handdator

Visa fullständig version : Teenage Heroin Epidemic


Lurch
2012-08-08, 21:48
http://www.youtube.com/watch?v=aIbpt1aDFqM&feature=fvwrel


Swansea Love Story: An award-winning look at a generation lost to heroin, as told through the tragic love story of Amy and Cornelius.

In 2009, Swansea drug agencies reported a 180 percent rise in heroin use, and it's visible on the city's streets. Early one morning we meet a young, homeless couple named Amy and Cornelius in a city centre alley. As heroin-addicted alcoholics, they're smack in the middle of two of South Wales's most harrowing epidemics.


Ta en timme och kolla igenom denna dokumentär, gripande.

Kallsone
2012-08-08, 22:07
Har för mig jag sett en liknande svensk dokumentär för många år sen, någon som vet vad den heter? Man följa 2 tjejer bland annat. En av dom blev ren och har för mig den andra tog självmord eller något sånt.

Stefan J
2012-08-08, 22:18
http://www.youtube.com/watch?v=aIbpt1aDFqM&feature=fvwrel


Swansea Love Story: An award-winning look at a generation lost to heroin, as told through the tragic love story of Amy and Cornelius.

In 2009, Swansea drug agencies reported a 180 percent rise in heroin use, and it's visible on the city's streets. Early one morning we meet a young, homeless couple named Amy and Cornelius in a city centre alley. As heroin-addicted alcoholics, they're smack in the middle of two of South Wales's most harrowing epidemics.


Ta en timme och kolla igenom denna dokumentär, gripande.

Det är solklart statens fel i och med att de kränker de mänskliga rättigheterna, för hade heroin varit legaliserat hade inget av det där hänt! Kränkning av mänskliga rättigheter säger jag! Nazi-samhälle, jävla regler, jag har inte skrivit på några papper om att följa lagar! Etc etc. Och lite annan nonsens pundarlogik och papegojaktigt inlärda klyschor.

kaffekopp
2012-08-08, 22:21
<joke on>
hade jag bott i swansea hade jag också gått på heroin
<joke off>


såg den för ett tag sedan, ganska gripande om man gillar sånna dokumentärer. vill minnas att det finns en om heroinister i oslo också?

tp_88
2012-08-08, 22:25
Det är solklart statens fel i och med att de kränker de mänskliga rättigheterna, för hade heroin varit legaliserat hade inget av det där hänt! Kränkning av mänskliga rättigheter säger jag! Nazi-samhälle, jävla regler, jag har inte skrivit på några papper om att följa lagar! Etc etc. Och lite annan nonsens pundarlogik och papegojartat inlärda klyschor.
Sött.

Det är ingen som har sagt att en legalisering hade inneburit att det inte längre fanns några utslagna missbrukare, vad jag har sett.

Tricce
2012-08-08, 22:29
Kul dialekt där, talking like yoda they are!

lanzal
2012-08-08, 22:42
Utan att jag har sett dokumentären, varför börjar man med heroin? Får jag säkert reda på när jag ser dokumentären imorgon men det känns liksom lite värre än cannabis och alkohol liksom.

Lurch
2012-08-08, 22:58
Utan att jag har sett dokumentären, varför börjar man med heroin? Får jag säkert reda på när jag ser dokumentären imorgon men det känns liksom lite värre än cannabis och alkohol liksom.


Heroin är rätt mycket värre än cannabis och alkohol, är liksom ''the end of the line'' sista steget, om det nu fanns någon skala.

Jag tycker det är rätt intressant det dom säger i slutet, att det är som en evig dålig cirkel, barn som föds upp i missbruks familjer och växer upp med det, och sedan börjar och för det vidare..

tobbo
2012-08-08, 23:18
Heroin är inte riktigt tillräckligt effektfullt för ryssarna,

JsUH8llvTZo

Chrulle
2012-08-08, 23:35
<joke on>
hade jag bott i swansea hade jag också gått på heroin
<joke off>


såg den för ett tag sedan, ganska gripande om man gillar sånna dokumentärer. vill minnas att det finns en om heroinister i oslo också?
Ja, här är den.

https://www.youtube.com/watch?v=gOMvXngEHmw

olander08
2012-08-09, 00:12
Ja, vi sätter dom i fängelse så löser det sig. Eller hur?

hallar
2012-08-09, 04:18
Ja, vi sätter dom i fängelse så löser det sig. Eller hur?

Ja, fast ett riktigt fängelse.

Lurch
2012-08-09, 11:52
Ja, fast ett riktigt fängelse.

En tillfällig lösning, låser du in en riktig missbrukar ett halvår hjälper inte, dom kommer med 90 % säkerhet fortsätta när dom kommer ut, dom måste själv komma till insikt att sluta, svårt och sluta med ett tungt missbruk om man inte vill.

Det är en svår fråga, hur ska man gå till väga ?

Ramrod
2012-08-09, 12:02
Utan att jag har sett dokumentären, varför börjar man med heroin? Får jag säkert reda på när jag ser dokumentären imorgon men det känns liksom lite värre än cannabis och alkohol liksom.

Dom allra flesta som börjar med heroin gör det pga psykiska eller sociala problem, som med de flesta andra drogmissbruk.

