handdator

Visa fullständig version : Säljförbud för Rage Nitro?


Hank
2012-08-08, 17:11
Kommer det bli säljförbud av Rage Nitro? Min far var inom budofitness idag som sändebud efter en ny burk rage men de hade tydligen tagit ner det från hyllorna och skulle inte ta in fler burkar enligt killen i butiken.

Måste påpeka att min far var mycket vag i detaljerna och det kan ha varit frågan om någon annan rage men han hade enligt egen utsago uppgett att han eftersökte rage från fairing.

Efter lite googling har jag fått fram att synefrin tydligen är i ropet att förbjudas (har förbjudits?). Det finns dock inga webshopar som tagit bort produkten eller satt ut någon slags varningstext.

Vad jag kan se på innehållsförteckningar är rage nitro den enda upplaga av produkten som innehåller koffein+synefrin. Med andra ord är alla övriga upplagor okej?

Otur
2012-08-08, 18:31
Är det inte kombinationen av Syneferin och koffein som är förbjuden? Har för mig jag läste det på en Svensk webshop, GVs.

Kischen
2012-08-08, 18:34
Är det inte kombinationen av Syneferin och koffein som är förbjuden? Har för mig jag läste det på en Svensk webshop, GVs.

Nä.

Snarare ett missförstånd mellan papsen och affären ;)

Mr.Sjöborg
2012-08-08, 18:41
Nä.

Snarare ett missförstånd mellan papsen och affären ;)

''Det omtalade synefrinet
Under sommaren har myndigheterna i Stockholm jobbat hårt för att få till ett beslut gällande produkter som innehåller synefrin. Beslutet blev som sådant att kombinationen synefrin/koffein beläggs med saluförbud, men det är tillåtet att sälja de två ingredienserna var för sig. Detta innebär att vi kommer att göra om receptet på Rage Nitro, Insane och Lean och redan nu har vi alternativ som troligen kommer att göra produkterna ännu effektivare. Vi vill observera att detta förbud inte har något som helst med doping att göra utan baseras på eventuella risker för förhöjt blodtryck för känsliga personer.'' - Nyhetsbrev Fairing

Kischen
2012-08-08, 18:50
''Det omtalade synefrinet
Under sommaren har myndigheterna i Stockholm jobbat hårt för att få till ett beslut gällande produkter som innehåller synefrin. Beslutet blev som sådant att kombinationen synefrin/koffein beläggs med saluförbud, men det är tillåtet att sälja de två ingredienserna var för sig. Detta innebär att vi kommer att göra om receptet på Rage Nitro, Insane och Lean och redan nu har vi alternativ som troligen kommer att göra produkterna ännu effektivare. Vi vill observera att detta förbud inte har något som helst med doping att göra utan baseras på eventuella risker för förhöjt blodtryck för känsliga personer.'' - Nyhetsbrev Fairing

Hur fan har jag missat detta!

*avgår*

stefand
2012-08-08, 19:14
"Detta innebär att vi kommer att göra om receptet på Rage Nitro, Insane och Lean och redan nu har vi alternativ som troligen kommer att göra produkterna ännu effektivare."

Så det var tvunget med ett förbud för en kombination av ingredienser för att dom skulle tänka till och göra produkten ännu bättre utan denna kombination? Ja det är utveckling, vi gör bara saker bättre när vi blir tvingade, annars säljer vi samma gamla grejer.