliftpass för jag kände mig så jävla trött i benen!

Körde ett vanligt rygg/triceps pass, som innehöll följande:

Stångrodd:
3x12 70kg

liggande triceps extensions:
3x12 30kg

Hantelrodd:
3x12 40kg (per arm)

Smalbänk:
3x12 40kg

pushdowns
3x12 35kg

Mer kommer jag inte ihåg faktiskt :smash:

Uppdaterar dagens pass senare ikväll, puss!

Marcuslevin
2012-08-29, 22:51
Tjo!

Jo, det blev ett vanligt pass idag igen, energin spökar och grejer, och jag blev sugen på att köra lite splitpass denna veckan, och kommer förmodligen fortsätta med strongliften nästa vecka.

Idag blev det axlar och biceps, med följande övningar:

Sidolyft:
3x12 9kg

Militärpress:
3x12 35kg

Stångcurl:
3x12 25kg

Någon slags inverted flyes, osäker på namnet:
3x12 8kg

Skivstångslyft till hakan:
3x12 30kg

cablecross curl:
3x12 12kg

skivstångsshrugs:
3x12 100kg

Bicepscurls med hantlar:
3x12 12.5kg


Summa summarum: Bra pass, blev trött som fan, dock lite trist på något sätt. Jag saknar strongliften redan så jag tar nog upp den ganska snart.

Peace out!

gratefuldead
2012-08-30, 22:36
Bra pass och fina roddar! :)

Du gör helt rätt i att köra lite stronglifts igen, it's good for ya ;)

Marcuslevin
2012-08-31, 12:32
Aafan,tack :) stronglifts e roligast helt klart, körde ett pass igår som jag skriver sen! :)

gratefuldead
2012-09-03, 22:27
Skriiiiiiiiiiiiv! :D

Marcuslevin
2012-09-04, 11:50
Sorry mannen, har uppstått lite problem med träningen, men jag uppdaterar med söndagens pass och dagens pass senare ikväll.

Du kan läsa närmare här vad som hänt: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?p=5962999#post5962999

Marcuslevin
2012-09-05, 08:05
Ja, det blev något knasigt pass i söndags, bröst/ben :)

Det var väl kul, men ska börja med strongliften igen idag!

Bänkpress:
3x12 55kg

hantelflyes:
3x12 17.5kg

Hantelpress:
3x12 22.5kg



Knäböj:
3x12: 80kg

Lutande benpress:
3x12: 150kg

Vadpress i samma maskin:
3x12 130kg

Sittande lårcurl:
3x12 vet ej vikt

Liggande bencurl (för baksida lår)
3x12 vet ej vikt


bra pass, men mådde skit efter, som ni kan läsa om i föregående inlägg!

gratefuldead
2012-09-25, 23:02
Fan hur går det? 3 veckor sedan du skrev nu!

Berkiisz
2012-11-29, 13:05
Sl 5x5?

gratefuldead
2013-01-01, 16:40
Börja skriv nu igen, för fa-an :D

Marcuslevin
2013-01-29, 11:34
Det kommer snart grabbar, jag har varit väldigt upptagen med annat och helt glömt av att föra journal! Kommer börja skriva igen närmsta veckan!

gratefuldead
2013-01-29, 13:05
Mack the mack! Kul att du kommer tillbaks, ska bli kul att höra rapport :)

Marcuslevin
2013-01-31, 19:42
Japp, nu jävlar kör vi igen, har ett roligt paket på väg och denna gången ska jag hålla igång journalen. Jag kommer från och med nystarten köra splitschema istället för stronglift till en början, sen när jag kommit igång och e varm i kläderna gå över till SL igen.

Dagens pass kommer senare ikväll!

Marcuslevin
2013-02-07, 10:22
Jaa men vafan vi tar och uppdaterar lite då! Har kört 3 pass som jag inte skrivit här, så vi tar dem i ordning!

Måndag:
Bröst biceps!

