handdator

Visa fullständig version : Mark Wahlberg's schema


b1gdude
2012-08-04, 22:26
Tja!

Sökte runt lite och hittade hans schema som han kör inför filmen Pain & Gain, det ser ju brutalt ut med biceps & ben 3 gånger i veckan :O ...är detta verkligen bra att köra när man bulkar upp sig?

Sedan kan han väl inte köra exakt samma övningar på biceps/ben 3 gånger i veckan? Tror ni han varierar övningarna?


Monday: Biceps, legs and back

Tuesday: Triceps, chest, shoulders

Wednesday: Biceps, legs

Thursday: Off

Friday: Off

Saturday: Biceps, legs and back

Sunday: Triceps, chest, shoulders



P.S / Någon som hittat "Dwayne Johnson's" schema inför filmen Pain & Gain?



Mvh.

loadout
2012-08-04, 22:30
Hur legit är det där då?

Fyllot
2012-08-04, 22:34
Prova, utvärdera och återkom med dina tankar och slutsats.

stromming
2012-08-04, 22:43
Det där är inte direkt ett schema. Det är inte specifikt nog. Om jag säger "Han tränade hela kroppen varje vecka", är det ett schema då?

Med det sagt spelar det ingen roll hur han tränade. Du kommer inte få makalösa resultat för att du tränar så som någon påstår mark wahlberg tränade ett tag.

Gpajpen
2012-08-04, 22:44
What be the problem? En 2-split 2ggr i veckan med en extra prioriteringsdag. Ser inget konstigt med det.

Spartansk
2012-08-04, 22:45
Om det stämmer att han tränade så, så hade han nog släpande biceps och ben.

exor
2012-08-05, 08:24
Grymt bra kropp har han i alla fall!

GTX
2013-03-08, 07:43
Ja, vet inte trovärdigheten bakom detta, men nu såg jag hans schema inför The fighter..


http://workoutsinc.com/mark-wahlberg-workout/

Testade hans sätt att köra Reps på, 20,15,10,8,5 (lite egen) men det var faktiskt härligt!

har förut läst mycket om att man ska variera genom att ha nån vecka med bara högrepp för att få variation.. Men dom veckorna tycker jag blir så tråkiga, detta var ett bra sätt att både värma upp på och ingen vecka blir tråkig,,

Vad sägs ?

frekar3
2013-03-08, 08:12
Ja, vet inte trovärdigheten bakom detta, men nu såg jag hans schema inför The fighter..


http://workoutsinc.com/mark-wahlberg-workout/

Testade hans sätt att köra Reps på, 20,15,10,8,5 (lite egen) men det var faktiskt härligt!

har förut läst mycket om att man ska variera genom att ha nån vecka med bara högrepp för att få variation.. Men dom veckorna tycker jag blir så tråkiga, detta var ett bra sätt att både värma upp på och ingen vecka blir tråkig,,

Vad sägs ?

Just pyramidträning (Halvpyramid om inte annat) är inte något nytt påfund och har väl gett resultat i alla tider liksom alla andra "normalvettiga" upplägg.

Tycker själv att pyramidträningen slår raka set. Lite roligare som du säger :)

GTX
2013-03-08, 08:22
Just pyramidträning (Halvpyramid om inte annat) är inte något nytt påfund och har väl gett resultat i alla tider liksom alla andra "normalvettiga" upplägg.

Tycker själv att pyramidträningen slår raka set. Lite roligare som du säger :)


Aha, så man kallar det alltså, pyramidträning.. Ja, då blir det att söka på skillnaderna i dom olika teknikerna..

jag ska testa detta ett tag, tror det motverkar skador då man får värma upp så mycket.


Skapligt jag längtar efter "Pain and gain (http://www.imdb.com/title/tt1980209/)"! appropå Filmer med Mark =)

Christoforos
2013-03-08, 12:12
När man dopar sig så återhämtar sig väl musklerna mycket snabbare också, så att man klarar att träna samma muskel flera ggr i veckan, på ett sätt man annars inte kunde?

