handdator

Visa fullständig version : Vill ha experthjälp


Kåla
2012-08-08, 23:12
Hej,
Vill ha någon form av PT/mentor för att lära mig mer grejer inom träning.
Behöver någon som kan hjälpa mig med kost och träning för att bli stor.
Vill göra saker rätt, inte kasta bort min tid på att träna helt fel..

Världens fjantigaste tråd, ja ja.
Men om någon där ute känner sig manad att hjälpa mig så skicka ett PM.
Handlar det om kostupplägg/träningsupplägg och sånt så betalar jag givetvis.

(och nej, har ingen PT på mitt gym)

LillisJ
2012-08-08, 23:20
Du kan lära dej mycket på nätet, gratis också. ;)

Fredrik_S
2012-08-09, 00:21
Exxxxxreeeeeeeemt stor risk att betala och inte få ett smack mer kunskap än den du kan få på ett forum. Att lägga hela sitt förtroende till en person är superriskabelt, på ett forum kan kunskapen filtreras det kan den inte hos enstaka personer....

Latissimus Dorsi
2012-08-09, 00:22
Personligen är jag självlärd från nätet, kan inte mycket men kan tillräckligt för att förstå grunderna om träning. Så tycker du ska göra samma sak.

Ett Orm
2012-08-09, 02:08
Du kan läsa dig till så gott som allt viktigt teoretiskt bara här. Det du skulla ha mer nytta av isf är någon som visar dig irl hur det ska gå.till.

Ditt liv, din träning, ditt ansvar.

Kåla
2012-08-09, 12:56
Du kan läsa dig till så gott som allt viktigt teoretiskt bara här. Det du skulla ha mer nytta av isf är någon som visar dig irl hur det ska gå.till.

Ditt liv, din träning, ditt ansvar.

Klart jag kan läsa mig till information. Och jag kan en hel del om träning då jag kikat runt på de här forumet och andra forum länge. Även läst en drös med artiklar.
Tror ändå att det är viktigt för de som verkligen vill satsa att ha någon man kan ta erfarenhet av. Finns nog mer att lära sig av någon som kommit riktigt långt i sin träning, än att sitta och endast läsa på forum med risken att lyssna på någon som inte vet va den pratar om men ger skenet av det med sina ~1000 inlägg.

Sedan kan jag tycka att det inte är så mycket snack om byggarträning här utan de blir mest svar som "kör på lågvolym, lyft TUNGT, börja på lyftarklubb, muskelbygge är töntigt".
(nä, inte riktigt, men åt det hållet)

rooz
2012-08-09, 13:19
Betala för en coach då? Eller så finns det någon snäll koloit som kan hjälpa dig, har själv fått coaching & kostråd från kolo. Gratis..

pezrulezhaakon
2012-08-09, 13:26
Kåla

Börja med att läsa anatomi, så kan du sålla bland bro-sciencen själv klart lättare, och förstå varför du bör träna på ett visst sätt, och undvika andra träningssätt..

Stora Skuggan
2012-08-09, 13:40
Sedan kan jag tycka att det inte är så mycket snack om byggarträning här utan de blir mest svar som "kör på lågvolym, lyft TUNGT, börja på lyftarklubb, muskelbygge är töntigt".
(nä, inte riktigt, men åt det hållet)
Hur menar du nu? Som man frågar får man svar.
Ärligt talat, det är inte så svårt med träning men jag kan hålla med om att läsa inläggen här på forumet gör en förvirrad ibland.
Det svåra är att kontinuerligt följa den plan man lagt upp. Tränar man bara det man ska, äter det man ska blir man stor. Är man nybörjare så får man muskler nästan vad man än gör.

frong
2012-08-09, 13:57
Ät bra, vila, följ ett beprövat schema = bli stronk och stor

Ett Orm
2012-08-09, 20:42
Klart jag kan läsa mig till information. Och jag kan en hel del om träning då jag kikat runt på de här forumet och andra forum länge. Även läst en drös med artiklar.
Tror ändå att det är viktigt för de som verkligen vill satsa att ha någon man kan ta erfarenhet av. Finns nog mer att lära sig av någon som kommit riktigt långt i sin träning, än att sitta och endast läsa på forum med risken att lyssna på någon som inte vet va den pratar om men ger skenet av det med sina ~1000 inlägg.

