handdator

Visa fullständig version : Cykel, längdskidor och löpning


Jo4cim
2012-08-04, 17:30
Fått inspiration av flera olika journaler här och tänkte dra igång en egen, mest för min egen del som träningsdagbok. *flex*

Lite kort om mig: Man, 21 år, 183 cm, 79 kilo tung.

Dåtid: Började med längdskidor vid sex års ålder, MTB nått år efter det och orientering yttligare efter nått år . Orienteringen och MTBn fungerade som underhållsträning under sommarhalvåret men presterade aldrig resultat i nått av de.

Tränad och tävlade mycket fram till 16 års ålder då jag tröttnade på att vara borta varje helg på tävlingar/"jaga snö" samt att jag drogs med en knäskada, så har tränat sparsamt/inget alls sen dess.

När jag var 18 fick jag ett ryck och tänkte cykla lite mer, vart några långlopp då men tröttnade igen, så sen dess har jag bara tränat thaiboxning, gym och sprungit några enstaka lopp.

Nutid: Hoppade in som reserv(man tävlade två och två) i sista sekunden till ett motionslopp(fusktriahtlon:em:) i början på sommaren, var helt otränad men loppet var kort, 12km mtb följt av 2km kanot och 11km löpning. Det var fem grader varmt och regnade i sidleds när starten gick, flera kanoter välte under paddlingen det tog lång tid och jag drog på mig ett löparknä men det var kul som fan. Bestämde mig för att börja träna igen :cool:.

Nu är knäet helt läkt och har tränat i en vecka ungefär, på schemat står halva cykelvasan på fredag och en sträcka på 11,5 km på VasaStafetten helgen efter det.

Mål Har som mål att köra klassikern, prova på några riktigt triathlon lopp och köra några linjelopp på cykeln nästa sommar. :cool:

Jo4cim
2012-08-04, 17:39
Måndag 30/7 Löpning: Sprang ca 5,5 km i ett skogsområde vid en gammal slalombacke, fin natur och grymma backar. Tunga backintervaller är enligt tidigare erfarenhet grymma när det gäller att komma i "form" (synd att kalla det form..) snabbt. :D

Tisdag 31/7 Löpning: Sprang två varv på 5an i det lokala elljuspåret, kuperat men långsamt, 48 min totalt.

Onsdag 1/8 Vilodag: Men hjälpte syster att flytta, kan nog räkna det som ett rygg och ben pass.. Tredje våningen utan hiss *puh*

Torsdag 2/8 Var anmäld till Naturkompaniets tre timmars tur i kajak men det vart inställt p.g.a för få anmälda. Tråkigt då jag varit rejält sugen på prova paddla kajak :(

Fredag 3/8 Vilodag och kebabtallrik säger väll allt.

Lördag 4/8 Cykel: Är ett gäng som ska cykla halva cykelvasan på fredag så idag passade det med en lite längre distans, 6 mil asfalt och ganska många höjdmeter (vet ej exakt då min Polar har gått i graven :( ) 28 km/h i snitt vart det iaf med fetast XC däcken, borde nog byta till nått mer lättrullat tills på fredag..

Catstyle
2012-08-04, 18:36
Fredag 3/8 Vilodag och kebabtallrik säger väll allt.

Formtoppning! :hbang:

Jo4cim
2012-08-04, 18:39
Visst är det så, man blir snabb av kebabsallad.. Såg nu att jag i princip har stulit ditt namn på journalen xD ska försöka komma på nånting mer passande :)

Catstyle
2012-08-04, 21:06
Haha det är lugnt. :)

Jo4cim
2012-08-06, 18:43
Måndag 6/8 MTB 3,2 mil, inledande tuff terräng och ca 550 höjdmeter. Mycket grusväg på slutet som drog upp tempot. ca 29 km/h i snitt.

Imorgon blir det överkropp på gymmet och sen vila tills på fredag då det är race.

Jo4cim
2012-08-13, 09:28
CykelVasan gick bra, klarade mitt mål och vart 10a i H20. Med så lite träning får jag vara nöjd

Jo4cim
2012-08-16, 09:30
Var och körde ett lokalt XC race i tisdags, riktigt stökig bana. Singeltack i ett slalomområde. Körde 4 varv på 3,5 km banan, 340 höjdmeter.

Var fan jobbigare än CV. Rullade sen hem efter loppet ca 8 km. Skönt med tävlingar på hemmaplan. Vila igår och idag blir det rullskidor, sen vila tills på lördag då man ska tillbaka till Mora för lite stafett.