Preachercurls med EZ:
3x8 25kg

bänkpress:
1x10 20kg
1x10 35kg
3x8 60kg

Liggande hantelflyes:
3x12: 15kg varje hand.

sittande bicepcurl, lite lutning för att isolera muskeln.
3x8 12kg

hantelpress:
3x8 40kg

Lite curl i cablecrossen, minns inte vikten, men var ganska slut vid det laget:smash:

Avslutade med 30min på crosstrainern.

För tillfället ser mitt matintag och kosttillskott ut såhär:

Ca 3000kcal/dag, mycket ägg, kyckling, kött, mjölk och fullkornsskit.

Tillskott jag använder för tillfället, vissa kan diskuteras, men jag var nyfiken, så stäm mig*flex*

Whey 80 vassleprotein
L-Arginine kapslar, 3st 2ggr/dag
Kre-alkalyn 3st/dag
Rage x2 40ml innan träning
Serious mass, 1/2 port. till frukosten, 1/2 portion efter träning. Fyfan.


Skriver tisdagens pass sen, måste skita nu. peace!

Marcuslevin
2013-02-09, 18:54
Tisdagens pass:

Enbart axlar! (värmer upp musklerna nu efter uppehåll, tar det ganska lugnt)

Sido/framåtlyft med hantlar
3x8 9kg
3x8 8kg

Militärpress:
3x12 30kg

Någon kabelövning för bakre axlar i crossen.
3x8 10kg

Frivändningar
3x8, Minns ej vikt

bent over hantellyft
8kg, 3x12


Dåligt minne, minns inte vad jag gjorde mer, men avslutade passet med lite snabb promenad i 30min!

Marcuslevin
2013-02-09, 19:05
Japp, onsdagens pass blev triceps och rygg!

Började med sittande rodd, closegrip
3x8 60kg (eller om det är lbs, vafan vet jag, det stod 60 iallafall, och jag har aldrig orkat lära mig det där)

Skullcrushers med EZ
3x8 30kg

Stångrodd, omvänt grepp
3x8 70kg

Tricep extensions i cablecross
3x8 somsagt, dessa vikter...lbs eller kilo, det stod 60 iallafall.

Enarmsrodd på bänk
3x8 35kg

Djupa marklyft
1x5 90kg

Smalbänk, eller en slags bänkpress med smalt grepp och armbågarna tätt mot kroppen, har jag missuppfattat namnet på denna övning?
3x10 40kg

Stående ryggresningar
3x8 40kg


Vilket jävla pass alltså *flex*

Ska börja leta träningspartner snart, känns alltid som att man orkar lite mer med någon med sig, och så är det skönt att dela åsikter och tips och ha passare också :)

Peace ut!

Marcuslevin
2013-02-09, 19:15
Snabba updates här, fredagspasset blev då ben och mage!

Började lite smått med den klassiska knäböjen som jag faktiskt har saknat, men ack så svag man blir när man inte håller igång :(
3x8 70kg *gah!*

Sittande vadpress
3x8 60kg

Stående vadpress i smith
3x8 85kg

Liggande lårcurl, baksida
3x8 35kg

Sittande lårcurl framsida
3x8 50kg


Situps 3xF, blev väl typ 40x20x20 tror jag

Benlyft 3xF, räknade knappt, var så trött.



Strechade lite i några minuter för att försöka förhindra den absoluta träningvärken jag visste skulle komma, men ack, det hjälpte ju inte som jag misstänkte. Jag sitter här nu idag som en handikappad och kan knappt resa mig eller sätta mig. Hoppas det går över om några dagar.

Dagens pass (lördag) blev ett bröst och bicepspass, men det skriver jag senare!

Tjo!

Marcuslevin
2013-02-11, 17:46
Tja! Missar lite pass då och då, men men

Dagens pass blev ett kort tricepspass för jag börjar bli sjuk och jag hade noll motivation helt enkelt, what to do :(

Closegrip bänk
3x8 45kg

Skullcrushers, EZ baren
3x8 25kg

Tricep extensions
3x8, 30kg

overhead extensions
3x8 30kg

Efter detta orkade jag inte mer för jag hade sån jäkla huvudvärk och halsont, så jag bröt för dagen :(


Jag ska vila mig frisk ett par dagar nu, sen har jag bestämt mig för att börja köra stronglifts igen, för jag tyckte det var så jävla skoj! Börjar riktigt lågt och ger fan i att modifiera schemat denna gången, och hoppas verkligen på att få att få se fina resultat nu när jag sköter kosten och träningen bra!


