handdator

Visa fullständig version : En hamburgare med några år på nacken


AronP
2012-08-05, 18:39
http://bestofmotherearth.com/2008/09/24/1996-mcdonalds-hamburger.html

Ser ju rätt så aptitlig ut.

Bjern
2012-08-05, 18:44
Det där är ju bara sjukt

Tomten
2012-08-05, 18:44
Anledningen att den inte ruttnar bort är för att mängden vatten i brödet och burgaren är så låg att den istället torkar. Det har inget med kemikalier att göra.

shadowfire
2012-08-05, 18:45
Anledningen att den inte ruttnar bort är för att mängden vatten i brödet och burgaren är så låg att den istället torkar. Det har inget med kemikalier att göra.

men brödet borde väl ha möglat för länge sedan?

Ristretto
2012-08-05, 18:48
men brödet borde väl ha möglat för länge sedan?

Inte om det torkar först.

MathiasF
2012-08-05, 18:50
men brödet borde väl ha möglat för länge sedan?

Tar du ett stenugnsbakat bröd av den typ man bakar i södra europa så torkar det, det möglar inte.
Tillsatser? i helvete heller ;)

Gustaven
2012-08-05, 19:07
Den torkar fortare än den möglar. (puckfemma eller något)

Jag skulle vilja veta resonemanget bakom påstendet "Det ger ingen näring till cellerna". Räknas inte kalorier eller räknar den som ger det påståendet kalorierna som s.k. "tomma kalorier" eller är det bara okunskap?

ceejay
2012-08-05, 19:10
den innehåller ju garanterat en del fullvärdigt protein, kanske lite mycket mättat fett men men, jag förstår inte heller uttrycket bakom "tomma kalorier"

Är det för att det inte innehåller så mycket vitaminer och mineraler?

stolpskott
2012-08-05, 19:10
Vet inte hur det är i USA men i Sverige använder McD faktiskt 100% nötkött. Just sayin'.

Att det ändock är skitmat är en annan fråga.

Jockefoten
2012-08-05, 19:13
Det finns en hemsida någonstans på internet där en snubbe sparat hamburgare i sin källare i 20-30år. Majoriteten ser helt oförstörda ut.

Otur
2012-08-05, 19:21
Vad är 100% nötkött? Vad betyder det? Det kan ju vara vad som helst från djuret.

shadowfire
2012-08-05, 19:23
men varför möglar mitt hamburgerbröd som jag köper på ica? det borde torka? eller, aha, om jag lämnar det i luften helt fritt så torkar det alltså och möglar enbart i påsen

G_lund
2012-08-05, 19:25
Vet inte hur det är i USA men i Sverige använder McD faktiskt 100% nötkött. Just sayin'.

Att det ändock är skitmat är en annan fråga.

Fast det betyder väl bara att köttet är 100% nöt, sen kan ju hamburgaren i sig innehålla 15% strumpsvett.. Köttet som används i hamburgaren är fortfarande 100% nöt.

(säger jag utan att veta hur det ligger till, det vara bara något som slog mig när jag läste det"

stolpskott
2012-08-05, 19:49
Vad är 100% nötkött? Vad betyder det? Det kan ju vara vad som helst från djuret.

Ja, så länge det är något som räknas som kött. Inte tarminnehåll mao.

men varför möglar mitt hamburgerbröd som jag köper på ica? det borde torka? eller, aha, om jag lämnar det i luften helt fritt så torkar det alltså och möglar enbart i påsen

Testa att rosta det, se sedan om det möglar.

Fast det betyder väl bara att köttet är 100% nöt, sen kan ju hamburgaren i sig innehålla 15% strumpsvett.. Köttet som används i hamburgaren är fortfarande 100% nöt.

(säger jag utan att veta hur det ligger till, det vara bara något som slog mig när jag läste det"

Mjo, men på förpackningens innehållsförteckning står det "Ingredienser: Kött, vatten."


Jag måste säga att sjukt många av mina fördomar mot McD's råvaror försvann under den korta tid jag jobbade där. Det finns mycket hos donken man kan och bör klaga på, men råvarorna som används till maten är helt acceptabla. Efterrätterna... not so much.

Spartansk
2012-08-05, 19:52
Vilken jävla pseudovetenskap.

tp_88
2012-08-05, 20:16
McDonalds fills an empty space in your belly. It does nothing to nourish the cell, it is not a nutritious food.

It is not a treat.
O RLY?

McDonalds är gott, snabbt, jämn kvalité mellan restaurangerna och det behöver inte alls vara så bedrövligt näringsmässigt beroende på vad man väljer.

McD *drool*

tp_88
2012-08-05, 20:17
Vet inte hur det är i USA men i Sverige använder McD faktiskt 100% nötkött. Just sayin'.
Står "100% pure beef" på pappret på hennes bilder.

Morty
2012-08-05, 20:20
Vad är 100% nötkött? Vad betyder det? Det kan ju vara vad som helst från djuret.

Det betyder exempelvis att det inte är ägg i burgaren utan att det är just bara kött, nötkött.

Sniggel
2012-08-05, 21:10
Jag måste säga att sjukt många av mina fördomar mot McD's råvaror försvann under den korta tid jag jobbade där. Det finns mycket hos donken man kan och bör klaga på, men råvarorna som används till maten är helt acceptabla.

