handdator

Visa fullständig version : Flyes/CC


Gust87
2012-08-06, 17:35
Jag undrar en sak och det är om flyes eller cable cross är nödvändiga för att få en så bra utveckling som möjligt på sina bröst?
Jag drar nämligen igång med ett nytt upplägg om några veckor och vill försöka hålla det så simpelt som möjligt och därav bara köra bänk och lutande hantelpress.
Men kommer jag att förlora något på det? Hela bröstet arbetar väll ändå i båda dom pressarna?

InShape
2012-08-06, 17:37
Jag tycker det är en utmärkt övning för att få upp pumpen & squeeza i toppen. :) Försök lära sig att få kontakt med bröstet så kommer du gilla övningen!

Jokovic
2012-08-06, 17:41
Om du kör hantelpress och bänk rätt så arbetar hela bröstet ja, kör du för maxvikt i bänken kan jag lova dig att du inte kommer nära fina cc flies sickcunt version.

pezrulezhaakon
2012-08-06, 17:44
Gust87

Bröstmusklerna skiter i om du kallar en övning för press eller flyes. Det är samma rörelse i axelleden.
Välj den övningen som du får bäst resultat av, eller variera med alla.

Endumen
2012-08-06, 19:53
Gust87

Bröstmusklerna skiter i om du kallar en övning för press eller flyes. Det är samma rörelse i axelleden.
Välj den övningen som du får bäst resultat av, eller variera med alla.

Fast är det det? Jag anser inte att bänkpress och Flyes i cc genererar samma rörelse i axelleden... Men det är kanske bara jag?

pezrulezhaakon
2012-08-06, 20:48
Endumen

Då får du kolla efter några gånger till...

deadich
2012-08-06, 21:19
Fast är det det? Jag anser inte att bänkpress och Flyes i cc genererar samma rörelse i axelleden... Men det är kanske bara jag?

Testa gör en press utan att röra armbågen. Blir plötsligt en fly. Rörelsen i axeln är ju samma, bara att göra en fly och en press och kolla på axeln och överarmen, samma sak.

frong
2012-08-07, 07:34
Kollade på en intervju med 2 bbers för ett tag sedan, dom sa att dom i princip bara körde cc/peck-deck för photo-shoots. Vissa övningar ser bättre ut för kameran.

Endumen
2012-08-07, 18:36
Endumen

Då får du kolla efter några gånger till...

Missuppfattade dig... Du har rätt...