handdator

Visa fullständig version : Deffa som tonåring.


Latissimus Dorsi
2012-08-06, 16:05
Hur pass knasigt kan det bli? Läst om att man kan stanna i växten, de blir problematik med hormonerna e.t.c. Är det ohälsosamt som tonåring då att genomgå en deff? Finns det något speciellt man bör tänka på?

Machop
2012-08-06, 17:03
Har inga vetenskapliga bevis på det men tror det är ganska lugnt sålänge vi inte snackar svält, tänk alla tonåringar som försöker banta osv..

Drog själv en deff på 2 månader och gick ner ca 5kg, jag mådde och mår fortfarande prima.

Alltså; <500 kcal underskott om dagen är nog lugnt över en kortare period

aldoschadewitz
2012-08-06, 17:20
jag har deffat 2 gånger och är 15 år. är inte superlång men upplever inte att jag växer mindre under deff period.

Men det är inte att rekommendera

deadich
2012-08-06, 20:47
Det beror ju fullständigt på. Har du 10-20kg fett som du skulle kunna bli av med och kör ett ganska litet underskott så bör det ju inte vara några problem. Svälter du dig eller försöker gå ned till jättelåg bf kanske man ska vara lite mer försiktig.

Som machop baserar jag endast detta på antaganden.

Latissimus Dorsi
2012-08-06, 20:56
Det beror ju fullständigt på. Har du 10-20kg fett som du skulle kunna bli av med och kör ett ganska litet underskott så bör det ju inte vara några problem. Svälter du dig eller försöker gå ned till jättelåg bf kanske man ska vara lite mer försiktig.

Som machop baserar jag endast detta på antaganden.

Väger 71 för tillfälet, är mellan 172-175 i det snåret. Ska upp till 80 och sedan deffa ner tills jag börjar skymta några ådror, så undrar bara om underskottet jag ska ha i 10-12 veckor kan påverka hormonbalansen e.t.c.

gratefuldead
2012-08-07, 14:04
Hur gammal är du, 13 eller 18? Lär vara ganska stor skillnad mellan åldrarna.
Har själv deffat flera gånger mellan 15-18 och har då inte haft några större problem. Finns ju mängder av folk som varit feta i tidiga tonåren och blivit smala när dom blivit äldre, och dom verkar ju må bättre än någonsin, så särskilt stora problem lär det inte bli såvida du inte tokdeffar.

Latissimus Dorsi
2012-08-07, 14:08
Hur gammal är du, 13 eller 18? Lär vara ganska stor skillnad mellan åldrarna.
Har själv deffat flera gånger mellan 15-18 och har då inte haft några större problem. Finns ju mängder av folk som varit feta i tidiga tonåren och blivit smala när dom blivit äldre, och dom verkar ju må bättre än någonsin, så särskilt stora problem lär det inte bli såvida du inte tokdeffar.

Är 16 fyller 17 i år född 95. Folks historier vet jag inte om hur relevanta de är, vill mest veta på vetenskaplig nivå om det finns studier/forskning på ämnet.