handdator

Visa fullständig version : Gainer pro, bra tillskott?


llu1201
2012-08-07, 23:42
Hej kolozzeum! Jag är en kille på 17 år, 174cm och 59kg(dvs smal, mina ben är stickor!!!), ska börja köra SL 3ggr i veckan och jag vill även ha ett tillskott som gör att min viktökning/muskeltillväxt går fortare. Funderar på att köpa Gainer Pro någon som kan rekommendera det eller något liknande med ungefär samma pris/kg? Och hur ska jag dosera dagarna jag tränar samt vilodagar?

Undrar också vad det ska vara för skillnad på "super anabola XX ripped" tillskottet som kostar 999kr för 1kg och typ ett vanligt whey 1kg för 230kr?

Tack på förhand /killen med smala ben

Albin Eriksson
2012-08-07, 23:46
Jag hade först sett till att ha en väldigt bra grund i den vanliga kosten, men det kanske du har.
Sen hade jag eventuellt lagt till gainern efter träningspassen, övriga tid hade jag försökt äta mat för att tillgodose viktuppgången.

Nebuchadnezzar
2012-08-07, 23:47
Ät mer knäböj.



wait--

llu1201
2012-08-08, 00:11
har inte börjat äta ordentligt ännu, men hur ska jag tänka med kolhydrater/fett? ska jag fokusera på äta mycket protein eller balansera protein/kolhydrater/fett?
Är som sagt rätt liten i kroppen..

Latissimus Dorsi
2012-08-08, 00:14
Ät, ät, ät,ät. Ät allt du kommer över du väger som du väger pga att du ätit pisslite. Käka så mycket du kan, lägg till en gainer så kommer du gå upp i vikt. Går du inte upp i vikt? Gissa 3 gånger vad du ska göra. Har gått upp 17 kilo nu sen februari/januari, och har under hela perioden använt mig av gainer pro. Va det gainern som gav alla 17 kilon? Knappast, de va all mat och slit men i början är det ett bra slags stödhjul för att kunna växa lite och få upp hungern.

Albin Eriksson
2012-08-08, 00:16
har inte börjat äta ordentligt ännu, men hur ska jag tänka med kolhydrater/fett? ska jag fokusera på äta mycket protein eller balansera protein/kolhydrater/fett?
Är som sagt rätt liten i kroppen..

Börja med det först då.
Lägg dig på 2-3gram protein per kilo kroppsvikt, dvs 150g räcker gott.
Sen kanske 60g fett och så fyller du upp med kolhydrater tills vågen pekar uppåt...

llu1201
2012-08-08, 00:38
Okej tack för svar, men om jag kör ett pass och tar en shake direkt efteråt, hur viktigt är det att jag får i mig "vanlig mat" direkt? Kan jag vänta en timme eller två för att lugna mättnadskänslan eller bör jag käka direkt efter träningen?

Latissimus Dorsi
2012-08-08, 00:44
Okej tack för svar, men om jag kör ett pass och tar en shake direkt efteråt, hur viktigt är det att jag får i mig "vanlig mat" direkt? Kan jag vänta en timme eller två för att lugna mättnadskänslan eller bör jag käka direkt efter träningen?

Ja det kan du göra, försök inte att nojja dig så mycket. Ät när de går, ta din shaker efter gymmet. Men för bövelen se till att vara rättvis mot dig själv ät inte som en fjolla och gråt över uteblivna resultat, utan ät verkligen bra så ser du att resultaten kommer som ett brev från posten.

llu1201
2012-08-08, 00:52
Ja det kan du göra, försök inte att nojja dig så mycket. Ät när de går, ta din shaker efter gymmet. Men för bövelen se till att vara rättvis mot dig själv ät inte som en fjolla och gråt över uteblivna resultat, utan ät verkligen bra så ser du att resultaten kommer som ett brev från posten.
ska absolut se till att äta, märkte du själv på dom här 6-7 månaderna att du gick upp i vikt för snabbt? eller la sig kilona på muskler? Och hade du en strikt kost där du räknade kcal?
Jag kommer själv aldrig orka räkna på varenda måltid och ja på helger så kommer det slinka ner godis/skräpmat då och då. Huvudsaken är väl att mycket och hålla motivationen uppe? Sen vet jag att man inte kan käka godis och dricka läsk varje dag om man vill öka i muskelmassa.

Latissimus Dorsi
2012-08-08, 00:57
ska absolut se till att äta, märkte du själv på dom här 6-7 månaderna att du gick upp i vikt för snabbt? eller la sig kilona på muskler? Och hade du en strikt kost där du räknade kcal?
Jag kommer själv aldrig orka räkna på varenda måltid och ja på helger så kommer det slinka ner godis/skräpmat då och då. Huvudsaken är väl att mycket och hålla motivationen uppe? Sen vet jag att man inte kan käka godis och dricka läsk varje dag om man vill öka i muskelmassa.

Började på 54 kilo med kläder på, och då fanns det nada muskler. Hade knappt synliga magrutror. Väger i dagsläget 71 och konturerna på magrutorna finns fortfarande, har växt ut alla jeans. Köpte t.o.m ett par nya chinos när jag vägde runt 65 och dom har nu börjat strama åt vid låren medans midjan fortfarande hänger lite löst. Så växer gör jag så att det knakar på rätt ställen, och blir inte särskilt fet heller konstigt nog. T-shirts e.t.c allt har jag växt ut med råge gått från XS och barnavdelningen till råa medium :D Klart du kan öka trots att du äter godis, läs på lite så kommer du fatta att det går att käka skräp, i moderata mängder för mycket av allting är dåligt. Kör hårt nu så ska du se att det går alla kan!