*flex**flex**flex*

gratefuldead
2013-02-11, 17:52
Bra pass ändå tycker jag! Hoppas sjukdomen inte blir värre och att du istället blir frisk snart :)

Marcuslevin
2013-02-11, 18:02
hehe tack, det kändes lite kasst dock :( Jadå, det är ju vinter nu så sjukdomarna kommer titt som tätt om man inte klär sig varmt och jag som jobbar i butik åker på det mesta :P

Ska bli jävligt kul att köra SL igen, ska börja på halva mina vikter och jobba mig uppåt sakta men säkert, lämna egot hemma och skita i hur tungt det är :)

gratefuldead
2013-02-11, 18:16
Jo vinter suger på det sättet. Visst det är lättare att fokusera på träningen när man knappt kan vara ute, men man blir ju sjuk istället :D Jag förstår det, i butik är man utsatt!

Låter bra det :) Det är en utmaning i sig att kunna lämna egot hemma, men i slutändan lönar det sig nog.

Marcuslevin
2013-02-13, 11:56
Yeess, idag körde jag första SL passet där jag började på mina startvikter, inte så jättekul pass men det var skönt :)

Bänkpress:
5x5 40kg

Knäböj:
5x5 60kg

Stångrodd:
5x5 50kg


Inte tungt, liite svettigt, men ser det som en bra chans att jobba upp styrkan och tekniken!

Marcuslevin
2013-02-15, 10:13
Tja!

Militärpress (startvikt)
5x5 30kg

Knäböj:
5x5 65kg, skulle vart 62.5kg egentligen men vafan...

Markisar:
1x5 50kg
1x5 70kg
1x5 (startvikt) 80kg


bra pass, längtar tills svetten rinner =)

Marcuslevin
2013-02-16, 12:42
Blev ett spontanpass idag, skulle egentligen vila, men men :)

Hantelpress:
1x5 24kg
1x5 30kg
3x5 36kg

Liggande flyes
1x5 20kg
1x5 24kg
3x5 30kg

Cableflyes
3x5 28kg

Bänkpress:
3x5 40kg (trött här :p)
1x 50kg
1x 60kg
1x70kg
1x75kg

Knöböj:
1x5 60kg
1x5 70kg
1x3 80kg
1x1 90kg
1x1 95kg
1x1 100kg
1x1 110kg
1x1 120kg (fail, slut på passet :hbang: )

gratefuldead
2013-02-16, 22:02
36kg hantelpress?? vafan nu då, du måste ha lagt ihop båda hantlarna, eller? :D

Bra i övrigt, snygga böjz!

Marcuslevin
2013-02-17, 11:49
Haha ja det är klart, jag menade givetvis 18kg hantlar :)

Tack, böjarna tycker jag är roligast, ska lägga mycket av min tid på att få dem fina :)

Marcuslevin
2013-02-18, 10:02
Yes, dagens pass avklarat, mysigt!

Bänkpress: (börjar få in tekniken här, har märkt att jag har lyft lite fel hela tiden, så med rätt teknik blev allt enklare)
1x10 20kg
1x5 30kg
5x5 42.5kg


Knäböj:
1x5 20kg
1x5 50kg
5x5 70kg


Stångrodd:
5x5 55kg (upptäckte att jag lagt på 2.5kg för mycket efter fjärde setet, sket i det och körde sista också)

kram på er! *hug*

gratefuldead
2013-02-24, 21:42
Hallå 6 dagar sedan du skrev nu!! :)

Marcuslevin
2013-02-25, 10:10
Haha glömt! Dagens pass blev ett vanligt axel triceps pass, switching it up!