Sedan kan jag tycka att det inte är så mycket snack om byggarträning här utan de blir mest svar som "kör på lågvolym, lyft TUNGT, börja på lyftarklubb, muskelbygge är töntigt".
(nä, inte riktigt, men åt det hållet)

Ja, om du kan det teoretiska så är det en coatch irl som du behöver. Och om du har läst mycket så borde du ju veta ganska exakt hur du bör lägga upp det...
Du bör kanske inte låta andras åsikter färga dina mål.

Pezruleshaakon gav ett riktigt bra råd - att läsa anatomi.

Kåla
2012-08-11, 12:17
Betala för en coach då? Eller så finns det någon snäll koloit som kan hjälpa dig, har själv fått coaching & kostråd från kolo. Gratis..
Lite det jag är ute efter, vart hittar man en coach?
Jag skrev i början att jag som sagt var villig att betala för tjänsten.

Hur menar du nu? Som man frågar får man svar.
Ärligt talat, det är inte så svårt med träning men jag kan hålla med om att läsa inläggen här på forumet gör en förvirrad ibland.
Det svåra är att kontinuerligt följa den plan man lagt upp. Tränar man bara det man ska, äter det man ska blir man stor. Är man nybörjare så får man muskler nästan vad man än gör.
Jag är inte nybörjare, vill bara ta det till ny nivå.
Hur tränar man som man ska, hur äter man som man ska?
Anser du att du tränar och äter lika bra som t.ex. robbancoleman här på brädan?

Ja, om du kan det teoretiska så är det en coatch irl som du behöver. Och om du har läst mycket så borde du ju veta ganska exakt hur du bör lägga upp det...
Du bör kanske inte låta andras åsikter färga dina mål.

Pezruleshaakon gav ett riktigt bra råd - att läsa anatomi.
Pez råd tar jag åt mig! Men coach..? Vart finner jag det.
Vet ni någon bra på internet man kan ta kontakt med så kom gärna med tips.

Commando1980
2012-08-11, 12:37
Skaffa en kunnig och erfaren träningspartner som också har lyckats med att bli 'stor'/större.

Sia
2012-08-12, 13:30
Var någonstans i Sverige bor du?
Jag vet en väldigt kunnig PT i Skåne.
Grym motivationshöjare, men inte gratis. Skräddarsyr ett program efter vad du är ute efter, och förklarar allting så du lär dig mycket samtidigt.

Önskar jag hade antecknat lite mer under tiden jag fick hjälp, men då var jag alldels ny med träning så jag var mer intresserad av resultaten, än hur jag fick dem... ^^

RobbanColeman
2012-08-12, 13:34
Jag är relativt kunnig skulle jag vilja påstå, inte utbildad dock, var befinner du dig i detta avlånga land? Hur kommer det sig att du är villig att betala för att få tips samt varför tror du att de tipsen kommer vara bättre?

Mvh en glad amatör

deadich
2012-08-12, 15:30
Bra kunskap kommer inte bara för att man strör pengar runtom sig. Den kommer genom att du spenderar mycket tid och ansträngning på att lära dig om kost och träning. Och även erfarenhet. Att helt copy pasta någon annans erfarenhet inom kost och träning och antar att det är direkt överförbart på dig är jag skeptisk till men klart att man kan använda den informationen till något.

Kåla
2012-08-12, 17:04
Bra kunskap kommer inte bara för att man strör pengar runtom sig. Den kommer genom att du spenderar mycket tid och ansträngning på att lära dig om kost och träning. Och även erfarenhet. Att helt copy pasta någon annans erfarenhet inom kost och träning och antar att det är direkt överförbart på dig är jag skeptisk till men klart att man kan använda den informationen till något.

Självklart! Träningen är inget jag kommer lägga av med om jag nu inte skulle finna den hjälp jag söker. Jag älskar det här och kommer fortsätta tills kroppen inte klarar mer.
Känner bara att jag vill ha någon erfaren som man kan bolla lite tankar med, samt få hjälp med upplägg/kost och framförallt själva träningen (i sann byggar-anda)

Kåla
2012-08-16, 20:41
Jag är relativt kunnig skulle jag vilja påstå, inte utbildad dock, var befinner du dig i detta avlånga land? Hur kommer det sig att du är villig att betala för att få tips samt varför tror du att de tipsen kommer vara bättre?

Mvh en glad amatör

Fick du inte mitt PM?

Alzie
2012-08-16, 20:47
Vart bor du lille vän?