handdator

Visa fullständig version : Öppna kapsylflaska med händerna


dream_theater_
2012-08-06, 20:45
Är det möjligt? Lustigkurrar som skriver om skruvkork och anabola kan hitta en annan tråd.

Ztaahl
2012-08-06, 20:56
Det lär ju inte vara allt för omöjligt.. Själv har jag en magiska förmågan att öppna en kapsylflaska med tänderna!

Mantus
2012-08-06, 20:57
Är det möjligt? Lustigkurrar som skriver om skruvkork och anabola kan hitta en annan tråd.

Det går säkert, finns säkerligen även mer eller mindre lättöppnade kapsylflaskor beroende på vinkeln på kanten och hur vassa de är. Själv har jag aldrig lyckats trots att jag försökt mer än en gång på fyllan. Själv försöker jag lära mig öppna en flaska med en enkrona, det gör ont som saatan det också dock.

dream_theater_
2012-08-06, 20:59
Det lär ju inte vara allt för omöjligt.. Själv har jag en magiska förmågan att öppna en kapsylflaska med tänderna!

Det är ju bara korkat

Det går säkert, finns säkerligen även mer eller mindre lättöppnade kapsylflaskor beroende på vinkeln på kanten och hur vassa de är. Själv har jag aldrig lyckats trots att jag försökt mer än en gång på fyllan. Själv försöker jag lära mig öppna en flaska med en enkrona, det gör ont som saatan det också dock.

Jag får väl köpa på mig ett gäng i helgen (:naughty:) och prova mig fram. De jag lyckas med får jag dricka! Snacka om morot.

spoon
2012-08-06, 21:37
Dreamtheather blodig och törstig i ett hörn när festen är slut :D

Vad ska ni bryta mot då? Bara rätt in i handen?

Tricce
2012-08-06, 21:40
Får man pilla ett tag så går det ju men är väl inte riktigt på det viset man vill göra det :)

Spartansk
2012-08-06, 21:41
Jag vet en som kan öppna det med benet ovanför ögat.

bubbe
2012-08-06, 21:42
Har man två flaskor är det dölätt att använda kanten på den andre som öppnare. Alt bestick, tändare etc.

Tricce
2012-08-06, 21:43
Jag vet en som kan öppna det med benet ovanför ögat.

Jag tänkte på den också, har sett det i nån film.. Men är inte det sådana där Michelob skruvkapsyler?

Spartansk
2012-08-06, 21:44
Jag tänkte på den också, har sett det i nån film.. Men är inte det sådana där Michelob skruvkapsyler?

Nä, jag tror det var en vanlig kapsyl han öppnade.

Rikard Jansson
2012-08-06, 21:46
Nej, har sett irl när en öppnar en helt vanlig flaska med benet ovanför ögat. Ont så har jag startat en sån här tråd tidigare men fick inget svar :( Vi bör dock få Mart|n att offra lite hud för att ge det ett seriöst försök!

Viktor_Balck
2012-08-06, 21:50
Dreamtheather blodig och törstig i ett hörn när festen är slut :D

Vad ska ni bryta mot då? Bara rätt in i handen?

Dreamtheater och Ztaahl på en fest, Ztaahl drar upp en flaska med tänderna. Dreamtheater utbrister "lol det där är ju bara korkat" för att sedan börja slita i sin flaska med händerna.

Therealslimshady
2012-08-06, 21:53
Öppna med ögat? Myt?

Spartansk
2012-08-06, 21:55
Öppna med ögat? Myt?

Nej, jag har ju sett det själv. Han hakade fast kapsylen i insidan av ögonsockeln. I benet runt ögat. Sedan bände han upp kapsylen.

Rikard Jansson
2012-08-06, 21:57
Av någon anledning är folk som öppnar flaskor med ögon/tänder istället för öppnare/snusdosor/tändare när det finns tillgängligt, nästan alltid jobbiga personer! random fact

undrar om man inte skulle lola lite om de på något vis klippte av ögonlocket med kapsylen

ceejay
2012-08-06, 21:58
wat. WTF-varning på den

Spartansk
2012-08-06, 21:58
Av någon anledning är folk som öppnar flaskor med ögon/tänder istället för öppnare/snusdosor/tändare när det finns tillgängligt, nästan alltid jobbiga personer! random fact

Den jag såg var ett undantag.

Ztaahl
2012-08-07, 01:10
Av någon anledning är folk som öppnar flaskor med ögon/tänder istället för öppnare/snusdosor/tändare när det finns tillgängligt, nästan alltid jobbiga personer! random fact

undrar om man inte skulle lola lite om de på något vis klippte av ögonlocket med kapsylen

Att öppna kapsylflaskan med tänderna gör jag dock endast när andra alternativ ej finns.

Din spekulation/iakttagelse/slutsats/osv. lär ju dock stämma till 100%!!!! :thumbup:

hahavaffan
2012-08-07, 05:44
Dreamtheater och Ztaahl på en fest, Ztaahl drar upp en flaska med tänderna. Dreamtheater utbrister "lol det där är ju bara korkat" för att sedan börja slita i sin flaska med händerna.Ahahahaha exakt vad jag tänkte




En polare skulle vara snäll en gång och öppna en flaska åt en annan snubbe med hjälp av en osthyvel. Osthyveln gjorde ett utmärkt jobb, och öppnade flaskan såväl som hyvlade av 1x2cm hud från polarens pekfinger. :hbang:

Grahn
2012-08-07, 07:42
Borde göra lite väl ont om man inte har grovarbetarhänder av världsklass, mina känsliga tangentbords händer klarar knappt de skruvkapsyler som en del amerikanska ölflaskor har utan att det gör ont... ;(

Öppna med tänderna gjorde jag sista gången för länge sedan då jag på fyllan bet lite hårt och fick munnen full av glasskärvor från flaskhalsen vilket kändes lite väl snarlikt att ha munnen full av krossade tänder...

