handdator

Visa fullständig version : Periodisk fasta, funderingar


BruceL33
2012-08-04, 17:33
Jag har försökt att tappa ca 10 kilo genom att deffa, men det har inte gått bra alls. Jag vill därför testa PF och se hur det går istället. Kanske väljer att försöka deffa i kombination med deff när man väl fått ett grepp om metoden, Jag har ett antal funderingar om PF:
1. Spelar det som helst inte roll vad jag äter eller hur mkt jag äter? Är det bara fastan som avgör om jag går ner eller inte?
2. Hur mycket är det man går ner?(Jag förstår att det skiljer sig från kropp till kropp men något ungefärligt)

Väldigt tacksam för svar!

zajiwal
2012-08-04, 17:43
1. Naturligtvis. Du går ner i vikt till följd energiunderskott, inte fasta.
2. Beror helt på hur mycket energi du konsumerar.

BruceL33
2012-08-04, 17:52
1. Naturligtvis. Du går ner i vikt till följd energiunderskott, inte fasta.
2. Beror helt på hur mycket energi du konsumerar.

okej, tack :bow:! Läste nånstans att han åt hur mkt han ville under sin PF, men förmodligen var det inte vikt nedgång han var ute efter.

Ultra
2012-08-04, 19:08
okej, tack :bow:! Läste nånstans att han åt hur mkt han ville under sin PF, men förmodligen var det inte vikt nedgång han var ute efter.

Det är ju väldigt subjektivt att säga "jag äter hur mycket jag vill" eftersom folk
äter olika mängder när de äter hur mycket de vill. Om jag äter fullständigt okontrollerat
under ett fönster på 8 timmar så kommer jag med största sannolikhet hamna på överskott.
Jag är helt enkelt glad i mat och har lätt för att äta medan andra i min
omgivning snarare hamnar på underskott om de får äta fritt.

Så i slutändan så kommer alltid din vikt-upp/nedgång handla om hur mycket energi
du får i dig. Vissa har dock lättare att trycka i sig den mängden energi de får äta
på en gång, istället för att äta lite i stöten. De menar ofta att det är skönt att
få äta sig riktigt mätt när man väl äter och att det på det viset blir lättare att
ligga på underskott.

Vet inte hur det är för dig men prova dig fram.. :)