Militärpress:
3x6 40kg

Smalbänk:
3x6 40kg

bakre axlar i cable, vet ej namn:
3x6 20lbs

Dips:
3x6 KV (83kg)

Framåtlyft med hantlar:
3x8 9kg

Tricep pushdowns:
3x8 70lbs
1x6 60lbs
1x6 40lbs
1x13 25lbs

Axelpress med hantlar:
3x6 15kg

Skullcrushers:
3x8 30kg


Tungt och svettigt och roligt med omväxling!

Marcuslevin
2013-02-25, 11:32
Fan det skiftar lite detdär med vad jag är sugen på, just nu känns det roligare att köra splittar och bli stor snarare än att köra stronglift..

gratefuldead
2013-02-25, 11:43
Bra militärpressar! Du bör kunna ta mer i smalbänk tycker jag :D Samma vikt som MP känns ju löjligt!

Känner du för split så kör det! Träning ska ju vara roligt :)

Marcuslevin
2013-02-25, 13:10
Självklart, 40kg var alldeles för lätt kände jag, men jag orkade inte höja och det är kul att öva på tekniken också :)

Ja jag får se hur det blir, det kan ju knappast vara dåligt att variera sig, sålänge jag håller mig frisk och skadefri och ser ökningar är jag nöjd :)

Marcuslevin
2013-02-26, 09:25
Blev ett ösigt bröst biceps pass idag!

Lite uppvärmning 10min innan med crosstrainer och lättare vikter för att få lite blod going :)

Bänkpress:
7x3 60kg

Bicepcurl med hantlar:
3x6 12.5kg

Lutande hantelpress:
3x6 17.5kg

Bicepcurl med stång:
3x6 30kg

Cableflyes:
3x8 30lbs/arm

sittande curl i maskin, dropsets:
3x8 40lbs
3x6 35lbs
3x8 20lbs
3x15 15lbs

gratefuldead
2013-02-26, 10:50
Klockan är 09.25 och du har redan hunnit fyra av ett bicepspass? :D

Tidig träning, bra träning. Ser bra ut :)

Marcuslevin
2013-02-26, 12:08
Självklart! Lämna grabben på dagis 07:30 med träningsväskan på axeln, pumpar på gymmet 08:00 ;)

Marcuslevin
2013-02-27, 10:01
Yes, dagens pass blev då rygg och ben!

Sittande rodd, closegrip:
3x6 70lbs

Latsdrag med böjd stång:
3x8 60lbs

Stela marklyft:
3x5 80kg

sittande enarmsrodd:
3x8 35kg

stångrodd:
3x6 50kg

Knäböj: (uppvärming ej medräknad)
7x3 80kg

frontböj:
3x5 65kg

overhead squat:
3x5 40kg

Marcuslevin
2013-03-01, 10:25
Tja! nu har jag bråttom iväg så jag skriver dagens pass lite fort! :)

Bröst biceps!

Hantelpress:
uppvärming ett par set med 12.5kg, 15kg och 17.5kg,

3x6 22.5kg

Bicepscurl med EZ bar:
3x5 35kg (nytt rekord?)

Bänkpress:
1x5 50kg
1x5 55kg
3x5 60kg

hantelcurl:
3x6 12.5kg

flyes: 3x6 17.5kg

cablecurls:
3x8 50lbs

Marcuslevin
2013-03-04, 09:50
Tjena alla biffzterz!

Dagens lilla pass blev ett biceps rygg ben pass!

Har glömt att uppdatera med några pass nu på senaste men de e skitsamma, jag jobbar på i vanlig takt och ökar stadigt :)

Marklyft:
1x5 60kg
1x5 80kg
1x3 100kg
1x3 120kg
1x1 135kg

Enarmsrodd med hantlar:
3x5 37,5kg

Latsdrag:
3x6 60kg

Chins KV:
1x5, relativt strikta, väger för mycket i förhållande till styrka än så länge :(

Stångrodd:
1x5 40kg
1x5 55kg
1x8 50kg

Sittande rodd, closegrip:
3x6 70kg

Bicepscurl, EZ bar:
3x6 30kg

Bicepscurl med hantlar:
3x6 12.5kg (fucking omöjligt att öka på denna jäveln)


Knäböj:
1x5 20kg
1x5 60kg
1x5 70kg
1x3 100kg
3x6 80kg

Frontböj:
3x8 65kg


Ses imorgon!