Ponde
2013-03-08, 13:48
När man dopar sig så återhämtar sig väl musklerna mycket snabbare också, så att man klarar att träna samma muskel flera ggr i veckan, på ett sätt man annars inte kunde?

+1. Han har troligen dopat sig som de flesta gör i filmroller i hollywood, men kroppen han har kan du nog få som natural om du har bra gener och tränar i 10+ år. Så stor är han ju inte?

Carcer
2013-03-08, 16:37
+1. Han har troligen dopat sig som de flesta gör i filmroller i hollywood, men kroppen han har kan du nog få som natural om du har bra gener och tränar i 10+ år. Så stor är han ju inte?

Tror knappast han är dopad.

VoDaresVins
2013-03-08, 16:48
Tror knappast han är dopad.

+1 Han har inte direkt gått från räka på nolltid.

Carnes
2013-03-08, 16:48
Tror knappast han är dopad.

Det tror jag - inte pga hans fysik, utan för hans yrke, och för att han jobbar med the rock (som är dopad)

http://www.elevenwarriors.com/sites/default/files/images/users/Dr.%20House/AndHereWeGo.gif

Christoforos
2013-03-08, 16:58
He also downplays the massive transformation he had to undergo for his upcoming role in Pain and Gain (about a pair of real-life Florida bodybuilders trapped in an extortion ring). "I had two months to get into shape for the role, I was pounding heavy weight, and I packed on about 40 pounds for it," Wahlberg told me, also mentioning that he crafted his own program to gain the muscle.

All told, he went from 165 pounds to a thick 205, likely his most muscular ever.


Jag brukar också gå upp 20kg på två månader ren, det sitter i kvargen.

Carnes
2013-03-08, 17:03
Jag brukar också gå upp 20kg på två månader ren, det sitter i kvargen.

Nu när ICA basic har landserat sin kvarg har man ju råd att inte snåla liksom.

Carcer
2013-03-08, 21:52
Det tror jag - inte pga hans fysik, utan för hans yrke, och för att han jobbar med the rock (som är dopad)

http://www.elevenwarriors.com/sites/default/files/images/users/Dr.%20House/AndHereWeGo.gif

Så alla skådespelare som inte är räkor är alltså dopade?

Carcer
2013-03-08, 21:53
He also downplays the massive transformation he had to undergo for his upcoming role in Pain and Gain (about a pair of real-life Florida bodybuilders trapped in an extortion ring). "I had two months to get into shape for the role, I was pounding heavy weight, and I packed on about 40 pounds for it," Wahlberg told me, also mentioning that he crafted his own program to gain the muscle.

All told, he went from 165 pounds to a thick 205, likely his most muscular ever.


Jag brukar också gå upp 20kg på två månader ren, det sitter i kvargen.

Det där är bara bs, Marc har varit grov länge.

Carnes
2013-03-08, 22:00
Så alla skådespelare som inte är räkor är alltså dopade?

Nejdå, men skådisar som från ingenstans får 20kg LBM hemskickat på posten dopar sig. Exempel är Marc, Christian Bale, The Rock osv, inga konstigheter då det är deras jobb att se ut på ett visst sätt.

Carcer
2013-03-08, 22:05
Nejdå, men skådisar som från ingenstans får 20kg LBM hemskickat på posten dopar sig. Exempel är Marc, Christian Bale, The Rock osv, inga konstigheter då det är deras jobb att se ut på ett visst sätt.

Jag säger inget om the rock, men tror inte att mark dopat sig.

Christoforos
2013-03-08, 22:10
Det där är bara bs, Marc har varit grov länge.

Ptja, om du inte litar på Mark Wahlberg själv så vette fan vem man ska tro.

Källa: http://www.bodybuilding.com/fun/the-real-mark-wahlberg.html

Sen kan du ju kolla på Ted som han gjorde strax innan Pain & Gain och se vad du själv tycker, är det bra gains för 2 månader?

