handdator

Visa fullständig version : Hur komma vidare?


Raffkaff
2012-08-08, 18:50
Vet inte exakt var jag skall lägga den här tråden eftersom den berör både träning och kost.

Ni ser min nuvarande status på bilderna nedan. Jag väger ~68kg och är 184cm och är mellan 20-24 år. Mitt mål är att lägga på mig lite mer muskler och bli mer biff samtidigt som jag vill bli mer deffad (no shit). Planen för detta är väl att nu efter sommaren börja bulka under hösten och sedan deffa ner mig igen.

Just nu känns det som det stått stilla ett tag med min muskelutveckling, jag tränar ca 4-5 dagar i veckan och har gymmat i ungefär 1.5 år. Senaste månaderna har jag dragit ner på kolhydraterna och ätit lite LCHF-inspirerad mat för att få bort lite fett.

Idag brukar jag oftast träna en muskelgrupp en gång i veckan. Jag kör oftast någonstans runt 3x8 på övningarna. Jag tror att jag måste börja träna muskelgrupperna två gånger per vecka istället.

Har nyligen börjat äta whey80 för att få i mig mer protein eftersom jag åt alldeles för lite protein tidigare.

Mina skulderblad är väldigt utåtstickande, tips på övningar för att fokusera på att få bort det?

Vad tror ni om mitt upplägg? Kom gärna med all form av kritik.

Lillpajken94
2012-08-08, 19:41
Bulka upp dig o träna hårdare, ev byt schema.

Fyllot
2012-08-08, 19:43
Upp i vikt, träna hårt samt raka bröstet. Du väger för lite nu, du måste upp i vikt om du vill få ordning på grovheten.

Niwah
2012-08-08, 19:44
Träna hårt och ät bra. Varför ska du deffa då du knappt har några muskler?
Om jag var dig skulle jag ligga på ett överskott ett helt år och träna ordentligt.

exor
2012-08-08, 19:50
Ät på ett litet överskott och håll proteinet högt tills nästa sommar. Satsa på att gå upp ca 1 kilo i månaden så slipper du deffa sen. Tror inte det gynnar dig.

pezrulezhaakon
2012-08-08, 20:18
Raffkaff

Skit i att deffa på ett par år minst, och satsa på byggningen.

derko
2012-08-08, 20:38
Börja kör ett erkänt bra träningsprogram som t.ex. Stronglifts 5x5. Misstänker att du mest lallar runt med massa isolationsövningar.

buten
2012-08-08, 21:42
Inåtroterade axlar därför skuldrorna ser stora ut. Du måste få bättre hållning! Träna mycket rygg, mage och tänk på att dra bak axlarna i vardagen

Någon mer kunnig får gärna rätta till om något blev fel ;)

Reddan
2012-08-08, 22:26
Inåtroterade axlar därför skuldrorna ser stora ut. Du måste få bättre hållning! Träna mycket rygg, mage och tänk på att dra bak axlarna i vardagen

Någon mer kunnig får gärna rätta till om något blev fel ;)

Här finns bra läsning TS, http://traningslara.se/hallning-del-1/.

Ondskapelsen
2012-08-09, 06:37
Förmodligen ditt lchfande som fått dig att stanna eftersom du säkert inte hamnat på överskott som du borde.

Håller dock med andra, kör något välbeprövat, t.ex 5x5

Fliptones
2012-08-09, 08:52
Jag skulle inte vara skraj för kalorier om jag var du.

Träna hårt och ät, pojk! Käka allt du kommer över liksom.. :)