Marcuslevin
2013-03-05, 10:16
Bröst axlar ben! Sporadiska pass på senaste som känns bäst, men det funkar!

Hantelpress:
3x6 25kg

bänkpress:
3x6 65kg

cableflyes:
3x8 20kg

push press:
3x5 50kg

strikta pressar:
3x5 40kg

knäböj:
5x3 90kg

frontböj:
2x6 70kg

cofffee cofffee cofffee

Marcuslevin
2013-03-06, 14:57
Körde lite triceps och vader idag!

Smalbänk:
3x6 50kg

skullcrushers:
3x8 30kg

triceps pushdown:
3x8 50kg

dips: (lol jag vet, det borde göras först men vafan)
1x8 kv
1x8 kv
1x6 kv


sittande vadpress:
3x12 45kg

vadpress i smith:
3x8 60kg


Sen var jag faktiskt klar! blev ett lugnt och fint pass idag, och det behövdes nog för jag har känt mig seg på senaste veckan :)

uppdaterar morgondagens axelpass imorgon!

Marcuslevin
2013-03-11, 09:31
Hej kära vänner :) Jag har varit sjuk i helgen och kommer nog få vila en eller två dagar till, updates kommer! ska lägga upp lite bilder på formen strax också :)

gratefuldead
2013-03-11, 10:10
Bra träning senaste tiden. Trist med förkylning bara :(

Marcuslevin
2013-03-11, 12:56
Det suger hajtutte. Ja träningen har varit bra på senaste, ökar stadigt, jag måååste få ordning på mitt käk bättre, det är fan skitsvårt. Jag jobbar i en godisbutik dessutom så det är ju inte superlätt att inte få i sig nåt på en hel dag heller :D

gratefuldead
2013-03-11, 13:00
Hahaha, en diabetiker som jobbar i en godisbutik, vilken mardröm!! :D

Jag håller med, det är svårt med rätt käk. Men man måste tvinga sig, när man vant sig är det lättare. Ett bra tips är också matlådor så man slipper laga varje gång.

Marcuslevin
2013-03-12, 16:41
Ja det är riktigt jobbigt faktiskt, speciellt när man saknar all form av självdiciplin! Matlådor ja..vart ska jag börja, jag försöker iaf :D

Marcuslevin
2013-03-13, 11:31
Tja tja!

Dagens pass vart armar, lite trött och hängig efter förkylning fortfarande. men men :)

Preachercurls:
3x8 32.5kg

Dips:
3x6 KV

Hammercurls:
3x6 17.5kg

Smalbänk:
3x8 55kg

Skivstångscurl:
3x6 25kg

Frenchpress:
3x8 22.5kg

armcurl i fjollmaskinen:
dropset från 32kg
1x8 på varje vikt nedåt.

Pushdowns:
dropset 3x8 från 40kg


Strånkt pass :)

gratefuldead
2013-03-14, 09:12
Ser ut som du ligger på riktigt bra vikter! Även trots nyss förkyld, kul! :)

Marcuslevin
2013-03-15, 12:04
Tack :) blev precis magsjuk igår, det känns som att någon inte vill att jag ska träna haha :P Någonting står inte rätt till med mitt immunförsvar, men jag e nog nere och lyfter imorgon igen :D

gratefuldead
2013-03-15, 13:33
Fan vad segt, men det går över! Förstår känslan, var sjuk i ca 5 månader i sträck under 2012 :-) Men det blir bättre!

Marcuslevin
2013-03-16, 15:06
Idag blev det bröst axlar och liite triceps på det också!

Hantelpress:
3x6 27.5kg

bänkpress:
3x6 62.5kg

militärpress:
3x6 45kg

Dips: 3x6 KV

pushdowns:
3x8 31kg

cablecross inverted flyeslolövning för bakre axlar:
3x8 20kg (10kg/arm)

liggande hantelflyes:
3x6 17.5kg


Där tröttnade jag och gick hem, bra pass som fan :) *flex*

gratefuldead
2013-03-16, 21:40
Bra skit! Ser att du börjat öka på vikterna, kul :) Fina hantelflies också.