Carcer
2013-03-08, 22:11
Ptja, om du inte litar på Mark Wahlberg själv så vette fan vem man ska tro.

Källa: http://www.bodybuilding.com/fun/the-real-mark-wahlberg.html

Sen kan du ju kolla på Ted som han gjorde strax innan Pain & Gain och se vad du själv tycker, är det bra gains för 2 månader?

Kolla på lite filmer han har tränat och varit grov sen 18 års åldern.

Carnes
2013-03-08, 22:12
Jag säger inget om the rock, men tror inte att mark dopat sig.

Tror inte hans muskelminne från 90talet räcker så pass långt att han kan dra på sig 20 lbm på 2 månader..

Carcer
2013-03-08, 22:13
Tror inte hans muskelminne från 90talet räcker så pass långt att han kan dra på sig 20 lbm på 2 månader..

Tror jag inte att han har gjort heller, med eller utan droger....

Christoforos
2013-03-08, 22:17
Antingen så har han tränat med folk som använder steroider fritt och i mängder, som han inte ens skulle ha några problem att få tag på själv, i en kultur där steroider används dagligen, för att spela en karaktär som går på steroider, men själv inte tagit några och ändå gjort ökningar som det är tveksamt att alla utom en mycket liten % av människor skulle kunna göra.


Eller så har han dopat sig.

Carnes
2013-03-08, 22:18
Tror jag inte att han har gjort heller, med eller utan droger....

Han sa ju själv att han ahr lagt på sig 18kg.. Jämför han i Ted och nu lol.. Det har ju hänt en hel del.

Anders The Peak
2013-03-08, 22:20
Oavsett har han ett riktigt bra program för motionären att ta efter.

Rawsteel
2013-03-08, 22:57
Ja, vet inte trovärdigheten bakom detta, men nu såg jag hans schema inför The fighter..


http://workoutsinc.com/mark-wahlberg-workout/


Det där säger ju inte så mycket förutom sets och reps, som i dom mesta upplägg.
Det jag vill veta är, hur långt ska man ta varje set?
Det är ju trots allt en av dom viktigaste aspekterna då det är det som avgör återhämtningstiden.
Jag kan tex inte se någon klara av att utföra det där programmet under någon längre tid utan att skada sig eller bli övertränad om samtliga sets skulle tas till 1 rep från fail med tanke på volymen och den korta vilan (3 dagar).
Heck, jag skulle inte ens klara av benen utan att spy om alla sets tas till gränsen, och sen ska man köra rygg på det?:O
Att supersetta böj och benpress med majoriteten högreps låter som en mardröm.

"Days 1 & 4 (Legs, Back, Biceps):

- Superset

Leg Extension (5 sets = 20, 15, 12, 10, 8 reps)
Leg Curl (5 sets = 20, 15, 12, 10, 8 reps)
- Superset

Squat (5 sets = 20, 15, 12, 10, 8 reps)
Leg Press (5 sets = 20, 15, 12, 10, 8 reps)
- Superset

Chin-up (5 sets = 20, 15, 12, 10, 8 reps)
Barbell Row (5 sets = 20, 15, 12, 10, 8 reps)
- Superset

Bicep Curl (5 sets = 20, 15, 12, 10, 8 reps)
Crunches (5 sets = 20, 15, 12, 10, 8 reps)
- Superset

Dumbbell Curl (5 sets = 20, 15, 12, 10, 8 reps)
Hanging Leg Raise (5 sets = 20, 15, 12, 10, 8 reps)"

Diomedea exulans
2013-03-08, 23:02
Ben och rygg på samma dag... Gissar att han körde mycket marklyft.

Buttran
2013-03-09, 01:14
http://www.flicksandbits.com/wp-content/uploads/2012/04/Mark+Wahlberg+Stars+Set+Pain+Gain-4.jpg

Han ser ju inte precis deffad ut. Så att han har gått upp 20 kg LBM verkar ju tveksamt.

Fishtank
2013-03-09, 01:36
Fast på bar överkroppsbilderna har han fin kagge och gyno.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2