handdator

Visa fullständig version : Fråga ang. substitut för mat kort tid


algreen
2012-08-06, 14:30
Det är så, att jag pga av oväntade utgifter fått spendera hela min resterande matbudget idag och får inte pengar förns den 20e igen.

Är det att rekommendera att jag ersätter mina middagar vanligtvis bestående av kyckling/tonfisk mot kvarg och en kaseindrink, då detta endast kommer pågå under dryga tio dagars tid?

Totalt kommer jag isåfall (för att täcka min nuvarande proteinkonsumtion under dessa dagar) dra i mig två st kasein drinkar och en vassle drink per dag. Att jag frågar är för att jag föredrar fastföda och det känns inte sådär överdrivet optimalt att få i sig närmare 80 gram av ca 220 gram protein/dag från pulver?

Jag är väl rätt ute som tänker kasein före vassle som ersättning under denna tid då jag vill simulera upptaget av proteinet som om det faktiskt kom från MAT.. eller?

Tacksam för snabbt svar!

AronP
2012-08-06, 14:35
Det är inga problem. Men sen beror det ju på om du deffar eller inte. Jag hade nog tagit bort typ 80g protein och fyllt ut med billiga kolhydrater som ris eller havregryn istället.

algreen
2012-08-06, 14:40
jag deffar. detta är endast en ekonomisk sits som jag behöver lösa just nu och vill inte behöva rucka på mitt kolhydratsintag, utan bara byta ut mellan 80 till 100 g proteiner per dag som jag vanligtvis får från kött och ägg mot pulver

en annan variant skulle kunna tänkas vara att maxa kvarg intaget och byta ut en måltid jag vanlgitvis äter med tex pasta och kött, mot pasta och kvarg (tråkigt jag vet, men det är proteinkris), hur skulle det funka? isåfall skulle jag fan trycka närmare 1.5 kilo kvarg per dag under dessa tio dagar...

AronP
2012-08-06, 14:42
Ät det du tycker är godast och det du håller dig mätt på. Det kommer spela mindre roll var det kommer ifrån, speciellt om det är bara är under 10 dagar.

algreen
2012-08-06, 14:48
Ät det du tycker är godast och det du håller dig mätt på. Det kommer spela mindre roll var det kommer ifrån, speciellt om det är bara är under 10 dagar.

då kör jag nog på kvargen, godare och mer PPK!

Tack för snabbt svar!