Marcuslevin
2013-03-18, 11:56
Skriver både gårdagens och dagens pass!

Söndag: Rygg biceps!

enarmsrodd:
3x6 35kg

Bicepscurls:
3x6 15kg

Latsdrag:
3x6 60lbs

Sittande rodd closegrip:
3x8 70lbs

21or med ez bar:
3x 22.5kg

Stångrodd:
3x6 60kg

Lite bicepsploj i en ny cabelmaskin, 3x6 nånting :)

Sen kunde jag inte hålla mig, det blev marklyft trots att jag var helt slut i armarna.

uppvärming först, orkar inte skriva den :)

arbetsset:
1x5 130kg


Måndag (idag) ben!


Knebojj!
7x3 92.5kg

Sittande vadpress:
3x10 40kg

Sittande fjolltjejbenpressmaskin:
3x10 maxvikt, vet inte vad

Stående vadpress i smith, 3x8 60kg

Liggande lårcurl:
3x6 40kg

Slut! lugnt pass UTAN pwo idag faktiskt, kändes ovant men det var skönt att inte svettas som en gris och må illa :)

Marcuslevin
2013-03-19, 21:14
Idag körde jag lite axlar!

Jag är ledsen men jag ORKAR inte skriva ut allt, jag körde både framsida och baksida, säkert 35 set totalt, så det var ett bra pass! Ni får helt enkelt lita på mig ;)


Jag vet att jag har lovat bilder, det kommer, men handen på hjärtat: jag vill bara känna mig lite finare innan jag tar dessa :)


För tillfället slarvar jag med kosten, jag äter för lite, och jag äter inte nyttigt nog. Jag får i mig nog med protein, men det slinker med lite väl snabba kolhydrater och fett också.

Tips på roliga maträtter som är lätta att massproducera till matlådor och som inte tar så lång tid att göra? *gah!*

Marcuslevin
2013-03-21, 09:54
Satfläsk vilket jävla pass alltså!

Bröst triceps och ben blev det, benen blev spontant efter att jag kände mig euforisk i slutet av passet!


Bänkpress:
7x3 70kg

Flyes:
3x6 17.5kg

Dips med +10kg
3x6

Hantelpress:
3x6 25kg


Pushdowns:
3x8 32.5kg (eller 70lbs)

Smalbänk:
3x10 57.5kg

Knäböj:
1x5 80kg
1x3 90kg
5x2 100kg
3x12 70kg

Frontböj:
2x6 65kg


Så jävla gött att öka!

gratefuldead
2013-03-21, 10:03
Riktigt nice pass! Fina vikter :) Går du upp eller ned i vikt?


Tips på roliga maträtter som är lätta att massproducera till matlådor och som inte tar så lång tid att göra? *gah!*

Min defflåda just nu.. Grovpasta, tonfisk & krossad tomat med basilika :D Smakar real good och är omkring 400 kcal/portion.
Brukar köra 50g(okokt) pasta, en halv burk tonfisk (90g) och ca 200g krossad tomat i basilika per portion. Testa, riktigt nice faktiskt. Går bra att komplettera med proteindrink eller någonting till för att fylla ut.

Marcuslevin
2013-03-21, 11:13
Jag går upp, ligger på 88kg nu:)

Marcuslevin
2013-03-21, 11:14
Låter väldigt gott faktiskt!

Marcuslevin
2013-03-25, 12:16
Har missat att skriva några pass, men det har flutit på bra!

Kör dagens pass här då som vart bröst och triceps!

Bänkpress:

6x3 75kg (lightweight!)

Dips:

3x6 KV+15kg


Hantelflyes:
3x6 17.5kg

smalbänk:
3x8 60kg

Pushdowns:
3x8 75 lbs

hantelpress:
körde lätt, trött i armar och bröst efter det andra!
3x6 22.5kg

Skullcrushers:
3x8 30kg

Marcuslevin
2013-03-26, 11:28
Slänger upp två klipp på ett marklyft och 2 reps på böjjen. Kritik på formen vore fint :)

JdHLFKvQHEw

xgq0L65lRgE

Marcuslevin
2013-03-26, 12:20
Passar på att uppdatera dagens och gårdagens pass också!