Holmeros
2012-08-07, 07:53
Tänderna använder jag också om det är dåligt med andra verktyg. Snusdosa / tändare är väl vanligast annars.

Men jag tror inte det är så himla farligt att öppna med tänderna om man vet hur man gör. När jag gör det behövs knappt någon kraft alls, kapsylen hakar så perfekt i ena kindtanden (:

PowPow
2012-08-07, 08:29
Tänderna använder jag också om det är dåligt med andra verktyg. Snusdosa / tändare är väl vanligast annars.

Men jag tror inte det är så himla farligt att öppna med tänderna om man vet hur man gör. När jag gör det behövs knappt någon kraft alls, kapsylen hakar så perfekt i ena kindtanden (:

Så tänkte jag också på högstadiet. Sen gick halva tanden av.

True story.

spoon
2012-08-07, 08:32
Så tänkte jag också på högstadiet. Sen gick halva tanden av.

True story.

+1

Tyckte det var coolt tills tanden gick av.

Tricklew
2012-08-07, 08:37
Hatar folk som ska öppna med tänderna, "Någon som har en kapsylöppnare?" Då drar någon idiot till sig flaskan och stoppar den i sin mun.

Eehhh, behåll den.


phone

prOtotype
2012-08-07, 08:37
Vid de tillfällen där flaskor skall öppnas finns det väldigt ofta en ölburk tillgänglig, dom är perfekta att öppna med

Holmeros
2012-08-07, 08:38
Hatar folk som ska öppna med tänderna, "Någon som har en kapsylöppnare?" Då drar någon idiot till sig flaskan och stoppar den i sin mun.

Eehhh, behåll den.


phone

Det håller jag fullständigt med om. Ber någon mig så de vet om att jag kommer göra så, så kan jag stå till tjänst om inga andra alternativ finns.

Men det händer så enormt sällan att tänderna nyttjas, snusdosan är aldrig mer än någon meter bort :)

spoon
2012-08-07, 08:39
Vid de tillfällen där flaskor skall öppnas finns det väldigt ofta en ölburk tillgänglig, dom är perfekta att öppna med

Fast det är ju inte lika coolt som med händerna. Det jag inte fattar är vilken del av handen man ska bryta emot?

mattilainen
2012-08-07, 08:43
Fast det är ju inte lika coolt som med händerna. Det jag inte fattar är vilken del av handen man ska bryta emot?

Sätt nageln under kanten, ta stöd mot andra handen och bänd tills kapsylen öppnar. Misslyckas du har du 9 till försök :)

Jag vet, svårt att vilja föreställa sig hur ont eller äckligt detta är..

Chrbo
2012-08-07, 08:58
Är jag ensam om att ha en kapsylöppnare på nyckelknippan? Eller är det helt enkelt inte tillräcklig macho?

spoon
2012-08-07, 09:00
Är jag ensam om att ha en kapsylöppnare på nyckelknippan? Eller är det helt enkelt inte tillräcklig macho?


Snusdosan är aldrig mer än någon meter bort :)

Holmeros får tala för mig med.

hahavaffan
2012-08-07, 17:36
Hatar folk som ska öppna med tänderna, "Någon som har en kapsylöppnare?" Då drar någon idiot till sig flaskan och stoppar den i sin mun.

Eehhh, behåll den.


phone:D kewken då?? KEWKEN??

frong
2012-08-07, 18:14
Är jag ensam om att ha en kapsylöppnare på nyckelknippan? Eller är det helt enkelt inte tillräcklig macho?

Praktiskt men inte lika fräckt som att öppna med ögonllben(?)... Jag har kapsylöppnare på min longboard, skönt nere vid stranden...

spoon
2012-08-07, 18:26
Tumring är vad du ska skaffa Dreamtheather. Lite fusk men då är det ändå med händerna

dream_theater_
2012-08-07, 18:30
Dreamtheather blodig och törstig i ett hörn när festen är slut :D

Vad ska ni bryta mot då? Bara rätt in i handen?

Det är det jag ska undvika. Endast handen ska det vara!

Har man två flaskor är det dölätt att använda kanten på den andre som öppnare. Alt bestick, tändare etc.

Inga hjälpmedel.

Jag tänkte på den också, har sett det i nån film.. Men är inte det sådana där Michelob skruvkapsyler?

Öppna med ögat? Myt?

Inga hjälpmedel.

Nej, jag har ju sett det själv. Han hakade fast kapsylen i insidan av ögonsockeln. I benet runt ögat. Sedan bände han upp kapsylen.

Inga hjälpmedel, tänkte jag skriva först, men den är okej!

dream_theater_
2012-08-07, 18:31
Hatar folk som ska öppna med tänderna, "Någon som har en kapsylöppnare?" Då drar någon idiot till sig flaskan och stoppar den i sin mun.

Eehhh, behåll den.


phone

Haha, den har jag aldrig kört med. Då lär ju de snuskiga mun-människorna få dåligt samvete.

Woody R
2012-08-07, 18:45
What could possibly go wrong?
smPMlSPsKXQ&

dream_theater_
2012-08-07, 21:26
Läste du inte första posten eller? Inga skruvkorkar.