+1. Inga konstigheter. Det är precis vad det ser ut att vara. Hamburgare (100% nötkött) med bröd, färska grönsaker och dressing. Man blir inte förd bakom ljuset på något sätt.

Otur
2012-08-05, 21:10
Det begriper jag med. Jag syftar på att själva köttet kan komma från vilken del som helst från djuret som mals ner. Det kan vara både sener, fett, skinn som är nermalt, får det kallas nötkött då?

Asdf
2012-08-05, 21:53
Ja det är väl inte superbra att proppa i sig ett big mac meal 3ggr om dagen. Skillnaden är väl den att du inte dör i ehec-smitta av det iallafall

exor
2012-08-05, 22:17
Mums.

Inge Enveten
2012-08-05, 22:58
Det här är ju bra. Man kan köpa en burgare, glömma den i x tiotal år, sen mumsa i sig rackaren med samma smak som om den precis var tillagad. Klar fördel McDonalds.

Mcdonalds 1, Hippy Guy 0.

Rikard Jansson
2012-08-05, 22:59
Zombie Apocalypse; bara att roffa åt sig cheeseburgare!

stolpskott
2012-08-05, 23:05
Det begriper jag med. Jag syftar på att själva köttet kan komma från vilken del som helst från djuret som mals ner. Det kan vara både sener, fett, skinn som är nermalt, får det kallas nötkött då?

Som sagt, kött är kött.

Kött, enligt den svenska livsmedelslagstiftningen skelettmuskulatur med naturligt förenad fett- och bindväv och från vilken större senor avlägsnats. Kött får inte ha högre fetthalt än 25 %.

Med kött avses vanligtvis muskler av nöt, gris, får, fågel och vilt.

http://www.ne.se/k%C3%B6tt/235974

KaptenKnäsvag
2012-08-06, 03:43
Fast det betyder väl bara att köttet är 100% nöt, sen kan ju hamburgaren i sig innehålla 15% strumpsvett.. Köttet som används i hamburgaren är fortfarande 100% nöt.

(säger jag utan att veta hur det ligger till, det vara bara något som slog mig när jag läste det"

Fel. Köttet i burgaren består av endast nötkött och kryddor. Det är bara McDonalds och Burgerking som kan hävda det i Sverige, resten av alla hak har tillsatser, smakämnen och annat skit i sitt "kött".

RobbanColeman
2012-08-06, 07:28
McDonalds byggde denna vackra kropp. :)

Ätit där mycket senaste året, numer deffar jag och äter där dagligen. Kanske därför jag inte blivit äldre det gångna året heller. :D

Mart|n
2012-08-06, 08:30
McDonalds byggde denna vackra kropp. :)

Ätit där mycket senaste året, numer deffar jag och äter där dagligen. Kanske därför jag inte blivit äldre det gångna året heller. :D

Köp några tusen burgare och låt de stå i skafferiet. På det viset kan du spara mycket tid, då du slipper bege dig till McDonalds varje dag.

spoon
2012-08-06, 09:08
McDonalds byggde denna vackra kropp. :)

Ätit där mycket senaste året, numer deffar jag och äter där dagligen. Kanske därför jag inte blivit äldre det gångna året heller. :D

Aha!

30års kris no more! Käka burgare och håll dig ung :d

RobbanColeman
2012-08-06, 09:11
Köp några tusen burgare och låt de stå i skafferiet. På det viset kan du spara mycket tid, då du slipper bege dig till McDonalds varje dag.

Jag gillar att bege mig till McDonalds, även om jag då förlorar tid gentemot första målet efter passet och rör mig för mycket för optiresultat också! :)

Jag tror inte det är nyttigare att äta så man inte har ngn sexlust iaf som vissa beskriver då de "deffar", själv kommer jag flera ggr dagligen och mår prima! :hbang: :d

McDick är bättre än NoDick! Hahahahaha!

Japp spoon, våga vägra bli gammal, gör som de små, älska Donken! Glassen med chokladsås är förövrigt pricken över i:et!

Mart|n
2012-08-06, 09:19
Tack för informationen angående frekvensen av dina ejakulationer.

RobbanColeman
2012-08-06, 09:20
Tack för informationen angående frekvensen av dina ejakulationer.

Ville lägga det på kolozzeumnivå... Dvs detaljer är allt!

Mart|n
2012-08-06, 09:22
Ville lägga det på kolozzeumnivå... Dvs detaljer är allt!

Haha, men har du någon källa på det? Det osar broscience! :d

stevebc
2012-08-06, 21:39
Det finns en hemsida någonstans på internet där en snubbe sparat hamburgare i sin källare i 20-30år.:laugh:

shadowfire
2012-08-06, 21:43
Jag gillar att bege mig till McDonalds, även om jag då förlorar tid gentemot första målet efter passet och rör mig för mycket för optiresultat också! :)

Jag tror inte det är nyttigare att äta så man inte har ngn sexlust iaf som vissa beskriver då de "deffar", själv kommer jag flera ggr dagligen och mår prima! :hbang: :d

McDick är bättre än NoDick! Hahahahaha!

Japp spoon, våga vägra bli gammal, gör som de små, älska Donken! Glassen med chokladsås är förövrigt pricken över i:et!

med förhöjda testonivåer mår man bra även på krämbullar, ballerina eller lokala kebabhaket. Vilken mcd äter du på och exakt vilken burkare köper du för att få den testoboosten? ;)