handdator

Visa fullständig version : Träning, redskap, kost + tillskott för en slankare kropp?


LittleMiss93
2012-08-06, 09:58
Hej!
Jag är en tjej som är riktigt sugen på att träna och börja leva ett hälsosamt liv.
Jag vill inte bli någon bodybuilder, utan bara ha synliga muskler.

Jag vill främst få fastare rumpa/ben och bli lite slankare helt enkelt.

Jag har aldrig tränat i mitt liv. Dock haft en relativt aktiv fritid så som åka skidor, köra cross, ridit förr i tiden som gav mig magrutor som fortfarande är kvar!

Det jag undrar är;
vad jag ska äta för sorts mat? (Recept och tips på det är alltid mottagligt!)
Vad för kosttillskott?
Hur ska jag träna? Vilka övningar är mest givande?( Hört att man ska kombinera styrketräning och konditionsträning) Jag har en pilatesboll som jag nog kan få användning av.

Tack på förhand!

mikaelj
2012-08-06, 10:05
Hej du! Läs den här:

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=162018: "Slanka muskler, fett gör dig fet eller kvinnor som inte vågar träna"

Korta historien, som gäller för dig är följande: Träna tungt som om du skulle sikta efter att se ut som Arnold S., så kanske du når ditt mål med synliga muskler.

Det krävs nämligen betydligt mycket mer testosteron än du har för att bli en bodybuilder, fysiskt omöjligt att du skulle bli så stor som du tror. Lägg tid på att lära dig flerledsövningar som knäböj, bänkpress, marklyft, frivändningar. Besök Luleå AK och be någon lära dig!

LittleMiss93
2012-08-06, 10:16
Åååh, tack! Jag visste inte att den där fanns.