1ytrewq
2012-08-09, 13:43
Då rekommenderar jag Reindeerspotting.

http://www.imdb.com/title/tt1584813/

frong
2012-08-09, 13:48
hade jag bott i swansea hade jag också gått på heroin



såg den för ett tag sedan, ganska gripande om man gillar sånna dokumentärer. vill minnas att det finns en om heroinister i oslo också?

Inte läst igenom tråden men ja det finns det, tror jag såg den på Discovery t om. Denna dokumentär(ts) låg uppe på Aftonbladet för ett bra tag sedan.

Lurch
2012-08-09, 13:51
Dom allra flesta som börjar med heroin gör det pga psykiska eller sociala problem, som med de flesta andra drogmissbruk.

Du tog orden ur munnen på mig, det stämmer bra.
Men finns ännu en del som mer eller mindre oskyldigt trillat dit, men ditt påstående gäller nog majoriteten.

loadout
2012-08-09, 14:34
Då rekommenderar jag Reindeerspotting.

http://www.imdb.com/title/tt1584813/

Den där borde dom börja visa ungarna i skolan. Inte fan börjar nån missbruka efter att ha sett den filmen.

tjing
2012-08-09, 14:35
Kul dialekt där, talking like yoda they are!

Ja, gud vilken rolig dialekt.

Rätt lön kommentar om en tragisk film.

Tricce
2012-08-09, 16:00
Ja, gud vilken rolig dialekt.

Rätt lön kommentar om en tragisk film.

U mad bro? Hade bara kommit 7min in i filmen då jag skrev det där.
Men japp den var rejält tragisk.

Tricklew
2012-08-09, 16:13
Det är solklart statens fel i och med att de kränker de mänskliga rättigheterna, för hade heroin varit legaliserat hade inget av det där hänt! Kränkning av mänskliga rättigheter säger jag! Nazi-samhälle, jävla regler, jag har inte skrivit på några papper om att följa lagar! Etc etc. Och lite annan nonsens pundarlogik och papegojaktigt inlärda klyschor.

Jag är på din sida, hoppas att vi samt Amerika (bland annat) fortsätter på det nuvarande spåret, då finns uppenbarligen inte dessa problem.

lanzal
2012-08-09, 16:37
Om man nu ska rekommendera filmer med heroin, Requiem For a Dream, http://www.imdb.com/title/tt0180093/ också väldigt sevärd.

Väldigt tung film dock, väldigt.

1ytrewq
2012-08-09, 16:42
Om man nu ska rekommendera filmer med heroin, Requiem For a Dream, http://www.imdb.com/title/tt0180093/ också väldigt sevärd.

Väldigt tung film dock, väldigt.

Väldigt bra film dock, väldigt.

lanzal
2012-08-09, 17:10
Kan ni andra spela dokumentären i 1080p? Tredje världenproblem men det funkar inte för mig :X

rajjan_dammit
2012-08-09, 17:27
Utan att jag har sett dokumentären, varför börjar man med heroin?

Nu låter det som att jag drar en gammal klyscha och inte har en aning om vad jag pratar om, men så är det inte.

Anledningen till att man börjar med heroin är oftast en oförmåga att handskas med verkligheten, att inte känna att man tillhör "de andra" dvs vi vanliga människor, och inte kunna ta det ansvar som krävs för att fungera i samhället och sociala situationer.

Lurch
2012-08-09, 19:21
Nu låter det som att jag drar en gammal klyscha och inte har en aning om vad jag pratar om, men så är det inte.

Anledningen till att man börjar med heroin är oftast en oförmåga att handskas med verkligheten, att inte känna att man tillhör "de andra" dvs vi vanliga människor, och inte kunna ta det ansvar som krävs för att fungera i samhället och sociala situationer.

Mycket bra skrivet !

Chrulle
2012-08-09, 19:36
Den där borde dom börja visa ungarna i skolan. Inte fan börjar nån missbruka efter att ha sett den filmen.

Nja, tycker det känns rätt avlägset att varna ungar om det, dom kommer antagligen säga att det aldrig kommer hända dom, precis som jag och alla andra gjorde när vi fick se, vi fick se en riktig värstingfilm om en pundare, den var rätt hemsk. Morsan som visade den t.o.m, för hon jobbar på behandlingshem, några år senare hade hon en son som hamnade i missbruk.

Men heroin är nog det sista man planerar att börja med, det blir nog bara så, efter att man testat allt men ändå inte känner sig hemma. Jag kom dock aldrig så långt, var en bra bit ifrån.

Lurch
2012-08-09, 21:31
Nja, tycker det känns rätt avlägset att varna ungar om det, dom kommer antagligen säga att det aldrig kommer hända dom, precis som jag och alla andra gjorde när vi fick se, vi fick se en riktig värstingfilm om en pundare, den var rätt hemsk. Morsan som visade den t.o.m, för hon jobbar på behandlingshem, några år senare hade hon en son som hamnade i missbruk.

Men heroin är nog det sista man planerar att börja med, det blir nog bara så, efter att man testat allt men ändå inte känner sig hemma. Jag kom dock aldrig så långt, var en bra bit ifrån.


Det stämmer nog, tror ingen från första början tänker : Ja, nu börjar vi skjuta horse liksom.

Filmer funkar tyvär inte i yngre ålder för att skrämma, man måste nästan gå igenom det för att förstå vilket helvete det är.