handdator

Visa fullständig version : Frescatihallens gym


Brad Lee
2012-08-08, 16:17
Hej!

Jag ska flytta till Stockholm i slutet av månaden och har börjat kika på gymmöjligheter. Kommer bo på Lappkärrsberget och alltså ha nära till Frescatihallen, så jag tänkte höra om det är några som har tränat eller tränar där och vad ni tycker.

Hurdan är utrustningen? Tänker främst på utbudet av frivikter. Och är det översvämmat av tränande studenter hela dagarna?

Hittade bara äldre kommentarer om gymmet när jag sökte, och halvlöst snack om (då) kommande förändringar, så det vore trevligt att höra lite om dagssituationen.


Tack på förhand!

Hazzeman
2012-08-08, 16:50
För att citera mig själv från en gammal tråd
" Det är inte ofta jag tycker det är överfullt. "Rusningstid" är nog kring 17-18 tiden på vardagskvällar. Men det kan lika gärna vara rätt tomt vid samma tid om man har tur. På helger är det oftast lugnt. Många studenter som tränar där så om de har lov, tentaperiod eller något sånt så kan det vara rätt tomt i gymmet. "

Angående fria vikter sen, de har hantlar så det räcker för de flesta. Ett rätt bra powerrack för böj och en värdelös ställning för bänkpress. Den som designade den borde få en rejäl *slap*. Sen slösar de yta med att ha två smithmaskiner och en massa maskiner...

Allt ovan gäller förstås då jag var där senast vilket nog var ett år sen ungefär

REDaction
2012-08-08, 17:50
För att citera mig själv från en gammal tråd
" Det är inte ofta jag tycker det är överfullt. "Rusningstid" är nog kring 17-18 tiden på vardagskvällar. Men det kan lika gärna vara rätt tomt vid samma tid om man har tur. På helger är det oftast lugnt. Många studenter som tränar där så om de har lov, tentaperiod eller något sånt så kan det vara rätt tomt i gymmet. "

Angående fria vikter sen, de har hantlar så det räcker för de flesta. Ett rätt bra powerrack för böj och en värdelös ställning för bänkpress. Den som designade den borde få en rejäl *slap*. Sen slösar de yta med att ha två smithmaskiner och en massa maskiner...

Allt ovan gäller förstås då jag var där senast vilket nog var ett år sen ungefär

Stämmer bra in på som jag upplevt det också. Senast jag var där var i maj/juni och det lär inte ändrats mycket sen dess. Mina träningstider har varit mellan 11-15 och det hände väldigt ofta att det bara var jag och några till där utspridda över gymmet. Däremot är det som på alla ställen betydligt mer folk framåt vardagskvällen och utrymmet vid fria vikterna är väl inte det största så det kan bli lite trångt. Men ett helt ok ställe, speciellt om du tränar på dagen :) Till hösten blir det byte för mig däremot till Friskis & Svettis.

Cilia
2012-08-11, 19:56
Mitt/vårt gamla gym. Jag har inte varit där på ett tag. Vet att dom bytt ut en del maskiner och så. Men som det var förut tycker jag att det är ett av Stockholms bästa gym, stort, välutrustat och trevlig stämning. Jag kan sakna det vi hade där.

tomccc
2012-08-11, 21:59
Tränar där lite då och då och kan bara stämma in det är riktigt bra. Aldrig mycket folk, bra utbud (rack, smith, dubbel uppsättning av hantlar osv) och bra priser. Har för mig att du får ett 15 månaders för runt fyra tusen när man pluggar på universitetet. Om du bor på lappis så är det knappast något att fundera över. Obs dock att de har ganska kassa tider nu under sommaren öppnar 14 vardagar, men annars har de bra normala tider.