Igår, måndag:

Bröst triceps!
(varför känns det som att jag bara uppdaterar mina bröstpass? :O )
Jag tränar annat också, lovar!

Bänkpress:
Kände mig stronk, så jag smaskade på 75kg och gjorde en snabb 7x3

Dips:
kv+15kg

3x6 Aaah det var lätt fan.


flyes:
3x6 17.5kg

Hantelpress:
3x6 22.5kg

pushdowns:
körde tre lätta set för att få lite pump och tryck i skiten, sen blev det 3x6 på 75lbs

cabelflyes:
3x6 vikt=tungt

"diamond" pushups:
3xfail, så det blev 27x25x18

Så jävla tungt pass!


Tisdag (idag, duh)

Ben och lite rygg:

böjjjj:
1x5 60kg
1x3 70kg
1x2 80kg
1x2 90kg
1x1 100kg
1x2 110kg (film)
1x1 120kg

Marklyft, mixat grepp:
1x5 80kg
1x3 100kg
1x3 110kg
1x1 120kg
1x1 130kg
1x1 140kg (film)

Roddar, sittande:

3x8 kommer ej ihåg vikt, jobbade på kontakten.

Assisterade chins:
1x10

Liggande benpress:
3x10 200+kg kommer faktiskt inte ihåg, det var mest för att få lite svett ocht tryck i benen som jag körde skiten :)



Så, det var det, puss i ljumsken på er :hbang:

Marcuslevin
2013-03-26, 12:24
Oj, jag hade visst skrivit gårdagens pass redan, dessutom hade jag skrivit fel. Men skitsamma, det är ingen som läser denna skiten endå :) Jag skriver som jag minns helt enkelt, dvs kasst :P

gratefuldead
2013-03-28, 22:23
Jodå jag läser din journal! :)

Kul att du ökar riktigt bra! Många set är bra och det ger resultat. Riktigt bra böjar också! Tekniken ser riktigt fin ut, du håller upp ryggen bra.

Kör hårt fyfan

Marcuslevin
2013-04-09, 09:58
Segt med updates på senaste, har inte tränat på en vecka ungefär pga olika anledningar, men igår blev det ett fint axlar/triceps pass med en vän!

Sittande press i smith:
3x10 60kg

Dips:
3x12 KV

Sittande hantelpress:
20x20x10 12.5kg

Sidolyft:
3x8 10kg

smalbänk:
3x8 60kg

pushdowns:
3x8 någon vikt som kändes tung :)

sen avslutade med 20min intervall löpning på bandet!

gratefuldead
2013-04-09, 17:54
Fyfan vad paff jag blev när jag såg dig på SVT :D

Marcuslevin
2013-04-12, 16:28
Fyfan vad paff jag blev när jag såg dig på SVT :D


Haha det var lol :D kändes ju så jävla muppigt :P

gratefuldead
2013-04-16, 10:57
Haha det var lol :D kändes ju så jävla muppigt :P

Nej jag tyckte det var skitbra gjort, inte alls muppigt. Ta inte åt dig av allt skit folk skriver, det var starkt gjort och det var för en bra sak. I'm with you!

Hur går träningen förresten? Var ett tag sedan du skrev.

Marcuslevin
2013-04-17, 11:47
Tack, det uppskattas :)

Träningen har gått sådär på senaste, vart lite tunt med pass, men jag kommer igång ordentligt nu i veckan igen, ska uppdatera imorgon tror jag!

gratefuldead
2013-05-09, 13:56
Hörru kingen, ingen träning på sistone?

Hur är läget?

Marcuslevin
2013-05-15, 13:19
Tja! Ja det har blivit en svacka, men det faktum att jag är på kollo och ser att du skrivit vittnar om att jag snart är igång igen :)

gratefuldead
2013-05-18, 18:23
Tja! Ja det har blivit en svacka, men det faktum att jag är på kollo och ser att du skrivit vittnar om att jag snart är igång igen :)

Jag hoppas det! :)