handdator

Visa fullständig version : Upplägg för fotboll spelare, kommer detta funka tror ni?


Shcyhar
2012-08-06, 17:15
Tjenna kolozzeum! Har nu bestämt mig för att börja prioritera fotbollen lite extra. Tränar just nu såhär:
Måndag: Fotboll
Tisdag: Gym: Bröst/armar/mage
Onsdag: Fotboll
Torsdag:fotboll
Fredag: Löpning, intervaller, explosivitet
Lördag: Gym Rygg/Axlar/ben

Bröst:
Bänkpress x5 6-12
Hantelpress x5 6-12
Flyes x3 6-12

Triceps:
4 övningar i superset med totalt ca 20sets

Biceps: Hantelcurl dropset, stångcurl x5, hantelcurl x3 och en till övning

Rygg: Chins x3-5
Latsdrag x3
Latsdrag v-stång x3+dropset
Stångrodd för övrerygg x6 6-12
Rodd maskin x3 6-12

Axlar: Militärpress, hantelpress superset x5
Sidolyft x5

Ben: Benpress explosivt x 5-8 6-12
Lårcurl x3 6-12 explosivt
utfall x3 6-12 explosivt

Träning har funkat bra, tränat ca 1 år och 2 månader på gym. Vad tror ni om upplägget här? Funderat på att köpa gainer för att få i mig snabba kolhydrater direkt efter träning. Har inte kört ett extra intervall pass själv innan men funderar på att testa.

Rova
2012-08-06, 19:23
Allt beror ju på vad du vill få ut av styrketräningen, ska du träna för att bli bättre på fotboll eller ska du träna för att bli större?

Jag skulle nog köra 2 helkroppspass istället för den splitten du har skrivit upp nu. Mark, böj, bänk, chins och militärpress tex

Shcyhar
2012-08-06, 20:39
Allt beror ju på vad du vill få ut av styrketräningen, ska du träna för att bli bättre på fotboll eller ska du träna för att bli större?

Jag skulle nog köra 2 helkroppspass istället för den splitten du har skrivit upp nu. Mark, böj, bänk, chins och militärpress tex

Jag tränar för att bli större, men det har hjälpt mig i fotbollen också ju då jag har blivit starkare. Men gillar inte att köra helkropp med bas övningar, då jag knappt får någon träning för mindre muskler som triceps, biceps, traps, baksida axlar och allt annat.

Rova
2012-08-06, 21:11
Jag tränar för att bli större, men det har hjälpt mig i fotbollen också ju då jag har blivit starkare. Men gillar inte att köra helkropp med bas övningar, då jag knappt får någon träning för mindre muskler som triceps, biceps, traps, baksida axlar och allt annat.

Att du inte gillar helkropp kan jag förstå, men förstår inte hur du kan påstå att de övningarna jag skrev inte tar på triceps, biceps, traps, baksida axlar och allt annat.
just plain stupid

Tyrwing
2012-08-06, 21:13
Lovar att ett par set tunga bänk + pressar samt roddar + chins tränar triceps och biceps rätt bra. ;)

Shcyhar
2012-08-06, 21:28
Att du inte gillar helkropp kan jag förstå, men förstår inte hur du kan påstå att de övningarna jag skrev inte tar på
just plain stupid

Dem tar, men inte tillräckligt ordentligt tycker jag.

Shcyhar
2012-08-06, 21:29
Lovar att ett par set tunga bänk + pressar samt roddar + chins tränar triceps och biceps rätt bra. ;)

Ja dem tar, men inte tillräckligt ordentligt tycker jag.

Rova
2012-08-06, 22:24
Ja dem tar, men inte tillräckligt ordentligt tycker jag.

Okey, å andra sidan så får du träna de musklerna 2 gånger i veckan istället för en

yEk
2012-08-06, 22:36
Tycker upplägget ser helt okej ut. Men lägg gärna in lite extra benträning. Några set knäböj i veckan. Frivändingar för explosivitet kan också vara bra om du har någon som lär dig tekniken.

Angående gainer så hade jag nog hellre kört på någon annan kolhydratskälla som till exempel malto efter fotbollen.

Men samtidigt så är detta bara en amatörs åsikt.